Olbrzymie spalanie + dziwne zachowanie

Postprzez bartek323c » 16 lis 2006, 14:48

Crxiak napisał(a):A jeszcze jedno pytanie.Czy szerokosc opon moze miec az taki wplyw na spalanie? BO w moim mam 195/50 R15 a tylko 73 koniki??


Ach, ja co prawda mam 323C ale motor zdaje się ten sam i kapcie też szersze od seryjnych – 185/50 R14. Ma to oczywiście wpływ na zużycie paliwa, ale nie powinno go zwiększyć w drastycznym stopniu. Również borykam się z problemem pijaństwa mojej madzi – 12,0 l/100km (tryb miejski) i zachodzę w głowę co jest grane. Odpala idealnie, chodzi równiutko, dość szybko się nagrzewa i schodzi z obrotów, komputer błędów żadnych nie wyrzuca. Jestem coraz bliższy stwierdzeniu, że ten typ tak musi, bo powoli brakuje mi pomysłów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez bartek323c » 16 lis 2006, 14:58

Crxiak napisał(a):Zmienilem filtr powietrza i paliwa.CO jeszcze??

Zmień świeczki – NGK BKR6E-11 – to jest odpowiedni typ do tego silnika (ja kupiłem takie na Allegro – z wysyłką po 10,00zł/szt). U mnie coprawda spalanie dzięki nim sie nie zmieniło, ale radocha z jazdy wzrosła znacznie – na starych po wdepnięciu prawego pedału do podłogi podczas wolnej jazdy na np. 1. biegu następowało zdławianie silnika, na nowych to samo skutkuje "ucieczką samochodu spod nogi" :) (jak na tę pojemność oczywiście).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez bartek323c » 16 lis 2006, 15:05

Crxiak napisał(a):wartości rezystancji jakie powinna mieć sprawna sonda



A to dopiero dla mnie ciemna magia samych pojec

Pojęcia może i magiczne, ale sprawa bardzo prosta. Trzeba się po prostu uzbroić w uniwersalny miernik (tzw. multimetr) i pobadać sobie napięcia i magiczne rezystancje (czyli oporności ;) ) podejrzanych czujników (w tym lambdy). Wzorcowe wartości napięć i rezystancji można znaleźć np. na łamach forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez bartek323c » 16 lis 2006, 15:19

Winetou napisał(a):sonda może być uszkodzona mimo, że ecu tego nie wykazuje

Pewnie i może tak być, ale myślę że uszkodzoną sondę można odczuć "organoleptycznie" – niestabilne obroty, nierówny rozkład mocy, dławienie, szarpanie itp.
Sytuacja, w której jedynym niepokojącym objawem jest zbyt duże zużycie paliwa jest cholernie trudna – z jednej str. autko jeździ bardzo dobrze i nic nie wskazuje na usterkę, z drugiej jednak coś jest nie tak skoro tyle pali, a wymienianie wszystkiego pokolei też daje po i tak nadwyrężonej kieszeni <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez xANDy » 16 lis 2006, 17:21

Sprawdzić jeszcze można czujnik temperatury motoru (od tego też zależy mieszanka). Jeśli on szwankuje i źle podaje temp. bloku silnika to wtedy autko chodzi jakby troszkę na ssaniu. Spala więcej, miewa dziury w mocy itp.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lukas20ek » 16 lis 2006, 18:02

Hej !! moj problem jest podobny mianowicie moja 323f 1.8 dohc wypiła ostatnio 15 litrow pb . Silnik nagrzewa sie dosc szybko a wskazoweczka od temp wedruje prawie do konca skali. Rano gdy ja odpalam to obroty wachaja sie miedzy 1500 -2000 dopiero po rozgrzaniu schodzi ponizej 1000. zauwarzyłem ze nie znacznie ubyło mi płynu chłodzacego. Z waszych wypowiedzi wnioskuje ze przyczyna takiego spalania moze to byc sonda lub np czujnik temp. Co jeszcze moze wpływac na wysokie zuzycie pb w tym modelu ???
Początkujący
 
Od: 26 paź 2006, 20:29
Posty: 17
Skąd: Tuszyn / Łódź
Auto: Mazda 626 cronos 2,0 + lpg

Postprzez lukas20ek » 6 gru 2006, 16:46

Wymieniłem dwa czujniki temp ,sonde lambda ,filtr powietrza ,swiece ,kable wysokiego napiecia i spalanie nieznacznie spadło ,ale nadal jest duuuze . Czy ma ktos jeszcze jakjs pomysł co moze powodowac wysokie spalanie. Jeżeli ktos ma 323f 1.8 dohc to prosze mi napisac ile taki silniczek Wam spala paliwka chodzi mi o jazde po miescie tak do 4- 4.5 tys obrotow lub prosze o kontakt gg 2479029. Pozdrawiam wszystkich klubowiczow ! !
Początkujący
 
Od: 26 paź 2006, 20:29
Posty: 17
Skąd: Tuszyn / Łódź
Auto: Mazda 626 cronos 2,0 + lpg

Postprzez xANDy » 6 gru 2006, 21:55

Nie wiem czy przepływka też nie jest odpowiedzialna za to – może być brudna albo uszkodzona.
Co do wolnych obrotów – możliwe, że coś jeszcze z silnikiem krokowym.
PS. nie znam się na benzyniakach... :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez GofNet » 6 gru 2006, 22:53

Nie wiem czy przepływka też nie jest odpowiedzialna za to
Może być...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez lukas20ek » 7 gru 2006, 05:13

A czy na przykład ustawienie zapłonu moze wpływac na spalanie???jak powinno sie ustawiac zapłon w 1.8 dohc???
xANDy napisał(a):Co do wolnych obrotów – możliwe, że coś jeszcze z silnikiem krokowym.

A gdzie dokładnie znajduje sie silnik krokowy w tym modelu???
Z góry dzieki za info.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2006, 20:29
Posty: 17
Skąd: Tuszyn / Łódź
Auto: Mazda 626 cronos 2,0 + lpg

Postprzez xANDy » 7 gru 2006, 09:46

Silnik krokowy "obsługuje" przepustnicę a ona jest tak pomiędzy wejściem powietrza a wtryskami... :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bartek323c » 7 gru 2006, 10:59

lukas20ek napisał(a):Wymieniłem dwa czujniki temp ,sonde lambda ,filtr powietrza ,swiece ,kable wysokiego napiecia i spalanie nieznacznie spadło

Troszkę się podłamałem po przeczytaniu powyższego, bo ja to mam dopiero spalanie: silnik 1.3 16V – 17l/100km w ruchu miejskim <płacze> , a jestem po wymianie wszystkich tych rzeczy oprócz sondy lambda. Jeżeli to nie będzie lambda – ściągam alusy, wyciągam fotelik córki i podpalam!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez xANDy » 7 gru 2006, 11:01

bartek323c napisał(a):ściągam alusy, wyciągam fotelik córki i podpalam!

Zawczasu odpompuj paliwo – szkoda tyle palić a bena droga...........
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bartek323c » 7 gru 2006, 11:10

xANDy napisał(a):Zawczasu odpompuj paliwo – szkoda tyle palić a bena droga...........

Teraz w moim silniku bena jest szybciej spalana niż w ognisku, to ja i tak wybrałem oszczędniejszą opcję ;)

Tak na poważnie, w życiu nie uwierzyłbym, że przy tej pojemności może wystąpić takie zużycie; teraz dosłownie obserwuję w czasie rzeczywistym opadającą wskazówkę wskaźnika paliwa :|
Ostatnio edytowano 7 gru 2006, 11:15 przez bartek323c, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez xANDy » 7 gru 2006, 11:13

bartek323c – sonda to pierwsze co trzeba "ruszyć". Drugie to sprawdzenie zapłonu (czy nie ma za dużego wyprzedzenia) a trzecie – czujnik temp. silnika – bo wtedy chodzi jakby na ssaniu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bartek323c » 7 gru 2006, 11:30

xANDy napisał(a):sonda to pierwsze co trzeba "ruszyć"

Sondę póki co sprawdziłem zwyczajnym woltomierzem i jedno czego jestem pewny to to, że reaguje na zmianę obrotów silnika – napięcie rośnie wraz z obrotami skokowo od ok. 0,25V do ok. 0,9V, ale zastanawia mnie fakt pojawiania się (na 1 – 2 sek.) napięcia rzędu 0,2V przy wysokich obrotach silnika.

xANDy napisał(a):Drugie to sprawdzenie zapłonu

Zapłonu nie sprawdzałem.

xANDy napisał(a):a trzecie – czujnik temp. silnika

Kilkakrotnie mierzyłem zmianę oporu wraz ze wzrostem temp. silnika i moim zdaniem jest ok – od 245 do 252 ohm przy max. rozgrzanym piecu.

W moim przypadku wzrost zużycia paliwa następował stopniowo – najpierw zaczęła łykać ok. 11l/100km w mieście, później ok. 12-13l/100km (miasto), a teraz po ostatnim tanku na full to już autentyczna tragedia – 17l/100km (miasto). Dodam tylko, że jeżdżę teraz spokojniej niż najbardziej stateczny emeryt w cinquecento.
Co mnie jeszcze nurtuje – czy środek do czyszczenia wtryskiwaczy (STP) mógł stać się gwoździem do trumny w temacie ogromnego spalania??? Przy ostatnim tankowaniu pozwoliłem sobie (po raz pierwsz w życiu) na takie cudo i właśnie ta "przyprawiona zupka" zaczęła przeogromnie smakować mazdziuni (wyniki 11, 12-13l/100km były z poprzednich tankowań – bez "przyprawy").
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Postprzez xANDy » 7 gru 2006, 11:54

Z tego co pamiętam – zakres działania sondy lambda wynosi 0,1-1V. Tylko, że układ reaguje na wachnięcia w granicach napięcia 0,9V (+/– 0,05V) czyli napięcie na niej nie powinno zmieniać się więcej niż 0,85-0,95V. Jeśli wariuje (zmienia bardzo gwałtownie) to trzeba ją "przeglądnąć".

Specyfik do wtryskiwaczy nie powinien nic takiego zrobić. Jakie paliwo tankujesz? Może 98 (wtedy spalanie może właśnie rosnąć, choć nie aż tyle).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lukas20ek » 7 gru 2006, 13:17

bartek323c napisał(a):silnik 1.3 16V – 17l/100km w ruchu miejskim

No to naprawde współczuje <głaszcze> myslałem ze moja duzo pali ( 14-15 pb)
Początkujący
 
Od: 26 paź 2006, 20:29
Posty: 17
Skąd: Tuszyn / Łódź
Auto: Mazda 626 cronos 2,0 + lpg

Postprzez xANDy » 7 gru 2006, 13:26

Mnie to poraża aż do zębów włącznie... jak moja krówka przekracza 6/100 a nawet tylko zbliża się do tej granicy to uważam, że rozpiła się jak nałogowiec....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bartek323c » 7 gru 2006, 13:29

lukas20ek napisał(a):No to naprawde współczuje

Dzięki. Dla mnie to jest wręcz chore; z takim spalniem to można mieć 3.0 V6 i jeździć z fantazją, a nie kulać się taką popierdziółką <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323