Podczas jazdy zapalają się i gasną kontrolki ładowania
Strona 1 z 1
Ja miałem jakiś czas temu tak, jak mówisz problem z kontrolkami. Problem leży w za luźnym pasku klinowym. Należy naciągnąć pasek i problem znika. Najlepiej od razu zmienić pasek na nowy.(o ile nie był zmieniany w ostatnim czasie)
Czy podczas jazdy nie słychać czasem piszczenia?(to charakterystyczny dźwięk)
A i nie wiązałbym dźwięków 'z tyłu' z paleniem się kontrolki alternatora.
Czy podczas jazdy nie słychać czasem piszczenia?(to charakterystyczny dźwięk)
A i nie wiązałbym dźwięków 'z tyłu' z paleniem się kontrolki alternatora.
- Od: 26 sie 2010, 23:05
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F 1.6 Injection 88hp SOHC!
Ciekawe jak to ma się do "pstrykania z tyłu"? Pasek – owszem, możesz sprawdzić bo to standard szczególnie przy dużej wilgotności, a do tego jak tandetny (jak większość ostatnio) to i pół roku wytrzyma...
Może pstrykanie z tyłu powoduje jakiś obluzowany przewód dodatni dotykający masy? Zwarcie może powodować "pstryk".
Pozdrawiam
Może pstrykanie z tyłu powoduje jakiś obluzowany przewód dodatni dotykający masy? Zwarcie może powodować "pstryk".
Pozdrawiam
Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Odgłos tego "pstryknięcia" jest bardzo podobny do tego podczas włączania ogrzewania tylnej szyby. To jakby jakiś przekaźnik, tak mi się wydaje. I dokładnie w tym momencie zapalają się dwie kontrolki: jedna od ładowania, a druga na samym dole, z symbolem jakby reflektorka. Po 1-2 sek to znika. Zastanawiam się, czy jeśli to byłby pasek, to czy chwilowy spadek napięcia alternatora na skutek poślizgu paska może "uruchomić" jakiś przekaźnik?
- Od: 22 gru 2010, 18:12
- Posty: 5
psychol napisał(a):pasek kosztuje 18 zł, wymiana trwa 5 min.przekonasz
A co Ty tak z tym wymianą pasków? Pasek można i nawet trzeba od czasu do czasu podciągnąć. Jest normalne, że pasek (każdy) pod wpływem pracy się lekko rozciąga. W nowszych modelach mazdy jest samonapinacz. W 323 trzeba to robić ręcznie. Zajmuje to 4 minuty i kosztuje 0zł, przy czym jak wymieniany był rok temu to też może być jak nowy.
zodiak napisał(a):Odgłos tego "pstryknięcia" jest bardzo podobny do tego podczas włączania ogrzewania tylnej szyby.
Wydaje mi się jednak, że masz jakieś zwarcie. Spadek napięcia nie powoduje włączenia żadnego przekaźnika w samochodzie. Kontrolka przepalonej żarówki jest zapalana na podstawie zmniejszonego oporu na "drucie".
Zrobił bym tak
Sprawdził pasek i ewentualnie podciągnął. Przy pierwszej jeździe wyjdzie na jaw czy pomogło. Jeśli tak to należy się cieszyć Jeśli nie to trzeba szukać przyczyny na przewodach tam gdzie "pstryka". Posadzisz żonę, kochankę, sąsiadkę na tylnym siedzeniu i niech słucha Później miernik w dłoń i do dzieła Przewody w raz połączeniami idą pod prawym tylnym (strona pasażera) boczkiem w bagażniku. Nie będziesz miał problemów z ewentualną lokalizacją.
Pozdrawiam
Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość