Alternator-Brak Ładowania-Problemy Ogólne
1, 2
jeśli nie ma kontrolki ładowania, szukałbym przyczyny w alternatorze – może gdzies jakiś kabelek się poluzował i stąd brak prawidłowych zachowań.
Kontrolka jest tylko wskaźnikiem między alternatorem i akumulatorem, więc stawiałbym na problem właśnie w okolicach alternatora.
Akumulator swoją drogą po całkowitym rozladowaniu może utracić na swej skuteczności, ale to wymagałoby dłuższego postoju aku bez prądu (zasiarczenie)
Cytat:
Auto popracowało chwilę i gdy włączyłem światła to się nawet nie otworzyły i samochód zgasł i już nie chciał zapalić.
Koniec cytatu
Jeśli nawet akumulator byłby padnięty i nie trzymał prądu, to i tak byłoby przejście między doladowaniem z alternatora a resztą podzespołu – co za tym idzie, samochód moim skromnym zdaniem powinien i tak chodzić.
jeśli jest brak ładowania, akumulator dostał troszeczkę prądu przez kable, (przy rozruchu), silnik na jalowym biegu nie ciągnie dużo prądu, więc chodził. W momencie, w którym wymusiłeś strzał prądu z akumulatora ten ponownie całkowicie sie rozladował, więc autko zgasło.
W związku z powyższym stawiałbym na alternator.
Po naładowaniu akumulatora pewnie Ci zapali, więc podjedź, póki starczy prądu, gdzieś do warsztatu, albo chocby do sklepu motoryzacyjnego, żeby sprawdzić ładowanie.
Kontrolka jest tylko wskaźnikiem między alternatorem i akumulatorem, więc stawiałbym na problem właśnie w okolicach alternatora.
Akumulator swoją drogą po całkowitym rozladowaniu może utracić na swej skuteczności, ale to wymagałoby dłuższego postoju aku bez prądu (zasiarczenie)
Cytat:
Auto popracowało chwilę i gdy włączyłem światła to się nawet nie otworzyły i samochód zgasł i już nie chciał zapalić.
Koniec cytatu
Jeśli nawet akumulator byłby padnięty i nie trzymał prądu, to i tak byłoby przejście między doladowaniem z alternatora a resztą podzespołu – co za tym idzie, samochód moim skromnym zdaniem powinien i tak chodzić.
jeśli jest brak ładowania, akumulator dostał troszeczkę prądu przez kable, (przy rozruchu), silnik na jalowym biegu nie ciągnie dużo prądu, więc chodził. W momencie, w którym wymusiłeś strzał prądu z akumulatora ten ponownie całkowicie sie rozladował, więc autko zgasło.
W związku z powyższym stawiałbym na alternator.
Po naładowaniu akumulatora pewnie Ci zapali, więc podjedź, póki starczy prądu, gdzieś do warsztatu, albo chocby do sklepu motoryzacyjnego, żeby sprawdzić ładowanie.
Dwie rzeczy są niezmierzone – wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie jestem pewien.... A.E.
- Od: 28 maja 2007, 15:14
- Posty: 191
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: Mazda 3 1,6 z 2007r
ok dzięki za pomoc.
- Od: 16 lut 2010, 11:42
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323 BG F 1.6 B+G 90 KM
novis napisał(a):Akumulator swoją drogą po całkowitym rozladowaniu może utracić na swej skuteczności, ale to wymagałoby dłuższego postoju aku bez prądu (zasiarczenie
Wystarczy żeby napięcie spadło poniżej 10,5V to już następuje zasiarczanie a każde rozładowanie do zera powoduje utratę aż POŁOWYpojemności znamionowej. Bateria kwasowo-ołowiowa to nie litowo-jonowe czy nawet niklowo-wodorkowe bateryjki, w których tzw "efekt pamięciowy" można cofnąć.
- Od: 6 maja 2010, 21:25
- Posty: 83
- Skąd: Poznań-Wlkp
- Auto: R2 4V
a gdy akumulator jest zasiarczony to już się do niczego nie nadaje?
- Od: 16 lut 2010, 11:42
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323 BG F 1.6 B+G 90 KM
januszek916 napisał(a):a gdy akumulator jest zasiarczony to już się do niczego nie nadaje?
Będzie trzymał dzień-góra dwa, w najgorszym wypadku parę godzin. Po obciążeniu napięcie na nim spada w oczach, a przy próbie ładowania jest to samo-taka bateryjka ładuje się bardzo szybko, powodując "gotowanie" kwasu.
Generalnie nadaje się tylko do utylizacji. Nie wolno tego wyrzucać na śmietnik, czy wylewać kwas gdziekolwiek.
Próby odsiarczające od razu możesz pominąć bo naprawdę szkoda pieniędzy na to.
- Od: 6 maja 2010, 21:25
- Posty: 83
- Skąd: Poznań-Wlkp
- Auto: R2 4V
podłączyłem naładowany akumulator to samochód jeździł cały dzień i odpalał za każdym razem, zobaczę jak przetrwa noc;p
- Od: 16 lut 2010, 11:42
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323 BG F 1.6 B+G 90 KM
Witam, ostatnio mialem taki problem ze wsiadam do auta probuje odpalic i wszystko gasnie w kabinie i silnik ledwo co sie krecil jak przekrecalem kluczyk no to mysle pewnie akumulator padl no dobra naladowalem pojezdzilm tydzien i znow to samo, doszlem do wniosku ze pewnie alternator padl pojechalem do kolesia sprawdzil miernikiem i pokazalo 12V dalem gazu i tez 12V i powiedzial ze alternator nie laduje. Pojechalem do mechanika na drugi dzien odbieram auto i mowi ze kable byly troche zasniedziale i podkrecil napiecie do 14 z czyms i mowi ze bedzie smigalo autko. Znow mija tydzien a dzisiaj a nawet przed chwila wchodze probuje zapalic zalapal ale z trudem pojechalem dziewczyne odwiesc i w czasie jazdy zgaslo mi radio i po chwili sie zaswiecilo jade i nagle przy wiekszych obrotach zaczely zaswiecac sie kontrolki od akumulatora i od swiatel dojechalem do domu mysle byle zamknac szyby heh przednia zamykam idzie w miare ale po chwili zwalnia i znow zaczal swiecic akumulator, z trudem zamknalem wszystkie szyby zgasilem auto probuje odpalic i juz koniec nie ruszy aku calkiem padl. Czy ktos ma jakies pojecie co to moze byc ? Czy to alternator pada czy cos innego moze byc.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 5 cze 2010, 11:44
- Posty: 12
- Skąd: Leżajsk
- Auto: Mazda 323f bg
u mnie w aucie, jak wyłączało się samo radio, gasły światła, podświetlenie itp to była spalona jedna z diod prostowniczych. kupiłem wymieniłem i śmiga
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
Juz chyba wszystko jasne mala pierdulka ze tak powiem sie teraz okazala a mianowicie pasek alternatora sie przepalil juz ze starosci. DO wymiany jest i teraz pytanie jaki pasek przychodzi do naszych BG a przynajmniej do 1.8 silnika bo z mojego juz nic nie wyczyta taki potopiony jakis jest
- Od: 5 cze 2010, 11:44
- Posty: 12
- Skąd: Leżajsk
- Auto: Mazda 323f bg
pierwszy z brzegu sklep motoryzacyjny z katalogiem wybierasz i on ci dopasuje znaczy sprzedawca z tego katalogu, wystarczy znac podstawowe dane o swoim samochodzie. A sam pasek to koszt, mysle, ok 30 zl wiec jezdzac po innych sklepach duzo nie zarobisz;)
- Od: 12 lip 2009, 20:59
- Posty: 155
- Skąd: Sulęcin
- Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC
Standard dla tej 323 prawdopodobnie 13x900, koszt to z 30zł, albo nawet mniej,
ale co do wymiaru to sie upewnij, jak ze starego nic nie ma, to w innej Mazdzie podglądnij
pozdr.
ale co do wymiaru to sie upewnij, jak ze starego nic nie ma, to w innej Mazdzie podglądnij
pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
No to ja mam pytanie takie.
Silnik 1.6 16v
W zeszłym tygodniu płyty w akumulatorze mi się zwarły, kupiłem nowy aku, wszystko śmigało. Dzisiaj zauważyłem, że powyżej pewnych obrotów (zwykle koło 5 tysięcy) zapala mi się dioda ładowania na desce, do tego mam wrażenie, że alternator nie ładuje jak trzeba (ale ładuje na pewno, tydzień codziennie bym nie pojeździł na samym akumulatorze). Mam drugi alternator z drugiego silnika, ale wolę zasięgnąć języka.
Silnik 1.6 16v
W zeszłym tygodniu płyty w akumulatorze mi się zwarły, kupiłem nowy aku, wszystko śmigało. Dzisiaj zauważyłem, że powyżej pewnych obrotów (zwykle koło 5 tysięcy) zapala mi się dioda ładowania na desce, do tego mam wrażenie, że alternator nie ładuje jak trzeba (ale ładuje na pewno, tydzień codziennie bym nie pojeździł na samym akumulatorze). Mam drugi alternator z drugiego silnika, ale wolę zasięgnąć języka.
-
Szynkus
cześć, mam taki od pewnego czasu problem, że po przejechaniu kilku km akumulator mi sie rozładowuje (oczywiście na światłach), tak jakbym nie miał ładowania, kontrolka mi się nie świeci od ładowania, a jak silnik pracuje na wolnych obrotach bez poboru prądu to po 5 minutach naładuje go, ale podczas jazdy to wszystko mi działa słabiej (światła słabo świecą, radio przygasa, ogrzewanie ledwo co działa, pulpit ledwo świeci, nawet wycieraczki wolno się poruszają), jak mi się to zaczęło i w stanie rozładowanego akumulatora dodałem gazu to radio mi się wyłączało.
poprostu jak samochód ma jakiś pobór prądu to akumulator mi pada (w ciągu kilkunastu km, choć wcześniej całą noc się ładował), jest to męczące bo silnik musi chodzić na spokojnie, żebym potem mógł odpalić samochód.
proszę pomóżcie czym może być to spowodowane, bo nie wiem od czego zacząć,
PS. Sorry, że tak napisałem wszystko na kupie ale nie wiedziałem jak to opisać,
poprostu jak samochód ma jakiś pobór prądu to akumulator mi pada (w ciągu kilkunastu km, choć wcześniej całą noc się ładował), jest to męczące bo silnik musi chodzić na spokojnie, żebym potem mógł odpalić samochód.
proszę pomóżcie czym może być to spowodowane, bo nie wiem od czego zacząć,
PS. Sorry, że tak napisałem wszystko na kupie ale nie wiedziałem jak to opisać,
Ostatnio edytowano 17 sty 2013, 22:13 przez raczek250, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Temat był kiedyś poruszany wiec pozwoliłem sobie podkleić, Proszę również używać wyszukiwarki
Powód: Temat był kiedyś poruszany wiec pozwoliłem sobie podkleić, Proszę również używać wyszukiwarki
-
raczek250
prawdopodobnie regulator w alternatorze padł popros kogoś niech mierzy napięcie na alternatorze na wolnych i ty dodawaj gazu i sprawdzcie czy czasem napiecie ladowania nie spada nie spada
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Witam, mam taki problem w mojej BG 1.3 8v, gdy silnik jest zimny to wszystko jest ok ale jak się nagrzeje to zapala się kontrolka ładowania, samochód jeździ normalnie nie gaśnie ani nic tylko ta kontrolka. Czy to już koniec szczotek w alternatorze czy coś innego? Proszę o pomoc.
- Od: 22 maja 2010, 12:38
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323 BG 1,3 8v 1990r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości