problem z TCS
zenek1829 następnym razem zobacz czy nie ma podobnego Tematu i sie dopisz do niego...bo z TCS są już przynajmniej 4 tematy. A po drugie... nie piszemy posta pod postem tylko go edytujemy
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Ja spsikiwałem cholerstwo i czyściłem od strony tarczy. Rdza praktycznie robi z tego część tylnej zwrotnicy i za diabła nie daje się wyjąć. Jeśli to spsikasz jakimś ustrojstwem, a późnie (2-3 dni psikania) łap kombinerkami tam gdzie była śróbka i spróbuj ruszać. Można się wspomóc -ale bardzo delikatnie młotkiem i przez śrubokręt udarowy próbować wbijać się między czujnik, a zwrotnicę. Później znowu kombinerki -młotek-kombinerki... i tak w kółko, aż do zniszczeia czujnika bo na wyjęcie marne szanse. Ale szansa jest więc warto spróbować.
Przećwicz na swojej
Powodzenia
Mam gdzieś chyba czujniki od Cronosa, podejżewam że one wszystkie takie same są, choćby dlatego że piasta 626 z pierścieniem ABS jest identyczna z tą z X9, X6, M6, 323. Wiem bo zakładałem z 626 do X9
Przećwicz na swojej
Powodzenia
Mam gdzieś chyba czujniki od Cronosa, podejżewam że one wszystkie takie same są, choćby dlatego że piasta 626 z pierścieniem ABS jest identyczna z tą z X9, X6, M6, 323. Wiem bo zakładałem z 626 do X9
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Nic będę próbował jak jak mróz ustąpi bo na razie to się nie wychylam z domu jak nie muszę,więc na razie odczekam,lecz zastosuję Twój pomysł z psikaniem i czekaniem może wyjdzie,jak nie to po prostu zalutuję kabelki i tyle,bo czujnik jako czujnik to jest ok tylko wtyczki brak.Jak się uda wyciągnąć cały czujnik to oczywiście że będzie lepiej ale jak nie to trudno
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Kamil
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Kamil
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jakby co to wołaj, jakiś kpl wtyczek chyba znajdę w gratach
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Akurat wtyczka to mały problem cała tylna oś leży w garażu jeszcze nawet nie rozebrana więc jak coś to jest Ale dzięki za propozycję jak by coś to dam znak
Pozdrawiam,
radar88
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Pogadamy jak przyjdzie zima, wpadniesz w poślizg i rozdupczysz auto, pogadamy w tedy, stwierdzisz, zablokowało koła i auto poleciało, bo ABS to lipa...Mnie ABS 2x uratował życie i dzięki komuś kto to opracował nadal żyję, jeżdżę Lalką RT która nie ma ABS i zima łatwa nie była.
Pozdrawiam,
radar88
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ABS ktoś mądry skonstruował aby zwiększyć bezpieczeństwo podróżującego i tez osób postronnych.
Więc jego "pozbywanie" się jest conajmniej zastanawiające.
Fakt, że jak się ma kijowe amorki i nierówności na drodze to ma on prawo "zgłupieć" ale to już taka jego natura.
Aby go wyłączyć w celu np. poślizgania się na parkingu to żaden problem jednak osobiście nie polecałbym tego robić na drogach publicznych szczególnie jak jest mokro i ślisko.
Więc jego "pozbywanie" się jest conajmniej zastanawiające.
Fakt, że jak się ma kijowe amorki i nierówności na drodze to ma on prawo "zgłupieć" ale to już taka jego natura.
Aby go wyłączyć w celu np. poślizgania się na parkingu to żaden problem jednak osobiście nie polecałbym tego robić na drogach publicznych szczególnie jak jest mokro i ślisko.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Szczerze? To czujnika nie wyciągniesz. Tak jest zawalony rudą, że nie ma szans żeby go nie uszkodzić. Cała zwrotnica od rdzy puchnie i blokuje czujnik. Polewanie go wd40 czy płynem hamulcowym nic nie da. To nie jest skorodowane z zewnątrz tylko w środku, w otworze w którym siedzi czujnik. Tam płyn tego nie spenetruje. Ja miałem walnięty czujnik więc jeden rozwaliłem. Potem wiertarką musiałem oczyścić otwór bo nowy czujnik nie chciał wejść. (Nowy czujnik w ASO 1450,– tył i 1250,– przód). Jak nie musisz to go nie ruszaj. Ten czujnik tylny jest plastikowy i próba wyjęcia go powoduje, że pęka i zostaje ci jedynie pęczek drutu miedzianego. Możesz sobie zrobić perukę na sylwestra. Zakup czujnika używanego tylnego graniczy z cudem. Jak jest walnięty to lepiej kupić go z całą tylną zwrotnicą i wymienić całość. Niestety.
- Od: 7 cze 2006, 21:00
- Posty: 10
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5 1995r M/T
WITAM WSZYSTKICH.
Mam problem ze swoja madzia-2.3 l 1995 rok. Podczas jazdy zaświeca mi się kontrolka TCS OFF ,wiem co ona znaczy tylko nie wiem czym jest spowodowane ze się włącza.
Po włączeniu auto zaczyna szarpać i słabnie, można nią jechać do 2000 obr. po ponownym restarcie wszystko działa az znów sie nie zaświeci kontrolka.
POMÓŻCIE CO MAM ZROBIĆ GDZIE ZAGLĄDNĄĆ I CO WYMIENIĆ.
Mam problem ze swoja madzia-2.3 l 1995 rok. Podczas jazdy zaświeca mi się kontrolka TCS OFF ,wiem co ona znaczy tylko nie wiem czym jest spowodowane ze się włącza.
Po włączeniu auto zaczyna szarpać i słabnie, można nią jechać do 2000 obr. po ponownym restarcie wszystko działa az znów sie nie zaświeci kontrolka.
POMÓŻCIE CO MAM ZROBIĆ GDZIE ZAGLĄDNĄĆ I CO WYMIENIĆ.
- Od: 9 maja 2009, 20:08
- Posty: 14
- Skąd: RZESZÓW/ATENY
- Auto: NISSAN 100 NX-HONDA ACCORD 2.0lsi-MILLENIA 2.3 LPG/prins
sprawdź wężyki podciśnień wg poniższego schematu
http://www.mazdaworld.net/forums/index. ... ost&id=435
Twoje objawy wskazują na brak sterowania zaworem ABV.
sprawdź też elektrozawory ABV pod kątem działania/przełączania podcisnień.
http://www.mazdaworld.net/forums/index. ... ost&id=435
Twoje objawy wskazują na brak sterowania zaworem ABV.
sprawdź też elektrozawory ABV pod kątem działania/przełączania podcisnień.
tadziol napisał(a): pod kątem działania/przełączania podcisnień.
jeden ma dwa kroćce,drugi trzy.
ten pierwszy po podaniu napięcia ma otworzyć przepływ z jednego kroćca do drugiego.
ten drugi ma przełączyć przepływ pomiędzy jednym kroćcem a pozostałymi dwoma w zależności od podanego napięcia lub jego braku.
A świeci się może kontrolka ABS razem z TCS OFF ?
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Panowie, nie będę zakładał nowego tematu, szkoda pisania, zakładania itp.
Więc tak, mam u siebie tak. Podczas jazdy jest wszystko ok, lecz przy rozpędzonym aucie i hamowaniu np przed zakrętem czuję jak pulsuje mi pedał hamulca. Podczas jednorazowego hamowania i skręcania, czuję pulsowanie i ostatnio coraz częściej zauważam że zapalają mi się ABS i TCS OFF, to występuje tylko i wyłącznie przy skręcaniu.A żeby było śmieszniej, po zgaszeniu silnika i ponownego uruchomieniu wszystko działa.
A i czasami taka sama reakcja występuje na postoju przy wciśniętym hamulcu, lecz tylko TCS mruga jak by auto wpadło w poślizg.
Filmik poglądowy:
Więc tak, mam u siebie tak. Podczas jazdy jest wszystko ok, lecz przy rozpędzonym aucie i hamowaniu np przed zakrętem czuję jak pulsuje mi pedał hamulca. Podczas jednorazowego hamowania i skręcania, czuję pulsowanie i ostatnio coraz częściej zauważam że zapalają mi się ABS i TCS OFF, to występuje tylko i wyłącznie przy skręcaniu.A żeby było śmieszniej, po zgaszeniu silnika i ponownego uruchomieniu wszystko działa.
A i czasami taka sama reakcja występuje na postoju przy wciśniętym hamulcu, lecz tylko TCS mruga jak by auto wpadło w poślizg.
Filmik poglądowy:
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
prawdopodobnie pada Ci któryś z czujników ABS mam tak samo u siebie, lecz bez mrugania TCS.
Siwus napisał(a):prawdopodobnie pada Ci któryś z czujników ABS mam tak samo u siebie, lecz bez mrugania TCS.
Wiesz jeszcze muszę zobaczyć czy takie zachowanie występuje tylko na gazie czy i na benzynie również, bo jeżeli tylko na gazie to...chyba nie do wytłumaczenia
P.S.
Takiego rodzyna odkopałem,
poszedł za 700 USD
Za takie pieniądze to i w PL bym brał bez zastanowienia
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości