[Xedos6 CA] Ogrzewanie i nadmuch.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez prokopcio » 29 wrz 2007, 13:24

Powiem prosto: jak masz ustawione potencjometrem ogrzewanie np. na max to:

suwak na dole – leci gorące ze wszystkich wylotów
suwak na górze leci zimne (a z pozostałych wylotów gorące)

Przynajmniej u mnie tak jest
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Widelec » 29 wrz 2007, 13:35

no właśnie o tym piszę – ciekawa teoria :) wieloma samochodami miałem przyjemność się wieźć ale nie pamiętam żebym w którymś coś takiego widział taką kombinację :)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez prokopcio » 29 wrz 2007, 13:47

no to w końcu jak jest u Ciebie? masz xeda a piszesz, że :

Widelec napisał(a):w zasadzie to co daje bądź powinien ten suwak pomiędzy nawiewami na środkowej konsoli? bo cokolwiek bym z nim nie zrobił to nie widzę różnicy... powinien zamknąć wylot? i dlaczego pozycja górna jego ustawienia jest pomalowana na niebiesko? takie ichniejsze oznaczenie "otwarty" czy ki grzyb?



Widelec napisał(a):ciekawa teoria


to nie jest moja teoria tylko po prostu tak jest i już (japończyk wymyślił i zrealizował)
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez Widelec » 29 wrz 2007, 15:13

jak jest u mnie to się dowiem jak będzie chłodno albo jak skorzystam z mocniejszego ogrzewania w nocy. póki co jak nie korzystam z nagrzewania to leci cały czas tak samo; zresztą i tak tego nie dotykam jak nie ma potrzeby to i nie wiem :]
piszę że ciekawa teoria, bo różnymi markami i modelami się wiozłem i nie przypominam sobie takiego patentu :]
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez prokopcio » 29 wrz 2007, 15:22

czyli wszystko jest ok. Jak nie grzejesz to zawsze będzie leciało zimne :P (przynajmniej powinno) – daj potencjometr na ciepłe a zobaczysz różnicę.

Widelec napisał(a):różnymi markami i modelami się wiozłem i nie przypominam sobie takiego patentu


to chyba dobrze na korzyść mazdy (ktoś kiedyś miał w podpisie : kto mam mazdę, ten ma jazdę )
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez ky3orr » 1 lis 2007, 18:28

odswierze troche watek "bulgotania".
tez mam ten problem. w skrajnych plolzeniach regulacji temperatury nawiawu jest cisza, a w srodkowych polozeniach silnik ktrokowy powoduje dojechanie klapy do jakiegos polozenia i zaczynaja sie drgania.
czy tam jest jakis potencjometr czy inne badziewie ktore moglo sie zepsuc, a ktore niewatpliwie daje sygnal o polozeniu do sterownika silnika krokowego?

czy naprawialiscie to juz moze?

pozdrawiam
yegomość KY3ORR
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2006, 23:34
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE, 2.0i, 1993r

Postprzez ibol » 27 lis 2007, 02:44

Moj post zostal tu przeniesiony jako pokrewny jak sadze, wiec prosilbym o pomoc:

Nie dzialaja przelaczniki od nawiewow na desce rozdzielczej, co objawia sie w ten sposob, ze mimo podswietlania sie przyciskow po wyborze np nawiewu na nogi i szybe, nie ma zadnej reakcji.

Podjalem probe rozkrecenia tego i jak sie okazuje sa tam 2 elementy, z ktorych jednym jest tablica przyciskow a drugim plytka, do ktorej jest podlaczona.

Obydwie rzeczy na pierwszy rzut oka nie wygladaja na uszkodzone, wiec trzeba by dac je jakiemus elektronikowi do oceny ale czy faktycznie tu moze lezec przyczyna?

Domyslam sie, ze powyzsza sprawa moze miec zwiazek, z tym ze srodkowy nawiew bez wzgledu na polozenie daje tylko zimne powietrze, mimo sprawnych wszystkich ciegien itp.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2007, 18:27
Posty: 15
Skąd: Stryków
Auto: Xedos 2.0 V6 '92

Postprzez chudy » 27 lis 2007, 19:15

Nie sądze aby elektronika miała coś z tym wspólnego – skoro zmienia sie podświetlenie przycisków więc działa. Stawiał bym raczej na mechanikę a dokładniej na połaczenia miedzy wspomnianą płytką a silnikami poruszającymi klapy nawiewów – wszystko jest elektryczne wiec może gdzieś nie dochodzi napiecie, może coś sie zablokowało... trudno powiedzieć. Srodkowy nawiew – skoro nie działają klapy – niestety bedzie Ci dmuchał zimnym. U mnie jest tak że:

prokopcio napisał(a):środkowy suwak w górę i tam będzie leciało chłodne powietrze prosto z zewnątrz


Widelec napisał(a):a jak jest na dole to miesza się z tym grzanym

I z tego powodu ze środkowego nawiewu ciepłe powietrze leci tylko kiedy:
1' suwak przy nawiewie skierowany na dół
2' przełącznik ustawiony jest na nawiew "na twarz" (bo tylko wtedy do srodkowego nawiewu kierowana jest taka ilość ciepłego powietrza aby po zmieszaniu z zimnym miało wyższą temperaturę)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Vince » 18 mar 2009, 22:30

Nawiew działa mi tylko na 4 biegu, więc podejrzewam, że rezystor jest padnięty. Kupiłem drugi na Allegro i nic się nie zmieniło. Wygląda na to, że ten też nie działa albo to coś innego. Zanim będę go reklamował, chciałbym mieć 100% pewność, że jest uszkodzony.

Może ktoś wie jak sprawdzić go miernikiem?

Sprawa pewnie jest banalnie prosta, jeśli ktoś ma o tym chociaż trochę pojęcia.
Rezystor wygląda tak jak na fotce.


Obrazek
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez adam626 » 18 mar 2009, 23:36

sprawdzasz omomierzem
z drugiej strony widać gdzie łączą się druty oporowe
możesz zmierzyć każdy indywidualnie
ustawiasz na wartość poniżej 2000 omów
nie pamiętam czy są one połączone szeregowo czy nie
z opisu na kostce wnioskuje że każdy z lierką M jest połaczony z L
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Vince » 19 mar 2009, 00:30

OK. Pomierzyłem oporności między wszystkimi stykami. Okazuje się, że tylko między L a Mo opór wynosi 4 ohmy. Wszystkie pozostałe kombinacje styków pokazują brak połączenia. Czy to oznacza, że rezystor można wyrzucić do śmietnika?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez onyxboy » 19 mar 2009, 01:16

z tego co wiem to raczej do smieci u mnie jest ten sam problem dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu niezaleznym od rezystora chyba
onyxboy
 

Postprzez Setritus » 26 kwi 2009, 18:48

Uslyszalem dzis o tym na forum, jest ktos w stanie powiedziec co to wlasciwie jest? Czy coś daje. Myślę nad instalacją klimy w moim Xedosie, ale że troche za to wyjdzie to myślę o jakichś alternatywnych drogach schłodzenia wnętrza auta. Ma ktoś jakieś pomysły moze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Globy » 26 kwi 2009, 20:12

Chodzi o climatronic? Obawiam się, że wystarczy skorzystać z wyszukiwarki – wiele już podobnych tematów na łamach działów 626 i Eksploatacja, powodzenia.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Setritus » 26 kwi 2009, 22:01

oto część tego postu mówiąca o co dokladniej chodzi.
jest wstawiony czujnik od termo-tronika i to działa podobnie jak klima chcesz zimne masz zimne chcesz ciepłe masz ciepłe wiadomo wydajność słaba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Setritus » 30 kwi 2009, 10:17

A takie pytanko. Jak ustawie temperatuje powietrza na najniższą, to itak wieje ciepłe powietrze... :/ jak sie reke przez okno wystawi to wali zimnym, a z wywiewu ciepłe... Musi sie ono widocznie ogrzewać gdzies w przewodach... da rade zrobić coś żeby przy ustawieniu najzimniejszego powietrza waliło ono prosto z dworu bez ogrzewania sie? ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Grzyby » 30 kwi 2009, 10:25

Setritus napisał(a):da rade zrobić coś żeby przy ustawieniu najzimniejszego powietrza waliło ono prosto z dworu bez ogrzewania sie?

założyć klimę :P

P.S. nie słyszałem o takim czymś jak "termo-tronic"
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jacekm_ » 30 kwi 2009, 10:38

A może masz obieg zamknięty ustawiony? Bo to raczej niemożliwe, żeby przy wyłączonym ogrzewaniu powietrze zdążyło się aż tak nagrzać, żeby było odczuwalnie cieplejsze, od tego z zewnątrz – za krótko jest w układzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Mev » 30 kwi 2009, 13:35

Setritus napisał(a):da rade zrobić coś żeby przy ustawieniu najzimniejszego powietrza waliło ono prosto

Na konsoli centralnej masz nad radiem dwa nawiewy i między nimi taki pstryczek z możliwością "góra/dół" – masz go ustawionego do góry? Bo tylko w tym momencie będzie on wpuszczał powietrze z zewnątrz.
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Setritus » 30 kwi 2009, 18:20

a widzisz, tego nie wiedziałem. dzis postaram sie to sprawdzić i dam znać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6