Dziwny problem z zegarkiem w X9
Witam.
Mam problem z komputerem pokładowym, a mianowicie nie pokazuje mi dystansu jaki mogę jeszcze przejechać. Jeździłem, jeździłem i wszystko było ok. lecz po pewnym czasie, bodajże po zatankowaniu na trasie przestał pokazywać przypuszczany dystans jaki mogę jeszcze przebyć. Pokazują się tylko poziome kreski. (komputer jak i cały wyświetlacz centralny sam w sobie działa i inne jego funkcje) Resetowałem go kilkakrotnie i nic. Już przez kilka tygodni nie pokazuje mi tego. Co waszym zdaniem może być nie tak? Jakiś bezpiecznik, czujnik? Proszę o pomoc bo to najbardziej przydatna funkcja w Xedosie jaką używałem w komputerze pokładowym.
Mam problem z komputerem pokładowym, a mianowicie nie pokazuje mi dystansu jaki mogę jeszcze przejechać. Jeździłem, jeździłem i wszystko było ok. lecz po pewnym czasie, bodajże po zatankowaniu na trasie przestał pokazywać przypuszczany dystans jaki mogę jeszcze przebyć. Pokazują się tylko poziome kreski. (komputer jak i cały wyświetlacz centralny sam w sobie działa i inne jego funkcje) Resetowałem go kilkakrotnie i nic. Już przez kilka tygodni nie pokazuje mi tego. Co waszym zdaniem może być nie tak? Jakiś bezpiecznik, czujnik? Proszę o pomoc bo to najbardziej przydatna funkcja w Xedosie jaką używałem w komputerze pokładowym.
- Od: 8 lip 2009, 23:37
- Posty: 85
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T
IgorJuventus – czy jeździsz na LPG?
U mnie po zatankowaniu benzynki i jeżdżąc na LPG dystans mi "ubywa" aż w pewnym momencie też pokazuje mi "---".
Po "dotankowaniu" czasem coś zacznie ponownie pokazywać ale też nie zawsze.
Bardziej niż pewne będzie, że wyświetlacz zacznie coś pokazywać po zatankowaniu większą ilością benzyny.
Ale tak czy inaczej moim zdaniem jest to mało przydatny bajer, który z dokładnością ma niewiele wspólnego.
Dla ekonomiki jazdy "psychologicznie" lepiej działa spoglądanie na chwilowe zużycie paliwa
U mnie po zatankowaniu benzynki i jeżdżąc na LPG dystans mi "ubywa" aż w pewnym momencie też pokazuje mi "---".
Po "dotankowaniu" czasem coś zacznie ponownie pokazywać ale też nie zawsze.
Bardziej niż pewne będzie, że wyświetlacz zacznie coś pokazywać po zatankowaniu większą ilością benzyny.
Ale tak czy inaczej moim zdaniem jest to mało przydatny bajer, który z dokładnością ma niewiele wspólnego.
Dla ekonomiki jazdy "psychologicznie" lepiej działa spoglądanie na chwilowe zużycie paliwa
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
gazu nie mam , a o ekonomikę to mi raczej też nie chodzi tylko przyzwyczajony jestem do tej funkcji i nią się mniej więcej kieruje kiedy mam już zatankować, bo jeżdżę różnie ale na szczęście po kilkunastu tygodniach ta funkcja w końcu zaskoczyła, jak zatankowałem na ful benzynke, wyświetlacz pokazał dystans do przebycia
- Od: 8 lip 2009, 23:37
- Posty: 85
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T
Witam!
Mam trochę nietypowy problem z zegarkiem w aucie.
Otóż ostatnio miałem wymienianą w warsztacie maglownicę no i była konieczność odłączenia akumulatora.
Akumulator został podłączony, zegar ustawiony, autko odpalone i odebrane od mechanika.
Na drugi dzień jadę z rana do pracy i co widzę:
W rzeczywistości była godzina 5:52!
Nie powiem – zaskoczyło mnie to totalnie bo raczej byłem przekonany, że mam zegar pracujący w systemie 12 godzinnym a nie 24!
Zacząłem regulować go ale bez powodzenia bo minąłem godzinę 24 i nie wyzerował się.
Po południu jak wróciłem z pracy to była godzina jakaś nieokreślona ale już zegar pracował w systemie "12 godzinnym" więc udało się ustawić właściwą porę
Następnego dnia z rana znów miałem podobne "rewelacje"!
Oto próba ustawienia zegara:
Tutaj jeszcze ciekawiej:
Dalej już nie chciało mi się bawić a po południu i tak musiałem godziny ustawić do jakichś "cywilizowanych" wartości.
Czy ktoś to jest w stanie mi wytłumaczyć?
Pozdrawiam!
Marek
Mam trochę nietypowy problem z zegarkiem w aucie.
Otóż ostatnio miałem wymienianą w warsztacie maglownicę no i była konieczność odłączenia akumulatora.
Akumulator został podłączony, zegar ustawiony, autko odpalone i odebrane od mechanika.
Na drugi dzień jadę z rana do pracy i co widzę:
W rzeczywistości była godzina 5:52!
Nie powiem – zaskoczyło mnie to totalnie bo raczej byłem przekonany, że mam zegar pracujący w systemie 12 godzinnym a nie 24!
Zacząłem regulować go ale bez powodzenia bo minąłem godzinę 24 i nie wyzerował się.
Po południu jak wróciłem z pracy to była godzina jakaś nieokreślona ale już zegar pracował w systemie "12 godzinnym" więc udało się ustawić właściwą porę
Następnego dnia z rana znów miałem podobne "rewelacje"!
Oto próba ustawienia zegara:
Tutaj jeszcze ciekawiej:
Dalej już nie chciało mi się bawić a po południu i tak musiałem godziny ustawić do jakichś "cywilizowanych" wartości.
