Brak mocy przy zimnym silniku.

Postprzez krzywy_w » 7 kwi 2010, 22:55

mckoper napisał(a):Może czujnik spalania stukowego?


Wczesniej miałem to podejrzenie, ale czy komp. wywalił by błąd i czy ten czujnik powinien miec jakąs rezystancje bo u mnie jest nieskończenie duża.

Dzieki i Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez Janusz626 » 7 kwi 2010, 22:58

Czujnik raczej nie – byłyby błędy, ja miałem walnięty czujnik i chlipał mi 16l --- u Ciebie na pewno nie ma błędów ?
EDIT: Czujnik w kostce ma dwa styki/wiązki kabla, jeden jest ślepym ekranem-nie masą!, drugi to właściwy-do niego i masy silnika podpinasz miernik na wyłączonym silniku i bez zapłonu w stacyjce i powinno być 560 kohm albo ohm.

Rozpinany był rozrząd – choć usterka była już przed naprawą --- i chyba nasz Wiesiek tego nie robił.

Sprawdziłbym ciśnienie w układzie paliwa przed wtryskami powinno być gdzieś 260-330 kPa łatwo sprawdzić.

jeszcze raz:
1 silnik zimny-brak mocy i muli
2 silnik lekko ciepły-lekka poprawa
3 silnik całkowicie ciepły- konkretnie brak mocy, muli
...tak??

Jeśli błędów nie ma, podciśnienia są ok, świece nowe, pierwsze i następne uruchomienie silnika w normie bez problemów (dymka nie wliczam)
to...
1 sprawdź wartość podciśnienia na pompie VACCUM
2 sprawdź ciśnienie przed wtryskami
3 filtr paliwa był wymieniany ?
4 sam możesz sprawdzić błędy – różne scanery pokazują że ich nie ma bo diagnosta np. skąpy na kasę i nie lubi się przemęczać
5 jakieś stukanie w silniku ? cokolwiek niepokojącego ?
6 jaki przebieg auta
7 cewki na świecach- ale byłyby błędy jakieś...

Spalanie 20-22l/100km jest ogromną przesadą....

nie wiem co to może być, napisz jeszcze cokolwiek, możne coś się wymyśli


.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krzywy_w » 8 kwi 2010, 01:04

Janusz626 napisał(a):Czujnik raczej nie – byłyby błędy, ja miałem walnięty czujnik i chlipał mi 16l --- u Ciebie na pewno nie ma błędów ?
EDIT: Czujnik w kostce ma dwa styki/wiązki kabla, jeden jest ślepym ekranem-nie masą!, drugi to właściwy-do niego i masy silnika podpinasz miernik na wyłączonym silniku i bez zapłonu w stacyjce i powinno być 560 kohm albo ohm.


z pdf-a od mazdy tak wynika ze 560K lecz na moim czujniku – przerwa

Janusz626 napisał(a):Rozpinany był rozrząd – choć usterka była już przed naprawą --- i chyba nasz Wiesiek tego nie robił.
Sprawdziłbym ciśnienie w układzie paliwa przed wtryskami powinno być gdzieś 260-330 kPa łatwo sprawdzić.


rozrząd 2 razy rozpinałem bo dwa razy ściągałem głowice pierwszy raz wymiana zaworu bo kopiłem go z wypalonym 2 raz w poszukiwaniu przyczyny mulenia auta (bo myślałem ze możne coś źle złożyłem) tylko jak pisałem wcześniej to czy zimny czy ciepły to miał małą moc ale raz na tydzień przez pól dnia pojeździłem i mila moc :) były tez okresy ze jeszcze jakos swirował ale nigdy jeszcze nie było ze miał moc przez 2 dni :)
Na jesieni robilem jeszcze jedno podejscie do mazdy i oszukałem go na czujnikach temperatury (kolektor ssący i pod kompresorem) ze niby silnik zimny i jest lepiej czyli ma wieksza moc na gorącym ale na zimnym dławi sie no i spalanie masakra :).
Sam wszystko robiłem trochę znam się na autach ale tej przypadłości nie mogę rozkminic.
Z Wieskiem się konsultowałem parę razy telefonicznie za każdym razem auto inne mialo zachowanie wiec juz glupio mi głowe mu zawracać . Kupiłem od niego pompe vaccum bo tez sie nad nia zastanawiałem :)

Janusz626 napisał(a):jeszcze raz:
1 silnik zimny-brak mocy i muli
2 silnik lekko ciepły-lekka poprawa
3 silnik całkowicie ciepły- konkretnie brak mocy, muli
...tak??


1 . silnik zimny – rusza bardzo żwawo lecz wcisniecie mocniejsze gazu to sie dusi.Podczas jazdy tylko minimum gazu aby jechał bo nacisne mocniejsze gazu to dusi sie , spuszczenie z gazu jedzie :).
2. temperatura na wskazniku lekko drgnęła duszenie zanika auto ma 200 koni .
3. silnik temperatura prawidłowej pracy – moc ~ 100 koni
4 . silnik zagrzany w postojach na swiatłach czy korkach – moc ~ fiat 126p.

Janusz626 napisał(a):Jeśli błędów nie ma, podciśnienia są ok, świece nowe, pierwsze i następne uruchomienie silnika w normie bez problemów (dymka nie wliczam)
to...
1 sprawdź wartość podciśnienia na pompie VACCUM
2 sprawdź ciśnienie przed wtryskami
3 filtr paliwa był wymieniany ?
4 sam możesz sprawdzić błędy – różne scanery pokazują że ich nie ma bo diagnosta np. skąpy na kasę i nie lubi się przemęczać
5 jakieś stukanie w silniku ? cokolwiek niepokojącego ?
6 jaki przebieg auta
7 cewki na świecach- ale byłyby błędy jakieś...
Spalanie 20-22l/100km jest ogromną przesadą....
nie wiem co to może być, napisz jeszcze cokolwiek, możne coś się wymyśli
.

pompa vaccum wymieniona.
nie sprawdzałem ciśnienia na wtryskach bo nie mialem cisnieniomierza :(
filtry wszystkie wymienione
błędów brak , sam sprawdzałem i byłem 2 razy w dwóch różnych zakładach na odczycie .
przebieg auta 130.000 km – sprowadzony ze szwajcarii
cewek na świecach nie mam możliwości podmiany na chwile .

Jest jedna rzecz niepokojąca :) jak już dostanie muła to od czasu do czasu jadąc i mocniej dam na gaz to jakby do silnika mi ktos gwożdzi nawrzucał .
aha Swiece irydowe przejechalem na nich z 5 – 10kkm moze one cos swirują?

Dzięki serdeczne za pomoc i pomysły na wskrzeszenie auta
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez Janusz626 » 8 kwi 2010, 10:15

OK, Service Manual masz do Milleni wiec prawie całą prawdę o KJ masz w ręku.
Jeśli pod miernikiem nie ma 560kohm na czujniku spalania stukowego to coś nie gra bo bankowo byłyby widoczne błędy na kompie np. P0325.
Masz mały przebieg więc ładnie jeśli autentyczny, ale piszesz że tak.

Pod maską przy grodzi nad amortyzatorem po stronie lewej (od pasażera) jest czujnik mierzący ciśnienie powietrza doładowania BOST SENSOR chyba, idzie do niego wężyk ale za nim wężyk dojdzie do niego idzie przez salenoid tuż obok – sprawdz czy występuje tam jakaś reakcja, czy salenoid/zaworek otwiera się i czy na tym BOST jest cisnienie konkrety masz w pdf. mnie kiedys spadł wężyk i auto nie chciało jechać.

