czujnik temperatury silnika
czujnik sie znajduje po prawej stronie silnika (pod przepustnicą). Ma zielony plastik wiec powinienes go zobaczyć.Co do nr katalowego to nie jestem pewien do konca bo nie wiem czy masz sohc czy dohc . Ale zawsze mozna porównac w JC po nr katalogowym.
Pozdrowienia
NewArK
Pozdrowienia
NewArK
- Od: 24 sie 2004, 22:04
- Posty: 194
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM
czesc,
wlasnie zrobilem wymiane pechowego czujnika temp. silnika wspolpracujacego z komputerem (blad OBD – 09) na czujnik o symbolu K63016 z katalogu JC (prod. japonskiej, firma TAMA, koszt ok 70zl) i... Blad zniknal, silnik po resecie kompa chodzi na razie idealnie, bez poprzednich problemow, OBD bledu juz tez nie wyswietla. Jednym slowem ten czujnik pasuje jak najbardziej do BP-DOHC (323F BG 1.8GT). Gdyby cokolwiek zdarzylo sie jeszcze z tym czujnikiem to dopisze, na razie dzieki wielkie za pomoc z tego watku.
PS: dziwne, ze stary czujnik po wymontowaniu i mierzeniu opornosci w roznych temp otoczenia wykazuje wartosci niby prawidlowe...
pozdrowienia
wlasnie zrobilem wymiane pechowego czujnika temp. silnika wspolpracujacego z komputerem (blad OBD – 09) na czujnik o symbolu K63016 z katalogu JC (prod. japonskiej, firma TAMA, koszt ok 70zl) i... Blad zniknal, silnik po resecie kompa chodzi na razie idealnie, bez poprzednich problemow, OBD bledu juz tez nie wyswietla. Jednym slowem ten czujnik pasuje jak najbardziej do BP-DOHC (323F BG 1.8GT). Gdyby cokolwiek zdarzylo sie jeszcze z tym czujnikiem to dopisze, na razie dzieki wielkie za pomoc z tego watku.
PS: dziwne, ze stary czujnik po wymontowaniu i mierzeniu opornosci w roznych temp otoczenia wykazuje wartosci niby prawidlowe...
pozdrowienia
WOZI
Odswiezajac temat z podobnym zagadnieniem.
Moze ktos mi powiedziec, gdzie znalezc i jak wlacznik wentylatora chlodnicy bo mi nie dziala.
Jest grubo powyzej polowy wskaznik temp. i nie wlacza sie wentylator. Woda sie juz widac gotuje. Podlaczalem na krotko to dzialal. Byc moze to tez termostat, ale plynu w chlodnicy nic nie ucieka. Obstawiam ze to termostat.
Jesli nie to poprawcie mnie.
Czy mozna kupic jakis zamiennik jego niekoniecznie z mazdy 323bg ?
Autko : 323 1.3L 16v '93r.
Moze ktos mi powiedziec, gdzie znalezc i jak wlacznik wentylatora chlodnicy bo mi nie dziala.
Jest grubo powyzej polowy wskaznik temp. i nie wlacza sie wentylator. Woda sie juz widac gotuje. Podlaczalem na krotko to dzialal. Byc moze to tez termostat, ale plynu w chlodnicy nic nie ucieka. Obstawiam ze to termostat.
Jesli nie to poprawcie mnie.
Czy mozna kupic jakis zamiennik jego niekoniecznie z mazdy 323bg ?
Autko : 323 1.3L 16v '93r.
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
- Od: 14 maja 2006, 23:32
- Posty: 129
- Skąd: wrocław
- Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]
To teraz ja odświeżę. Czy może mi ktoś wytłumaczyć gdzie jest ten czujnik w Z5 1.5 DOHC z 97 r?? Bo z tego co się orientuję to jest tam jeden do wszystkiego (komp, wentylator i wskaźnik). I jeszcze jedno pytanie. Czy uwalony czujnik może mieć wpływ na problemy z zapalaniem auta np w deszczowe czy zimniejsze dni np po nocy bądź dłuższym postoju?? Dodam że palec, kopułka i kable wymienione i sprawdzone.
w moim aucie wyskoczyl blad 25 i 9. Jako, ze na stronie mazdaspeed.pl pod nr 25 sa dwa bledy (25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia oraz 25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B) nie wiem ktory mam brac pod uwage. Dodam,ze podczas robienia testu zalaczyl sie wentylator chlodnicy i mialem obroty okolo 700 rpm, przy czym, podczas normalnego rozruchu silnika, obroty siegaja 1500 rpm i utrzymuja sie tak przez dlugi czas
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Sorry za odkopywanie tematu, ale nie chciałem zakładać kolejnego podobnego. Mam u siebie (323F BG 1.8 SOHC 103KM 1991r.) następujące problemy:
Po pierwsze – silnik ciągle chodzi na ssaniu. Tu diagnoza jest raczej prosta – czujnik temperatury silnika, o którym mowa w tej dyskusji.
Po drugie – wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nie pokazuje nic, nawet po rozgrzaniu silnika. Tu rozwiązanie wydaje się być równie proste jak poprzednie – kolejny czujnik, tym razem ten od wskaźnika.
Po trzecie – silnik powoli się nagrzewa. Po około 6-10km powietrze wpadające do kabiny jest ledwo ciepłe, tak jak i płyn w chłodnicy. I znów rozwiązanie problemu nasuwa się samo – termostat.
Więc w czym problem? Mianowicie w tym, że wszystkie te przypadłości pojawiły mi się jednocześnie. Możnaby winę za to wszystko zwalić na termostat, ale nawet po przejechaniu 60-70km, gdy woda nawet w dużym obiegu jest już gorąca, silnik nadal chodzi na ssaniu, a wskaźnik nic nie pokazuje. Jest ktoś w stanie to wytłumaczyć?
Po pierwsze – silnik ciągle chodzi na ssaniu. Tu diagnoza jest raczej prosta – czujnik temperatury silnika, o którym mowa w tej dyskusji.
Po drugie – wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej nie pokazuje nic, nawet po rozgrzaniu silnika. Tu rozwiązanie wydaje się być równie proste jak poprzednie – kolejny czujnik, tym razem ten od wskaźnika.
Po trzecie – silnik powoli się nagrzewa. Po około 6-10km powietrze wpadające do kabiny jest ledwo ciepłe, tak jak i płyn w chłodnicy. I znów rozwiązanie problemu nasuwa się samo – termostat.
Więc w czym problem? Mianowicie w tym, że wszystkie te przypadłości pojawiły mi się jednocześnie. Możnaby winę za to wszystko zwalić na termostat, ale nawet po przejechaniu 60-70km, gdy woda nawet w dużym obiegu jest już gorąca, silnik nadal chodzi na ssaniu, a wskaźnik nic nie pokazuje. Jest ktoś w stanie to wytłumaczyć?
- Od: 12 kwi 2006, 12:55
- Posty: 26
- Skąd: Krasnystaw / Lublin
- Auto: 323F BG 1.8i 16V '91
hej panowie. To w koncu ktory czujnik wymienic zeby moja Mazda miala "normalne" ssanie ? Ten dwustykowy z czarna czy z zielona kostka ? I jaki jest jego nr katalogowy ? Nie chce kupowac niepotrzebnebgo czujnika
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
No witam to ja odswieze moj problem...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32597
Zeby bylo pokolei to na 3 stronie kolega zalaczyl zdjecie b.podobnego silnika do mojego tylko ze ja mam 1.6 i nie widze takiego czujnika u mnie.
Po tym co sie naczytalem to wymienilem tylko czujnik ktory jest od przodu silnika na wysokosci...dokladnie pod literka E w wybitym emblemacie 16 VALVE na pokrywie...pomozcie bo nie chce uszkodzic aua. Kompletnie nie wiem jaka jest temp silnika podczas jazdy
jakis reset kompa by pomogl??
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=32597
Zeby bylo pokolei to na 3 stronie kolega zalaczyl zdjecie b.podobnego silnika do mojego tylko ze ja mam 1.6 i nie widze takiego czujnika u mnie.
Po tym co sie naczytalem to wymienilem tylko czujnik ktory jest od przodu silnika na wysokosci...dokladnie pod literka E w wybitym emblemacie 16 VALVE na pokrywie...pomozcie bo nie chce uszkodzic aua. Kompletnie nie wiem jaka jest temp silnika podczas jazdy
jakis reset kompa by pomogl??
- Od: 24 lut 2006, 13:59
- Posty: 62
- Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
- Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC
No to fajowo ale moze jakas wskazowka?? jest obok niego jeszcze cos co jak wykrecilem to polecial plyn chlodniczy (jest wiekszy i wygladem przypomin swiece) Podpieta jest pod niego kostka, ktora odlaczylem ale nadal pokazuje ponad skale i nie drgnie)
Jakas dokladniejsza podpowiedz?
Jakas dokladniejsza podpowiedz?
- Od: 24 lut 2006, 13:59
- Posty: 62
- Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
- Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC
Czujnik temperatury silnika, czyli ten ktory ma wplyw na ssasnie jest zakonczony zielona kostka i ma 2 styki. Ja u siebie musialem go wymienic. Najlatwiej to sprawdzic wyciagajac z nego kostke przy rozgrzanym silniku. Jesli obroty wzrosna,to znaczy ze to ten czujnik. Po wypieciu kostki z dwustykowego, "czarnego" czujnika wlaczyl sie wentylator – tak bylo w moim MX-ie
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Cześć .od niedawna jestem właścicielem mazdy mx3 1.6 16v DOHC.i tez mam problem z czujnikiem temperatury, na wskazniku mi nic nie pokazuje skazówka jest ponizej zera,czy czujnik od temperatury to ten koło termostatu czy gdzieś indziej?
- Od: 12 cze 2007, 21:08
- Posty: 7
- Skąd: Kłodawa
- Auto: mx3 1.6 16v DOHC
Cześć!
Wybaczcie, że odświeżam, ale muszę się dołączyć do tego postu i opowiedzieć o swoich przemyśleniach i efektach wymiany czujnika. Nie byłem pewien czy to to, komputer pokazywał błąd 9 czyli tak jak wszystkim tu obecnym błąd czujnika temperatury silnika.
Po przeczytaniu tego postu od deski do deski bodajże z 20 razy, wkońcu zdecydowałem się kupić czujnik. Poleciałem do oddziału JC w moim mieście, podałem numer katalogowy tego czujnika (był wymieniony wcześniej). Sprzedawca powiedział, że to jest 'czujnik włączania wiatraka chłodnicy'. Mówię mu, że wyczytałem, że ludzie zmieniali, że w Mazdach są 3 czujniki, ale on dalej się upiera i mówi, że na 100% ten czujnik nie spełnia żadnych dodatkowych zadań jak włączanie wentylatora na chłodnicy... Trochę mnie to z tropu zbiło i już miałem go nie kupować, bo kosztował 81zł, a po co mi coś co mam sprawne. W tle zjawił się inny sprzedawca i powiedział, że ja chyba mam rację, bo w japońskich autach nie ma czujników wkręcanych na chłodnicach, więc chyba jednak jest tak jak ja mówię. To mnie podjarało i ostatecznie czujnik kupiłem. Jak się później okazało nasze forum miało racje, a Panowie w JC muszą zmienić opis katalogowy tego czujnika
Po przeczytaniu wszystkich informacji tutaj zawartych, nie mogłem u siebie zlokalizować czujnika temperatury silnika. Mam MX'a-3 z 1992r, wersja SOHC czyli jeden wałek. Wkońcu udało mi się zlokalizować w zupełnie innym miejscu niż forumowicze, którzy tutaj pisali. Czujnik jak się okazało znajduje się po lewej stronie pod wtryskami wkręcony w silnik. I faktycznie miał zieloną wtyczkę...
Założylem temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38529 gdzie umieściłem zdjęcia swojego silnika i zaznaczyłem elementy. Chciałem mieć pewność, że wykręcam właściwy czujnik.
Owy czujnik było bardzo ciężko dostać, bo nie miałem klucza, żeby go wykręcić. Był nisko wkręcony, przeszkadzały wtryski i kable do nich. Ostatecznie złamałem stary czujnik i wykręciłem go za pomocą klucza do świec od Audi mojego ojca Poprzedni czujnik nie miał podkładki, a nowy posiadał, więc ją zamontowaliśmy, czujnik wkręciliśmy również za pomocą tego samego klucza do świec i po dwóch godzinach walki udało się go zamienić.
PRZED:
– auto gasło przy wrzucaniu na luz podczas jazdy, co było bardzo denerwujące. W mieście pełno skrzyżowań, a on na co drugim mi padał.
– auto miało nierówne obroty. Falowały sobie od 900-1500.
– auto szarpało przy jeździe. Podczas dodawania gazu lub zdejmowania nogi z gazu MX szarpał.
PO:
– wszystkie wymienione wyżej objawy zniknęły Auto nie gaśnie, obroty na ssaniu 1500obr/min jak się rozgrzeje trzyma 900obr/min bo tak jest ustawiony. Wskazówka na obrotomierzu i sam silnik nawet nie drgnie Auto nie szarpie, wręcz odzyskało iskrę! Chodzi jak żyletka!
Piszę to, ponieważ chciałbym serdecznie podziękować za wszystkie informacje bez których do dzisiaj kląłbym na to auto i założę się, że myślałbym o sprzedaży. Dzięki informacjom o teście błędów ECU za pomocą diody, schematach, opisach błędów, informacjach o czujniku byłem w stanie bez oddawania po raz kolejny do mechanika, który nic nie wie o elektronice, sam naprawić auto
Wielkie dzięki i mam nadzieję, że ten temat i informacje przydadzą się innym, którzy mają podobne problemy z czujnikiem
Wybaczcie, że odświeżam, ale muszę się dołączyć do tego postu i opowiedzieć o swoich przemyśleniach i efektach wymiany czujnika. Nie byłem pewien czy to to, komputer pokazywał błąd 9 czyli tak jak wszystkim tu obecnym błąd czujnika temperatury silnika.
Po przeczytaniu tego postu od deski do deski bodajże z 20 razy, wkońcu zdecydowałem się kupić czujnik. Poleciałem do oddziału JC w moim mieście, podałem numer katalogowy tego czujnika (był wymieniony wcześniej). Sprzedawca powiedział, że to jest 'czujnik włączania wiatraka chłodnicy'. Mówię mu, że wyczytałem, że ludzie zmieniali, że w Mazdach są 3 czujniki, ale on dalej się upiera i mówi, że na 100% ten czujnik nie spełnia żadnych dodatkowych zadań jak włączanie wentylatora na chłodnicy... Trochę mnie to z tropu zbiło i już miałem go nie kupować, bo kosztował 81zł, a po co mi coś co mam sprawne. W tle zjawił się inny sprzedawca i powiedział, że ja chyba mam rację, bo w japońskich autach nie ma czujników wkręcanych na chłodnicach, więc chyba jednak jest tak jak ja mówię. To mnie podjarało i ostatecznie czujnik kupiłem. Jak się później okazało nasze forum miało racje, a Panowie w JC muszą zmienić opis katalogowy tego czujnika
Po przeczytaniu wszystkich informacji tutaj zawartych, nie mogłem u siebie zlokalizować czujnika temperatury silnika. Mam MX'a-3 z 1992r, wersja SOHC czyli jeden wałek. Wkońcu udało mi się zlokalizować w zupełnie innym miejscu niż forumowicze, którzy tutaj pisali. Czujnik jak się okazało znajduje się po lewej stronie pod wtryskami wkręcony w silnik. I faktycznie miał zieloną wtyczkę...
Założylem temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38529 gdzie umieściłem zdjęcia swojego silnika i zaznaczyłem elementy. Chciałem mieć pewność, że wykręcam właściwy czujnik.
Owy czujnik było bardzo ciężko dostać, bo nie miałem klucza, żeby go wykręcić. Był nisko wkręcony, przeszkadzały wtryski i kable do nich. Ostatecznie złamałem stary czujnik i wykręciłem go za pomocą klucza do świec od Audi mojego ojca Poprzedni czujnik nie miał podkładki, a nowy posiadał, więc ją zamontowaliśmy, czujnik wkręciliśmy również za pomocą tego samego klucza do świec i po dwóch godzinach walki udało się go zamienić.
PRZED:
– auto gasło przy wrzucaniu na luz podczas jazdy, co było bardzo denerwujące. W mieście pełno skrzyżowań, a on na co drugim mi padał.
– auto miało nierówne obroty. Falowały sobie od 900-1500.
– auto szarpało przy jeździe. Podczas dodawania gazu lub zdejmowania nogi z gazu MX szarpał.
PO:
– wszystkie wymienione wyżej objawy zniknęły Auto nie gaśnie, obroty na ssaniu 1500obr/min jak się rozgrzeje trzyma 900obr/min bo tak jest ustawiony. Wskazówka na obrotomierzu i sam silnik nawet nie drgnie Auto nie szarpie, wręcz odzyskało iskrę! Chodzi jak żyletka!
Piszę to, ponieważ chciałbym serdecznie podziękować za wszystkie informacje bez których do dzisiaj kląłbym na to auto i założę się, że myślałbym o sprzedaży. Dzięki informacjom o teście błędów ECU za pomocą diody, schematach, opisach błędów, informacjach o czujniku byłem w stanie bez oddawania po raz kolejny do mechanika, który nic nie wie o elektronice, sam naprawić auto
Wielkie dzięki i mam nadzieję, że ten temat i informacje przydadzą się innym, którzy mają podobne problemy z czujnikiem
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
u mnie też dioda pokazuje błąd nr 9 zauważyłem, że zielony czujnik był całkowicie odłączony ale wydaję mi się, że auto chodziło dobrze. gasło tylko jak było na prawde zimno ale jak odpalałem drugi raz to wszystko było ok. jak na razie podłączyłem czujnik i wykasowałem kody błędów i myślę, że dziś po krótkiej przejażdżce sprawdzę jeszcze raz błędy.
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
witam
moja mazda(1,3 8v) nagrzewa sie prawidlowo, wentylator sie załacza ale wskazówka na desce nie trybi raz zaobserwowalem ze jak odpalam rozgrzany silnik to próbuje sie podniesc ale opada nawet nizej niz przy wyłaczonym silniku. który czujnik jest do wymiany i gdzie go szukac??
moja mazda(1,3 8v) nagrzewa sie prawidlowo, wentylator sie załacza ale wskazówka na desce nie trybi raz zaobserwowalem ze jak odpalam rozgrzany silnik to próbuje sie podniesc ale opada nawet nizej niz przy wyłaczonym silniku. który czujnik jest do wymiany i gdzie go szukac??
Ozi
- Od: 12 cze 2006, 12:23
- Posty: 4
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość