mckoper napisał(a):Może czujnik spalania stukowego?
Wczesniej miałem to podejrzenie, ale czy komp. wywalił by błąd i czy ten czujnik powinien miec jakąs rezystancje bo u mnie jest nieskończenie duża.
Dzieki i Pozdrawiam
www.mazdaspeed.pl
mckoper napisał(a):Może czujnik spalania stukowego?
Janusz626 napisał(a):Czujnik raczej nie – byłyby błędy, ja miałem walnięty czujnik i chlipał mi 16l --- u Ciebie na pewno nie ma błędów ?
EDIT: Czujnik w kostce ma dwa styki/wiązki kabla, jeden jest ślepym ekranem-nie masą!, drugi to właściwy-do niego i masy silnika podpinasz miernik na wyłączonym silniku i bez zapłonu w stacyjce i powinno być 560 kohm albo ohm.
Janusz626 napisał(a):Rozpinany był rozrząd – choć usterka była już przed naprawą --- i chyba nasz Wiesiek tego nie robił.
Sprawdziłbym ciśnienie w układzie paliwa przed wtryskami powinno być gdzieś 260-330 kPa łatwo sprawdzić.
Janusz626 napisał(a):jeszcze raz:
1 silnik zimny-brak mocy i muli
2 silnik lekko ciepły-lekka poprawa
3 silnik całkowicie ciepły- konkretnie brak mocy, muli
...tak??
Janusz626 napisał(a):Jeśli błędów nie ma, podciśnienia są ok, świece nowe, pierwsze i następne uruchomienie silnika w normie bez problemów (dymka nie wliczam)
to...
1 sprawdź wartość podciśnienia na pompie VACCUM
2 sprawdź ciśnienie przed wtryskami
3 filtr paliwa był wymieniany ?
4 sam możesz sprawdzić błędy – różne scanery pokazują że ich nie ma bo diagnosta np. skąpy na kasę i nie lubi się przemęczać
5 jakieś stukanie w silniku ? cokolwiek niepokojącego ?
6 jaki przebieg auta
7 cewki na świecach- ale byłyby błędy jakieś...
Spalanie 20-22l/100km jest ogromną przesadą....
nie wiem co to może być, napisz jeszcze cokolwiek, możne coś się wymyśli
.
Janusz626 napisał(a):OK, Service Manual masz do Milleni wiec prawie całą prawdę o KJ masz w ręku.
Jeśli pod miernikiem nie ma 560kohm na czujniku spalania stukowego to coś nie gra bo bankowo byłyby widoczne błędy na kompie np. P0325.
Masz mały przebieg więc ładnie jeśli autentyczny, ale piszesz że tak.
Janusz626 napisał(a):Pod maską przy grodzi nad amortyzatorem po stronie lewej (od pasażera) jest czujnik mierzący ciśnienie powietrza doładowania BOST SENSOR chyba, idzie do niego wężyk ale za nim wężyk dojdzie do niego idzie przez salenoid tuż obok – sprawdz czy występuje tam jakaś reakcja, czy salenoid/zaworek otwiera się i czy na tym BOST jest cisnienie konkrety masz w pdf. mnie kiedys spadł wężyk i auto nie chciało jechać.
Janusz626 napisał(a):Wymieniłeś pierścienie – jakie i skąd (choć już na tym się nie znam-nie moja materia )
Janusz626 napisał(a):Swiece, jakie założyłeś ? NGK PZFR5F ? czy DENSO PKJ16CR8 ? choć te są platynowe a ty masz irydowe, inne świeczki niż podane do KJ nie podejdą tzn mogą pasować ale np. te z iskrą biegajacą czy te cztero iskrowe czy inne dają różne efekty i nie koniecznie optymistyczne. I na tych ala fajkach/cewkach zwróć uwagę że "SPARK PLUG" nie wchodzi ciasno z wyczuwalnym wciśnięciem na świece jak normalnie jest obrączka, tylko nachodzi delikatnie na świecę i za pomocą sprężynki tylko dotyka/przenosi iskierkę i nie wyleciały Tobie te sprężynki ? ktoś tak pisał że lubią wylecieć.
Janusz626 napisał(a):Jak rozpinałeś rozrząd to którą głowice ściągałeś? – z ciekawość pytam, i jaki zawór wymieniałeś wydechowy czy ssący i na którym cylindrze i na której głowicy .
Janusz626 napisał(a):Ogólnie to silnik się zalewa paliwem, śmierdzi paliwskiem z wydechu? wskazanie temp. na zegarach jest prawidłowe? a pod maską jakby silnik się topił/mocno grzał – niby wyczuwalna temp. silnika sporo wyższa po zapachu? 22l to strasznie duuużo, mnie jak walnął stukowy to po ostrej jeździe wieczorem miałem tak wysoką temp. katalizatorów wstępnych i łączenia wydechu pod miską że aż świeciło na czerwono-żółto
Janusz626 napisał(a):Robiłeś coś z TPS-em? Timing Position Sensor – czujnik położenia przepustnicy, możesz go sprawdzić, zmostkuj TEN i GND uruchom silnik jak bedzie ciepły, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu zobacz czy w ogóle odpali, jeśli nie będzie szalał to ok – tak sie reguluje wolne obroty śrubą na przepustnicy i/lub prawidłowe położenie TPS-a – wtenczas jak odpali wolne obroty są ok to robiąc szczeline 1mm między odbojnikiem (czyli niby otwarcie przepustnicy o 1mm) powinien się włączyć wentylator, jeśli tak to ok i będziemy myśleć dalej.
Janusz626 napisał(a):Czujnik obrotu? – raczej nie bo wogóle by nie odpalił.
Wszystkie wężyki podciśnienia masz dobrze podłączone – piszesz że tak i pewnie nie raz sprawdzałeś.
Janusz626 napisał(a):Ale powinieneś mieć błąd stukowego i albo miernik nie halo albo złącze albo nie wiem bo coś tu nie gra.
Zasymuluj jakiś błąd ja odpinam czujnik temperatury powietrza zasysanego w obudowie filtra ten przed przepływka P0110 jak sprawdzasz błędy w gnieździe? dioda w ogóle reaguje? świeci na początku testu? jak zmostkujesz TEN i GND a diodę pod FEN i B+ ? powinna się zaświecić i później nadawać kody krótkie i długie.
Janusz626 napisał(a):To mulenie silnika było już wcześniej przed naprawą zaworu?
Janusz626 napisał(a):Aha piszesz że jak dodasz gazu to masz brzęczenie ala gwoździków takie niewielkie ale słyszalne cos jak hydraulika zaworów ale u nas tego nie ma (platynki), coś jak małe zaworki takie stukanie, to stukanie jest rytmiczne razem z obrotami silnika im wyższe obroty tym stukanie rownież szybsze tak? i po chwili giną jak silnik ma wyższe obroty, jeśli tak to spowodowane jest to właśnie spalaniem stukowym (w V6 jest to norma) ale od likwidowania spalania stukowego (wiadomo zmiana zapłonu i dawki paliwa poprzez zmianę parametrów podanych przez kompa) jest b.czuły nasz czujnik na którym miernik pokazuje ze jest walnięty. Nie dość ze łatwo go się nie wykręca to równie łatwo można go uszkodzić a tym bardziej kabelek jest ciasno ułożony i mnie się dwa razy przytrzasnął a tyle roboty przy nim jest że głowa mała.
Janusz626 napisał(a):A jak silnik zachowuje sie podczas rozruchu, czy uruchamia się za pierwszym strzałem czy musisz go kręcić, czy np. kluczyk na START silnik zaczyna kręcić-zakręci i cyk uruchomiony czy zaczyna kręcić i odpala jak mały Harley czy jak ścigacz np. Honda szybko i z werwą.... hehe takie porównanie
Każde opalenie jest takie samo ciepły czy zimny po jeździe długiej czy krótkiej odpala normalnie tak samo czy różnie?
Jak silnik zimny czy ciepły i pracuje na wolnych obrotach to pracuje równo? silnik może drży? czy może jakieś dźwięki niepokojące wydaje? u mnie tylko słychać szum kompresora i pracę wtryskiwaczy ale słabo.
Janusz626 napisał(a):Podczas postoju na parkingu silnik da się bez problemu wkręcać na wyższe obroty? nie ma problemów? jak się wkręca? jest coś niepokojącego? drżenie silnika? gwoździki może są? odcięcie na ilu obrotach masz? u mnie jest na okolo 6200-6300rpm
Janusz626 napisał(a):Aha, bo żadnego kopcenia spod bagnetu czy też korka wlewu oleju nie ma? płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie bombluje zaraz po uruchomieniu czy później jak się silnik rozgrzeje? ogólnie nie wywala płynu chłodniczego?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości