Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Italiano » 16 lip 2007, 19:46

Teraz dopiero zobaczyłem że to chodziło o moje auto. :)
Karpiejsno napisał(a):dodam że nie powiadomił mnie o tym przy kupnie samochodu i przez to znalezienie usterki zajęło elektykowi prawie pół dnia

Bardzo mi przykro z tego powodu....auto sprzedawał brat i ja go powiadomiłem o tym zabezpieczeniu. Może poprostu zapomniał.

Karpiejsno napisał(a):Ale było to tak niechlujnie zamontowane że robiło się tam zwarcie. Tam były tylko połączone kabelki i nawet nie zaizolowane.

Za mojej kadencji nigdy żadnych problemów.....podejrzewam że to brat coś grzebał bo cos wspominał że miał problemy z odpaleniem. Jak można nie zaizolować kabli :| ...aż mi sie w głowie nie mieści.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez AndiCo » 23 lip 2007, 00:36

tco_tm napisał(a):
jazzzy napisał(a):To wiadomo ze tylko na P lub N lecz czasem jest tak ze pomimo krecenia kluczykiem nic sie nie dzieje, kompletna cisza, dopiero jak wylacze i wlacze to zadziala. Czyzby cos z rozrusznikiem ?

Zdechniety czujnik polozenia wybieraka skrzyni – w nim jest stycznik obwodu rozrusznika.

jazzzy napisał(a):Jazda na D + Hold jak rozumiem nie jest juz tak wskazana po miescie bo wprawdzie pozbywamy sie nadbiegu ale tracimy tez 1 i 2 a to chyba potrzebne przeciez w cyklu miejskim. D + Hold widze jako praktyczne zastosowanie gdy potrzeba mi wiecej obrotow w czasie przygotowania do manewru wyprzedzania, zazwyczaj jednak samo D wystarcza calkowicie.

Dodatkowo wystepuje hamowanie silnikiem, gdyz zalacza sie dodatkowe sprzeglo omijajace sprzeglo jednokierunkowe, co rowniez niejako prawdopodobnie z duza szansa przedluza jego trwalosc, chociaz z drugiej strony i jednakze nie jest to element ulegajacy czestym usterkom. :) Zastosowan hamowania silnikiem prosze szukac samodzielnie – kazdy prawdziwy fan A/T tym zjawiskiem sie brzydzi. :D


Mam w związku z tym pytanie. Czy auta z automatycznymi skrzyniami biegów są z tego powodu słabsze – jesli chodzi o hamowanie. Zawsze mnie uczono, że hamowanie silnikiem jest wskazane bo odciąża hamulce. Czy samochody z ASB – bardziej obciązają hamulce – wybieram sie w góry – Alpy i zastanawiam sie w jakich okolicznosciach mogłbym ( jeśli ...) spalić hamulce ?
Andi , tel 500168822
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2007, 00:55
Posty: 21
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 9 silnik 2.3Miller

Postprzez Italiano » 23 lip 2007, 22:47

AndiCo napisał(a):Mam w związku z tym pytanie. Czy auta z automatycznymi skrzyniami biegów są z tego powodu słabsze – jesli chodzi o hamowanie.

Nie...o ile jest możliwość zablokowania biegów.....a jako że każdy automat ma, to nie ma problemu. Nie raz już używałem "S" lub "L" do jazdy z górki....nie ma żadnego problemu.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez AndiCo » 23 lip 2007, 23:07

dzieki za odpowiedź, na jakims innym forum przeczytalem, że jeżeli silnik ma charakterystyke – DOHC (a nie: SOHC) to nie jest wskazane hamowanie silnikiem – chodzilo jak pamietam o paski. No i jeszcze jedno pytanie co znaczy zablokować – właczyć funkcję HOLD? Czy mozliwa jest zmiana na z D na L lub S w czasie jazdy >
Andi , tel 500168822
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2007, 00:55
Posty: 21
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 9 silnik 2.3Miller

Postprzez Italiano » 23 lip 2007, 23:19

Oj było na forum i to tyle razy <killer> ...ale poznaj moja dobrą dusze ;)

D-4 bieg
D+Hold-3 bieg
S-3 bieg
S+Hold -2 bieg
L-2 bieg
L+Hold-1 bieg

Tu i ja też nie wiem jak jest różnica między D+Hold ,a S ? Czasami do wyprzedzania używałem Holda...zamiast używać lewarka.


AndiCo napisał(a):Czy mozliwa jest zmiana na z D na L lub S w czasie jazdy

Jak najbardziej....osobiście się nie spotkałem z jakimiś przeciwskazaniami. Jedyne to prędkość auta....bo wiadome że nie wrzucisz L przy 150. Tu obowiązują podobne zasady jak przy zwykłej skrzyni.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Bodek » 23 lip 2007, 23:38

Czy wiecie może ile kosztuje skrzynia CD4E w USA + koszty transportu?? Przełoże sobie sam !!

Z Góry Dzięki !!

Przy mojej podczas wolnej jazdy migał O/D OFF i szarpało przy zmiani z 1 na 2. Poza tym szarpało jak cholera przy przełączaniu z N na D. Narazie wymieniłem slrzynie na inna – w lepszym stanie. Tamtą mam zamiar wyremontować. Jaki jest koszt takiej naprawy skrzyni CD4E. Nie wiem czy się opłaci remontować czy ściągną z USA??

Dzieki, Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez AndiCo » 23 lip 2007, 23:41

Dziękuje, w kazdej odpowiedzi czesto chodzi o niuanse – drobiazgi nieprecyzyjnie powiedziane dlatego dopytauje zamiast płacic za naprawy :–) ...wracam jeszcze do kwestii hamowania silnikiem – w silnikach DHOC -tam, gdzie są paski a nie łańcuch rozrządu ...czy znacie temat ... jak znajde ten artykuł podam link. Podobno nie wskazane przy paskach ?
Andi , tel 500168822
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2007, 00:55
Posty: 21
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 9 silnik 2.3Miller

Postprzez Italiano » 23 lip 2007, 23:48

AndiCo napisał(a):Podobno nie wskazane przy paskach ?

Większość aut jeżdżących po drogach ma paski......i jakoś większość hamuje silnikiem. Tu jest tylko jedna mała rzecz jeśli chodzi o pasek. Kiedy paski ulegaja uszkodzeniom? Przy dużym przeciążeniu silnika, czyli np.robiąc zrywa lub paląc na pych (tu w szczególności disle bo mają dużą kompresje) no i dodajmy do tego hamowanie silnikiem. Hamując silnikiem wystarczy robić to wmiare płynnie i adekwatnie do prędkości.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez AndiCo » 23 lip 2007, 23:52

dziekuję, wybieram sie Madzią w Alpy gdzie nachylenie jest 18 % . Droga, o której mówia w wypadku pielgrzymów – nachylenie bylo 14 % . Wiec stąd moje zainteresowanie dotyczace hamowaniem silnikiem, pewnie inaczej mogłbym spalić hamulce. Dzieki A przy okazji hamowania klocki mi nie piszczą ale czasem coś wibruje jakby weszlo miedzy klocek a tarczę ...czy to początek jakiejś awarii?
Andi , tel 500168822
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2007, 00:55
Posty: 21
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 9 silnik 2.3Miller

Postprzez voytecku » 24 lip 2007, 00:05

Bodek napisał(a):Czy wiecie może ile kosztuje skrzynia CD4E w USA + koszty transportu?

Zamiast uzywanej skrzynki, kup sobie lepiej Mastek Kita lub Super Master Kita.

Koszt tego pierwszego to ok 112$. Nie wiem, ile ten drugi moze kosztowac.
Przynajmniej bedziesz mial pewnosc, ze masz nowe czesci w skrzyni.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Italiano » 24 lip 2007, 00:11

AndiCo napisał(a):ale czasem coś wibruje jakby weszlo miedzy klocek a tarczę

Tzn.wibruje zawsze czy tylko przy mocniejszym-dłuższym hamowaniu? Bo jeżeli nawet przy lekkim hamowaniu to tarcze albo do wymiany (jak już są wystarczająco zjechane) albo do przetoczenia. Ja u siebie tylne tarcze przetaczałem wraz ze zmiana klocków... przy dłuższym hamowaniu tak np z 160-180 też zaczynało jak by wibrować/bić. Ale to chyba jakaś wada fabryczna, albo poprostu takie materiały <oczy> .

A gdzie się wybierasz w te Alpy...do Włoch dojeżdżasz?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Bodek » 24 lip 2007, 10:05

Co to sa mastek kity?? To jakiś komplet naprawczy??
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Reagan » 24 lip 2007, 10:41

Italiano napisał(a):Tu i ja też nie wiem jak jest różnica między D+Hold ,a S


oj było na forum tyle razy <lol> już zapomniałeś jak Puchatek tłumaczył ;) ....

S – ruszasz normalnie z 1 biegu potem wrzuca normalnie 2 a potem normalnie 3
D+Hold – ruszasz z 2 biegu i bardzo szybko wrzuca 3. Wydaje sie jakby był tylko 3 bieg bo zmiane niebardzo czuć i robi to zaraz po ruszeniu i lekkim przyśpieszeniu.

Bodek napisał(a):Co to sa mastek kity?? To jakiś komplet naprawczy??


Tak to jest zestaw naprawczy. Poszukaj na ebay'u amerykańskim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Bodek » 24 lip 2007, 14:38

Co dokładnie zawiera ten zestaw Super master kit?? Znam angielski lecz tam jest opisane językiem technicznym, a ja ażtak dobrze angielskiego nie znam. Czy dzieki temu zestawowi można wyremontować CD4E tak, żeby np. nie szarpała?? z tego co widać na zdjęciu to jest tam tylko tasiemka, uszczelki i tarczki...

Ktoś już miał z tym do czynienia??

Reagen – Czy w CD4E tak samo D+O/D OFF = ruszanie z drugiego biegu. Bo u mnie to wtedy ma kopyta takie jak trzeba... Nie sądzę żeby ruszając z 2 tak sięzbierał ładnie ...

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Bodek » 25 lip 2007, 19:09

Chłopaki, Pomocy!! Dzisiaj podczas jazdy nagle ni stąd ni z owąd zaczęło migać mi O/D OFF oraz zaczęło szarpać przy przełączaniu z N na D oraz przy zminanie 1-2. Do tej pory nic się nie działo złego. O czym to świadczy, jaka może być przyczyna tego zjawiska (paskudnego). Nie mogę się doszukać jak zczytać błędy z ASB?? Może dzięki temu coś się wyjaśni !!

Proszę pomóżcie mi !!

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez BogdanC » 5 wrz 2007, 14:57

Witam,
Chwilę temu pytałem o schemat skrzyni CD4E gdyż stwierdzony został błąd -zacięty elektrozawór TCC.
opiszę co dalej, a może ktoś z Was podzieli się wiedzą i wskaże "co mam podpowiedzieć mechanikowi !"
Objawy to:
-szarpanie 1-2
-szarpanie przy zdjęciu nogi z gazy(redukcja 4-3)
Zdobyłem http://www.transmissionpartsusa.com/CD4 ... 19393a.htm
i czym prędzej udałem się do mechanika.
Niestety, po wymianie zmieniło sie jedynie tyle, że pierwsze objawy pojawiły się nie po 20-30 km lecz dopiero po około 60. ALe obecnie znów wszystko ponownie jest jak na początku.
Jedyna zmiana – skaner nie wykrywa błedu skrzyni (TCC nie wskazuje).
NAJCIEKAWSZE i jednocześnie znaczące wskazanie to: wszelkie problemy znikają gdy zatrzymuję się i na 3-4 sek. wyłączam zapłon! -znów wszystko płynnie się przełącza. CO JEST! czytam poszczególne posty i nie spotkałem podobnego przypadku. Prawdopodobnie jakaś bzdura, aczkolwiek jej powtarzalność występowania nadal mnie niepokoi- czy jednak się nie mylę! Tak więc mam wymontowany – "wolny- do wzięcia" zespół elektrozaworów lock-up (TCC) aczkolwiek nie wiem do końca co sądzić o jego stanie technicznym skoro błąd zniknął a usterka pozostała.

Pozdrowienia
Cougar, ale z CD4E i wiele wspólnych problemów...
Początkujący
 
Od: 5 sie 2007, 01:22
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Merkury COUGAR

Postprzez Bodek » 5 wrz 2007, 15:25

U mnie po pojawieniu sięszarpania pomógł reset kompa. Normalnie jak ręką odjął. Spróbuj, może pomoże ....
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez BogdanC » 6 wrz 2007, 11:24

A jaką procedurę zastosowałeś? wyczytałem wiele, czasem dziwacznych kombinacji !
Cougar, ale z CD4E i wiele wspólnych problemów...
Początkujący
 
Od: 5 sie 2007, 01:22
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Merkury COUGAR

Postprzez Bodek » 6 wrz 2007, 11:30

Nie wiem jak jest w Twoim aucie, ale w moim CRONOSIE to ściągasz kleme, naciskasz pedał STOP'u na jakieś 30 sek i po wszystkim..
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez BogdanC » 6 wrz 2007, 13:44

Czytałem np:
1.Odłączyć akumulator, potem przekręć stacyjkę jakby miał być odpalany ( wówczas powinien zejść cały prąd z kondensatorów ). Odczekać 2-3min -i podłączyć wszystko z powrotem.
Odpalić auto -i ze 2min na wolnych, potem krótka trasa.

lub
2.taki opis:
pełny RESET systemu.
Wygląda tak :
1. opuść lewą szybę
2. odącz klemę minusową
3. włącz zapłon, światła drogowe, przytrzymaj parę sekund klakson
4. poczekaj 5 min.
5. wciśnij jeszcze raz na parę sek. klakson
6. wyłącz to co włączyłeś (światła, zapłon...)
7. zapnij klemę
8. sprawdź, czy ruszyło )

W zasadzie obydwa opierają się na zasadzie całkowitego "usunięcia" potencjału w obwodach – Czy to aż tak ważne?
Zacznę zapewne od najprostszego -Twojego sposobu.

Pozdrawiam
Bogdan
Cougar, ale z CD4E i wiele wspólnych problemów...
Początkujący
 
Od: 5 sie 2007, 01:22
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Merkury COUGAR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9