Wymieniłeś pierścienie – jakie i skąd (choć już na tym się nie znam-nie moja materia ;) )

Swiece, jakie założyłeś ? NGK PZFR5F ? czy DENSO PKJ16CR8 ? choć te są platynowe a ty masz irydowe, inne świeczki niż podane do KJ nie podejdą tzn mogą pasować ale np. te z iskrą biegajacą czy te cztero iskrowe czy inne dają różne efekty i nie koniecznie optymistyczne. I na tych ala fajkach/cewkach zwróć uwagę że "SPARK PLUG" nie wchodzi ciasno z wyczuwalnym wciśnięciem na świece jak normalnie jest obrączka, tylko nachodzi delikatnie na świecę i za pomocą sprężynki tylko dotyka/przenosi iskierkę i nie wyleciały Tobie te sprężynki ? ktoś tak pisał że lubią wylecieć.

Jak rozpinałeś rozrząd to którą głowice ściągałeś? – z ciekawość pytam, i jaki zawór wymieniałeś wydechowy czy ssący i na którym cylindrze i na której głowicy .

Ogólnie to silnik się zalewa paliwem, śmierdzi paliwskiem z wydechu? wskazanie temp. na zegarach jest prawidłowe? a pod maską jakby silnik się topił/mocno grzał – niby wyczuwalna temp. silnika sporo wyższa po zapachu? 22l to strasznie duuużo, mnie jak walnął stukowy to po ostrej jeździe wieczorem miałem tak wysoką temp. katalizatorów wstępnych i łączenia wydechu pod miską że aż świeciło na czerwono-żółto !! <płacze>

Robiłeś coś z TPS-em? Timing Position Sensor – czujnik położenia przepustnicy, możesz go sprawdzić, zmostkuj TEN i GND uruchom silnik jak bedzie ciepły, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu zobacz czy w ogóle odpali, jeśli nie będzie szalał to ok – tak sie reguluje wolne obroty śrubą na przepustnicy i/lub prawidłowe położenie TPS-a – wtenczas jak odpali wolne obroty są ok to robiąc szczeline 1mm między odbojnikiem (czyli niby otwarcie przepustnicy o 1mm) powinien się włączyć wentylator, jeśli tak to ok i będziemy myśleć dalej.

Czujnik obrotu? – raczej nie bo wogóle by nie odpalił.

Wszystkie wężyki podciśnienia masz dobrze podłączone – piszesz że tak i pewnie nie raz sprawdzałeś.

Ale powinieneś mieć błąd stukowego i albo miernik nie halo albo złącze albo nie wiem bo coś tu nie gra.
Zasymuluj jakiś błąd ja odpinam czujnik temperatury powietrza zasysanego w obudowie filtra ten przed przepływka P0110 jak sprawdzasz błędy w gnieździe? dioda w ogóle reaguje? świeci na początku testu? jak zmostkujesz TEN i GND a diodę pod FEN i B+ ? powinna się zaświecić i później nadawać kody krótkie i długie.

To mulenie silnika było już wcześniej przed naprawą zaworu?

Aha piszesz że jak dodasz gazu to masz brzęczenie ala gwoździków takie niewielkie ale słyszalne cos jak hydraulika zaworów ale u nas tego nie ma (platynki), coś jak małe zaworki takie stukanie, to stukanie jest rytmiczne razem z obrotami silnika im wyższe obroty tym stukanie rownież szybsze tak? i po chwili giną jak silnik ma wyższe obroty, jeśli tak to spowodowane jest to właśnie spalaniem stukowym (w V6 jest to norma) ale od likwidowania spalania stukowego (wiadomo zmiana zapłonu i dawki paliwa poprzez zmianę parametrów podanych przez kompa) jest b.czuły nasz czujnik na którym miernik pokazuje ze jest walnięty. Nie dość ze łatwo go się nie wykręca to równie łatwo można go uszkodzić a tym bardziej kabelek jest ciasno ułożony i mnie się dwa razy przytrzasnął a tyle roboty przy nim jest że głowa mała.

Będziemy myśleć dalej, Wiesiek lub mądrzejsze głowy od mojej zajrzą tutaj, może konkretnie coś podpowiedzą, a może to tylko pierdółka mała a kaszani wszystko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krzywy_w » 8 kwi 2010, 19:23

Witam
wielkie dzieki za zainteresowanie moja przypadłością :)
Auto mam 2 lata ale jeszcze sobie nie pojezdziłem normalnie :)

Janusz626 napisał(a):OK, Service Manual masz do Milleni wiec prawie całą prawdę o KJ masz w ręku.
Jeśli pod miernikiem nie ma 560kohm na czujniku spalania stukowego to coś nie gra bo bankowo byłyby widoczne błędy na kompie np. P0325.
Masz mały przebieg więc ładnie jeśli autentyczny, ale piszesz że tak.

Po wygladzie cylindrów, wałków mysle ze przebieg autentyczny.
Omomierz mam lepszej klasy takze napewno wskazuje dobrze , na skali do 20Mom nic nie pokazuje :) ale błedu nie pokzauje .
Robiłem symulacje własnie tak jak nizej opisałes na czujnikach temp. i innych i wywala błedy . wiec wszystko ok .

Janusz626 napisał(a):Pod maską przy grodzi nad amortyzatorem po stronie lewej (od pasażera) jest czujnik mierzący ciśnienie powietrza doładowania BOST SENSOR chyba, idzie do niego wężyk ale za nim wężyk dojdzie do niego idzie przez salenoid tuż obok – sprawdz czy występuje tam jakaś reakcja, czy salenoid/zaworek otwiera się i czy na tym BOST jest cisnienie konkrety masz w pdf. mnie kiedys spadł wężyk i auto nie chciało jechać.

sensor, solenoid węzyki wszystko ok i jest tam reakcja słychac jak przełącza .

Janusz626 napisał(a):Wymieniłeś pierścienie – jakie i skąd (choć już na tym się nie znam-nie moja materia ;) )

przed wymiana i po wymianie jest tak samo jedynie podniosło sie cisnienie chyba z 11 na około 13
Janusz626 napisał(a):Swiece, jakie założyłeś ? NGK PZFR5F ? czy DENSO PKJ16CR8 ? choć te są platynowe a ty masz irydowe, inne świeczki niż podane do KJ nie podejdą tzn mogą pasować ale np. te z iskrą biegajacą czy te cztero iskrowe czy inne dają różne efekty i nie koniecznie optymistyczne. I na tych ala fajkach/cewkach zwróć uwagę że "SPARK PLUG" nie wchodzi ciasno z wyczuwalnym wciśnięciem na świece jak normalnie jest obrączka, tylko nachodzi delikatnie na świecę i za pomocą sprężynki tylko dotyka/przenosi iskierkę i nie wyleciały Tobie te sprężynki ? ktoś tak pisał że lubią wylecieć.

nie pamietam jakie to irydy ale jednoelektrodowe pasuja w gniazda idealnie sprezynki są regulowałem przerwe kilka razy ale zadnych efektów . Brane z katalogu do silnika KJ
Janusz626 napisał(a):Jak rozpinałeś rozrząd to którą głowice ściągałeś? – z ciekawość pytam, i jaki zawór wymieniałeś wydechowy czy ssący i na którym cylindrze i na której głowicy .

2 razy 2 głowice sciagałem .
Zawór ssący dziurka ponad fi 5mm dziecka palec wchodził :) reszta w bardzo dobrym stanie. 6 cylinder (przednia głowica cylinder od skrzyni )

Janusz626 napisał(a):Ogólnie to silnik się zalewa paliwem, śmierdzi paliwskiem z wydechu? wskazanie temp. na zegarach jest prawidłowe? a pod maską jakby silnik się topił/mocno grzał – niby wyczuwalna temp. silnika sporo wyższa po zapachu? 22l to strasznie duuużo, mnie jak walnął stukowy to po ostrej jeździe wieczorem miałem tak wysoką temp. katalizatorów wstępnych i łączenia wydechu pod miską że aż świeciło na czerwono-żółto !! <płacze>

jak zimnego odpalam to podaje niezle paliwem.Pozniej nie czuć. wstazania temp prawidłowe. Nie czułem aby sie az tak mocno teraz nagrzewał ale przed ostanim rozbieraniem to pare razy sie tak nagrzał ze silnik sie rozprezył az linke od gazu musiałem poluźnić bo obroty sie zwiekszały :) wtedy przy drugim remoncie wymieniłem uszczelniacze zaworowe bo lekko z twardniały ale dla świętego spokoju :)Zasniedziałe były koncówki od wentyl;atora i nie zawsze sie włączały .
Janusz626 napisał(a):Robiłeś coś z TPS-em? Timing Position Sensor – czujnik położenia przepustnicy, możesz go sprawdzić, zmostkuj TEN i GND uruchom silnik jak bedzie ciepły, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu zobacz czy w ogóle odpali, jeśli nie będzie szalał to ok – tak sie reguluje wolne obroty śrubą na przepustnicy i/lub prawidłowe położenie TPS-a – wtenczas jak odpali wolne obroty są ok to robiąc szczeline 1mm między odbojnikiem (czyli niby otwarcie przepustnicy o 1mm) powinien się włączyć wentylator, jeśli tak to ok i będziemy myśleć dalej.

tego jeszcze nie robiłem :):) moze jeszcze dzis sprawdze a jak nie to jutro
Janusz626 napisał(a):Czujnik obrotu? – raczej nie bo wogóle by nie odpalił.
Wszystkie wężyki podciśnienia masz dobrze podłączone – piszesz że tak i pewnie nie raz sprawdzałeś.

wezyki to w nocy po litrze bym Ci juz założył :):) kazdy wezyk z osobna pod cisnieniem sprawdzałem czy aby nie ma jakiesc ukryten dziurki .
Janusz626 napisał(a):Ale powinieneś mieć błąd stukowego i albo miernik nie halo albo złącze albo nie wiem bo coś tu nie gra.
Zasymuluj jakiś błąd ja odpinam czujnik temperatury powietrza zasysanego w obudowie filtra ten przed przepływka P0110 jak sprawdzasz błędy w gnieździe? dioda w ogóle reaguje? świeci na początku testu? jak zmostkujesz TEN i GND a diodę pod FEN i B+ ? powinna się zaświecić i później nadawać kody krótkie i długie.

opisałem wyżej reakcje diody są .
Janusz626 napisał(a):To mulenie silnika było już wcześniej przed naprawą zaworu?

kupiłem go z walnietym zaworem także może kilometr nim zrobiłem ale prawie nie jechał bo ktos tam wczesniej chyba lekko go rozbierał stwierdził ze zawór i złożył i źle wężyki po podłączał.
Janusz626 napisał(a):Aha piszesz że jak dodasz gazu to masz brzęczenie ala gwoździków takie niewielkie ale słyszalne cos jak hydraulika zaworów ale u nas tego nie ma (platynki), coś jak małe zaworki takie stukanie, to stukanie jest rytmiczne razem z obrotami silnika im wyższe obroty tym stukanie rownież szybsze tak? i po chwili giną jak silnik ma wyższe obroty, jeśli tak to spowodowane jest to właśnie spalaniem stukowym (w V6 jest to norma) ale od likwidowania spalania stukowego (wiadomo zmiana zapłonu i dawki paliwa poprzez zmianę parametrów podanych przez kompa) jest b.czuły nasz czujnik na którym miernik pokazuje ze jest walnięty. Nie dość ze łatwo go się nie wykręca to równie łatwo można go uszkodzić a tym bardziej kabelek jest ciasno ułożony i mnie się dwa razy przytrzasnął a tyle roboty przy nim jest że głowa mała.

miałem wywalone głowice i nie przyszło mi na myśl aby zobaczyć ten knok sensor :(
chyba ze jak pisałem to ktoś kto wczesniej go rozbierał to go uszkodził.

Te wrzucone gwoździe to takie po pół kilo :) ale wtedy noge z gazu bo bałem sie ze silnik sie rozsypie chwila pojechałem bez gazu później znowu na gaz i już gwoździ nie było ale i przyspieszenia :)

Również podejrzewam ze to pierdoła ale właśnie co ?? :D:D:D

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez Janusz626 » 9 kwi 2010, 09:42

Kurcze.... ale dałeś ćwieka no.. ;)
Martwi mnie ten stukowiec, że błędu nie zgłasza.
Sprawdź ten TPS, ale myślę że jest ok, przewertuj manuala i sprawdź jeszcze wszystkie elementy osprzętu silnika, wszystko co się da z manuala wycisnąć salenoidy/zaworki, czujniki, sondy, przekaźniki, elektrykę – myśle tu o tym przekaźniku z radiatorem przymocowany jest do ścianki nadkola nad podłużnicą między lampą a skrzynką bezpieczników pod maską struje on albo wtryskami albo pompą ogólnie jakoś ukł. paliwowym.

A jak silnik zachowuje sie podczas rozruchu, czy uruchamia się za pierwszym strzałem czy musisz go kręcić, czy np. kluczyk na START silnik zaczyna kręcić-zakręci i cyk uruchomiony czy zaczyna kręcić i odpala jak mały Harley czy jak ścigacz np. Honda szybko i z werwą.... hehe takie porównanie :P

Każde opalenie jest takie samo ciepły czy zimny po jeździe długiej czy krótkiej odpala normalnie tak samo czy różnie?

Jak silnik zimny czy ciepły i pracuje na wolnych obrotach to pracuje równo? silnik może drży? czy może jakieś dźwięki niepokojące wydaje? u mnie tylko słychać szum kompresora i pracę wtryskiwaczy ale słabo.

Podczas postoju na parkingu silnik da się bez problemu wkręcać na wyższe obroty? nie ma problemów? jak się wkręca? jest coś niepokojącego? drżenie silnika? gwoździki może są? odcięcie na ilu obrotach masz? u mnie jest na okolo 6200-6300rpm

Kiedyś widziałem jak biała Millenia po lifcie z Millerkiem ciężko pracowała nie miała mocy dusiła się nie wkręcał sie itp i po tygodniu silnik stanął na zatartych panewkach <płacze> ale u Ciebie chodzi już za długo żeby wskazywało na panewki – taki mały pozytyw sprawy... <spoko> ;)

Aha, bo żadnego kopcenia spod bagnetu czy też korka wlewu oleju nie ma? płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie bombluje zaraz po uruchomieniu czy później jak się silnik rozgrzeje? ogólnie nie wywala płynu chłodniczego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez .jano. » 9 kwi 2010, 13:36

Apropos świec irydowych...
jeśli masz świece Denso SKJ16CRA8 (a z irydowych chyba tylko te pasują do KJ) to wykluczyłbym jakikolwiek ich wpływ na Twój problem. Wrzuciłem sobie takie niedawno i po przejechaniu kilku kkm mogę powiedzieć że spisują się świetnie, nie ma mowy o żadnym niedopasowaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 21:25
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 KJ
CX-9 TB

Postprzez krzywy_w » 9 kwi 2010, 20:58

Witam ponownie narazie odpowiem na niektóre Twoje pytania :D :D
Cwieka to mam od 2 lat heheh i co parę miesięcy ćwiczę przy millerku :D :D
Janusz626 napisał(a):A jak silnik zachowuje sie podczas rozruchu, czy uruchamia się za pierwszym strzałem czy musisz go kręcić, czy np. kluczyk na START silnik zaczyna kręcić-zakręci i cyk uruchomiony czy zaczyna kręcić i odpala jak mały Harley czy jak ścigacz np. Honda szybko i z werwą.... hehe takie porównanie :P
Każde opalenie jest takie samo ciepły czy zimny po jeździe długiej czy krótkiej odpala normalnie tak samo czy różnie?
Jak silnik zimny czy ciepły i pracuje na wolnych obrotach to pracuje równo? silnik może drży? czy może jakieś dźwięki niepokojące wydaje? u mnie tylko słychać szum kompresora i pracę wtryskiwaczy ale słabo.

zadnych zastrzeżeń do odpalania czy ciepły czy zimny z 3 ,4 obroty silnika i pali .
porównując to moge porównać do Nissan 200SX bo wiem jak to robi ponieważ miałem przed xedosem :D :D :D
Silnik pracuje równiutko chodź pare razy sie zdazyło ze przy zimnym (czyli jak sie dusi) to na np.swiatłach stoje to jakby na moment iskra uciekała i rytmicznie co 3,4 sekundy ale lekko dostanie temp. i juz gicio.
Tak to chodzi cichutko równo nic nie drży.
Janusz626 napisał(a):Podczas postoju na parkingu silnik da się bez problemu wkręcać na wyższe obroty? nie ma problemów? jak się wkręca? jest coś niepokojącego? drżenie silnika? gwoździki może są? odcięcie na ilu obrotach masz? u mnie jest na okolo 6200-6300rpm

tak wydaje mi sie ze sie wkreca dobrze, nic niepokojącekgo bardzo elegancko chodzi , odciecie mam tak jak u Ciebie.
Ale wiesz.... przy 1200-1250 (lub 1100-1150 , nie pamietam) obrotach nie chodzi tak równo i ciezko mi powiedzec jak , poprostu lekko kuleje ale tylko w tym malutkim przedziale. aaaa i jeszcze jedno...... ale to jest jak już straci moc , słychać przy otwartym oknie i jak sie jedzie blisko flanki , żywopłotu czy budynku ze dzwiek z pod maski to nie silnika 6 garów tylko 3 (jakby nie palił na wzystkie gary) ale jak sie zatrzymam i gazuje to tego juz nie ma . na zimnym czy ciepłym tego dzwieku tez nie ma .
Janusz626 napisał(a):Aha, bo żadnego kopcenia spod bagnetu czy też korka wlewu oleju nie ma? płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie bombluje zaraz po uruchomieniu czy później jak się silnik rozgrzeje? ogólnie nie wywala płynu chłodniczego?

Zadnego kopcenia ,płyn nie ubywa , zero bomblowania .
To narazie tyle jutro jeszcze zobacze ten moduł z radiatorem ale wydaje mi sie ze to sa rezystory mocy ale moze cos przeoczyłem .
Dzieki Janusz masz juz u mnie browara :)
Pozdrawiam
Te swiece jeszcze sprawdze jaki typ dokładnie
Pozdro wszystkim
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez Janusz626 » 16 kwi 2010, 17:04

krzywy_w cos ruszylo moze w sprawie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krzywy_w » 27 sie 2010, 18:47

Witam ponownie
Wracam do tematu kochana mazda :)
Mam drugie auto wiec mazda stala i czekała na lepsze czasy :) ale spróbuje znowu zrobic do niej podejscie ....
wiec tak sie teraz moja mazdeczka zachowuje .....(tylko zmniejszylem przerwe na swiecach do 0.6mm)

moze napisze na przykładzie bo odważyłem sie pojechac nią nad morze 300km .

odpalam zimne auto i jade moc elegancka ,silnik sie nagrzeje i tez idzie . Zanim wyjechałem z miasta stanołem na paru światłach silnik sie mocniej widocznie nagrzał i dupa! muł sie włącza ja mu na gaz i czuć jak silnik lekko szarpie ale nie moze wejsc na obroty tylko powoli sie rozpędza i tak przejechałem 60 km po drodze stanołem na cpn otworzylem maskę odczekałem pare minut pozniej zlałem go ze szlaufa zimną wodą (była juz noc także mały ruch na drodze) zamknąłem maske i rura . 250km szedł elgancko bo nigdzie nie stałem dłuzej jak minute .
Takze dziwna sprawa . jesli odpale auto, i nigdzie na dłuzej sie nie zatrzymam to idzie normalnie a stane chodz chwile w korku czy zatankowac co trwa z 5 min razem z zapłaceniem w kasie to wiadomo ze juz wsiadam do malucha ! no chyba ze schłodze go lub sam ostygnie .

Jakies propozycje bo głupi juz jestem :)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez Wodzu » 29 sie 2010, 19:51

jak zacznie szarpac (spadać moc) to sprawdz kody błedów.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez krzywy_w » 31 sie 2010, 08:50

Narazie brak błedów.
Dzis karne sie w trase jakies 300km jutro wracam takze zobacze czy cos wyskoczy .
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez krzywy_w » 4 wrz 2010, 17:08

zadnych błedów.
Mam pytanie , czy całe to moje zamieszanie moze byc przez świece irydowe ?? (nie pamietam jakie je mam) gdyz po zmniejszeniu przerwy do 0.6 to chociaz jakos jedzie ..... do puki sie nie zatrzymam czy wyłącze silnika na chwile to jedzie .Przed zmniejszeniem przerwy to zimny przerywał ciepły miał jakąś tam "moc" a jak sie zagrzał to jest to co teraz – kicha! .
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 15:18
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Auto: Xedos 9 miller

Postprzez Marek 161BD081 » 4 wrz 2010, 18:47

A jak wyglądają świece?
Obejżyj też stan przewodów i całego aparatu zaplonowego.
Swoją droga to ... może cewki już ci się "kończy"?
Więcej jak na razie to brak pomysłów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Janusz626 » 4 wrz 2010, 21:27

Mmam pytanie odnosnie pradu z akumulatora, millerek lubi i potrzebuje duuuzo pradu dla ogolnej elektryki-rozrusznik to pikus ;)
baterie masz nowa czy stara ? sprawdz napiecie na rozruchu silnika po 10 sekundach krecenia.. wyjmij bezpiecznik jakis INJ zeby nie odpalil, jak spadnie napiecie ponizej 8-9V to podladuj lub podmien na sprawniejsza baterie,
sprawdz najblizsze przewody plusowe i minusowe pod obciazeniem czy nie spada napiecie nawet o 1-1.5 mV, np.: miedzy slupkiem a klema, klema a glownym bezpiecznikiem, przed i za bezpiecznikiem itd... zwlaszcza mase, sprawdz ogolnie podstawowe aspekty napiecia np. sprawdz miedzy klema "–" a masa w takich plaskich puszkach- jedna jest przy EGR, nastepna jest w poblizu pokrywy od bezpiecznikow, nastepna gdzies kolo zbiornika plynu spryskiwaczy...

np. piszesz ze po zgaszeniu cieplego silnika ponowne odpalenie i juz nie ma mocy...
zmniejszajac odstep elektrod na swieczkach pomagasz delikatnie w pozbyciu sie spalania stukowgo ale i w jakimis tam stopniu spadkiem mocy (gdzies tak pisali), swieczki dobrales z katalogu wiec powinny byc ok no chyba ze sie pomyliles ;)

...trzymam sie sprawy powstawania spalania stukowego bo wydaje mi sie ze nadal dreczy millerka,
takie spalanie stukowe bardzo ogranicza moc silnika, sterownik tak ustawi silnik zeby pracowal nadal ale wtedy na moc nie ma co liczyc,
te dzwonki czy stuki pod lekkim lub wiekszym obciazeniem, na postoju ladnie sie wkreca i pracuje idealnie ale podczas jazdy juz nie,czyli paliwo swieczki ukl. zaplonowy, pomijam sprawy zwiazane ze skrzynia-bo w tym nie pomoge,
blaka mi sie ogolnie ilosci paliwa do powietrza czyli gdzies 14.7 powietrza do 1 jednostki paliwa
w zakres badan moze dojsc praktycznie caly silnik procz bloku z glowicami,

pomijam naprawy zaworu wymiany pierscieni i ogolnie sciaganie glowic z jedna sprawa...
zawor sam sie nie wypalil.....

...jest takie cosik jak ABV ACTUATOR-zamyka lub ustawia mechanicznie cos z powietrzem, sprawdz jego dzialanie jak wskazuje Manual...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Marek 161BD081 » 5 wrz 2010, 10:53

O kondycjii (szczelnosci) zaworów i pierścieni może coś nam powiedzieć jak się zrobi próbę sprawdzenia ciśnienia "kompresji".
Ale nadal nic nie wiemy jak wyglądają świece zaplonowe wykrecone z silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9