Klimatyzacja. Nie załącza sie sprężarka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Bartek. » 5 cze 2008, 15:36

Coś mocno tanio – ja płaciłem za sprawdzenie i nabicie klimy 150 zł.
Chill out...
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 10:21
Posty: 106
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0V6

Postprzez paaawel5 » 30 mar 2009, 18:28

podłącze sie pod temat zeby nowego nei zakładac
kupiłem xeda 98 rok v6 problem w tym ze pali mi bezpiecznik od klimy – ten pod maska 30A niewiem czemu jak właczam klime słychac jak obroty rosna i cichutko cos pyknie pod maska (jakby sie coś załaczało) jak wyłacze znów pyknie i silnik spada z obrotów
Nie mam jak sprawdzic czy klima działa skoro pali bezpiecznik – dlaczego???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez dyszel » 30 mar 2009, 23:06

być może zatarta sprężarka, lub po prostu zwarcie w instalacji, klika klikston, to on załącza sprężarkę i prawdopodobnie wtedy pali ci bezpiecznik, bo sprężarka stawia za duży opór.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez mihu82 » 30 mar 2009, 23:12

A czy może mi napisać ktoś kto ma w xedosie klimatronik, ile przewodów ma wentylator po str pasażera(ten od klimy)? Czy możliwe że są tam 4 styki idące do silniczka wentylatora? bo manualna ma tylko 2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 00:56
Posty: 32
Skąd: Wlkp/Września
Auto: xedos6 2,0 V6 98 rok
millenia TA 2,3 miller
Mazda6 GG 3,0 V6
Mazda6 GY RF5C
Mazda6 GG L3
Mitsubishi Eclipse 3G 3,0v6
Mitsubishi Eclipse 3g 2,4
Eclipse 4G 3,8 v6
M5 GTA
M6 GTA
M6 gh

Postprzez paaawel5 » 1 kwi 2009, 19:38

wiesz klika cos pod maska tak cicho jak włacze klime i jak wyłaczam to tez
sprezarka chyba nie jest zatarta – tak mi sie wydaje bo swopbodnie ja moge obrócic reka – no chyba ze to na sprzegle sie slizga na tyle swobodnie [tiiit] nowa fura i juz straty :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez prokopcio » 1 kwi 2009, 20:12

Sprzęgło działa odwrotnie niż myślisz :) bez napięcia jest rozsprzęglona sprężarka i kręci się (bardzo lekko) same koło – jak na kabelki podasz 12V np z akumulatora to wtedy ono powinno złapać to po pierwsze... po drugie jakby była zatarta to po złapaniu sprzęgła prawdopodobnie spaliłby się pasek klinowy, który ją napędza bo koło by się nie kręciło. Po trzecie to napisz który konkretnie bezpiecznik ci pali, nie wspominasz o pracy wentylatora klimatyzacji, może to to on jest uszkodzony i wywala bezpiecznik, u mnie wentylator załącza się równocześnie z załączaniem się sprężarki (pyknięcie pod maską w chwili włączenia klimy + wentylator)
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Maciek 251 » 1 kwi 2009, 20:47

prokopcio napisał(a):Sprzęgło działa odwrotnie niż myślisz bez napięcia jest rozsprzęglona sprężarka i kręci się (bardzo lekko) same koło – jak na kabelki podasz 12V np z akumulatora to wtedy ono powinno złapać to po pierwsze... po drugie jakby była zatarta to po złapaniu sprzęgła prawdopodobnie spaliłby się pasek klinowy, który ją napędza bo koło by się nie kręciło. Po trzecie to napisz który konkretnie bezpiecznik ci pali, nie wspominasz o pracy wentylatora klimatyzacji, może to to on jest uszkodzony i wywala bezpiecznik, u mnie wentylator załącza się równocześnie z załączaniem się sprężarki (pyknięcie pod maską w chwili włączenia klimy + wentylator)

Dobrze mówi, zrób co napisane powyżej odnośnie sprawdzenia sprzęgła, ale ja też kojarze, że ten bespiecznik jest właśnie od wentylatora na skraplaczu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez łysy83 » 6 kwi 2009, 19:12

Z nadejściem wiosny postanowiłem włączyć klimę i okazuję się,że nie załącza się sprężarka,w zeszłym roku była uszczelniana i nabijana ale gościu który to robił mówił,że nie jest pewny tego "wentyla" przez który się nabija klimę ale to zignorował i zostawił. Klima chodziła bez przeszkód aż do jesieni a teraz nic dzisiaj gdy sprawdziłem ten "wentyl" za pomocą mydła okazało się,że ucieka gaz i jest trochę usmarowany tym zielonym olejem i tu moje pytanie czy to możliwe,że w ciągu 9-10 miesięcy mógł wycieknąć cały olej przez ten "wentyl"?
Ostatnio edytowano 6 kwi 2009, 20:05 przez łysy83, łącznie edytowano 1 raz
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez prokopcio » 6 kwi 2009, 19:35

Nie tyle olej, co gaz uciekł. olej został w sprężarce.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez łysy83 » 6 kwi 2009, 20:04

I dlatego nie załącza się sprężarka? To wystarczy,że nabiją mi gazu czy trzeba cały układ spuszczać i z powrotem nabijać?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Pankuba » 6 kwi 2009, 21:21

Sorry, błąd
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez prokopcio » 6 kwi 2009, 21:39

tak, wystarczy nabić, ale wcześniej wymień zaworek. Z resztą nie dobija sią gazu bo nie wiedomo ile jest w środku więc sprzęt go odciąga żeby "wlać" z powrotem + pozostałą brakującą ilość.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez łysy83 » 6 kwi 2009, 22:04

Tylko,że znów mnie skasują jak za całość.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez robertg76 » 9 lip 2009, 20:06

Witam
Mam problem z klimatyzacją a mianowicie kilka dni temu nabiłem czynnika chłodzącego trwało to ok godziny w serwisie klimatyzacj wszystko sprawdzone szczelne jednakże klima nie chłodzi zbyt mocno gdyż na wylotach temperatura waha sie od 10-15 stopni, czy to normalne te wahania, pojechałem ponownie do serwisu z pytaniem czy moga dobic wiecej czynnika gdyz w zeszłym roku klima chłodziła lepiej stwierdzili ze do tego modelu wchodzi 750g i wiecej nie mogą nabic i że powodem słabego chłodzenia może byc osuszacz czy to możliwe a jesli nie to co może byc powodem wahań temperatury na wylotach i czy temperatura nie powinna byc niższa .
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 21:54
Posty: 29
Skąd: KOŁO
Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE

Postprzez Hazu » 9 lip 2009, 21:50

robertg76 napisał(a):że powodem słabego chłodzenia może byc osuszacz

nie
mam stary osusacz który leżał otwatrty parę miesiecy i klima chłodzi jak szalona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez steven » 10 lip 2009, 09:48

Hazu to że u Ciebie chodzi jak szalona to nie znaczy, że u kogoś innego będzie... osuszacz ma swoją żywotność, jak odsuszy okręsloną ilość wody, to potem przestaje działać... a jak wiadomo każdy gram wody w układzie drastycznie zmniejsza skuteczność klimatyzacji... tak samo jak oleju!! mówi się nawet, że każde 10 ml oleju za dużo to 10% mniejsza wydajność !!

robertg76 a jakie masz ciśnienia przy załączonej sprężarce ?? jak masz prawidłową wartość czynnika to zazwyczaj one wszystko powiedzą :)
Co więcej czynnika powinieneś mieć 700 gram i w Twoim przypadku radziłbym wbić nawet 680 niż 720 ;p niby różnica mała, ale być może sprężarka jest już troszkę przyturana i nie ma siły toczyć... oczywiście na ciśnieniach wyjdzie czy czynnika nie ma za dużo... chyba, że nie była robiona próżnia i nabili czynnik do powietrza, wtedy ciśnienia mogą oszukiwać :)
możesz mieć jeszcze zapchany układ A/C niskiego ciśnienia, lub zawieszony zawór rozprężny :) i ewentualnie zatkany układ nawiewu ;p
dziwi mnie tylko, ta zmiana temperatury 10 do 15 st. czy wtedy odłącza się sprężarka, czy działa Ci wentylator i jakie wtedy jest ciśnienie ?? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez steven » 10 lip 2009, 10:03

Bodek napisał(a): Podjechanie do serwisu Kimy podłączenie pod machine do nabijania kosztowało mnie 25 zł.

no samo sprawdzenie próżnią tyle kosztuje, nieszczelność wychodzi powiedzmy w 90% wszystkich nieszczelnych układów...

Prawdziwe sprawdzenie szczelności układu to conajmniej pół godziny grzebania ultrafioletem w kanale i szukanie nieszczelności... koszt 50-100zł w zależności od budowy układu...

PS
sorki za temat pod tematem, ale wątki pomyliłem :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez robertg76 » 12 lip 2009, 20:56

Jakie ciśnienie mam nie wiem a czynnika rzeczywiscie nabili 700g pomyliłem w poprzednim poście, próznia była robiona trwało to wszystko ok godziny nawiew ok tylko zastanawiają mnie jeszcze dwa zaworki maszyna podłaczona była pod L a jest tam jeszcze jeden zaworek H do czego on służy może to ma cos wspólnego? Reszta to dlamnie czarna magia ten zawór rozpręzny itd
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 21:54
Posty: 29
Skąd: KOŁO
Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE

Postprzez steven » 13 lip 2009, 09:49

o żesz... :) podłączyli pod jedno, bo pewnie tego 2. nie zauważyli... jak są dwa, to zawór regulujący jest w pozycji zamkniętej (zazwyczaj) i nie ściągnie Ci całego czynnika, ani nie utworzy próżni w całym układzie !! Co innego jak masz fabrycznie 1 złącze (nowe renówki, volvo 850, 940, S90 i parę Audi z lat 92-97), to wtedy zawór zostaje otworty i pozwala na ściągnięcie całego czynnika poprzez jedno złącze... Postaraj się nie włączać klimy i pojechać do nich, żeby Ci jeszcze raz ściągnęli czynnik, używając 2 złączy serwisowych (H i L) High Presure i Low Presure... :) (wysokie i niskie ciśnienie) wtedy powinno być ok... na sam koniec, niech też na uruchomionej klimie sprawdzą Ci ciśnienia na obu...
Myślę, że za darmo, max 30 zł powinni to zrobić, chyba że im podpadłeś :)

PS
A właśnie, nie podpadłeś im z czymś?? nie byłeś upierdliwy?? bo jak byłeś, to specjalnie tak mogli zrobić, żeby po 2 tygodniach sprężarka się rozwaliła... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez DymeK » 21 lip 2009, 23:25

to ja moze sie podepne troche z innym problem po odpaleniu klimy zaczyna mi przes około 30 sekund piszczec cos pod maska cos jak pasek to bedzie łozysko czy wina paska
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6