Olbrzymie spalanie + dziwne zachowanie

Postprzez dizzi » 27 lip 2005, 17:13

dizzi myślisz, że pomoże reset ECU ?? A reset całej elektroniki ?? Podobno można zrobić go złączając obydwie klemy akumlatora. Można to zrobić ??
Reset nigdy nie zaszkodzi, a co do drugiej kwestii, to badziewie daje. Daj sobie spokój.
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Albin1981 » 28 lip 2005, 17:16

No dzisiaj zrobiłem reset ECU i sprawdziłem kody błędów silnika. Po przekręceniu zapłonu – jak napisałeś – zaświeciła się diodka na jakieś 3 sekundy. Potem nic – czekałem jakieś 20 sekund. Mam wnioskować, że z silnikiem jest wszystko OK ?? A co do spalania, to zobaczmy czy się zmniejszy po resecie ECU. Na pewno napiszę moje wnioski dla zainteresowanych.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Postprzez dizzi » 28 lip 2005, 17:30

No dzisiaj zrobiłem reset ECU i sprawdziłem kody błędów silnika. Po przekręceniu zapłonu – jak napisałeś – zaświeciła się diodka na jakieś 3 sekundy. Potem nic – czekałem jakieś 20 sekund. Mam wnioskować, że z silnikiem jest wszystko OK ?? A co do spalania, to zobaczmy czy się zmniejszy po resecie ECU. Na pewno napiszę moje wnioski dla zainteresowanych.
Wynika z tego, że elektronika jest sprawna w 100% :)
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez tomekrvf » 28 lip 2005, 19:43

Bo nie zawsze sterownik rejestruje błąd, jak jest coś źle. Jest to głupie urządzenie, które dopiero wykrywa problem jak parametr wychodzi poza zakres a może być przecież tak, że na przykład z napięcia na czujniku temperatury wychodzi, że jest -20 stopni – mimo tego, że silnik jest nagrzany a jest na przykład problem w instalacji – to sterownik tego nie zauważy, bo parametr jest w zakresie a to, że się nie zmienia, to już go nie interesuje (poza sondą LAMBDA).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Albin1981 » 29 lip 2005, 22:00

Wynika z tego, że musiałbym sprawdzić prawie każdy kabelek pod maską, bo innego wyjścia nie ma.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Postprzez Albin1981 » 12 sie 2005, 09:24

Zrobilem reset ECU i jakby trochę mniej palił, ale bardzo niewiele mniej :(
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Postprzez mefyoo » 13 sie 2005, 01:46

A jakie mogą być jeszcze objawy, poza dużym spalaniem, w przypadku uszkodzonego czujnika temperatury, o którym mowa ??
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 15:13
Posty: 78
Skąd: Hrubieszów , woj. lubelskie
Auto: Mazda 323 F BG 1.6i GLX 91rok

Postprzez 323 » 17 sie 2005, 09:21

A może sonda LAMBDA się skończyła ??
Były: 323 BG B6 '91r. BLACK
323F 1.5 DOHC '95r. Grafit metalik
Nissan Almera N15 99/2000 Competence
Jest: Suka Viertarka
Ale i tak: Kocham wszystkie Madzie :D
http://www.samochody.dz.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2004, 23:11
Posty: 25
Skąd: N 49°48' E 20°06'
Auto: Suka Viertarka

Postprzez arche3 » 18 sie 2005, 23:00

Sprawdź filtr powietrza. Może być wilgotny lub mokry. Wtedy silnik chodzi "dziwnie" a spalanie jest większe.
arche3
 

Postprzez emi » 12 sie 2006, 14:41

ja mam podobny problem. moja madzia tez duzp pali od jakiegos czasu (11/12 litrow na trasie, wczesniej brala gora 7,5).komputer wykryl sonde lambda, wymienilam sonde, swiece, filtr powietrza tez wymienilam. a spalanie zostalo :| tyle tylko ze zadnych problemow z obrotami nie ma. na jalowym podosza sie do 1500 i spadaja do 900 na zimnym silniku, na rozgrzanym spadaja do300/400 i nie skaczą. auta nie dusi, nic nie szarpie, kopa ma takiego jak zawsze. komputer wykrywa teraz 0 błędów. wiec od czego to spalanie?? co jeszcze musze sprawdzic? jak to jest z tym uszkodzonym czujnikiem temp. silnika? czy oprocz duzego spalania jeszcze bym cos zauwazyla?
madzia my love
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 gru 2005, 12:47
Posty: 6
Skąd: Olecko/Gdańsk
Auto: mazda 323f 1,6 16V '93

Postprzez Crxiak » 7 lis 2006, 23:30

Witam.Mam problem jak w temacie.Moja madzia pochlania znaczne ilosci paliwska :( Po wymianie rozrzadu to juz wogole zaczela wariowac, nie miala mocy a an pelnym baku, glownie na trasie zrobilem 400 km :( okazalo sie ze rozrzad byl przestawiony o jeden zabek.Po naprawie sytuacja nieco sie poprawila gdyz za 100 zl zrobilem 280 km(200km na trasie) co daje ok 9 l na 100km.Moim zdaniem jest to nadal za duzo jak na ten silnik.Dzis wlalem paliwko za 50 zl = 12.5 l i do zapalenia rezerwy przejechalem 90 km(tym razem po miescie) co znowu daje wieeeeelkie spalanie.Styl jazdy do ok 4000 obr/min.
CO MOZE BYC PRZYCZYNA???????

Dodam tylko ze podlaczalem samochod pod komputer i tam zadnych bledow nie wykazywalo.Zmienilem filtr powietrza i paliwa.CO jeszcze??

Pomozcie prosze!
Początkujący
 
Od: 20 paź 2006, 20:15
Posty: 10
Skąd: Warszawa-Broodno
Auto: M....323 P 1.3 16 V

Postprzez Winetou » 7 lis 2006, 23:44

temat poruszany milion razy poleci do kosza

sprawdź błędy ecu – instrukcja na stronie klubowej w dziale obsługa – pewnie będzie to sonda lambda
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Crxiak » 7 lis 2006, 23:49

Tak jak pisalem zadnych bledow nie wykazuje komputer.Byl 2 razy podpinany raz w ASO mazdy a pozniej dla pewnosci w firmie specjalizujacej sie w elektronice wtryskowej.Nic zadnych bledow nigdy nie pokazal.Wiec sonda powinna byc dobra.

Temat faktycznie byl poruszany ale chcial bym sie dowiedziec konkretnie jakie moga byc przyczyny w tym autku z tym silnikiem.W pozostalych wiekszosc pisze o sondzie lub o przeplywce.Ale komp zadnych bledow nie wykazuje, samochod przyspiesza sprawnie, ma troche zbyt wysokie obroty na biegu jalowym.ok 900 zamiast 700.

A czy reset kompa moze w tym pomoc?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2006, 20:15
Posty: 10
Skąd: Warszawa-Broodno
Auto: M....323 P 1.3 16 V

Postprzez Winetou » 7 lis 2006, 23:57

Crxiak napisał(a):A czy reset kompa moze w tym pomoc?

może

sonda może być uszkodzona mimo, że ecu tego nie wykazuje

podepnę ten temat do innego – na przyszłość dopisz się proszę po prostu do jakiegoś istniejącego tematu
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Crxiak » 8 lis 2006, 00:01

O choroba to mnie teraz zmartwiles z ta sonda :( A jak ja mozna sprawdzic w inny sposob niz przez komputer i w inny niz kupic nowa i testowac :) ?Reset kompa to: Odpiecie klemy – od aku i trzymanie hamulca przez ok 30 sec tak?

Spoko bede sie stosowal do twojej prosby :)
Początkujący
 
Od: 20 paź 2006, 20:15
Posty: 10
Skąd: Warszawa-Broodno
Auto: M....323 P 1.3 16 V

Postprzez Winetou » 8 lis 2006, 00:04

Crxiak napisał(a):A jak ja mozna sprawdzic w inny sposob niz przez komputer i w inny niz kupic nowa i testowac

gdzieś kiedyś na forum widziałem wartości rezystancji jakie powinna mieć sprawna sonda – poszukaj – jest to temat rzeka i dużo jest na ten temat na forum – możesz też pożyczyć inną sprawną od kogoś, ale to taki raczej abstrakcyjny sposób


Crxiak napisał(a):Reset kompa to: Odpiecie klemy – od aku i trzymanie hamulca przez ok 30 sec tak?


Crxiak napisał(a):Odpiecie klemy – od aku i trzymanie hamulca przez ok 30 sec tak?

<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Crxiak » 8 lis 2006, 00:30

Winetou napisał(a):wartości rezystancji jakie powinna mieć sprawna sonda



A to dopiero dla mnie ciemna magia samych pojec :) Nic mi to nei mowi zaraz poczytam moze cos mi sie ten temat przyblizy.Pozyczyc nie mam od kogo niestety :(
Rozumiem ze lepiej reset kompa przeprowadzac na zimnym silniku?Czy jest to bez znaczenia?

A gdyby nie sonda i nie komp to co jeszcze :>
Początkujący
 
Od: 20 paź 2006, 20:15
Posty: 10
Skąd: Warszawa-Broodno
Auto: M....323 P 1.3 16 V

Postprzez GofNet » 8 lis 2006, 00:48

Uważam, iz lepiej przeprowadzić reset na gorącym silniku a później przejechać się tak, jak zwykle się jeździ przez jakieś 5-10km. Chodzi o ponowne zafiksowanie map wtryskowych.

Co do spalania, to przyczyn może być wiele, ale jak jeździsz do ASO, to może niech zerkną na wtryski?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Crxiak » 8 lis 2006, 03:11

Nie no w ASO bylem tylko raz jeden jedyny i pierwszy w dodatku :) Przytlaczaja mnie ich ceny.Jutro zrobie reseta zatankuje i zobacze.Jak cos to dalej bede was meczyl :)
Początkujący
 
Od: 20 paź 2006, 20:15
Posty: 10
Skąd: Warszawa-Broodno
Auto: M....323 P 1.3 16 V

Postprzez Crxiak » 8 lis 2006, 16:41

A jeszcze jedno pytanie.Czy szerokosc opon moze miec az taki wplyw na spalanie? BO w moim mam 195/50 R15 a tylko 73 koniki??
Początkujący
 
Od: 20 paź 2006, 20:15
Posty: 10
Skąd: Warszawa-Broodno
Auto: M....323 P 1.3 16 V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323