Olbrzymie spalanie + dziwne zachowanie

Postprzez bartek323c » 7 gru 2006, 13:47

xANDy napisał(a):Jakie paliwo tankujesz?

Tankuje Pb 95 i ostatio nalałem na BP.

Poza tym najlepsze jest to, że bryczka zapala idealnie, nagrzewa się po ok. 5 min. jazdy do temp. trochę ponad 1/2 skali i PRAWIE nic nie wskazuje na paranormalne zachowania, a że PRAWIE robi wielką różnicę, więc:
– na biegu jałowym po zatrzymaniu się (silnik rozgrzany) obroty falują, tzn. spadają aż się troszkę wszystko trzęsie i rosną, spadają i rosną aż się ustabilizują i nie falują,
– podczas jazdy na np. 2gim lub 3cim biegu z umiarkowaną prędkością wciśnięcie gazu do tzw. deski skutkuje długim zmuleniem, po czym następuje przyspieszanie (i to całkiem niezgorsze); ostatecznie silnik jest w stanie wykręcić bardzo wysokie obroty (trzeba tylko poczekać).

Moja żona stwierdziła, że może mazda ma to samo co ja, czyli jak dużo dostała, to dużo żre <lol> (wcześniej wlewałem 1/2 baku, a teraz do pełna)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez xANDy » 7 gru 2006, 18:01

A jaki jest kolor spalin, zapach.... nie tylko na zimnym – ale czy spaliny jakoś nie pachną na rozgrzanym motorku?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zico1981 » 7 gru 2006, 23:04

Jeśli dymi na czarno to masz przebogaconą mieszanke paliwa = sprawdz sonde lambda, jak na siwo to olej= uszczelka do wymiany pod głowicą. Sprawdz kompresje. pozdro
–> Prezes KRC Lubuskie <–
–> Laskowski Tuning – profesionalne przyciemnianie szyb
66-006 Ochla Ul.Leśna 12 tel. 068 321 11 90 <–
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 15:31
Posty: 17
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GY '05 FL 147KM 2.0 Pb

Postprzez bartek323c » 8 gru 2006, 08:19

xANDy napisał(a):A jaki jest kolor spalin, zapach.... nie tylko na zimnym – ale czy spaliny jakoś nie pachną na rozgrzanym motorku?

Spalin ogólnie jest bardzo dużo, ale na pewno nie wskazują na branie przez motor oleju (z resztą jestem 4 kkm po wymianie oleju i poziom stoi na bagnecie jak beton) – są jak para wodna, no może z lekkim siwym zabarwieniem; jeżeli chodzi o zapach – jeżeli na jego podstawie miałbym stwierdzić czy auto ma katalizator, to stwierdziłbym, że go na pewno nie ma (pachną jak z każdego przeciętnego poldka nie biorącego oleju).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez bartek323c » 8 gru 2006, 08:39

zico1981 napisał(a):jak na siwo to olej= uszczelka do wymiany pod głowicą.

Po pierwsze wydaje mi się, że auto łykające olej przykapca na niebieskawo, a po drugie czy walnieta uszczelka pod głowicą może spowodować tak drastyczny wzrost zużycia paliwa ??? Tak swoją drogą to uszkodzenie tejże uszczelki wywołuje chyba również sensacje ze strony płynu chłodzącego – ubytki, bulgotanie, obecność w oleju itp. – jeżeli jestem w błędzie to proszę mnie z niego wyprowadzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez zico1981 » 8 gru 2006, 09:31

bartek323c z tą uszczelką to do spalin przyklad dalem, co do spalania to mowie lambda i kompresja niech to sprawdzi
–> Prezes KRC Lubuskie <–
–> Laskowski Tuning – profesionalne przyciemnianie szyb
66-006 Ochla Ul.Leśna 12 tel. 068 321 11 90 <–
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 15:31
Posty: 17
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GY '05 FL 147KM 2.0 Pb

Postprzez bartek323c » 8 gru 2006, 09:50

Co do sondy:
bartek323c napisał(a):Sondę póki co sprawdziłem zwyczajnym woltomierzem i jedno czego jestem pewny to to, że reaguje na zmianę obrotów silnika – napięcie rośnie wraz z obrotami skokowo od ok. 0,25V do ok. 0,9V, ale zastanawia mnie fakt pojawiania się (na 1 – 2 sek.) napięcia rzędu 0,2V przy wysokich obrotach silnika.

A co do kompresji, jaki jest związek przyczynowo skutkowy między tym parametrem a zużyciem paliwska?

Jeszcze jedno pytanie (na które odpowiedź chyba brzmi "nie", ale wolę zapytać sznownych towarzyszy niedoli ;) ): czy kijowe przewody WN mogłyby spowodować drastyczny wzrost spalania???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez GofNet » 8 gru 2006, 21:59

Tak, ale nie drastyczny.

Zacznij od:
1. Odczyt błędów ECU (ew. skasuj je)
2. Sprawdź sondę LAMBDA (falujące obroty)
3. Sprawdź przepływomierz (falujące obroty)
4. Skontroluj szczelność rury między przepływomierzem a przepustnicą (falujące obroty)
5. Sprawdź czujnik temperatury jednostki napędowej
6. Przeczyść przepustnicę (falujące obroty)
7. Upewnij się, że nie ma wycieków. Pamiętaj, że benzyna paruje i pod autem może nie być plamy
8. Sprawdź termostat. Nieustannie otwarty może wpływać na zwiększone spalanie paliwa
9. Sprwdź, czy nie jest uszkodzony czujnik od wentylatora. Ciągle pracujący może skutecznie niedopuszczać do osiągnięcia przez płyn chłodzący właściwej temperatury
10. Jedź do dobrego zakładu mechanicznego, aby sprawdzili czy wszystko od strony ECU jest OK. Może coś w mapach wtrysku jest popieprzone
11. Jakie masz opony. One też mają zauważalny wpływ na spalanie. Im szersze i większe, tym wyższe spalanie. Skontroluj ciśnienie w gumach
12. Sprawdź, czy któreś koło nie jest trzymane przez klocki/szczęki hamulcowe. Podlewaruj każde z kół i obróć ręcznie. Jeśli nie dasz razy lub będzie szło bardzo ciężko, to znalazłeś usterkę
13. Nie zaciągaj zimą ręcznego. Używaj wstecznego do parkowania pojazdu
14. Im gęściejszy olej (przekładniowy, silnikowy), tym większe opory a co za tym idzie i większe spalanie
15. Zazwyczaj im lepsze paliwo (Pb98, Shell VPower Recing), tym mniejsze spalanie ale i wyższa cena paliwa za 1l. Jednak nie ze względu, że silnik mniej go spala lecz dlatego, że musisz mniej deptać, aby osiągnąć to samo.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez bartek323c » 11 gru 2006, 08:39

GofNet napisał(a):1. Odczyt błędów ECU (ew. skasuj je)

Błędy sprawdziłem za pomocą diody i kabelka i tu jest czysto – świeci przez ok. 3 sek. po czym gaśnie i koniec.
GofNet napisał(a):2. Sprawdź sondę LAMBDA (falujące obroty)

Sondę póki co sprawdziłem zwyczajnym woltomierzem i jedno czego jestem pewny to to, że reaguje na zmianę obrotów silnika – napięcie rośnie wraz z obrotami skokowo od ok. 0,25V do ok. 0,9V, ale zastanawia mnie fakt pojawiania się (na 1 – 2 sek.) napięcia rzędu 0,2V przy wysokich obrotach silnika.
GofNet napisał(a):3. Sprawdź przepływomierz (falujące obroty)

Co do przepływomierza – sprawdziłem go wizualnie – wewnątrz czyściutko i wszystko na swoim miejscu. Poza tym odłączyłem go (na wyłączonym zapłonie oczywiście) i odpaliłem silnik – pochodził ok. 2 sek. i zgasł; po tej operacji komputer wyrzucił błąd przepływomierza.
GofNet napisał(a):4. Skontroluj szczelność rury między przepływomierzem a przepustnicą (falujące obroty)

Całość zdemontowałem, przejrzałem, wytarłem niewielkie ślady pyłu olejowego w okolicach ujścia odmy, nie stwierdziłem nieszczelności, zamontowałem.
GofNet napisał(a):5. Sprawdź czujnik temperatury jednostki napędowej

Sprawdziłem zielony czujnik w głowicy pod kątem oporu – wykazuje poprawne wartości, tj. na rozgrzanym silniku ok. 250 ohm. Kilkusekundowa praca silnika z odłączonym "jegomościem" też zaskutkowała wyrzuceniem błędu przez komp.
GofNet napisał(a):6. Przeczyść przepustnicę (falujące obroty)

Tego jeszcze nie uczyniłem.
GofNet napisał(a):7. Upewnij się, że nie ma wycieków. Pamiętaj, że benzyna paruje i pod autem może nie być plamy

Przeleżałem z lampą pod pracującym autem (nie mam kanału :( ) kilkanaście minut, obserwowałem przewody paliwowe w komorze silnika i niczego nie wyczaiłem.
GofNet napisał(a):8. Sprawdź termostat. Nieustannie otwarty może wpływać na zwiększone spalanie paliwa

Sprawdzam go tak, że odpalam zimny silniczek i trzymam ręką za górny wąż od chłodnicy – jest długo, długo zimny, po czym po rozgrzaniu silnika nagle robi się gorący. Przyjąłem że to ok.
GofNet napisał(a):9. Sprwdź, czy nie jest uszkodzony czujnik od wentylatora. Ciągle pracujący może skutecznie niedopuszczać do osiągnięcia przez płyn chłodzący właściwej temperatury

Na włączenie wentylatora trzeba czekać bardzo długo, ale w końcu się włącza. Poza tym w trybie serwisowym włącza go każde dodanie gazu.
GofNet napisał(a):10. Jedź do dobrego zakładu mechanicznego, aby sprawdzili czy wszystko od strony ECU jest OK. Może coś w mapach wtrysku jest popieprzone

To pozostawiłem sobie na koniec jako ostateczność – stwierdziłem, że z własnym zacięciem i oczywiście pomocą bezcennego tegoż forum, dam radę ;)
GofNet napisał(a):11. Jakie masz opony. One też mają zauważalny wpływ na spalanie. Im szersze i większe, tym wyższe spalanie. Skontroluj ciśnienie w gumach

185/60R14 – są szersze niż seryjne, ale jeżdżę na nich od zakupu tegoż auta (06/2006) i auto na początku spalało śr. 7,5l/100km, więc one dużej krzywdy nie robią.
GofNet napisał(a):12. Sprawdź, czy któreś koło nie jest trzymane przez klocki/szczęki hamulcowe. Podlewaruj każde z kół i obróć ręcznie. Jeśli nie dasz razy lub będzie szło bardzo ciężko, to znalazłeś usterkę

Sprawdziłem trzy z czterech kół (awaria lewarka :( ) i są ok (gdyby się okazało, że to właśnie niesprawdzone prawe tylne, to by był dopiero pech <lol> )
GofNet napisał(a):13. Nie zaciągaj zimą ręcznego. Używaj wstecznego do parkowania pojazdu

Używam jedynki – ręcznego sporadycznie.
GofNet napisał(a):14. Im gęściejszy olej (przekładniowy, silnikowy), tym większe opory a co za tym idzie i większe spalanie

15W40 Shell minerał wlany przez własną głupotę <glupek2> , ale z drugiej strony auto od zakupu na nim śmiga i potrafiło spalać normalnie (a mrozów jeszcze nie ma).
GofNet napisał(a):15. Zazwyczaj im lepsze paliwo (Pb98, Shell VPower Recing), tym mniejsze spalanie ale i wyższa cena paliwa za 1l. Jednak nie ze względu, że silnik mniej go spala lecz dlatego, że musisz mniej deptać, aby osiągnąć to samo.

Teraz zalałem po sam korek Pb95 na BP i dodałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy i właśnie na tym tankowaniu jakby szlag go trafił – z 12-13l/100km skoczył na 17l/100km – może to ma jakiś związek, ale ja go nie znajduję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez xANDy » 11 gru 2006, 16:37

bartek323c napisał(a):Sondę póki co sprawdziłem zwyczajnym woltomierzem i jedno czego jestem pewny to to, że reaguje na zmianę obrotów silnika – napięcie rośnie wraz z obrotami skokowo od ok. 0,25V do ok. 0,9V, ale zastanawia mnie fakt pojawiania się (na 1 – 2 sek.) napięcia rzędu 0,2V przy wysokich obrotach silnika

I tutaj jest jedna rzecz do sprawdzenia: wachnięcia napięcia na sondzie powinny wynosić 0,1V przy założeniu, że optymalne jest 0,9. Jeśli spada Ci do 0,2 to znaczy, że własnie masz za mało powietrza (chyba).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bartek323c » 15 gru 2006, 10:58

No i póki co padło na sondę – poradziłem się znajomego mechanika (do tej pory miałem go za kowala, który z kupy śmieci wytarganych z garażowego kanału umie zrobić 126p <killer> , ale okazało się, że teorię działania lambdy ma w małym paluszku <nauka> , więc postanowiłem mu zaufać), założyłem nową uniwersalną NGK i zobaczę czy cuś to dało. Miarodajnych pomiarów spalania i kultury pracy jednostki napędowej dokonam podczas weekendu i po nim dam znać co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez xANDy » 15 gru 2006, 16:33

Czekamy z niecierpliwością...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez __1__diabeł » 17 gru 2006, 20:16

Wysłany: 20 Cze 2005 | 16:05 Temat postu:
A ja proponuje sprawdzenie czujnika temp silnika.
Po za tym sprawdz jakie masz błędy od sterownika (kompa).

w którym miejscu jest ten komp i jak to się odczytuje?
Początkujący
 
Od: 12 gru 2006, 21:41
Posty: 5
Skąd: nowy sącz
Auto: mazda323f JMZBG14E200672016

Postprzez bartek323c » 18 gru 2006, 09:23

...a takie nadzieje w niej pokładałem <płacze> Mowa oczywiście o sondzie lambda – pudło panowie i tyle. Mazda ciągnie paliwko równiutko, aż strach prawy pedał dotykać. Najciekawsze jest jednak to, że na trasie ze stałą prędkością 90km/h i ogólnym głaskaniu pedału gazu spalanie wyszło całkiem do przyjęcia (ok. 7,5l/100km), chociaż i tak trochę za duże – tyle paliła latem z 3ma osobami i wakacyjnym bagażem przy prędkościach 110-130km/h.
Niewiarygodne jest to co zauważyłem podczas weekendowych jazd: szybki start ze skrzyżowania + przyciśnięcie na 2ce do 75km/h poskutkowało opadnięciem wskazówki poziomu paliwa o ok. 3mm!!! Tak mnie to zaintrygowało, że pomimo mocnego postanowienia ekonomicznej jazdy postanowiłem poobserwować te anomalia dokładniej: wkręcenie na 2ce do ok. 80km/h i jazda z tą prędkością na odcinku ok. 100m – opadnięcie wskazówki o kolejne 3mm; wkręcenie na 2ce do ok. 70km + dociągnięcie na 3ce do ok 90km/h – kolejne 3mm w dół :| (rzecz jasna nie chodzi mi o chwilowe wahnięcia wskazówki, które można obserwować podczas jazdy – po tych trzech krótkich próbach wskazówka bezpowrotnie osiadła o jakieś 8-9mm niżej). Ludzie, jak żyję nie widziałem tak opadającej wskazówki poziomu paliwa; gdybym tak sobie pohulał po mieście z 15min, to bym pewnie z kanisterkiem na najbliższą stację zasuwał.
No cóż, czas chyba na 10te przykazanie GofNet'a :) czyli dobry zakład mechaniczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez bartek323c » 18 gru 2006, 11:33

diabeł napisał(a):A ja proponuje sprawdzenie czujnika temp silnika.
Po za tym sprawdz jakie masz błędy od sterownika (kompa).

Proszę przejrzeć wątek – pisałem już o tym <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez darekk86 » 18 gru 2006, 17:43

O kurcze. No to ladnie pali... zeby wskazowka spadla o 9mm w pare minut. Ja jak testowalem mazde jak ja kupilem to tez mnie wkurzalo ze w oczach wskazowka opada, ale to v6 wiec miala prawo. I tak spalila tylko 10litrow przy takich szalenstwach (troche miasto troche trasa ale ciagle ostro).
Na mechanice sie za bardzo nie znam, wiec moge dac ci tylko jedna rade: wymontuj pedal gazu ;))

Powodzenia w szukaniu usterki! W koncu sie przeciez musi znalezc.

Pozdrawiam
Darek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez GofNet » 19 gru 2006, 00:08

Możliwości jest tak wiele, że trudno jest tę prawidłową wymienić. Mogą to być np. uszkodzone wtryskiwacze...

Teraz to jest ruletka. Trzeba byłoby wszystko krok po kroku posprawdzać, pomierzyć, aby mieć pewność, że te urządzenia są sprawne.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez bartek323c » 19 gru 2006, 09:19

darekk86 napisał(a):wymontuj pedal gazu )

Tak, myslalem o tym, ale póki co wybrałem mniej inwazyjny zabieg – przywiązuję sznurowadło prawego buta na odpowiednią długość do kierownicy ;)
Tak całkiem poważnie, umówiłem się na wizytę w serwisie mazdy w Osielsku k. Bydgoszczy – znajomi posiadacze mazd polecają, więc spróbuję. Może nie będzie najtaniej, ale z drugiej strony robienie 500km na 80l wachy do najekonomiczniejszych czynności nie należy. Wizyta jutro, później oczywiście relacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez bocian » 20 gru 2006, 00:24

A czy czasem użycie środka do czyszczenia wtryskiwaczy może spowodować zwiększone zużycie paliwa ,bo odnoszę wrażenie że od kiedy użyłem tego środka mazda ma większe zapotrzebowanie na paliwo .
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 17:00
Posty: 87
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez xANDy » 20 gru 2006, 10:35

bocian napisał(a):czy czasem użycie środka do czyszczenia wtryskiwaczy może spowodować zwiększone zużycie paliwa

Może mieć w jednym przypadku – gdy paliwo jest bardziej kaloryczne.
Weź sobie to w taki sposób: aby spalić kaloryczniejszą benzynkę – potrzeba więcej powietrza. Ponieważ tlenu nie ma więcej (bo niby skąd) więc mocy jest mniej – więc trzeba więcej wdusić gazu. Silnik działa jakby na ssaniu (częściowo) – szczególnie na obrotach (ale nie na postoju – tylko jak ciągnie kastę, musi być obciążenie silnika).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323