Naprawa wskaźnika poziomu paliwa
1, 2
Witam
Poniżej przedstawiam fotorelację z naprawy wskażnika poziomu Paliwa
Po krótce opis usterki:
Wskażnik jeśli już działał – to wskazówka poziomu paliwa "poruszała" się w bardzo zawężonym polu – ok 5mm od min do max ( czyli w maxymalnym położeniu była pod "E")
Możliwe części które uległy uszkodzeniu:
1. Wskażnik wbudowany w deskę rozdzeilczą
2. Pływak zamontowany w zbiorniku paliwa
Poszukiwania usterki rozpoczełem od pkt 2 czyli pływaka w zbiorniku. Pływak w Xedosie umieszczony jest pod tylną kanapą. Czyli demontujemy kanapę – pod nią jest aluminiowa płytka mocowana na 3 wkręty z kostką elektryczną – odkręcamy tę płytkę. Pod odkręconą płytką z aluminium zobaczymy okrągły dekielek mocowany na 4 wkręty z kolejną kostką elektryczną – kostkę odłączamy , wkręty wykręcamy i pozostało nam wyjęcie pływaka.
Teraz zajmijmy się samym zespołem pływaka – sprawdzenie czy jest on sprawny. Zespół pływaka ma 3 wyprowadzenia :
1. Masa
2. Rezerwa
3. Wskaźnik poziomu paliwa
Do sprawdzenia potrzebny nam będzie miernik uniwersalny z możliwością pomiaru rezystancji (oporu).
Sprawdzenie wskaźnika poziom paliwa – w tym celu jeden z zacisków omomierza podaczamy pod masy , drugi do zacisku wskażnika poziomu paliwa. W tym momencie przyda się nam pomoc 2 osoby . która będzie "przesówała" pływakiem. Jeśli rezystancja zmienia się liniowa tzn że pływak jest sprawny.
Sprawdzenie czujnika rezerwy – jeśli pływak jest wyciągnięty przez dłuż chwilę z paliwa (opróżniony został żółty pojemnik z benzyny) po zwarciu jedną końcówką omomierza z zaciskiem masy a drugą z zaciskiem rezerwy omomierz powinien pokazać minimalny opór – i tak powinno być – jest tam czujnik , który w baku jest chłodzony przez benzynę jeśli nie ma benzyny nie ma go co chłodzić wtedy zaczyna zwierać do masy.
Jeśłi wszystko jest ok – przechodzimy do sprawdzenia wskażnika na desce.
Musimy udać się do środka auta zabierając ze sobą kawałek przewodu – w miejsce gdze nie dawno była kanapa:). Należy włączyć wcześniej stacyjkę tak, żeby świeciły się kontrolki. W kostce , która była podłączona do zaspołu pływaka
musimy połączyć za pomocą przewodu poprzeczny styk (masa) z jednym z poziomych ( 1- rezerwa, 2 wskaznik poziomu paliwa) po takim zwarciu na tablicy ze wskaznikami w zależności który z poziomych styków podłączyliśmy powinien 1- wskażnik poziomy paliwa zacząć się wychylać (troszkę to trwa) lub zaświeci się nam kontrolka rezerwy) Proponuje sprawdzić jedno i drugie – jeśli w obu przypadkach zachowanie wskaznika i kontrolki rezerwy są takie jak opisałem znaczy , że wskażnik jest sprawny.
No tak skoro pływak jest ok i wskażnik jest ok to dlaczego jak jest to wszstko złożone jak ma być to nie działa.
Nie działa dlatego , ponieważ masa z kostki (na kablu – poprzeczny styk) "nie dochodzi" do zespołu pływaka.
W celu naprawy takiego stanu rzeczy należy:
– Za pomocą cienkiego śrubokręta płaskiego , wyjąć przewód masowy z kostki,
– odciąć wsówkę zamocowaną do przewodu,
– przedłużyć ten przewód o 10 cm ( uwaga niedaleko są opary PB – więc lutownicy to raczej nie polecam)
– na końcu przedłużonego przewodu zamocować tzw oczko o średnicy nie mniejszej niż średnica śrubki mocójącej zesół pływaka do zbiornika
– wożyć zespół pływaka do zbiornika , przykręcając na 3 śrubki
– miejsce na 4 śrubkę oczyścić papierem ściernym
– zakręcić 4 śrubkę przekładając ją przez zrobione oczko na przewodzie masowym
– zakręcić aluminową płytkę
– zamontować kanapę
– cieszyć się wskazaniami ilości paliwa w baku
W przypadku gdy opisywane czynności sprawdzenia elementów (wskażnik , pływak) zakończą się negatywnie – należy je wymienić.
Poniżej przedstawiam fotorelację z naprawy wskażnika poziomu Paliwa
Po krótce opis usterki:
Wskażnik jeśli już działał – to wskazówka poziomu paliwa "poruszała" się w bardzo zawężonym polu – ok 5mm od min do max ( czyli w maxymalnym położeniu była pod "E")
Możliwe części które uległy uszkodzeniu:
1. Wskażnik wbudowany w deskę rozdzeilczą
2. Pływak zamontowany w zbiorniku paliwa
Poszukiwania usterki rozpoczełem od pkt 2 czyli pływaka w zbiorniku. Pływak w Xedosie umieszczony jest pod tylną kanapą. Czyli demontujemy kanapę – pod nią jest aluminiowa płytka mocowana na 3 wkręty z kostką elektryczną – odkręcamy tę płytkę. Pod odkręconą płytką z aluminium zobaczymy okrągły dekielek mocowany na 4 wkręty z kolejną kostką elektryczną – kostkę odłączamy , wkręty wykręcamy i pozostało nam wyjęcie pływaka.
Teraz zajmijmy się samym zespołem pływaka – sprawdzenie czy jest on sprawny. Zespół pływaka ma 3 wyprowadzenia :
1. Masa
2. Rezerwa
3. Wskaźnik poziomu paliwa
Do sprawdzenia potrzebny nam będzie miernik uniwersalny z możliwością pomiaru rezystancji (oporu).
Sprawdzenie wskaźnika poziom paliwa – w tym celu jeden z zacisków omomierza podaczamy pod masy , drugi do zacisku wskażnika poziomu paliwa. W tym momencie przyda się nam pomoc 2 osoby . która będzie "przesówała" pływakiem. Jeśli rezystancja zmienia się liniowa tzn że pływak jest sprawny.
Sprawdzenie czujnika rezerwy – jeśli pływak jest wyciągnięty przez dłuż chwilę z paliwa (opróżniony został żółty pojemnik z benzyny) po zwarciu jedną końcówką omomierza z zaciskiem masy a drugą z zaciskiem rezerwy omomierz powinien pokazać minimalny opór – i tak powinno być – jest tam czujnik , który w baku jest chłodzony przez benzynę jeśli nie ma benzyny nie ma go co chłodzić wtedy zaczyna zwierać do masy.
Jeśłi wszystko jest ok – przechodzimy do sprawdzenia wskażnika na desce.
Musimy udać się do środka auta zabierając ze sobą kawałek przewodu – w miejsce gdze nie dawno była kanapa:). Należy włączyć wcześniej stacyjkę tak, żeby świeciły się kontrolki. W kostce , która była podłączona do zaspołu pływaka
musimy połączyć za pomocą przewodu poprzeczny styk (masa) z jednym z poziomych ( 1- rezerwa, 2 wskaznik poziomu paliwa) po takim zwarciu na tablicy ze wskaznikami w zależności który z poziomych styków podłączyliśmy powinien 1- wskażnik poziomy paliwa zacząć się wychylać (troszkę to trwa) lub zaświeci się nam kontrolka rezerwy) Proponuje sprawdzić jedno i drugie – jeśli w obu przypadkach zachowanie wskaznika i kontrolki rezerwy są takie jak opisałem znaczy , że wskażnik jest sprawny.
No tak skoro pływak jest ok i wskażnik jest ok to dlaczego jak jest to wszstko złożone jak ma być to nie działa.
Nie działa dlatego , ponieważ masa z kostki (na kablu – poprzeczny styk) "nie dochodzi" do zespołu pływaka.
W celu naprawy takiego stanu rzeczy należy:
– Za pomocą cienkiego śrubokręta płaskiego , wyjąć przewód masowy z kostki,
– odciąć wsówkę zamocowaną do przewodu,
– przedłużyć ten przewód o 10 cm ( uwaga niedaleko są opary PB – więc lutownicy to raczej nie polecam)
– na końcu przedłużonego przewodu zamocować tzw oczko o średnicy nie mniejszej niż średnica śrubki mocójącej zesół pływaka do zbiornika
– wożyć zespół pływaka do zbiornika , przykręcając na 3 śrubki
– miejsce na 4 śrubkę oczyścić papierem ściernym
– zakręcić 4 śrubkę przekładając ją przez zrobione oczko na przewodzie masowym
– zakręcić aluminową płytkę
– zamontować kanapę
– cieszyć się wskazaniami ilości paliwa w baku
W przypadku gdy opisywane czynności sprawdzenia elementów (wskażnik , pływak) zakończą się negatywnie – należy je wymienić.
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Witam mam ten sam problem brak wskazań poziomu paliwa i rezerwa się nie pali. Mam mazde xedos 6 2.0 v6 z94. mam pytanie czy w xedosie z 2.0 silnikiem jest tak samo? Bo po zdjęciu kanapy widziałem dostęp tylko do pompy paliwa a może się myle? widziałem też kable biegnące dalej po zbiorniku czyżby to do pływaka? i w końcu czy trzeba demontować zbiornik jeśki tak?
- Od: 24 lis 2007, 22:42
- Posty: 14
- Skąd: Orzysz
- Auto: mazda xedos 6 2.0 v6
Moriia napisał(a):czy podczas twoich problemow zapala ci sie rezerwa czy tez nie dzialala
Nie – dziłają niezeleżnie (pływak , rezerwa)
piotrek boss napisał(a):Bo po zdjęciu kanapy widziałem dostęp tylko do pompy paliwa a może się myle? widziałem też kable biegnące dalej po zbiorniku czyżby to do pływaka?
Jest odwrotnie tzn to co widzisz po zdjęciu płytki aluminiowej (3 srubki i 1 kostka)to właśnie zespół pływaka , kable które "idą" dalej są do pompy paliwa – w jej przypadku – demontaż zbiornika – tak jest w 1.6 wydaje mi się że dokładnie tak samo jest w 2.0
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Dzięki serdeczne ide rozbierać.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 24 lis 2007, 22:42
- Posty: 14
- Skąd: Orzysz
- Auto: mazda xedos 6 2.0 v6
Moriia napisał(a):moze mi ktos powiedziec jakie napecie powinno byc na kostce przy plywaku ?
Żadne – powód – wyobraź sobie sytuacje gdyby w skutek bliżej nieokreślonych przyczyn powstało zwarcie ( nagrzewanie/topienie się przewodów/iskrzenie itp.) w pobliżu największego "skupiska" oparów paliwa --- duże buuuum
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Moriia napisał(a):po napalnieniu baku do pełna wskazówka podnosi sie na 3/4 i systematycznie spada do E
Wyjmij pływak i przeczyść płytkę oporową oraz styk który po niej śmiga. Zobacz czy ramię pływaka gdzieś się nie zawiesza. Elektrycznie pływak masz sprawny skoro działa do 3/4 baku ...
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
witam
miałem podobny proble w mazdzie mx6
mam troszke inne rozwiazanie bo pompe paliwa i pływak mam pod jednym dekielkiem
próbowałem z masa ale nic nie pomagało bo u mnie rezerwa nie jest podawana z czujnika paliwa tylko jest cos w liczniku ze jak poziom paliwa spadnie na wskazniku to sie zapala rezerwa
no i jak sie okazało to mialem przegiety pływak w zbiorniku,podgiełem i wszystko działa prawidłowo
Edit:
a jak daleko ci spada wskazówka tzn duzo ponizej zera??jak tak to pewnie masz ten sam problem co ja podegnij pływak w zbiorniku i powinno grac
miałem podobny proble w mazdzie mx6
mam troszke inne rozwiazanie bo pompe paliwa i pływak mam pod jednym dekielkiem
próbowałem z masa ale nic nie pomagało bo u mnie rezerwa nie jest podawana z czujnika paliwa tylko jest cos w liczniku ze jak poziom paliwa spadnie na wskazniku to sie zapala rezerwa
no i jak sie okazało to mialem przegiety pływak w zbiorniku,podgiełem i wszystko działa prawidłowo
Edit:
Moriia napisał(a):Ale ja mowie na tej zewnetrznej kostce, poniewaz ja mam tam ok 9V i po napalnieniu baku do pelna wskazowka podnosi sie na 3/4 i systematycznie spada do E. Wiec gdzie szukac usterki
a jak daleko ci spada wskazówka tzn duzo ponizej zera??jak tak to pewnie masz ten sam problem co ja podegnij pływak w zbiorniku i powinno grac
- Od: 11 gru 2007, 16:52
- Posty: 58
- Skąd: Zbąszyń
- Auto: Mx6 2.5V6,Peugeot 205GTI,405MI
musiałbys wymontowac czujnik ze zbiornika i sprawdzac na sucho
no i sprawdz jak podłaczysz sama mase(nie przez czujnik) pod przewód biegnacy do wskaznika paliwa
jesli nie pójdzie pod full to na moje masz cos ze wskaznikiem
no i sprawdz jak podłaczysz sama mase(nie przez czujnik) pod przewód biegnacy do wskaznika paliwa
jesli nie pójdzie pod full to na moje masz cos ze wskaznikiem
- Od: 11 gru 2007, 16:52
- Posty: 58
- Skąd: Zbąszyń
- Auto: Mx6 2.5V6,Peugeot 205GTI,405MI
orel11 napisał(a):jesli nie pójdzie pod full to na moje masz cos ze wskaznikiem
Dokładnie tak jak pisze kolega orel11 – wyżej pisałem jak sprawdzić sam wskaźnik
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Miałem podobny problem – po zalaniu do pełna wskazówka wskazywała tylko 3/4, poza tym nie działał wskaźnik rezerwy. Sprawdziłem wszystko co było wyżej opisane i nie pomogło. Przy zwieraniu odpowiednich styków wskaźnik na desce reagował odpowiednio, czyli jest ok. Przy sprawdzeniu miernikiem styków pływaka również wszystko, przy zmianie położenia opór również się zmieniał. Problemem okazały się zbyt luźne złącza we wtyczce, wystarczyło je podociskać śrubokrętem i teraz wszystko działa tak jak powinno.
- Od: 21 lut 2011, 21:12
- Posty: 34
- Skąd: Szczecin
- Auto: Xedos 6 1.6 16V '96r
mam pytanie po wykonaniu wszystkich czynności wskazówka powędrowała do góry ale po wyjęciu kluczyka ze stacyjki dalej wskazuje ilość paliwa czy to w xedosach normalne ze wskazuje stan paliwa cały czas czy elektryka fixuje???
- Od: 17 kwi 2011, 15:35
- Posty: 8
- Skąd: Szklarska poręba
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6 DOHC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6