Podczas jazdy zapalają się i gasną kontrolki ładowania

Postprzez zodiak » 22 gru 2010, 18:27

Od pewnego czasu mam problem z mazdą. Otóż podczas jazdy słychać jak coś pstryknie gdzieś z tyłu i na 1-2 sek zapalają się kontrolki ładowania. Zaraz po tym wszystko wraca do normy. Czy ktoś miał coś podobnego?
Początkujący
 
Od: 22 gru 2010, 18:12
Posty: 5

Postprzez Ignaś » 22 gru 2010, 22:52

Ja miałem jakiś czas temu tak, jak mówisz problem z kontrolkami. Problem leży w za luźnym pasku klinowym. Należy naciągnąć pasek i problem znika. Najlepiej od razu zmienić pasek na nowy.(o ile nie był zmieniany w ostatnim czasie)
Czy podczas jazdy nie słychać czasem piszczenia?(to charakterystyczny dźwięk)

A i nie wiązałbym dźwięków 'z tyłu' z paleniem się kontrolki alternatora.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2010, 23:05
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F 1.6 Injection 88hp SOHC!

Postprzez zodiak » 22 gru 2010, 23:04

Hm... Piszczenia nie słychać, bo popsikałem pasek specjalnym preparatem w aerozolu. Ponadto rok temu go wymieniłem. Ale tak na wszelki, jutro sprawdzę czy nie jest za luźny. Dzięki za odpowiedź! :)
Początkujący
 
Od: 22 gru 2010, 18:12
Posty: 5

Postprzez markmas » 22 gru 2010, 23:39

Ciekawe jak to ma się do "pstrykania z tyłu"? Pasek – owszem, możesz sprawdzić bo to standard szczególnie przy dużej wilgotności, a do tego jak tandetny (jak większość ostatnio) to i pół roku wytrzyma... :|
Może pstrykanie z tyłu powoduje jakiś obluzowany przewód dodatni dotykający masy? Zwarcie może powodować "pstryk".

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez zodiak » 22 gru 2010, 23:56

Odgłos tego "pstryknięcia" jest bardzo podobny do tego podczas włączania ogrzewania tylnej szyby. To jakby jakiś przekaźnik, tak mi się wydaje. I dokładnie w tym momencie zapalają się dwie kontrolki: jedna od ładowania, a druga na samym dole, z symbolem jakby reflektorka. Po 1-2 sek to znika. Zastanawiam się, czy jeśli to byłby pasek, to czy chwilowy spadek napięcia alternatora na skutek poślizgu paska może "uruchomić" jakiś przekaźnik?
Początkujący
 
Od: 22 gru 2010, 18:12
Posty: 5

Postprzez psychol » 23 gru 2010, 00:03

pasek kosztuje 18 zł, wymiana trwa 5 min.przekonasz się czy to wina paska a przynajmniej będziesz miał nowy...
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2010, 00:52
Posty: 69
Skąd: ok CB
Auto: mazda 323BG 91 1.3

Postprzez markmas » 23 gru 2010, 00:19

psychol napisał(a):pasek kosztuje 18 zł, wymiana trwa 5 min.przekonasz


A co Ty tak z tym wymianą pasków? Pasek można i nawet trzeba od czasu do czasu podciągnąć. Jest normalne, że pasek (każdy) pod wpływem pracy się lekko rozciąga. W nowszych modelach mazdy jest samonapinacz. W 323 trzeba to robić ręcznie. Zajmuje to 4 minuty i kosztuje 0zł, przy czym jak wymieniany był rok temu to też może być jak nowy.

zodiak napisał(a):Odgłos tego "pstryknięcia" jest bardzo podobny do tego podczas włączania ogrzewania tylnej szyby.


Wydaje mi się jednak, że masz jakieś zwarcie. Spadek napięcia nie powoduje włączenia żadnego przekaźnika w samochodzie. Kontrolka przepalonej żarówki jest zapalana na podstawie zmniejszonego oporu na "drucie".
Zrobił bym tak :)
Sprawdził pasek i ewentualnie podciągnął. Przy pierwszej jeździe wyjdzie na jaw czy pomogło. Jeśli tak to należy się cieszyć :) Jeśli nie to trzeba szukać przyczyny na przewodach tam gdzie "pstryka". Posadzisz żonę, kochankę, sąsiadkę na tylnym siedzeniu i niech słucha :) Później miernik w dłoń i do dzieła :) Przewody w raz połączeniami idą pod prawym tylnym (strona pasażera) boczkiem w bagażniku. Nie będziesz miał problemów z ewentualną lokalizacją.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez zodiak » 23 gru 2010, 00:42

OK :) :) :) :) Jutro od rana zabieram się do dzieła! Póki co dzięki za rady. Jak autko wyleczę, dam znać co było! Życzę wszystkim miłych Świąt!!!
Początkujący
 
Od: 22 gru 2010, 18:12
Posty: 5

Postprzez zodiak » 28 gru 2010, 17:46

Dzięki wszystkim za radę! Faktycznie, przyczyną był luźny pasek! Po wymianie problem zniknął! DO SIEGO ROKU 2011!!! :D :) :D :)
Początkujący
 
Od: 22 gru 2010, 18:12
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323