Problemy Z Odpalaniem cz.2

Postprzez Michel » 4 paź 2010, 20:04

Dioda migała, jeden ciągły, kilka sekund przerwy, osiem krótkich, parę sekund przerwy i tak w kółko. Na razie nic się nie dzieje, pali od pierwszego, obroty nie skaczą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez emilMZ » 5 paź 2010, 16:05

mi obroty wariowały od zepsutego czujnika temp silnika i tez był problem z odpaleniem i wysokim spalaniem.ale na tyle inaczej było że wyrzuciło błąd czujnika
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez szmudi323bg » 15 gru 2010, 14:27

Witam mam problem z częstym zalewaniem się silnika szczególnie przy odpalaniu jak silnik jest ciepły czy to wina czujnika temperatury? I który to czujnik??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez markmas » 16 gru 2010, 00:59

Coś podejrzewam, że zalewasz silnik zbyt długim piłowaniem go...
Kiedy sprawdzałeś świece, przewody WN, kopułkę?

Czujnik temperatury nie ma tu nic do rzeczy.
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez szmudi323bg » 16 gru 2010, 13:27

Nie właśnie, silniczek zalewa sie w sekudzie bo ogolnie pali na tyk :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez markmas » 17 gru 2010, 00:41

szmudi323bg napisał(a):Nie właśnie, silniczek zalewa sie w sekudzie bo ogolnie pali na tyk :)


Jedno wyklucza drugie :P Albo pali na dotyk albo się zalewa. Po czym wnioskujesz, że zalewasz silnik? To nie maluch... <lol> Jaki w ogóle masz silnik? Gaźnik czy wtrysk? Jak wtrysk to proponuję na dzień dobry sprawdzić błędy komputera.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez piwo » 17 gru 2010, 08:10

samochod wie co robi.ja tez najchetniej bym sie zalal w ten mroz.brryyy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez markmas » 17 gru 2010, 13:03

piwo napisał(a):samochod wie co robi.ja tez najchetniej bym sie zalal w ten mroz.brryyy.


Pięknie... Kierownik zalany i zalane konie pod machą. Kto w takim razie prowadzi Madzię? Pełna recydywa <lol>
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez szmudi323bg » 22 gru 2010, 02:04

No właśnie to trochę dziwne bo jak jest zimny to pali na tyk :) jak sie rozgrzeje do swoje optymalnej temp. czyli trochę za połową i zgaszę go i zaraz zapale to tez jest dobrze a jak go zgasze i zapale po dluzszej chwili kiedy wskazówka temp. spadnie do jakieś 1/3 silniczek ma problemy z odpaleniem a jak już zapali to śmierdzi benzyna także napewno sie zalewa....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez szmudi323bg » 22 gru 2010, 02:06

A moja madzia ma silniczek 1.6 na wtrysku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez markmas » 22 gru 2010, 02:24

Nie pisz posta pod postem – to nie forum onetu :P Tutaj można edytować swoje posty...

Do głowy mi przychodzą takie rzeczy jak:
– świece – wykręcić i sprawdzić. jeśli masz na nich przejechane od cholery i jeszcze trochę – wymienić na NGK
– przewody WN – naocznie sprawdzić czy "świecą" wieczorową porą. Można dla lepszego efektu delikatnie polać wodą – w razie potrzeby wymienić na NKG
– kopułkę zapłonu – przy pęknięciach lub nadpaleniach też iskra może sobie skakać po całym silniku
– akumulator – poziom elektrolitu (jak aku obsługowy) oraz prąd ładowania
– oraz przede wszystkim sprawdź błędy komputera (użyj szukajki – na temat błędów było 283469236 razy).
"Zalewasz" garnek bo nie ma iskry lub jest ona marna. Ot cała tajemnica :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez szmudi323bg » 22 gru 2010, 15:20

To tak kable i świece wymienialem w lutym na NGK :) A ogólnie mialem juz ten problem przed wymianą kabli WN i świec a narazie żadnych efektów świetlnych nie mam pod maska :) A co do sprawdzenia błedów w kompie to coś mi to nie wychodzi. A czy ta kontrolka co jest w liczniku świecąca na czerwono w krztałcie lampki i zapalająca sie po przekręceniu stacyjki to jest od kompa??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez markmas » 22 gru 2010, 18:30

Błędy komputera sprawdza się pod maską. Otwierasz maskę, szukasz skrzyneczki z napisem diagnostic i podłączasz tam w odpowiedni sposób diodę (12V) i przewodem mostkujesz dwa łącza. O błędach było na prawdę milion razy – użyj szukajki leniuchu :P
Czerwona kontrolka na pulpicie jest od przepalonej żarówki "stop". To jest – zapala się (przy pracującym silniku) jak przepali Ci się żarówka.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez szmudi323bg » 22 gru 2010, 20:56

Wiem gdzie, co, i jak :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez muzz » 23 gru 2010, 21:37

markmas napisał(a):oraz przede wszystkim sprawdź błędy komputera (użyj szukajki – na temat błędów było 283469236 razy)


a ja cały czas nie mogę skumać jak i z czego złożyć tester ;)
u mnie zalewał wtryskiwaczami...może przez wtrysk a może przez regulator ciśnienia...nei wiem bo wymieniłem całą listwę...
v40 t4
323 bg 1.6
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 16:48
Posty: 16
Auto: 323 bg 1.6 16v '93

Postprzez markmas » 25 gru 2010, 23:27

Tester składa się z diody 12V lub diody + opornik 1k ohm oraz kawałka drutu. Połączenie tego całego ustrojstwa oraz opis sprawdzania błędów i kodów znajdziesz w szukajce :P

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez YaRQ » 26 gru 2010, 02:04

Ja wziąłem najjaśniejsza diodę (białą) od razu na 12V, podgiąłem nóżki tak żeby bezpośrednio weszła w piny i spokojnie migała, a nawet było widać z daleka ;)
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez muzz » 29 gru 2010, 21:13

markmas napisał(a):Tester składa się z diody 12V lub diody + opornik 1k ohm oraz kawałka drutu. Połączenie tego całego ustrojstwa oraz opis sprawdzania błędów i kodów znajdziesz w szukajce :P


tych schematów nie ogarniałem...teraz kumam ;)
thx...będę musiał zrobić jak madzia wyjedzie w końcu z robienia hamulców ;)
v40 t4
323 bg 1.6
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 16:48
Posty: 16
Auto: 323 bg 1.6 16v '93

Postprzez damian » 24 lut 2012, 22:19

Włożyłem w końcu silnik do swojej efki, wydaje mi się, że wszystko podłączyłem, do zbiornika wlałem 10 litrów benzyny, no i nie chce odpalić. iskra jest, ale nie podaje paliwa, po przekręceniu kluczyka na zapłon nie słychać tych 2 pyknięć przekaźnika pompy paliwa. co sprawdzić? po 2 latach mogło coś zaśniedzieć, albo czegoś nie podłączyłem. po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala się tylko kontrolka oleju. która gaśnie po przekręceniu rozrusznikiem, gdy się skończy kręcić, trzeba długo czekać zanim się znów zaświeci. pompa nawet nie wyje, pompa jest na 100% sprawna. gdzie szukać przyczyny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez szmudi323bg » 25 lut 2012, 11:29

Może sprawdz przepływkę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323