Przegub wewnetrzny – wymiana (TA)
No i w końcu da mi ktoś jednoznaczną odpowiedz jaki przegub zewnętrzny znajduje sie w Xedosie 9 z 2001r. z silnikiem 2.5?
Bo nadal nie wiem... 26 na 31 czy 26 na 28 ?
Bo nadal nie wiem... 26 na 31 czy 26 na 28 ?
mrgagrzybotron napisał(a):Bo nadal nie wiem... 26 na 31 czy 26 na 28 ?
Może też być tak jak u mnie 35/31zębów (może np. taki przegub)
Nikt nie da ci jednoznacznej odpowiedzi z gwarancją nieomylności.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
O ile wiem to przeguby do X9 z silnikiem KL sa takie same jak do 626/Probe z silnikiem KL...przynajmniej te zewnętrzne, wewnętrzne do automatu się chyba czymś różnią.
Do KJ są inne, całkowicie i nie pasują do niczego innego a szkoda, byłoby łatwiej i taniej
Do KJ są inne, całkowicie i nie pasują do niczego innego a szkoda, byłoby łatwiej i taniej
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ProboszczV6 napisał(a):O ile wiem to przeguby do X9 z silnikiem KL sa takie same jak do 626/Probe z silnikiem KL...przynajmniej te zewnętrzne ....
W przypadku X6 to wysoce prawdopodobne, ze będzie można coś dobrać z 626 czy Probe.
Jednak w X9 to już zazwyczaj co innego jest – dotyczy to nie tylko przegubów mimo "ładnych" opisów na allegro
W wersji poliftowej (KL oczywiście!) napewno powinien być taki przegub jak uzębienie podałem we wcześniejszym poście.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
wygląda na to że:
X9 Miller ma przegub 28/23 (przynajmniej mój),
na allegro oferowane są przeguby:
31/26 niby do X9 Miller,
oraz takie jak mój 28/23.
Najłatwiej to sprawdzić przymierzając klucz do nakrętki przegubu,
przegub 28/23 klucz nasadowy 32
przegub 31/26 klucz nasadowy 36
różnic nie powinno być bo gwinty też są różne więc mniejsza nakrętka nie wejdzie na miejsce wiekszej
Dziwne że jest tyle różnych opcji, może Millenia miała inne przeguby zewnętrzne? ale to pociąga za sobą inną średnicę półosi, inną piastę.
Do X9 2.0 przegub ma 28/23 zęby.
Jeśli ktoś będzie montował do X9 2.5 to wpiszcie tutaj wymiary i spostrzeżenia, łatwiej będzie znaleźć właściwy.
X9 Miller ma przegub 28/23 (przynajmniej mój),
na allegro oferowane są przeguby:
31/26 niby do X9 Miller,
oraz takie jak mój 28/23.
Najłatwiej to sprawdzić przymierzając klucz do nakrętki przegubu,
przegub 28/23 klucz nasadowy 32
przegub 31/26 klucz nasadowy 36
różnic nie powinno być bo gwinty też są różne więc mniejsza nakrętka nie wejdzie na miejsce wiekszej
Dziwne że jest tyle różnych opcji, może Millenia miała inne przeguby zewnętrzne? ale to pociąga za sobą inną średnicę półosi, inną piastę.
Do X9 2.0 przegub ma 28/23 zęby.
Jeśli ktoś będzie montował do X9 2.5 to wpiszcie tutaj wymiary i spostrzeżenia, łatwiej będzie znaleźć właściwy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Są 31/35 zębów.
Zapytałem Wieśka i pomógł – za co bardzo dziękuję.
Wymieniłem i ok.
Ale po miesiącu pojawił sie kolejny problem. Wydaje mi się że to przeguby wewnętrzne, więc pytanie jakich przegubów szukać? Wymieniał ktoś w xedzie po lifcie?
A objawy to chrupanie i wibracje identyczne jak przy najechaniu na autostradzie na ten pas przy krawędzi jezdni, pojawia się w trakcie jazdy, ostatnio coraz częściej....
Xedos 9 2.5 V6 2001r.
Zapytałem Wieśka i pomógł – za co bardzo dziękuję.
Wymieniłem i ok.
Ale po miesiącu pojawił sie kolejny problem. Wydaje mi się że to przeguby wewnętrzne, więc pytanie jakich przegubów szukać? Wymieniał ktoś w xedzie po lifcie?
A objawy to chrupanie i wibracje identyczne jak przy najechaniu na autostradzie na ten pas przy krawędzi jezdni, pojawia się w trakcie jazdy, ostatnio coraz częściej....
Xedos 9 2.5 V6 2001r.
Nie chce krakać ale takie objawy (szczególnie korzy około 60 km/h) miałem przed uszkodzeniem się skrzyni
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
i Jak się to skończyło? Wymiana skrzyni?
Nie – tylko jej remontem.
Ale faktycznie, że takie dziwne zachowanie było przy lekko wciśniętym pedale gazu i jadąc z prędkością ok 50-60km/h. Efekt był podobny do jazdy po lekko karbowanej jezdni.
Efekt taki też ktoś oprócz mnie opisywał na Forum też niedługo przed remontem ASB
Ale faktycznie, że takie dziwne zachowanie było przy lekko wciśniętym pedale gazu i jadąc z prędkością ok 50-60km/h. Efekt był podobny do jazdy po lekko karbowanej jezdni.
Efekt taki też ktoś oprócz mnie opisywał na Forum też niedługo przed remontem ASB
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Lefty_X9 napisał(a):Remont ASB w X9 jest jak urząd skarbowy – dopadnie każdego
Niestety – prędzej czy później i tak to nastąpi bo nasze ASB nie należą do wytrzymałych
A nie oszukujmy się ale mając do dyspozycji "parę" kucyków pod maską to czasem ma się chęć pocisnąć nieco bardziej (pomijam ekonomię) i w końcu jakiś słaby elementu się uszkodzi
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Zdradzisz ile kosztował remont skrzyni, i ile ABS ?
Marek 161BD081 napisał(a):Nie – tylko jej remontem.
Ale faktycznie, że takie dziwne zachowanie było przy lekko wciśniętym pedale gazu i jadąc z prędkością ok 50-60km/h. Efekt był podobny do jazdy po lekko karbowanej jezdni.
Efekt taki też ktoś oprócz mnie opisywał na Forum też niedługo przed remontem ASB
U mnie taki objaw też występował po wymianie oleju (dynamicznej) na dexron 3 problem zniknął już ok 5 miesięcy po wymianie i nic się złego nie dzieje,poprzedni olej był czarny jak smoła ale nie było czuć spalenizny na magnesach zero opiłków auto ma ok 180 tys km.
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
Witam!
Odgrzebuję stary temat i trochę uaktualniam oznaczenia bo ostatnio z tym nieco walczyłem.
W X9 (KL) przed liftem był przegub zewnętrzny z uzębieniem od strony półosi 26 zębów, a od strony piasty – 31.
W wersji po lifcie zmieniła się nieco półoś (i jednocześnie przegub). W tym "nowszym" rozwiązaniu uzębienie przegubu od strony półosi wynosi 35 zębów, od strony piasty jest tak jak był czyli 31.
Jak rozbiorę przeguby wewnętrzne to podam ich uzębienie i stwierdzę czy przed oraz po lifcie są takie same.
Swoją drogą to muszę stwierdzić, że po 3 latach użytkowania zakupionego przegubu tego co jest na pierwszej stronie wątku, iż już są wyczuwalne luzy. Na szczęście jeszcze nie zauważyłem jakichś "odgłosów" jego pracy a wymieniałem po prostu całą półoś z powodu przegubu wewnętrznego.
Aha!
Same półosie obie delikatnie różnią się długością o jakieś ok. 2 cm!
Odgrzebuję stary temat i trochę uaktualniam oznaczenia bo ostatnio z tym nieco walczyłem.
W X9 (KL) przed liftem był przegub zewnętrzny z uzębieniem od strony półosi 26 zębów, a od strony piasty – 31.
W wersji po lifcie zmieniła się nieco półoś (i jednocześnie przegub). W tym "nowszym" rozwiązaniu uzębienie przegubu od strony półosi wynosi 35 zębów, od strony piasty jest tak jak był czyli 31.
Jak rozbiorę przeguby wewnętrzne to podam ich uzębienie i stwierdzę czy przed oraz po lifcie są takie same.
Swoją drogą to muszę stwierdzić, że po 3 latach użytkowania zakupionego przegubu tego co jest na pierwszej stronie wątku, iż już są wyczuwalne luzy. Na szczęście jeszcze nie zauważyłem jakichś "odgłosów" jego pracy a wymieniałem po prostu całą półoś z powodu przegubu wewnętrznego.
Aha!
Same półosie obie delikatnie różnią się długością o jakieś ok. 2 cm!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
witam mam pytanko jak odroznic czy jest do wymiany przegub wew-zewnetrzny bo u mnie slychac takie lekkie terkotanie z lewej strony przy skrecie w lewo i przy ruszaniu na wprost gdy krece w prawo znika nie jest to glosne ale da sie wyczuc i podejrzewam ze nie jest to przegub zew chodzi o xsedos9 2.5 v6 pozdro
- Od: 5 sie 2013, 10:54
- Posty: 19
- Auto: MAZDA XSEDOS 9 2.5 V6 1998 MANUAL
Przeguby zewnętrzne najbardziej się odzywają jak koła są skręcone.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości