kody bledow 25 i 41

Postprzez sq2jul » 4 paź 2007, 00:08

Witam!

Dzisiaj zrobilem sobie diagnostyke, na odpalonym jak i zgaszonym silniku wyszly dwa bledy – 25 i 41, czyli odpowiednio 25=elektrozawor regulacji cisnienia i 41=elektrozawor. Czy ktos moze powiedziec co te bledy oznaczaja w praktyce? Aha i jeszcze jedno na poczatku mam jeden dlugii sygnal – podejzewam ze jest to start testow, a nastepnie 2 krotkie sygnaly – to chyba jest kod silnika (I4), te dwa krotkie takze powtarzaja sie co jeden cykl.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez KyRy » 4 paź 2007, 08:36

sq2jul napisał(a):elektrozawor regulacji cisnienia

silniczek krokowy (?)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Michel » 4 paź 2007, 11:51

Podłączę się pod temat, aby nie tworzyć nowych.
Próbowałem u siebie sprawdzić błędy abs i po podłączeniu diody do styku diagnostycznego nic sie nie działo. To znaczy dioda świeci się non stop i ani drgnie. Kontrolka abs świeci się też cały czas, bo prawdopodobnie rozwaliłem czujnik, ale może ktoś z Was wie dlaczego nie mogę sczytać żadnych błędów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez sq2jul » 5 paź 2007, 09:05

a zmostkowales TEN z GND, tak jak jest to napisane w opisie?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Michel » 5 paź 2007, 14:31

Zmostkowałem i nic, potem podłączyłem diodę bezpośrednio do gniazda diagnostycznego i też nic. Mam wrażenie jakby ktoś coś w kablach grzebał i zwalił coś w gnieździe diagnostycznym.

W instrukcji napisane jest aby zmostkować GND i TBS, ale teraz sprawdziłem Twoją konfigurację i nadal dioda świeci non stop.
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Bonuz » 5 paź 2007, 14:56

Ja również mam takie same objawy jak kolega powyżej tzn. dioda cały czas się pali jak i również kontrolka ABS. Od jakiegoś czasu próbuje odczytać błędy ale nici z tego. Poruszałem ten temat juz kiedyś ale niestetyt nikt nie potrafił mi pomóc ,wsczyscy odsyłają do opisu który i tak nic nie daje .Mostkuje, cuduje i dalej porażka. Mam nadzieje że ktoś w końcu zaradzi co z tym zrobić ,dodam że mam mazde 323f BA 98 r.
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Postprzez kiki » 18 paź 2007, 18:56

panowie a gdzie sie udac jak mam abs ale nie dziala zeby znalezc przyczyne kontrolka tez nie swieci
Choc nie jezdze juz mazda sentyment do tej marki na zawsze pozostanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 10:44
Posty: 145
Skąd: miasto świetej wieży
Auto: była mazda 323f,teraz audi a4

Postprzez sly1234 » 23 gru 2007, 17:04

a ja zrobiłem wszystko wg instrukcji i było tak:

odpaliłem kluczykiem na " on" i dioda zaświeciła się na sekundę i się wyłączyła--cisza żadnych błysków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez brii » 23 gru 2007, 18:44

kiki – trzeba zdiagnozować błędy kompa ABS – jest o tym na stronie klubowej – dowiesz się co jest uszkodzone :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sq2jul » 18 maja 2008, 16:11

witam! po jakims czasie odgrzewam temat... Wlasnie wrocilem z garazu i dalej mam bledy 25 i 41... Czy ktos moze mi jednoznacznie powiedziec, ze jest to krokowiec? Pozdrawiam!
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Bonuz » 11 lip 2008, 22:54

Jeśli to komuś pomoże .Aby odczytac kody błędu ABS mostkujemy GND I TBS natomiast diode podłączamy pod FBS ----|<|----|1000Ohm|---- +B czyli FBS i + B w opisie jest błąd bo jest podane FEN ale to jest do testu silnika.
323 f 98 r BA
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 19:42
Posty: 117
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 2005r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323