Elektryka – Xedos 9 (TA)
Narazie nie jest zamontowane bo po podlaczeniu nie dzialalo . Teraz niema radia . Dzis rano po wlaczeniu auta zlozyly sie lusterka . Coraz wiecej rzeczy nie dziala . Niemam zielonego pojecia co to moze byc . I jeszcze jedno w calej tej wiazce kabli od radia jest jeden kabel grubszy od pozostalych i nie pasuje do kostki ma kolor czarno brazowy . Moze on ma byc gdzies wpiety tylko niewiem gdzie i z czym
- Od: 12 cze 2010, 22:13
- Posty: 6
Zerknę u siebie czy mam taki kabel.
A wepnij stare radio i zobacz czy wszystko jest w porządku. Ciekawa sprawa
A wepnij stare radio i zobacz czy wszystko jest w porządku. Ciekawa sprawa
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
tylko radio bylo na skretke bo po zakupie byly kostki co do radia nie pasowaly jakies inne teraz chcac spiac do dobrych kostek nie ma miejsca na ten kabel . wszystkie maja pary a ten niema . kostki z kablami nie maja takiego ani pod wzgledem koloru ani grubosci
- Od: 12 cze 2010, 22:13
- Posty: 6
Sprawdz czy przy zapłonie na tym klablu pojawia się napięcie. Pewnie ten kabel to zasilanie od radia i zwierając do masy pali bezpiecznik i robi choinkę, kabla brązowo czarnego nie ma w schemacie. Pewnie jakaś samoróbka.
Te jakieś inne kostki to były kostki od oryginalnego radia(białe kostki)...a do tych innych kostek jest przejściówka
na złączę (ISO) do każdego radia (tak ową mam u siebie). B/B (czarno/brązowego) kabla nie posiadam u siebie.
Pozdrawiam
na złączę (ISO) do każdego radia (tak ową mam u siebie). B/B (czarno/brązowego) kabla nie posiadam u siebie.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kabelek czarny grubszy lub czarno-brazowy a dokladnie B/R czarno-czerwony (pasek czerwony) dluzszy niz inne, to glowna masa do radia ze wsuwka zenska.
Jak dokupisz kostke do Mazdy ISO (uniwersalna) bedzie tam rowniez wlasnie czarny ze wsuwka meska i podlaczysz juz inne radio.
Jesli masz wiazke porozcinana lub przerobiona to ktos tam byl, znajdz jakiegos elektryka, powinny byc trzy kostki fabrycznie, jedna niebieska chyba najmniejsza dwie biale jedna wieksza. Wszystkie sa do radia fabrycznego.
Kabelki fabryczne w Xedos9:
-grubszy czarny ze wsuwka zenska-glowna masa radia j/w
w bialej wiekszej:
-plus, do podtrzymania pamieci radia-z akumulatora
-plus do zalaczenia radia-ze stacyjki
-sterowanie antena
-glosniki przednie w drzwiach
-iluminator (do podswietlenia panelu radia jak radio jest wylaczone i wlaczy sie swiatla to panel radia sie podswietla jak i reszta podswietlen w aucie na wlaczonych postojowych chociaz)
-i R czerwony-TNS RELAY, (nie wiem po co to w kostce do radia) ...sterowanie jakies, paneli podgrzewanych foteli, podswietlenie zapalniczki, panelu klimy a nawet samej klimy, podswietlenie regulacji luster, cos od centralnego itd itd... i tu chyba jest winowajca... nie powinien byc zwarty z masa auta ogolnie powinien byc odizolowany od wszystkiego popatrz dokladnie....
w bialej mniejszej:
-glsniki tylne w polce
-glosnik centralny-opcja (ale wiazka jest)
w niebieskiej:
-sterowanie zmieniarka fabryczna jak jest
ps. wszystko mozna sprawdzic domowym sposobem, amator elektryk-elektronik sobie poradzi
Jak dokupisz kostke do Mazdy ISO (uniwersalna) bedzie tam rowniez wlasnie czarny ze wsuwka meska i podlaczysz juz inne radio.
Jesli masz wiazke porozcinana lub przerobiona to ktos tam byl, znajdz jakiegos elektryka, powinny byc trzy kostki fabrycznie, jedna niebieska chyba najmniejsza dwie biale jedna wieksza. Wszystkie sa do radia fabrycznego.
Kabelki fabryczne w Xedos9:
-grubszy czarny ze wsuwka zenska-glowna masa radia j/w
w bialej wiekszej:
-plus, do podtrzymania pamieci radia-z akumulatora
-plus do zalaczenia radia-ze stacyjki
-sterowanie antena
-glosniki przednie w drzwiach
-iluminator (do podswietlenia panelu radia jak radio jest wylaczone i wlaczy sie swiatla to panel radia sie podswietla jak i reszta podswietlen w aucie na wlaczonych postojowych chociaz)
-i R czerwony-TNS RELAY, (nie wiem po co to w kostce do radia) ...sterowanie jakies, paneli podgrzewanych foteli, podswietlenie zapalniczki, panelu klimy a nawet samej klimy, podswietlenie regulacji luster, cos od centralnego itd itd... i tu chyba jest winowajca... nie powinien byc zwarty z masa auta ogolnie powinien byc odizolowany od wszystkiego popatrz dokladnie....
w bialej mniejszej:
-glsniki tylne w polce
-glosnik centralny-opcja (ale wiazka jest)
w niebieskiej:
-sterowanie zmieniarka fabryczna jak jest
ps. wszystko mozna sprawdzic domowym sposobem, amator elektryk-elektronik sobie poradzi
Witam
Dzieki za podpowiedz sprobuje to tak podlaczyc i zobaczymy
Dzieki za podpowiedz sprobuje to tak podlaczyc i zobaczymy
- Od: 12 cze 2010, 22:13
- Posty: 6
mam taki sam problem w mx-3 V6 po probie zgaszenia auto nadal chodzi i swieca sie kontrolki
Rybanh doszedłes do tego co to jest ? prosze o odp
Rybanh doszedłes do tego co to jest ? prosze o odp
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
opis i fotki mojej Mx-3
- Od: 31 paź 2009, 01:27
- Posty: 139
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning
U kolegi X9 głupio się zachowywał po wyjęciu jednego z bezpieczników. Nie pamiętam co się działo, ale też jakieś cuda niewidy.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Jedyny sposób na gaszenie auta to odpięcie klemy z aku lub zduszenie biegiem tak jak piszesz.
Co do nie gaśnięcia pojazdu to przypuszczam winę może nie samej stacyjki jak kostki,lub też może być to już wyrobiona stacyjka która nie powoduję odcięcia prądu na obwodzie bo jak by nie patrzył to stacyjka do tego służy.
Chyba że masz zwarcie na instalacji elektrycznej i to też może powodować brak odcięcia zasilania co na to by wskazywało skoro zapłon jest przez cały czas.
Sprawdź skrzyneczkę z bezpiecznikami (lewa strona koło nogi)odkręć ją (trzyma się na 2 lub 3 nakrętkach,klucz nr 10) może jakaś wilgoć się dostała.
Powodzenia i pozdrawiam,
radar88
Co do nie gaśnięcia pojazdu to przypuszczam winę może nie samej stacyjki jak kostki,lub też może być to już wyrobiona stacyjka która nie powoduję odcięcia prądu na obwodzie bo jak by nie patrzył to stacyjka do tego służy.
Chyba że masz zwarcie na instalacji elektrycznej i to też może powodować brak odcięcia zasilania co na to by wskazywało skoro zapłon jest przez cały czas.
Sprawdź skrzyneczkę z bezpiecznikami (lewa strona koło nogi)odkręć ją (trzyma się na 2 lub 3 nakrętkach,klucz nr 10) może jakaś wilgoć się dostała.
Powodzenia i pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Problemem jest kostka w stacyjce. Miałem już ten problem w dwóch samochodach.
pozdrawiam,
Dawid
pozdrawiam,
Dawid
ojejejej bieda by była gdyby w automacie nie dało by się zgasić auta... została by tylko klema z akumulatora
- Od: 8 lip 2009, 23:37
- Posty: 85
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T
ja tam nie wiem nigdy nie próbowałem w mazdzie
z obawy żę coś się możę spieprzyć z komputerem
ale z doświadczenia z autami grupy WV
raczej nie zgaśnie ci auto jak ściągniesz klemę na pracującym silniku
no chyba że masz uszkodzony alternator
raczej pozostaje tylko kable WN wyciągać albo czekać aż się poliwo skończy
z obawy żę coś się możę spieprzyć z komputerem
ale z doświadczenia z autami grupy WV
raczej nie zgaśnie ci auto jak ściągniesz klemę na pracującym silniku
no chyba że masz uszkodzony alternator
raczej pozostaje tylko kable WN wyciągać albo czekać aż się poliwo skończy
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Niedawno nawalił mi moduł zapłonu i auto stanęło na środku ulicy. Znajomy mechanik naprawił to ale: wentylator chłodnicy włącza się za przy każdym naciśnieciu pedału gazu, Skrzynia pracuje bardzo nierówno wrzuca wyższy bieg za wcześnie i przez to zmiany biegów są bardzo odzczuwalne, żeby zrobić kickdown przy wyprzedzaniu dosłownie trzeba kopnąć pedał gazu inaczej bedzie sie wlekł jak żółw. Czy te objawy mogą byc spowodowane błedami w komputerze po awarii? Koleś ma komputer diagnostyczny ale chyba nie ma interfejsu do Xedosa. Jedyne wyjście to chyba pojechać do serwisu Mazdy. Poradzcie.
- Od: 7 cze 2006, 20:12
- Posty: 27
- Skąd: Salisbury
- Auto: Xedos9 2.5 '97
Wentylator przy dodawaniu gazu bedzie sie wlaczal w trybie diagnostycznym, sprawdzisz to dajac stacyjke na zaplon, i pod maska rusz przepustnica jak sie wlaczy wentylator to auto jest w trybie diagnostycznym. Pewnie masz pod maską OBD-I znajdz pod maską w okolicach lewego mocowania amortyzatora szare badz czarne pudeleczko z napisem diagnostic otworz je i sprawdz czy nie masz wlozonej zworki między pinami bodajrze TEN i GND. Jak bedize to ja wyjnij i auto powinno wyjsc z trybu diagnostycznego. Jezeli nie ma zworki to sproboj zresetoiwac kompa odlaczajac aku na 1 min.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kolego zacznijmy tak.Reset kompa : odłączasz z aku "+",wciskasz pedał hamulca,trzymasz go 30sek.
Podłączasz klemę na swoje miejsce.Jeżeli nadal masz błąd i wentylatory będą kręcić przy otwarciu przepustnicy masz zwarcie na złączu chyba że komputer ma błąd którego nie zresetujesz.
Pozdrawiam
Podłączasz klemę na swoje miejsce.Jeżeli nadal masz błąd i wentylatory będą kręcić przy otwarciu przepustnicy masz zwarcie na złączu chyba że komputer ma błąd którego nie zresetujesz.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość