Strona 1 z 2

Jak działają nawiewy środkowej konsoli?

PostNapisane: 5 mar 2005, 14:11
przez Martin2382
Mam pytanko na temat nawiewów ze środkowej kratki. Czy zawsze tam ma lecieć ciepłe powietrze przy ustawionym nadmuchu na ciepłym, bo jest tam przełańczanie przy tej krateczce góra dół i jak dam na dół to leci gorące a jak dam do góry to leci troszka chłodniejsze, ale nie leci całkiem zimne. Prosze o dopowiedź na to nurtujące Mnie pytanko. :(
Pozdrawiam :D

EDIT by MazDarek – temat powstał z połączenia dwóch podobnych.

PostNapisane: 5 mar 2005, 17:04
przez GreG
Bynajmniej dziwne.... u mnie zawsze zimne, nie wazne w jakim polozeniu jest "przelacznik", pewnie tez cos nie tak – choc nie bardzo mi to przeszkada :)

PostNapisane: 6 mar 2005, 14:32
przez nor
GreG napisał(a):Bynajmniej dziwne.... u mnie zawsze zimne, nie wazne w jakim polozeniu jest "przelacznik", pewnie tez cos nie tak – choc nie bardzo mi to przeszkada :)


u mnie tak samo :(

PostNapisane: 7 mar 2005, 15:29
przez kappa
Gora-zimne(wl. klima)
Dol-gorace(wl.nawiewy procz przedniej szyby)

PostNapisane: 7 mar 2005, 15:34
przez VIP
dol goroace ?? wluchajcie ja mam tak

gora tylko zimne ! beirze je bezposrednioo z zewnatrz !

a na dole mam taka temp jaka se nastawie !! :)

no ale zeby lecialo jeszcze jak jest wp ozycji dolnej musi byc wlaczony nawiew na dana kratke.

Re: Nawiewy środkowej konsoli

PostNapisane: 15 mar 2005, 11:53
przez b2
Martin2382 napisał(a):Mam pytanko na temat nawiewów ze środkowej kratki. Czy zawsze tam ma lecieć ciepłe powietrze przy ustawionym nadmuchu na ciepłym, bo jest tam przełańczanie przy tej krateczce góra dół i jak dam na dół to leci gorące a jak dam do góry to leci troszka chłodniejsze, ale nie leci całkiem zimne. Prosze o dopowiedź na to nurtujące Mnie pytanko. :(
Pozdrawiam :D


tak ma być. wszystko w porządku. suwak przy kratkach otwiera lub zamyka małą klapkę w mieszaczu na nagrzewnicy (od kokpitem), wpuszczając nieogrzane powietrze. żeby wyrównać delikatnie temperaturę w aucie. bokami dajesz ciepłe, ze środka chłodniejsze, i masz miło.

PostNapisane: 15 mar 2005, 12:47
przez Walker
U mnie tez lecialo caly czas chlodne, ale naprawilem. Okazało się, że linaka regulujące nawiew (ta od środkowego pokretła) wypadła z uchwytu, który znajduje się za schwowkiem (koło mieszacza) i regulacja nie reagowała (nie zamykała obiegu chłodnego powietrza). Teraz jest tak jak ma być: cieple – pokrętło na środkowej kratce w dół; zimne – pokrętło u góry (ludzik z niebieskim).

Xed is't bad, it's cool!!

PostNapisane: 15 mar 2005, 15:25
przez b2
Walker napisał(a):U mnie tez lecialo caly czas chlodne, ale naprawilem. Okazało się, że linaka regulujące nawiew (ta od środkowego pokretła) wypadła z uchwytu, który znajduje się za schwowkiem (koło mieszacza) i regulacja nie reagowała (nie zamykała obiegu chłodnego powietrza). Teraz jest tak jak ma być: cieple – pokrętło na środkowej kratce w dół; zimne – pokrętło u góry (ludzik z niebieskim).

Xed is't bad, it's cool!!


tia. linka konczy się małym oczkiem zatkniętym po prostu na plastikowy króciec.

PostNapisane: 15 mar 2005, 17:39
przez Martin2382
Ale ze środkowej częsci leci Ci zimne czy tylko chłodne jak dasz posuwak do góry ( ludzik do połowy niebieski ) oczywiście jak masz na nadmuchu ciepłym ??
Pozdrawiam

PostNapisane: 15 mar 2005, 18:04
przez mbmaster
Witam. U mnie jest tak.

Przełacznik w gornej pozycji (nadmuch na max. ciepłe) srodkowa kratka puszcza zimne powietrze.

Przełacznik w dolnej pozycji (nadmuch max. ciepłe) srodkowa kratka puszcza ciepłe powietrze.( takie jakie ustawione jest okraglym regulatorem temperatury)

Wyjątkiem jest tylko gdy nawiewy puszczone sa bezposrednio na pasazera, wtedy niezaleznie od przelacznika kratki srodkowej dumcha z niej powietrze takie jakie jst na regulatorze.

Działa to u mnie chyba tak jak nalezy. Poza tym to logiczne. Ten zimny nadmuch ze srodkowej kratki jest po to by pasazerom z tylu duszno nie bylo.

PostNapisane: 15 mar 2005, 18:08
przez b2
Martin2382 napisał(a):Ale ze środkowej częsci leci Ci zimne czy tylko chłodne jak dasz posuwak do góry ( ludzik do połowy niebieski ) oczywiście jak masz na nadmuchu ciepłym ??
Pozdrawiam


regulator max ciepło. i leci z kratek chłodne.
zresztą – zimne czy chłodne. kwestia względna. ważne, żebyś czuł różnicę, przy zmienianiu położenia suwaka.

PostNapisane: 15 mar 2005, 23:30
przez Ukson
Ja swego czasu wyczytalem w instrukcji ze tego gornego polozenia z niebieskim ludzikiem nalezy uzywac m.in. do odparowania auta – pozbycia sie wilgoci. Instrukcja jest po niemiecku i tlumaczyl to znajomy wiec moze tu byc mala niescislosc. :)

pozdro
Ukson

PostNapisane: 16 mar 2005, 08:45
przez toms
ja używam ludzika w zimie jak w środku jest piekarnik to ludzik powoduje lekki napływ świeżego powietrza – a reszta się dalej piecze

PostNapisane: 16 mar 2005, 16:31
przez Walker
Witam pomownie!

Co do tego, że "linka kończy się małym oczkiem zatkniętym po prostu na plastikowy króciec" to b2 ma
w zupełności rację, ale nic nie wspomniał o tym, że jej pancerz musi być przymocowany wcześniej do uchwytu koło mieszacza za pomocą elastycznej blaszki (zatrzasku) inaczej guzik sobie można poregulować nadmuch powietrza za pomocą pokrętła (linka nie zamyka dopływu zimnego powietrza) ;P. U mnie właśnie tak było, ale teraz jest już OK tzn. jestem zdania, że klimatyzacja Xeda winna działać tak jak u mbmastera.

Pozdrawiam


Xed is't bad, it's cool!! <jupi>

PostNapisane: 18 mar 2005, 10:35
przez b2
Walker napisał(a):Witam pomownie!

Co do tego, że "linka kończy się małym oczkiem zatkniętym po prostu na plastikowy króciec" to b2 ma
w zupełności rację, ale nic nie wspomniał o tym, że jej pancerz musi być przymocowany wcześniej do uchwytu koło mieszacza za pomocą elastycznej blaszki (zatrzasku) inaczej guzik sobie można poregulować nadmuch powietrza za pomocą pokrętła (linka nie zamyka dopływu zimnego powietrza) ;P. U mnie właśnie tak było, ale teraz jest już OK tzn. jestem zdania, że klimatyzacja Xeda winna działać tak jak u mbmastera.


no jest tam taka blaszka <lol> trochę zmysłu technicznego i można wpaść na to, że trzeba tam wcisnąć ten sztywny pancerz linki, bo inaczej dupa zbita, będzie ruszać się wszystko tylko nie klapka :)

PostNapisane: 23 paź 2007, 07:59
przez arni0000
Walker napisał(a):U mnie tez lecialo caly czas chlodne, ale naprawilem. Okazało się, że linaka regulujące nawiew (ta od środkowego pokretła) wypadła z uchwytu, który znajduje się za schwowkiem (koło mieszacza) i regulacja nie reagowała (nie zamykała obiegu chłodnego powietrza). Teraz jest tak jak ma być: cieple – pokrętło na środkowej kratce w dół; zimne – pokrętło u góry (ludzik z niebieskim).

Xed is't bad, it's cool!!

U mnie to samo też leci zimne bez znaczenia czy na dole czy na górze muszę dziś to rozbebeszyć i sprawdzić co jest grane

PostNapisane: 25 sty 2009, 17:42
przez Barthek
Żeby nie zakładać nowego tematu... :)

Walker napisał(a):U mnie tez lecialo caly czas chlodne


Walker napisał(a):linka regulujące nawiew (ta od środkowego pokrętła) wypadła z uchwytu, który znajduje się za schowkiem


Jak dostać się do tej linki i czy w wersji bez klimy tak samo to wygląda? Czy lepiej od strony pasażera rozebrać dół i środkowy tunel (ewentualnie jak go zdemontować żeby nie połamać 10 zatrzasków) czy wyciągnąć radio i za nim sięgać w stronę schowka?

Chodzi mi o to jak powinien działać środkowy panel nawiewu w wersji bez klimy?
Kiedy zadam ciepłe powietrze na skali, dając nawiew na:
1. szybę to leci zimne ze środka bez względu na suwak góra dół
2. szyba i nogi to leci zimne ze środka bez względu na suwak góra dół
3. nogi i tułów to leci ciepłe ze środka bez względu na suwak góra dół
4. tułów to leci ciepłe ze środka bez względu na suwak góra dół
Dodatkowo w punkcie 3 i 4 to powietrze (patrząc z przodu) ze środkowej lewej kratki leci ciepłe a z prawej zimne... Napiszcie jak powinno to ustrojstwo działać <glupek2>

PostNapisane: 27 sty 2009, 16:13
przez maryjo
Mam dokładnie to samo i myślę że coś jest nie tak, chociaż może jest mała różnica w punkcie 3 i 4 w zależności od położenia suwaka.Wydaje mi się że ciepłe powietrze miesza się w jakiś sposób z zimnym w tej środkowej konsoli, bo z bocznych nawiewów leci jakby cieplejsze. Dodam że regulacja nawiewu z tego panelu powinna działać bez względu na to w jaki sposób przełączę kierunek nawiewu. myslę tak dlatego że nawet jak dmucham na szybę to przez te kratki i tak zasuwa powietrze, a tym bardziej jest to dokuczliwe jak wóz jest jeszcze zimny a trzeba odparowac szybe z rana...

PostNapisane: 30 sty 2009, 12:07
przez nor
Z tego co pamiętam to przyczyną tego jest wypadnięcie kołnierza linki z zatrzasku. Nie pamiętam dokładnie ale mozna dostać sie do niego po wyciągnięciu radia a jak nie to po zdemontowaniu schowka pasażera. A działanie jego polega na tym że jak masz suwak na niebieskim to leci powietrze zimne bezpośrednio z zewnątrz auta a na czerwonym to temp jest taka jaką nastawisz w danym momencie.

PostNapisane: 30 sty 2009, 12:19
przez Barthek
nor napisał(a):na czerwonym to temp jest taka jaką nastawisz w danym momencie.

Nor, tyczy się to niezależnie od ustawienia na co ma lecieć nawiew?
PS. w Xedzie nie ma czerwonego, ale rozumiem, że masz na myśli przesunięcie go na dół suwaka.

nor napisał(a):po zdemontowaniu schowka pasażera.

Nie wiesz przypadkiem jak go zdemontować? :)