Oddzielanie zaworu EGR od kanału dolotowego

Postprzez trojanrob » 17 maja 2009, 22:59

Witam
Czy ktoś z użytkowników millerków próbował czegoś takiego za pomocą podkładki blokujacej powrót spalin przepuszczanych przez zawór EGR do układu dolotowego ??

Jaki może być efekt ??
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez bazyl wspaniały » 17 maja 2009, 23:52

Kto był u Wieśka to już ma ten problem z głowy :D , jeno zamiast płytki jest stalowa kulka stosowana :]
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Janusz626 » 19 maja 2009, 12:10

bazyl wspaniały napisał(a):Kto był u Wieśka to już ma ten problem z głowy

u Wieska jeszcze nie bylem ale zaslepilem EGR profilaktycznie, EGR jest przy srodkowym tloku ktory lubi sie wypalac...domniemywam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 19 maja 2009, 12:18

A co zastosowałeś ??
I czy zauważyłeś jakąś różnicę ??
Ostatnio edytowano 19 maja 2009, 12:22 przez trojanrob, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Janusz626 » 19 maja 2009, 12:20

trojanrob napisał(a):A co zastosowałeś

blaszke okolo 2.5mm na wzor podstawy zaworu EGR, a wymiarami pasuje prawie jak do 626 DiTD, tez tam zalepialem ale wyskakiwal blad

roznica chyba jest, tak mi sie wydaje...troszke wieksze spalanie i troszke mniejsza dynamika...chyba
Ostatnio edytowano 19 maja 2009, 12:24 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 19 maja 2009, 12:23

I nie było żadnych błędów w Millerku ?

Uszczelniałeś oryginalnym uszczelkami czy na jakiś silikon ?
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Janusz626 » 19 maja 2009, 12:24

trojanrob napisał(a):nie było żadnych błędów w Millerku

oprocz tych co mam to nic nowego nie doszlo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 19 maja 2009, 12:25

trojanrob napisał(a):Uszczelniałeś oryginalnym uszczelkami czy na jakiś silikon

bez silikonu, stara blaszka/uszczelka lezy i odpoczywa a nowa blaszka jest plaska miedzy kol. ssacym a podstawa samego EGR i niech sie meczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez trojanrob » 19 maja 2009, 12:28

Ja mam tylko DTC1000 , a z innymi się uporałem.

A o odcięcie EGR pytałem bo raz na rok go czyszczę i niedługo znów będzie czyszczony i przy okazji chciałem zapytać czy odcięcie powrotu spalin ma sens.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Janusz626 » 19 maja 2009, 12:33

trojanrob napisał(a):czy odcięcie powrotu spalin ma sens

niby ma, sa rozne definicje, w DiTD mam czujnik polozenia zawru EGR, w Millerku nie ma co go kontrolowac.

Zastanawiam sie wlasnie czy nie wystarczyloby zaslepic sam wezyk podcisnieniowy od EGR bo przeciez podcisnienie go otwiera i umozliwia recyrkulacje spalin, a zamyka sie sam na sprezynie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Janusz626 » 27 lut 2010, 11:35

Ja w swoim Millerku odslepilem zawor EGR, zaslepiajac go liczylem na jakies poprawy czy lepsze osiagi itd.

Ale po jakims czasie pojawily sie problemy z czarnym dymem podczas odpalania rano i z obrotami na ssaniu rano (nie zawsze ale czesto).
Rano obroty wchodzily na 2000 po czym gwaltownie spaday do 1400 (wtenczas lubil zakopcic na czarno) i znow gwaltownie wzrosly do 1800 (kopcenia czarnego juz nie bylo) i w miare nagrzewania spadaly do okolo 650-700.

Po odslepieniu zaworu EGR w/w objawy ustapily i odpalanie poranne wrocilo do parametrow ksiazkowych (do 1800 i powoli zchodzily do normalnych-nie falowaly), dlatego w/w problemy powiazuje z zasleieniem EGR-u :)

EDIT do posta wyzej: zaslepienie wezyka generowalo blad o braku ruchu zaworu na czujniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smiena » 17 mar 2010, 16:32

Czytam powyzsze posty i w sumie to nie wiem po cholere zaslepiac EGR, wiesiek mi poleci zeby go zaslepic jakis cas temul ale jakie z tego plusy? , na razie jak piszecie to tylko minusy widze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez azalisz555 » 18 mar 2010, 20:11

ja tez tak czytam i sie zastanawiam po jakiego grzyba to robic? zauwazalnie superwiekszych osiagow miec nie bedziecie a ile sie narobic mozna zeby potem znowu odslepiac. ja po prostu nie wiem po co. co tam wam Wiesiek naobiecywał? <diabełek>
Obrazek
MAZDA.It just feels right.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Janusz626 » 18 mar 2010, 21:19

Pracy znowu tak duzo nie ma a poprawy jakiejkolwiek raczej chyba na pewno tak mysle nie ma :)
ale zauwazylem ze na zaslepionym EGR jakby wzrosla temperatura katalizatora odczuwalne to bylo po zapachu goracych elementow jak sie maske podniesie po ostrej jezdzie
i.... sie zapytac musze : ...kiedy ten EGR ma sie otwierac ?? czy widoczna jego prace czyli otwieranie i zamykanie sie powinno byc widac jak silnik pracuje na postoju ? bo dodaje gazu (linka pod pokrywka tempomatu) i zawor EGR zawsze stoi w miejscu, jak mialem DiTD to bylo widac jak sie unosi i jak pracuje.
A to moje kopcenie na czarno co niby minelo, to nie byla zasluga odslepionego EGR-u... bo znowu czasem zakopci na czrno :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smiena » 19 mar 2010, 09:24

ktos pisal o czyszczeniu EGR raz w roku, u mnie pewnie nigdy to nie bylo czyszczone, wiec chyba przeczyszcze dla swietego spokoju i tak zostawie, to w sumie to gdzie ten EGR jest, gdzie go szukac ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 00:07
Posty: 97
Skąd: Cork / Ireland
Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r

Postprzez Italiano » 20 mar 2010, 14:32

smiena napisał(a): to w sumie to gdzie ten EGR jest, gdzie go szukac ?

Opcja "Szukaj" sie kłania :]
Puhcio napisał(a):Zawór EGR znajdziesz za silnikiem (przy podszybiu) ze strony pasażera. Taki srebrny 'talerz' z plastkową nakładką i wtyczką.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez moloyoung » 7 kwi 2010, 10:47

Słuchajcie,
poczytałem i pewny swoich manualnych zdolności zabrałem się za odkręcanie EGR-a. I co??? I gó....o... obie śruby ukręciłem prawie nie używając siły!!!
Teraz auto stoi i nie mam pomysłu jak zatkać dwie dziury w kolektorze które zostały po zaworze EGR. Macie jakieś pomysły?

P.S. EGR okazał się w pełni sprawny i nawet nie mocno zabrudzony... ehhh.. :(
Dawniej:
126p 0.65E '88 :), 126p 0.65E '94 :)
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 23:38
Posty: 47
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96

Postprzez Janusz626 » 7 kwi 2010, 11:11

Pozbyć się pozostałości po urwanych śrubach (jeśli wystają uciąć), przewiercić, przegwintować i założyć nowe śruby ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez moloyoung » 7 kwi 2010, 11:36

Janusz, wszystko pięknie tylko żeby to zrobić to trzeba by zdjąć kolektor ssący czego w żadnym wypadku nie zamierzam robić ;) Dlatego idę w kierunku zaślepienia na stałe otworów po EGR-ze a sam zawór gdzieś tam będzie sobie dyndał na przewodach tak, żeby DTC nie generował.
Dawniej:
126p 0.65E '88 :), 126p 0.65E '94 :)
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 23:38
Posty: 47
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96

Postprzez Janusz626 » 7 kwi 2010, 11:55

No to jak bez zdejmowania kolektora to musiałbyś zaślepić EGR w miejscu łączenia rurki z EGR-czyli odkręcasz nakrętkę chyba 24 wkładasz coś na wzór monety 5 groszy i skręcasz ponownie i EGR jest zaślepiony.... to po pierwsze.
Po drugie, kolektor ssący zaślepiasz wedle swojego pomysłu bo mnie już zabrakło fantazji.

Po trzecie to zapomnij o tym j/w i odkręć kolektor i tak jak post wyżej napisałem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9