Problem z ogrzewaniem – raz ciepłe raz zimne powietrze, Odpowietrzenie ukadu.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grześ » 25 lis 2005, 23:25

SebastianK napisał(a):Wydawałoby się, że jak brak płynu chłodzącego to powinno być cały czas ciepłe.

To normalne, jeśli w nagrzewnicy nie ma płynu który jest nośnikiem ciepła to zadziałanie na nią wiatrakiem wentylatora spowoduje krótkotrwały podmuch ciepłego powietrza a następnie szybkie schładzanie i powiew zimnego chłodu. nigdy nie miałeś zapowietrzonego kaloryfera w mieszkaniu?? To taka sama zasada działania.
A tak na marginesie, jeśli masz zapowietrzony układ to zastanów się skąd się to powietrze mogło w nim wziąć??, przyczyn jest kilka, sprawdź korki chłodnicy, sprawdź czy wszędzie jest sucho, ale nie patrz na ziemię tylko przypatrz się całej instalacji chłodzącej a zwłaszcza popatrz na połączenia przewodów i chłodnicę. Jeśli masz tam trochę mokro to pewnie to jest przyczyną Twoich problemów.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez SebastianK » 25 lis 2005, 23:42

Dzięki za wszystkie rady.
Mam jeszcze jedno pytanie. Na czym polega odpowietrzenie układu? Czy zalanie do pełna płynem rozwiąże problem? Czy trzeba jakoś inaczej zadziałać?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:50
Posty: 28
Skąd: Kutno
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96

Postprzez Grzyby » 26 lis 2005, 04:20

powinieneś zalać płynu na max i jeździć
i obserwować co się dzieje – jak nie pomoże to pomyślimy
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nor » 27 lis 2005, 13:04

SebastianK napisał(a):Dzięki za wszystkie rady.
Mam jeszcze jedno pytanie. Na czym polega odpowietrzenie układu? Czy zalanie do pełna płynem rozwiąże problem? Czy trzeba jakoś inaczej zadziałać?


Układ jest samoodpowietrzający się. Przez kilka dni sprawdzaj poziom i dolewaj, potem bedzie juz git.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez nor » 27 lis 2005, 13:09

magicadm napisał(a):
SebastianK napisał(a):Ale jak to możliwe, że w zbiorniku wyrównawczym jest poziom ok?



Przy zapowietrzonym układzie to raczej możliwe.


Troche dziwna ta teoria, bo chyba po to jest zbiorniczek wyrownawczy, żeby jak jest mało płynu w układzie, to powinno go zassać ze zbiorniczka, a jeśli jest mało w układzie chłodzenia, to znaczy znajduje sie tam powietrze i nie zassa <jelen> <glupek2> Może mi to ktoś wyjaśnić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Bodek » 29 lis 2005, 23:01

Cześć, mam ten sam problem. Tylko u mnie jest tak że na początku wskazówka temperatury dochodzi do tej pozycji co zwykle a powietrze nadal zimne. dopiero po chwili zaczyna wiać ciepłe (tzn. takie letnie). A po chwili zaczyna walić gorącym. Nie miałem czasu nawet zaglądnąć pod maskę, ale u mnie objawy są inne niż u załozyciela tematu. Czy to może być ta sama przyczyna? Przedtem było super, dosłownie po krótkiej jeździe było w autku ciepełko. Ile wchodzi płynu chłodniczego do 626 GD ??
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez SebastianK » 1 gru 2005, 16:28

Witam i dzieki!
Uzupełniłem płyn w chłodnicy weszło ponad 2 litry i teraz jest wszystko ok. Chyba jak mi zmieniali płyn to nie dolali do pełna i zapowietrzyli układ teraz jest już ok.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:50
Posty: 28
Skąd: Kutno
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96

Postprzez SebastianK » 20 gru 2005, 10:55

Vitam. trochę spokoju i znów coś się zaczęło dziać.
Właśnie dojechałem do pracy i miałem niezłego stracha. Znowu temperatura wyczyniała cuda. Raz rosła na max ( i tak leciało zimne ) raz spadała do normalnego poziomu a powietrze raczej cały czas zimne. Problemy te zaczęły się jak wjechałem do miasta i samochód stał na światłacy. Po trasie ( a więc gdy dodawałem gazu ) wszystko w miarę było jeszcze ok. Tyle co udało mi się sprawdzić na gorąco ( zimno ) to jedna rura od chłodnicy ta z prawej strony stojąc przodem do otwartej maski była ciepła pozostałe rury z lewej strony zimne. Ponieważ silnik rozgrzany nie mogłem sprawdzić czy płyn w chłodnicy jest tak jak go uzupełniłem pod sam korek ( w zbiorniku wyrównawczym jest ok tak jak było ). Ma ktoś może jakiś pomytsł co to znowu może być? Poczekam i doleję znowu płynu tak jak wtedy i zobaczę. Może macie jakieś pomysły?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:50
Posty: 28
Skąd: Kutno
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96

Postprzez Grzyby » 21 gru 2005, 00:55

Jeżeli masz takie objawy

SebastianK napisał(a):) to jedna rura od chłodnicy ta z prawej strony stojąc przodem do otwartej maski była ciepła pozostałe rury z lewej strony zimne

a jak piszesz silnik był nagrzany po dłuższej jeździe, to może oznaczać uszkodzenie termostatu (100%).
Zacina się najprawdopodobniej w pozycji zamknięty.
Do natychmiastowej wymiany.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nor » 21 gru 2005, 08:35

Może się nie otworzył z powodu braku płynu chłodzącego, który musi gdzieś ubywac. Sprawdz na zimnym silniku stan płynu. Jak bedzie brak tzn. że masz problem i musisz szukać przyczyny w jaki sposób on ubywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez SebastianK » 27 gru 2005, 14:42

Witam.
No co zaglądnę to płynu trochę muszę dolać. Wtedy co leciało zimne powietrze to weszły 2 litry ale kurcze nigdzie nie widzę, żeby gdzieś uciekało. Może ktoś wie ile litrów wchodzi do całego układu chłodzącego tak aż pod sam korek?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:50
Posty: 28
Skąd: Kutno
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96

Postprzez nemi » 27 gru 2005, 14:47

SebastianK napisał(a):No co zaglądnę to płynu trochę muszę dolać

A jaki masz stan oleju (z ciekawości spytam)?
Nie wypycha przez zbiornik wyrównawczy (białawe ślady wokół)?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez tosiek » 27 gru 2005, 19:11

dziwię się że nie miałeś przy tym problemów z automatycznym ssaniem. jak ja miałem mało płynu to nie dość ze kiepsko hulało grzanie to jeszcze nie chciał spadać z obrotów nawet na ciepłym silniku.pozdro
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez Grzyby » 27 gru 2005, 22:56

czyżby uszczelka, skoro nie ma wycieków?

niefajnie to wygląda
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Sebastian » 29 gru 2005, 02:02

Miałem ten sam problem. Polecam odmulenie nagrzewnicy. Najlepiej zrobić jej porządne płukanie i to fizycznie a nie specyfikami które nie zawsza są skuteczne. Jak możesz to ją wymontuj i przepłucz, jeżeli będziesz miał problem z demontażem to doprowadź do niej od strony silnika węże i atakuj wodą lub powietrzem ze sprężarki.
Mazda to my.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez SebastianK » 29 gru 2005, 14:49

Witam.
Poziom oleju ok, nie ma też żadnych oznak jego bytności przy korku. Ustaliłem ( stając na suchej powierzchnii w garażu przez całą noc ), że jest chyba niewielki wyciek bo pod samochodem była wilgotna plama tak więc gdzieś przepuszcza i powoli kapie. Więc to chyba nie uszczelka pod głowicą? Teraz tylko kwestia ustalenia w którym miejscu to przecieka wewnątrz samochodu no i zatkania tego.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:50
Posty: 28
Skąd: Kutno
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96

Postprzez janek » 29 gru 2005, 18:21

SebastianK napisał(a):Może ktoś wie ile litrów wchodzi do całego układu chłodzącego tak aż pod sam korek?

u mnie 7,5 litra
a jak zapowietrzony to i tak będzie wypluwać do wyrównwawczego bo samo powietrze sobie nie ucieknie-pozornie jest pełno pod korkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez harus » 30 gru 2005, 18:51

czy mogę przepłukać nagrzewnicę środkami domowymi do usuwania kamienia bo nagrzewnice mam napewno zakamienioną a termostat jest nowy załorzony ?
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2005, 16:22
Posty: 5
Skąd: Zabrze
Auto: mazda xedos 6 1.6 16v 93r.

Postprzez GofNet » 31 gru 2005, 01:32

Możesz, jeśli masz pewność, że jest szczelna. Jeśli jest w kiepskiej kondycji i akurat ma gdzieś przypchaną osadem kamiennym dziureczkę, to po oczyszczeniu z tego "kamiennego korka" ona nie zniknie a wręcz odwrotnie! Jak do tej chwili z niej nie ciekło, tak teraz zacznie.
Jednak jeśli masz zdrową nagrzewnicę a w większości przypadków tak właśnie jest, to śmiało możesz używać Calgonu, czy innych wynalazków z kuchni i łazienki rodem.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez SebastianK » 3 sty 2006, 13:20

Vitam.
Ustaliłem, że cieknie mi z prawej strony. Z tego co znalazłem na forum to wynika, że może to być trafiona pompa wodna. Możecie to potwierdzić? Ponadto teraz przestał mi działać nawiew na 1,2,3 działa tylko 4. Czy to może mieć jakiś związek z tymi problemami z ogrzewaniem? Jeżeli macie jakiś pomysł proszę pilnie o pomoc!!
Początkujący
 
Od: 13 sie 2005, 12:50
Posty: 28
Skąd: Kutno
Auto: Mazda Xedos 6 1,6 rok prod. 96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6