Strona 1 z 2

Jakim kodem uruchomic pilota?

PostNapisane: 14 sty 2007, 14:28
przez tiger.p
Witam serdecznie.Wczesniej juz sie podczepialem z tym problemem ale nie moglem uzyskac iformacji.Moze ktos sie jednak orientuje. Posiadam Xedosa 9 /98. Mam oryginalny alarm i pilota.Jak kupilem to okazalo sie ze na pilota nie ma sterowania.Wserwisie go naprawili bo nie nadawal.Jest juz spawny ale trzeba go zgrac z centralka.Nikt nie wie jak to zrobic.Tam gdzie montuja alarmy tez nie wiedza.Moze sie ktos orientuje ile razy trzeba drzwiami trzasnac albo kluczykiem przekrecic by to zadzialalo ? :–) Dziekuje i pozdrawiam wszystkich.

PostNapisane: 14 sty 2007, 14:45
przez chudy
Według mnie ustawia sie dwie wartości – kod, oraz częstotliwość nadawania. Kod raczej powinien być poprawny skoro jest to pilot oryginalny, a częstotliwość ustawia się trymerem w pilocie – to takie małe pokrętło regulowane równie małym śrubokrętem krzyzakowym albo płaskim. Śrubokręt nie powinien być wykonany z metalu, poniewać jego indukcyjność moze zmienić ustawione wartości po odsunięciu śrubokręta od trymera. Podrzuć zdjęcie obu stron pilota to może będę mógł powiedzieć coś wiecej (chodzi o zdjęcie płytki która jest wewnątrz a nie obudowy) :)

PostNapisane: 14 sty 2007, 14:51
przez tiger.p
ok.Rozumiem ze o cala regulacje chodzi w pilocie? Sprobuje go rozebrac zaraz ale podejrzewam ze moze czegos takiego tam nie byc bo tam gdzie go naprawiali to montuja alarmy i chyba wpadli by na taki pomysl.Zobaczymy.Ide go rozbierac.

PostNapisane: 14 sty 2007, 22:33
przez chudy
Centralki w samochodzie chyba nikt nie ruszał? Więc nic jej nie jest i cała sprawa polega na zestrojeniu pilota. Kwestia jeszcze co wymienili w pilocie – bo jeśli scalak (ten na górze z białą etykietką) to wątpię aby zadziałał, ponieważ – tak jak napisałem Ci na gadu – nie można "ustawić" mu kodu, a ma swój własny wewnętrzny. A wiadomo – inny układ = inny kod.

PostNapisane: 14 sty 2007, 22:45
przez tiger.p
Dzieki serdeczne.Przeczytalem.Nie wiem dokladnie co wymienili ale postaram sie dowiedziec.Krecenie trymerkiem nie pomoglo.Przekrecalem delikatnie i spowrotem ale efektu nie widac.Pytanie jeszcze, jak rozumiem za kazdym przekreceniem wciskac przycisk i patrzec czy dziala? (tak robilem). Baterie sa w miejscu gdzie jest taka okragla plaska przestrzen.Cadocisniete przez zatyczke na pilocie.Obieg chyba jest dobry bo jakis kabelek nawet dolutowali.No coz nie mam pojecie.Ale zakladam ze w razie jak sie nie uda to innego pilota mozna do tego skonfigurowac?

PostNapisane: 15 sty 2007, 21:32
przez chudy
Nie pisałem nic wcześniej bo przeinstalowywałem system w komputerze. Podejrzewałem że efekty regulacji nie będą raczej zadowalające. Proponuję zrobić to o czym rozmawialismy wczoraj – czyli sprawdzić jak działa zamykanie kluczykiem, a dokładniej – czy przy zamykaniu kluczykiem nie zostaje załączony jakiś stycznik w drzwiach ( najlepiej zdjąć tapicerkę i zobaczyć czy z okolic zamka nie biegną jakieś przewody). Coś napewno musi tam być i trzeba sie będzie podpiść pod te przewody z nowym sterowaniem, tzn. z nowym odbiornikiem z którym w zestawie są dwa piloty. Wtedy nareszcie bedzie możliwe sterowanie zamkami i alarmem z pilota a to duża wygoda :). Pozdrawiam
EDIT:
Podejrzewam, że tak do końca nie wiadomo czy w centralce sprawny jest odbiornik pilota – być może również i on uległ uszkodzeniu. Przyczyn nie działania pilota moze być całe mnóstwo, dlatego raczej nie zaprzątał bym sobie głowy próbując uruchomić oryginał – mnóstwo czsu, straconych nerwów i niepotrzebnych wydatków. Łatwiej, pewniej i szybciej będzie dołożyć cos co usprawni system.

PostNapisane: 16 sty 2007, 01:28
przez tiger.p
Dzieki i przepraszam ze nie moglem byc wczesniej.Jutro co bede wiedzial wiecej.Dzwonilem do tego serwisu w Łodzi i powiedzieli ze dostali informacje ze powinienem spisac numery jakies i przysla mi nowy pilot.Oni odpisali ze to malo jasne i chca te procedure uruchomienia i jutro mam sie dowiedziec.Nastepna sprawa to taka ze pilot nie nadaje znowu.I teraz A) przestal jak przestawilem trymer lub B) przestal dzialac wczesniej i dlatego trymer nie dzialal.Jutro jak sie cos dowiem od Łodzi to bede wiedzial co robic dalej.Jak co to pojade niech go porzadnie naprawia i przy mnie probuja ustawic.Jakos mam poprostu zamilowanie do tego ze lubie jak cos dziala to co powinno i tak jak powinno.Moze to nie najlepsze przyzwyczajenie ale kazdy jakies ma.W kazdym badz razie dziekuje za wsparcie w dalszym ciagu i temat jest otwarty.Pozdrawiam serdecznie.

PostNapisane: 16 sty 2007, 20:11
przez chudy
Trymer którym kręciłeś zmienia jedynie częstotliwość na której nadaje pilot, więc przez kręcenie tym elementem nie można zablokować nadawania.Ja również jestem zdania że najlepiej jak działa to co oryginalne i do oryginalnosci zawsze dążę – wiadomo że im coś prostrzego i mniej powikłanego tym lepiej. Lecz jeśli niemozliwe bedzie uruchomienie pilota to trzeba będzie w jak najmniej skomplikowany sposób go zastąpić – aby możliwie mala była ingerencja w fabryczną instalację. Powiem tylko tyle, że w mojej byłej 626 gdy nie działał fabryczny alarm rozwiazanie z dodatkowym sterowaniem na pilota sprawdziło sieznakomicie. Mam jednek nadzieję że uda się wszystko naprawić :). Pozdrawiam

PostNapisane: 16 sty 2007, 23:08
przez tiger.p
Witam.Nic dzis nie zalatwilem.Nie dostali jeszcze informacji od mazdy.Jutro zadzwonie.W miedzy czasie znalazlem jeszcze innego szpeca w miescie.Jutro jestem z nim rano umowiony.Stwierdzil ze jak byl krecony to najprawdopodobniej juz nie wiele da sie zrobic z tym pilotem.Jutro pojade i zobaczymy.Pozdrawiam.

PostNapisane: 17 sty 2007, 20:28
przez chudy
Czekam na jakieś wieści bo to całkiem ciekawa sprawa z tym pilotem :). Mam nadzieję że serwis stanie na wysokości zadania i załatwi nowy pilot.

PostNapisane: 17 sty 2007, 23:10
przez tiger.p
Wiec serwis wyglada na to ze porazka i chyba zrezygnuje z tego bo wiecej wydam na telefony. Meczy mnie to juz.Pojechalem do tego drugiego goscia.Umowiony z nim jestem juz na piatek i cos mi tam zainstaluje i zmieni tak by bylo dobrze.Kiedys mial Millenie i ja podrasowal.Mowil ze miala prawie 290KM.Ladnie.Bedzie o czym rozmawiac.Od serwisu czekam na telefon.Moze cos jeszcze wymysla i sie odezwa.Marne szanse.Pozdrawiam.

PostNapisane: 19 sty 2007, 20:33
przez tiger.p
Wiec tak.Nic mi serwis nie pomogl.Nie doczekalem sie telefonu od nich w tej sprawie.Zrobilem tak ze pojechalem do szpeca i mam innego pilota.Zamontowal mi sterownik inny i dziala teraz na pilota rowniez.Nie jest to takier rozwiazanie jakbym chcial ale...... W kazdym badz razie wiem co i jak a jak kiedys trafie na wlasciwe rozwiazanie to wroce do oryginalu.Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za pomoc.

PostNapisane: 19 sty 2007, 20:49
przez chudy
nie ma za co – wiec skończyło sie tak jak rozmawialiśmy :) – mówiłem że to będzie chyba najlepsze wyjście z tej sytuacji i skończą się problemy. Pozdrawiam

PostNapisane: 27 sty 2007, 21:53
przez voytecku
tiger,
Jesli nadal potrzebujesz instrukcji programowania pilota, daj znac, to bardzo proste. Sklada sie chyba z 5 krokow, w tym trzeba powtorzyc 2 kroki trzykrotnie.

W ktorym serwisie nie wiedzieli, jak sie programuje pilota? w ASO w Warszawie chca za te usluge 50zl.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 27 sty 2007, 21:59
przez voytecku
Przypomnialem sobie te instrukcje :)

1. (siedzac w autku) otworz drzwi kierowcy
2. wcisnij przycisk zamykania centralnego zamka
3. wsadz kluczy do stacyjki i przekrec go do pozycji ON, a nastepnie wyciagnij kluczyk.
powtorz ten krok trzykrotnie
4. zamknij i otworz drzwi kierowcy. powtorz ten krok trzykrotnie. autko powinno zrobic beep
5. wcisnij dowolny przycisk na pilocie dwukrotnie. autko powinno zrobic beep
6. odczekaj chwilke. autko powinno zrobic beep czterokrotnie. pilot zostal zaprogramowany :)

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 28 sty 2007, 00:22
przez tiger.p
Sluchaj bardzo ci dziekuje.Brzmi to jak jakis zart ale mam nadzieje ze nie jest.Co preawda mam juz zalozony inny sterownik ale mimo wszystko mam poczucie ze nie jest to tak jak powinno.Napewno sie skusze i sprobuje.Nie wiedzieli jak programowac w ASO w Łodzi. Jeszcze raz dziekuje. Pozdrawiam serdecznie.A skad znales to? Miales taka sytuacje?

PostNapisane: 28 sty 2007, 00:34
przez voytecku
tiger.p napisał(a):Brzmi to jak jakis zart ale mam nadzieje ze nie jest


W jakim sensie zart?

tiger.p napisał(a):A skad znales to? Miales taka sytuacje?


Kupilem sobie dwa fabryczne nowiutkie pilociki, ale nie spojrzalem na ich identyfikator. Dzialaja ze wszystkimi mazdami po roku 2001. Aby pilocik dzialal poprawnie z autkiem, musi miec odpowiedni identyfikator. Ty masz pewnie cos w stylu: FCC ID KPU41048. Poniewaz chcialem je zaprogramowac, znalazlem instrukcje.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 28 sty 2007, 00:36
przez voytecku
voytecku napisał(a):5. wcisnij dowolny przycisk na pilocie dwukrotnie. autko powinno zrobic beep


Jesli w tym momencie autko nie robi beep, to cos jest nie tak z pilotem.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 28 sty 2007, 14:47
przez Puhcio
Procedura brzmi nieźle ... <lol>

PostNapisane: 28 sty 2007, 15:25
przez voytecku
Puhcio napisał(a):Procedura brzmi nieźle ...


Jesli mialbym zartowac z kolegi tigera, to napisalbym mu, aby wykonal krok #4 dla prawych tylnych drzwi :)

Pozdrawiam,
voytecku.