Zbyt niskie obroty, potrafi zgasnac przy hamowaniu.

Postprzez Malico » 1 mar 2005, 22:10

Witajcie

Mam taki problem z madzia, ze od pewnego czasu po rozgrzaniu silnika obroty sa zbyt niskie (tak na oko okolo 500). Silnik sie telepie, potrafi nawet zgasnac (na skrzyzowaniu, przy zdjeciu nogi z gazu schodzi niebezpiecznie nisko – nawet do 200-300 i sie juz nie podnosi...). Rzecz sie dzieje zarowno na gazie jak i na benzynie i tylko po rozgrzaniu silnika.

Bylem u gazownika, jak uslyszal, ze dzieje sie tak rowniez na benzynie, to olal temat i kazal jechac do elektryka. Elektryk nie mial komputera do podlaczenia i stwierdzil zebym pojechal do ASO. Pewnie pojade, bo co mam innego zrobic, ale pytanie mam do was o mozliwe przyczyny tego stanu rzeczy, zebym nie dal sie zbyt latwo oszukac w serwisie.
Ostatnio edytowano 2 mar 2005, 19:46 przez Malico, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez MiHaŁ » 2 mar 2005, 15:27

Mam podobnie!! Obroty po rozgrzaniu silnika wahają się pomiędzy ok 300 a 900, czasem prawie gaśnie! Oprócz tego dławi się czasem jak jej dodam gazu, poza tym spalanie wzrosło do 14-15 literków na setke!! MASAKRA!!

Dzisiaj moja madzia pojechała do elektryka i zobaczymy jaka będzie diagnoza!?!

Postaram się napisać co z tego wyszło i ile mi ubyło w portfelu :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez Malico » 2 mar 2005, 19:52

Juz wszystko, a wlasciwie prawie wszystko jasne. Podjechalem do serwisu, tam na boku, poza kolejnoscia, bo mieli ogromny tlum serwisanci wpieli mi na pol minuty komputerek, cos tam ustawili i madzia chodzi jak nowa <jupi>

Chlopaki z serwisu nie wiedzieli, co moglo byc przyczyna opisywanego przypadku. Podejrzenia padaja na gazownikow, bo oni tez sie podlaczali komputerem, gdy bylem na obowiazkowym przegladzie z 2 miesiace temu...

Najwazniejsze, ze to byla pierdolka, ktora mozna bylo latwo ustawic i kosztowalo mnie to 0 zlotych :D
MiHaŁ, zycze Ci, zeby i u Ciebie sie tak to skonczylo!

Teraz mam inne zmartwienia, ale to pewnie juz w innych watkach
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2004, 01:08
Posty: 291 (0/9)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 1.8 GT '91

Postprzez MiHaŁ » 2 mar 2005, 23:27

No więc jestem po komputerze innych badaniach! :|

Na początek czeka mnie wymiana termostatu – podobno coś z nim jest nie tak – i to on jest winny temu wszystkiem o czym pisałem! Jak mi powiedziano za szybko spada temperatura rozgrzanego silnika po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów – stąd po zgaszeniu i ponownym odpaleniu po jakimś czasie obroty trochę "nie wiedzą gdzie mają się podziać". To też podobno może być winą wysokiego spalania bo silnik chcąc utrzymywać odpowiednią temperaturkę musi sobie robić dobrze i dostaje więcej paliwka.
Po drugie czyszczenie przepustnicy!

Jak na razie kosztowało mnie to 80 :( złotych i właściwie nic nie zrobili oprócz ustawienia obrotów na 800 bo były i tak za niskie.

No cóż teraz trzeba kupić termostat i zapodać oraz wyczyścić przepustnice! Jestem ciekaw zo z tego wyjdzie!?!
Mam nadzieję, że na tym się skończy!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez Shoovar » 5 mar 2005, 13:53

No właśnie... Pytanie do innych forumowiczów. Jakie macie obroty na rozgrzanym silniku?? U mnie w 323F '90 ostatnio po dluższej trasie (tak koło 100km) obroty biegu jałowego były na poziomie jakich 500-600, a wczesniej raczej trzymały się na 800 obrotach. Jak to wygląda u was??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2005, 08:56
Posty: 30
Skąd: Nowa Ruda
Auto: 323F '90 1.6 16V

Postprzez Gcze » 5 mar 2005, 16:02

U mnie mazda 1,8 SOHC pbroty po rozgrzaniu też trochę za niskie ok 700 jak je podniosę to schodzą na wolne z dużym opóźnieniem nie wiem dlaczego się tak dzieje
Mazda 323 Protege 1,8 SOHC 91r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 02:00
Posty: 29
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 323 Protege 1,8 SOHC 91r

Postprzez Orin » 7 mar 2005, 22:06

Mam 1,8 SOHC 91'. Miałem podobnie na Pb. Problem niestety nasilił się po założeniu LPG. Pomęczyłem trochę o to gazownika (w końcu od czego jest gwarancja :D ) Stwierdziił że problem może być w silniiczku krokowym. Zalecił rozebrać, o ile możliwe wyczyścić... Aktualnie przy -10 jakoś nie mam na to ochoty. Zresztą gazimierz podregulował instalke i aktualnie jest ok.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez MiHaŁ » 8 mar 2005, 12:28

Orin napisał(a):Stwierdziił że problem może być w silniiczku krokowym.


Też tak słyszałem, jutro się za niego właśnie zabieram! Mam nadzieję, że to rozwiąże ten mały problemik!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez driver1980 » 8 mar 2005, 20:43

mnie terz tak sie dzieje obroty mi faluja ,zauwazyłem to jak odpiołem akume,to tak sie dziło przez 2 dni a teraz sie naprawiło i jest dobrze:)ma dusze ta mazda nie ma co:)
only mazda!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9119
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 21:39
Posty: 42
Auto: Mazda 323f 1.6 16V
Mazda 6 2006 2.0 DOHC 147 km

Postprzez Blastar » 12 mar 2005, 22:00

Witam
Mam podoby problem przy zimnym silniku obroty sa OK, ale gdy sie juz zagrzeje i spadna do ponad 600 to zaczyna sie problem, obroty zaczynaja opadac tak ze nawet swiatla przygasaja :( z tego co wyczytalem z waszych wypowiedzi, to czeka mnie badanie komputerowe ale zanim tam pojade to moze bym sprawdzil ten silnik krokowy, tylko gdzie mam go szukac? :)
Z gory DZIEKUJE za wszelka pomoc i kolejne porad :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Postprzez MiHaŁ » 13 mar 2005, 11:14

Czyszczenie przepustnicy i siniczka krokowego pomogło!!! <jupi>
Teraz mam (nawet chyba ciut za wysokie) obroty na ciepłym silniku w granicach 800-900.

Blastar – pytasz gdzie szukać krokowego?!? – ja przyznam szczerze, że na początku chciałem sam sie za to zabrać, ale w końcu zawitałem do zanjomego mechanika, który mi to ładnie zrobił jakimś specjalnym płynem do czyszczenia (nie było to WD) U mnie ten siliniczek jest pod przepustnicą (o ile dobrze podglądałem ;) )

Powodzenia w leczeniu madzi :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez Jerry » 13 mar 2005, 11:29

przy kolektrze ssacym..................a co do silniczka to ja tez tak miałem i czyszczenie pomogło ale ja robilem to na próbe i czyszczenie skonczyło sie na przepłukaniu benzynka,musze go wyjąć jeszcze raz i dobrze sie za niego zabrać!!!
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 13:00
Posty: 1907

Postprzez MartiniS » 21 mar 2005, 18:25

Witam

Niedawno dołączyłem do grona mazdowiczów. Mam następujący problem ze swoją 323:na benzynce chodzi idealnie, po przelaczeniu na gaz zaczynaja sie schodki, przy włączonych wielu odbiornikach prądu, przy włączonych światłach, nawiewie, radio, ogrzewaniu szyby, wolne obroty spadają dość dziwnie, bo w koncowej fazie hamowania(juz przy samym zatrzymaniu) do okolo 200-300, po puszczeniu hamulca wszystko wraca wzglednie do normy, obroty delikatnie faluja, czasem swiatla lekko przygasna. Jak wlaczone jest tylko radio, nawiew, jest ciut lepiej, nie spadaja tak nisko i na postoju nie falują.

Czy ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?

Dodam jeszcze, że potrafi mieć humorki podczas przełączania z benzyny na gaz...zapalona w pozycji pracy na gazie-ok, ale zapalona w pozycji pracy na benzynie i potem przelaczona na gaz potrafi zgasnac, w lepszych przypadkach dlugo sie namyslac przed przelaczeniem, w efekcie szarpniecie i jakos idzie.
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323