Czy ktoś to jest w stanie mi wytłumaczyć?
Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marku a odpinałeś akumulator ? Zresetuj kompa może to coś pomoże.
Powiem szczerze że nie widziałem czegoś takiego, pierwszy raz z czymś takim się spotykam
Powiem szczerze że nie widziałem czegoś takiego, pierwszy raz z czymś takim się spotykam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ECU oczywiście żadnych nowych błędów nie pokazuje a to co było skasowałem (via OBDII) a zegarek .... żyje własnym życiem
Ciekawe – może jakaś kombinacja klawiszy faktycznie przestawia go do pracy w systemie 24h?
Ciekawe – może jakaś kombinacja klawiszy faktycznie przestawia go do pracy w systemie 24h?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Znaczy ja wyczytałem że da się przestawić stopie celcjusza na farenchjta ale czy zegarek da się z 12h na 24h przestawić to nie wiem. Lecz nie pasuje mi godzina 25:54 i 31:55. więc trochę to dziwna godzina jak na 24h .
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Lecz nie pasuje mi godzina 25:54 i 31:55. więc trochę to dziwna godzina jak na 24h
Takie efekty udało się uzyskać TYLKO podczas przestawiania zegara.
Swoją drogą to uważam, że fajniej byłoby jakby to pokazywało godzinę w systemie 24h
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Swoją drogą to uważam, że fajniej byłoby jakby to pokazywało godzinę w systemie 24h
Też jestem takiego zdania, lecz czy taka opcja występuje ? Widać że wyświetlacz jest przystosowany do wyświetlania takich cyfr, lecz na to chyba ma wpływ komputer
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Raczej nie sądzę aby ECU silnika miało jakikolwiek wpływ na pracę zegarka.
Zegar to dosyć prosta "aplikacja" więc po co jeszcze sterownik silnika miałby się tym zajmować?
Prościej jest to zrobić jako niezależny element.
A że sobie zegar "gada" z sterownikiem silnika w kwestii obliczania zużycia paliwa to już inna bajka.
Kamil – nie masz może niepotrzebnego zegarka od "angola"?
Ew. szukam też (do innych celów) zegar, który słabo świeci lub miga czyli taki "dogorywający".
Zegar to dosyć prosta "aplikacja" więc po co jeszcze sterownik silnika miałby się tym zajmować?
Prościej jest to zrobić jako niezależny element.
A że sobie zegar "gada" z sterownikiem silnika w kwestii obliczania zużycia paliwa to już inna bajka.
Kamil – nie masz może niepotrzebnego zegarka od "angola"?
Ew. szukam też (do innych celów) zegar, który słabo świeci lub miga czyli taki "dogorywający".
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Kamil – nie masz może niepotrzebnego zegarka od "angola"?
Mam taki I nawet działający
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Szkoda, że nie pomyślałem o tym wcześniej.
Ale to jeszcze nic straconego.
Ale to jeszcze nic straconego.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):
Kamil – nie masz może niepotrzebnego zegarka od "angola"?
Ew. szukam też (do innych celów) zegar, który słabo świeci lub miga czyli taki "dogorywający".
Jak uda mi się kupić niemigający wyświetlacz to mój "grzebany" śmiało mogę ci przekazać do "innych celów"
Też trochę z tematem walczyłem między innymi recaping wszystkich elektrolitów na Panasonic FC, przelutowanie wszystkich padów, izopropanolowe kompiele i próby odpsprzęgania procka na pinach ale efekty raczej marne tzn. niby działa po odpaleniu
po kilku kilomertach pomryga sobie pokazując zegarek choć zazwyczaj mam średnie spalanie ustawione i gaśnie
nie pomaga wyłaczenie silnika i ponowny zapłon ani żadne kombinacje z guziczkami procek wisi i tyle najciekawsze że po jakimś dłuższym okresie jazdy zazwyczaj podczas wyprzedzania i wysokoobrotowej redukcji do 3 wyświetlacz się naprawia i działa już dalej bez marudzenia choćby jechać ze 300km czas jest aktualny ale tylko w systemie 12h nadczym ubolewam
Ja już sobie dałem spokuj z grzebaniem w nim, wszystko wskazuje na to żę to włąśnie procesor wyświetlacza głupieje od jakichś zakłuceń czy temperatury a ten twój z wynikiem 31:55 to tylko potwierdza
Sprzedam lampy do mileni.
- Od: 22 sty 2011, 18:57
- Posty: 45
- Skąd: GND
- Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r
Marek 161BD081 napisał(a):Szkoda, że nie pomyślałem o tym wcześniej.
Ale to jeszcze nic straconego.
Chcesz mogę Ci go wysłać na dniach, tylko jak się skontaktuję z moją panią to jej powiem żeby Ci wysłała Tylko napisz czy chcesz.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kamil – jak najbardziej chciałbym ale to ma razie nie jest gardłowy temat.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marku w ramach rewanżu postaram się aby moja kobitka Ci go wysłała w następnym tyg
Tylko napisz na który adres, firmowy czy do domq.
Tylko napisz na który adres, firmowy czy do domq.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Niech będzie to firmowy – nie muszę biegać za listonoszem
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
W porządku, oczywiście UPS. Zaraz pójdzie PW z upewnieniem co do adresu
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
W końcu może coś napiszę: temat rozwiązał się sam po odłączeniu i ponownym przyłączeniu accu.
Jak będę miał zegarek do testowania to zobaczę co z niego dałoby się zrobić bo nie ukrywam ale chciałbym aby pracował w systemie 24h
Jak będę miał zegarek do testowania to zobaczę co z niego dałoby się zrobić bo nie ukrywam ale chciałbym aby pracował w systemie 24h
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość