Strona 1 z 6

Wysokie zużycie paliwa

PostNapisane: 2 kwi 2006, 13:25
przez Dmxxx
Mam kilk poważnych problemów z xegosem 9
żre paliwo 16- 19 l na 100, zepsute sondy, czy swiece maja jakis wplyw, termostat włącza sie pożno. prosze o pomoc.jestem po naprawie aparatu zapłonowego.[/b]

PostNapisane: 2 kwi 2006, 15:40
przez Italiano
No mi ostatnio jak mierzyłem też wyszło około 16 l :| . Fakt że krótkie trasy i prawie tylko miasto. Poszukaj sobie troche w warsztacie o 626...tam były te same silniki 2,5. Użyj opcji szukaj wpisując np. "spalnie 2,5 V6" w tabelce "Forum" wybierz ...626 itd.

PostNapisane: 2 kwi 2006, 17:21
przez Puhcio
Dmxxx napisał(a):zepsute sondy, czy swiece maja jakis wplyw, termostat włącza sie pożno.


No i masz odpowiedź.

Wymień :
– sondy lambda (te uszkodzone)
– termostat
– filtr powietrza
– świece
– kable WN
– sprawdź cisnienie opon

Zalecenia :D
– jeździj dłużyszymi trasami
– nie wciskaj gazu do końca

Ps. Masz A/T czy M/T ?

***

Italiano napisał(a):No mi ostatnio jak mierzyłem też wyszło około 16 l


1) Krótkie trasy
2) LPG ...
3) Ciśniesz strasznie :P

PostNapisane: 2 kwi 2006, 17:49
przez Italiano
Puhcio napisał(a):2) LPG ...

A nie bo na PB.


Puhcio napisał(a):3) Ciśniesz strasznie

Właśnie nie....starałem sie delikatnie śmigać.

Paweł ...a wiesz może jak sprawdzić sonde czy dobra ?

PostNapisane: 2 kwi 2006, 19:42
przez Puhcio
Italiano napisał(a):Paweł ...a wiesz może jak sprawdzić sonde czy dobra ?


1) Chyba się można jakoś pod nią podpiąć
2) Komputer w ASO ... komputer silnika ma monitor pracy sond, ale potrzebny jest kopmuter, żeby się podłączyc pod odczyt.

Ps. Lampka "CHECK ENGINE" powinna sygnalizować uszkodzenie lambdy chyba ...

PostNapisane: 2 kwi 2006, 22:19
przez wiesiek5
A czy masz dobrze ustawiony zapłon po naprawie aparatu???
A co do sondy sa 2 po 3 przewody w xedosie w milleni 4. 2 po 3 przewody i 2 po 4 przewody.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 3 kwi 2006, 09:19
przez piotrek929
a u mnie jest tak, za 30 zł przejade 80 km, ale za 50 juz drugie tyle czyli 160, czy to możliwe ze w maździe jest program rabatowy? :)

PostNapisane: 3 kwi 2006, 13:35
przez zenith839
w mojej 929HD gdzie mam 3.0 V6 spalanie zamyka się w 13litrach po mieście. Szaleje ci temperatura to pewnie termostat więc trzeba wymienić. Sprawdź jakie kody błędów generuje silnik.

PostNapisane: 3 kwi 2006, 16:54
przez Italiano
wiesiek5 napisał(a):A co do sondy sa 2 po 3 przewody w xedosie

A mnie sie wydawało że widziałem tylko dwa przewody....musze sprawdzić.

wiesiek5 napisał(a):w milleni 4. 2 po 3 przewody i 2 po 4 przewody.

A ciekawe na co drugie 2 sztuki <jelen> Silnik taki sam jak w X9 to coś mi się nie widzi coby były 4....no ale.....

PostNapisane: 3 kwi 2006, 17:57
przez Puhcio
Normy emisji spalin w USA ? :]

PostNapisane: 3 kwi 2006, 20:23
przez wiesiek5
A-Spec ma racje amerykanów stać na to .
We wszystkich amerykancach spotykałem po 4 sondy.

PostNapisane: 3 kwi 2006, 20:51
przez Puhcio
A potem przez to, co drugi temat na forum milleni w USA to "check engine is on" ;)

PostNapisane: 4 kwi 2006, 11:44
przez piotrek929
zenith, miałem na myśli lpg z tym spalaniem, na PB pali o trzy litry mniej.a noge mam cięzką, nie moge sobie odmówic na światłach, albo przed dupeczkami zeby nie zostawić dymu, :)

PostNapisane: 4 kwi 2006, 14:33
przez zenith839
chwała ci za szczerość. A jak wcześniej paliła na LPG?? Jaką masz instalację??

PostNapisane: 4 kwi 2006, 18:56
przez Dmxxx
powiem Wam tak Panowie. Jak go kupiłem 5 mis temu to palił przy cieżkiej nodze 14/100km w mieście i wszystko było ok i byłem zadowolony.po jakimś czasie w zimie spalił się aparat zapłonowy i od tamtej pory mam problemy.Za naprawe dałem 1200xł plus 250 za diagnostyke i rególacje komputerową śilnika w poważnej firmie.okazało się ze jeden przewód WN wogóle nie działa ,wymieniłem przewody i dalej coś jest nie tak,kupiłem świece ale jeszcze nie wymieniałem. Wyszło też ze mam obie sady spalone. Jescze ich nie kupiłem(prosze o doradztwo, jakie kupić i ilu żyłowe). Mam taki objaw , komputer pokazuje mi średnie spalanie 18 l /100 to duzo ok ale jak stoje na światłach to potrafi dojsć do 22 l/100 albo jak stoje w korku przy takim spalaniu na pełnym baku robie po mieści (lekka ,bardzo lekka noga) 290km. Zauważyłem ze temperatura podchodzi bardzo wysoko i dopiero włącza się wentylator . A przy jakiej temp. powinnien się włączac?????????? Z góry dziękuje i pozdrawiam
P.S. Mazda xedos 9 rok 94 listopad 2.5 V6 automat bez instalacji gazu

PostNapisane: 4 kwi 2006, 19:51
przez Puhcio
1) Pisz z zasadami ortografii, pomocny bywa word :)

Dmxxx napisał(a):.Za naprawe dałem 1200xł plus 250 za diagnostyke i rególacje komputerową śilnika w poważnej firmie


2)Strasznie droga naprawa ... za tyle to można kupić używany aparat – ale do rzeczy. Gdzie była robiona regulacja ? Moim skromnym zdaniem ... radziłbym podkoczyć do ASO na prawdziwą diagnostykę (ok. 70 zł) + regulacje ...

3) Jakie przewody WN kupiłeś (firma) ?

Dmxxx napisał(a):Wyszło też ze mam obie sady spalone.


4) Uszkodzone sondy lambda mogą powodować DRAMATYCZNY wzrost spalania, więc i je powinieneś wymienić. Co do rodzaju ... wystarczy przeczytać kilka postów wyżej wypowiedź kolegi wieśka :

wiesiek5 napisał(a):A co do sondy sa 2 po 3 przewody w xedosie w milleni 4. 2 po 3 przewody i 2 po 4 przewody.


Dmxxx napisał(a):mi średnie spalanie 18 l /100 to duzo ok ale jak stoje na światłach to potrafi dojsć do 22 l/100


5) Dużo za dużo. Mi nigdy Millenia 2.5 A/T nie spaliła wiecej jak 13 ( i to w zimie) ... max przy 2.5 to 14 l w lato.

Dmxxx napisał(a):na pełnym baku robie po mieści (lekka ,bardzo lekka noga) 290km.


6) Ja robiłem 330 mil czyli ~ 580 km.

Dmxxx napisał(a):Zauważyłem ze temperatura podchodzi bardzo wysoko i dopiero włącza się wentylator . A przy jakiej temp. powinnien się włączac


7) Mi zawsze wskazówka zatrzymywała się w 1/2 skali – nie było wyjątków. Z wypowiedzi innych użytkowników zdarza się, ze wskazówka jest w 2/3 skali, ale to już absolutny MAX !

Pozdrawiam.

PostNapisane: 4 kwi 2006, 20:05
przez zenith839
mam wrażenie że ten Xedos to ruina. Tu to tu tamto. Dziwię się że nie wyszło co masz uszkodzone na diagnostyce. Podjedź do fachowego serwisu na wtyczkę i niech sprawdzą jakie kody błędu generuje komputer. Dopiero wtedy będziesz wiedział co trzeba wymienić.

PostNapisane: 4 kwi 2006, 20:10
przez Puhcio
Podjedź do fachowego serwisu na wtyczkę i niech sprawdzą jakie kody błędu generuje komputer.


Ot co. Mało kto ma interface OBD II – potrzebny do odczytanie błedów z X9. U "kowala" co najwyżej można znaleźć diode z dwoma kablekami i klucz do odkrecania akku (reset :D).

Pojedź do ASO ... koszt kompletnej diagnostyki tao ~ 70 – 90 zł – jakieś strasnie pieniadze to nie są, szczególnie gdy masz takie spalanie :|

Ps. Jak zachowuje się lampka "CHECK ENGINE", jeśli kotś już jej wczesniej nie odłączył ;)

PostNapisane: 4 kwi 2006, 21:00
przez wiesiek5
Szkoda że nie jesteś bliżej , właśnie zrobiłem kolejny remont Milenki 2.5 i jezdzi jak rakieta.
Za to co zapłaciłeś mógłbym zrobić ci pół remontu silnika.
Diagnostyka najważniejsze.
Pozdrawiam

PostNapisane: 5 kwi 2006, 18:58
przez Toju
Witam

Jedź na ul. Nasypową 24 – serwis aut japońskich (nieautoryzowany)
Koszt diagnostyki 70zł
Według mnie tam dogadasz się lepiej niż w Długołęce – ASO – tam koszt to 130zł

p.s.
Mi w tej chwili pali po Wrocławiu 13,4 przy ręcznej skrzyni. (i naprawdę nie wiem jak można zejść niżej...chyba tylko zlikwidować korki :)

pozdrawiam