Na początek witam wszystkich forumowiczów, autko mam od 1msc i z góry przepraszam za powielanie wątków aczkolwiek każdy wątek wskazywał co innego :/
Mój problem dotyczy pracy silnika i opalania go.
Problem jest taki że rozgrzany silnik potrafi trzymać obroty 1.5 k a nawet 1.8 k ale nie faluje. Co jest dziwne raz ma objawy a raz normalnie wskazuje ok 750 obr. Objawy pojawiają się na benzynie jak i lpg.
Dodatkowo na benzynie zagrzany silnik dławi poszarpie ale pójdzie dalej po czasie, na lpg bez problemów. Co do odpalania problem występuje tylko przy odpalaniu na ciepłym i tylko w momencie gdy był zgaszony przy objawach 1.5k obrotów. Nie ma szans na odpalenie, kręci dobrze ale czuć że zalewa więc muszę odczekać. Gdy wskazanie obrotów jest prawidłowe zgaszenie i ponowne uruchomienie nie sprawia problemów.
Mazda była u mechanika, diagnozy komputerowej nie umieli wykonać... zostało wykonane czyszczenie przepustnicy jak i przepływomierza po czym oddali mi auto stwierdzając że działa. Faktycznie jak ręką odjął wszystko znikło, jeździł jak należy, nawet na benzynie zrobiłem z 200km i chodził jak trzeba, obroty spadały na 1000 po czym na 750 obr czy to bena czy lpg. Minęły 3 dni problem wrócił ale jak wspomniałem nie jest to zawsze.
Podjechałem do mechanika gdzie był i stwierdził ze albo przepustnica albo przepływomierz będzie do wymiany skoro działało jak należy po czyszczeniu.
Czy jest mi ktoś wstanie pomóc? Nie chciałbym nic w ciemno kupić. Jeśli będę zmuszony to czy podzespoły muszą być z 1.6 konkretnie czy z 1.8 16v też by pasowały?
Pozdrawiam
1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem
Strona 1 z 1
- Od: 26 gru 2016, 00:52
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc
"Nie chciałbym nic w ciemno kupić." Zrób diagnostykę, albo zmień mechanika na takiego, który to zrobi. Masz problem z dawkowaniem paliwa i być może także z czujnikiem połozenia wału. Nie ma sensu kupować części w ciemno. Dawkowaniem paliwa steruje kilka czujników (temperatura, sonda lambda, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy) i usterka choć jednego z nich może powodować zakłócenia w pracy silnika.
Mądrzejsza osoba odkryłanże wina leży w zacinającym się silniczku krokowym, pytanie czyścić jakoś specjalnie, szukać używanego czy będzie nowy dostępny?
- Od: 26 gru 2016, 00:52
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc
Dokładnie tak jak kolega hak64 napisał – zrób diagnostykę to dowiesz się wszystkiego co może być przyczyną. Najprawdopodobniej będzie to czujnik położenia wałka i jeżeli na 100% on okaże się wadliwy, to najlepiej kupić zupełnie nowy.
Silnik krokowy jest tym problemem, zawiesza się, wypięcie wtyczki i ponowne podpięcie ustawia go poprawnie i problem znika
Tak więc ktoś mi powie czy musi być z silkina 1.6 16v czy w innych występowało to samo? 1.3 albo 1.8 bo przepustnice są podobne?
Tak więc ktoś mi powie czy musi być z silkina 1.6 16v czy w innych występowało to samo? 1.3 albo 1.8 bo przepustnice są podobne?
- Od: 26 gru 2016, 00:52
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc
Chyba że ktoś wie gdzie można dostać nowy silniczek :/
W Rybniku w Inter Cars i Elite (dawny Italpatrs) nie mają
Z używanymi róznie bywa...
W Rybniku w Inter Cars i Elite (dawny Italpatrs) nie mają
Z używanymi róznie bywa...
- Od: 26 gru 2016, 00:52
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc
Zapewne kilka set złotych... a ze złomu można za grosze mieć ;p
Jakieś mądre i efektowne czyszczenie silniczka?
Jakieś mądre i efektowne czyszczenie silniczka?
- Od: 26 gru 2016, 00:52
- Posty: 14
- Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości