Witam!
Mam Mazdę 323 1,3 16v z silnikiem w stanie tragicznym. Chcę go wymienić i zastanawiam się nad włożeniem 1,6 16v – czy warto i jaki osprzęt w takiej sytuacji dochodzi dodatkowo do wymiany, żeby auto chodziło dobrze
Z góry dzięki za pomoc.
____________________________________________
323 BG B3 1,3 1.324ccm 16v SOHC 73KM 101Nm 1993r.
Przekładka silnika z B3 na B6.
Strona 1 z 1
Temat nie raz poruszany był na FORUM... poszukaj, a wymienić prawdopobnie będziesz musiał wszystko, czyli silnik, skrzynie, półosie, komputer i wiązkę, chodź z tym ostatnim nie jestem pewien. Raczej się to nie opłaca.
- Od: 2 lis 2004, 01:49
- Posty: 82
- Skąd: Szczecin
- Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r
[url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=14044]Winetou napisał(a):Mam Mazdę 323 1,3 16v z silnikiem w stanie tragicznym.
[/url]Jak więc mógł Ci to zrobić Twój "stary znajomy"? Zepchnął Ci grata, choć jesteś jego znajomym? Już po pierwszych kłopotach powinieneś zrezygnować z finalizacji transakcji.Winetou napisał(a):Kupiłem w niedzielę swoją pierwszą mazdusię 323F 1,3 16v z motorem B3. Po przejechaniu 20km Mazdusia się popsuła. Na szczęscie poprzedni właściciel jest moim starym znajomym, mechanikiem, więc wziął ją szybciutko do siebie i zaczął naprawiać. Okazało się, że w Mazdusi poszła cała głowica, która została wymieniona. Jednak mam aktualnie z nią 2 problemy.
1. Samochód na biegu jałowym ma bardzo niestabilne obroty, czasami spadają, po czym albo silnik gaśnie, albo wracają do normy – i tak się powtarza co jakiś czas, jak samochód stoi.
2. Zauważyłem jeden denerwujący odgłos w momecie, w którym samochód wchodzi na obroty – jakby "klekotanie" zaworów. Znajomy tłumaczy to faktem, że niestety nie zna dokładnych ustawień zaworów, dlatego ustawił je na oko – stąd moje najważniejsze pytanie – czy ktoś jest w stanie mi podać "parametry", jak one powinny być ustawione?
Co do przekładki, to lepiej sprzedać na złom, lub na części na Allegro to, co masz i kupić dobrą Mazdę (nie od znajomego). A tamtego gościa omijałbym z daleka, bo do uczciwych to On najprawdopodobniej nie należy.
Mazdę 323 BG B6 1,6i 16v możesz kupić już za 3.000zł, zaś auto do jazdy za około 5.000zł.
Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Przy wymianie silnika na pewno dojdzie nowa skrzynia, reszta przeniesienia napędu więc pewnie też. Osprzęt silnika to także chłodnica, która może być za mało wydajna, cały dolot z puszką filtra powietrza, itp. Być może konieczne będą zmiany w układzie kierowniczym – zależy jak się mieści nowy silnik i czy ew. wspomaganie będzie pasować. Poza tym, o ile nie jest to konieczne do zadziałania, to zdecydowanie warto zmienić hamulce na montowane pod mocniejszy silnik – no chyba, że te modele miały te same.
Jak do tego dopiszesz sobie konieczność legalizacji tej zmiany (i ew. zmiany w polisach OC/AC) to stwierdzisz szybko, że to jest po prostu nieopłacalne. Jakby to był taki sam silnik, a autko nowsze – to można próbować. Jeśli jednak nie wpakowałeś sporej kasy w remont nadwozia czy zawieszenia (a nawet i wtedy) to poważnie przemyśl, co GofNet napisał...
Jak do tego dopiszesz sobie konieczność legalizacji tej zmiany (i ew. zmiany w polisach OC/AC) to stwierdzisz szybko, że to jest po prostu nieopłacalne. Jakby to był taki sam silnik, a autko nowsze – to można próbować. Jeśli jednak nie wpakowałeś sporej kasy w remont nadwozia czy zawieszenia (a nawet i wtedy) to poważnie przemyśl, co GofNet napisał...
O ile w obecnym pojeździe takowe posiada, bo w B3 wspomaganie nie występowało w standardzie w każdej 323. Co innego w B6. Tam było zakładane jako standard (wraz z tylnymi uchylnymi szybkami w hatchback'u).Briareos napisał(a):czy ew. wspomaganie będzie pasować.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
A to ciekawe stwierdzenie. Ja osobiście nie spotkałem takiego B6, który by nie miał wspomagania. Aaale może się mylę? Różnie to z Mazdą bywało – czasem na biedne rynki nie dawali kontrolki rezerwy, może i na bardzo biedne kraje nie rzucali wspomagania.marek napisał(a):Hmmm, mój kolega ma B6 i nie ma wspomagania...GofNet napisał(a):Tam było zakładane jako standard
Diabli wiedzą, czy na wyjątkowo ubogie państwa czasami nie dawali silników...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Może więc jest to egzemplarz z pierwszych serii tych pojazdów wysyłanych na rynek europejski. Trudno powiedzieć.marek napisał(a):Mi się wydaje, że Belgia biednym krajem nie jest
PS. A może było, ale ktoś wymontował, bo się zepsuło .
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Rocznik 1991.GofNet napisał(a):Może więc jest to egzemplarz z pierwszych serii tych pojazdów wysyłanych na rynek europejski. Trudno powiedzieć.
W/g pamiętnej rosyjskiej strony z dekoderem VIN, ten egzemplarz nie miał P/S od nowości.GofNet napisał(a):A może było, ale ktoś wymontował, bo się zepsuło
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości