Dziura w obrotach, nierówna praca silnika
Grzyby spoko pisale ze sprawdze ale teraz nie mam mozliwosci! jestem na wiosce a tutaj nie maja sklepow z rezystorami i diodami przyjade do wroclawia jutro to zanabede wsyzstko i wpisze co sie wyswietla
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Pepey napisał(a):jutro to zanabede wsyzstko i wpisze co sie wyswietla
hmmm, jutro może ci się nie udać
Ale czekamy co ci dioda "wypstryka"
Grzyby napisał(a):Pepey napisał:
jutro to zanabede wsyzstko i wpisze co sie wyswietla
hmmm, jutro może ci się nie udać język
Ale czekamy co ci dioda "wypstryka"
uda uda na elektroniczna cisne od rana mam nadzieje ze wystuka cos malo kosztownego
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Pepey napisał(a):mam nadzieje ze wystuka cos malo kosztownego
to najlepiej żeby w ogóle nie błysnęła
Pepey napisał(a):uda uda na elektroniczna cisne od rana
phi, zapomniałem że są takie cuda (niestety nie w Kielcach )
Grzyby napisał(a):Pepey napisał:
mam nadzieje ze wystuka cos malo kosztownego
to najlepiej żeby w ogóle nie błysnęła zeby
jak wogole nie blysnie to wiem juz od czego zaczac...czyszczenie baku swojego czasu to auto jezdzilo na LPG co wiaze sie z nienalewaniem do baku paliwa=syf i duzo wody
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
no to mam problem... dioda jest sprawna w tescie diagnostycznym probnym przy polaczeniu FEN i GND dioda nie swieci zarowno przy wlaczonym jak i wylaczonym zaplonie.
gdy zmostkowalem GND i TEN i podlaczylem FEN i B+ nic a nic sie nie wyswietlalo ale gdy dalem B+ z masa dioda swiecila ciagle. co jest nie tak? czy moje gniazdko FEN jest spieprzone? nie mialem czasu teraz dokladniej sprawdzac musze leciec na zjazd rodzinny ale pozniej to obadam dokladnie. ale moze mieliscie podobny problem?
gdy zmostkowalem GND i TEN i podlaczylem FEN i B+ nic a nic sie nie wyswietlalo ale gdy dalem B+ z masa dioda swiecila ciagle. co jest nie tak? czy moje gniazdko FEN jest spieprzone? nie mialem czasu teraz dokladniej sprawdzac musze leciec na zjazd rodzinny ale pozniej to obadam dokladnie. ale moze mieliscie podobny problem?
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Pepey napisał(a):gdy zmostkowalem GND i TEN i podlaczylem FEN i B+ nic a nic sie nie wyswietlalo ale gdy dalem B+ z masa dioda swiecila ciagle.
Gratuluję. Test Twoja Madzia przeszła pozytywnie. A my dzięki temu mamy łamigłówkę....
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
tylko dziwne ze nie wyswietlil nawet rodzaju silnika na wlaczonym silniku (chyba ze za krotko trzymalem)
teraz pytanie, czy tester diodowy wyswietla tez awarie pompy i wtryskiwaczy? oraz jakies nieprawidlowsoci jesli chodzi o swiece? bo w tym widze jakies ewenmtualne przyczyny takiego zachowania ;/
teraz pytanie, czy tester diodowy wyswietla tez awarie pompy i wtryskiwaczy? oraz jakies nieprawidlowsoci jesli chodzi o swiece? bo w tym widze jakies ewenmtualne przyczyny takiego zachowania ;/
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Pepey napisał(a):tylko dziwne ze nie wyswietlil nawet rodzaju silnika na wlaczonym silniku (chyba ze za krotko trzymalem)
u mnie też nie wyświetla ale to nie problem.
Pepey napisał(a):dioda nie swieci zarowno przy wlaczonym jak i wylaczonym zaplonie
To ma być tak – zapłon włączony (silnik nie pracuje) i zapłon włączony (silnik pracuje).
Przy wyłączony zapłonie (wyłączonej stacyjce) nie ma prawa nic pokazywać.
Jeżeli w ten sposób wykonałeś test to:
Pepey napisał(a):zmostkowalem GND i TEN i podlaczylem FEN i B+ nic a nic sie nie wyswietlalo
po prostu brak błędów.
Pepey napisał(a):gdy dalem B+ z masa dioda swiecila ciagle. co jest nie tak?
wszystko jest ok, B+ to zasilanie a masa to.... i wtedy ma świecić.
Nie masz żadnych błędów kompa. Wychodzi na to że wszystko jest sprawne – jedynie cuś niedomaga.
Tylko teraz jest zasadnicze pytanie – co?
Dobra, znalazłem w końcu chwilę czasu by zrobić fotki danego rozdziału w książce. Po kolei będzie tu umieszczonych 5 fotek. Pod nimi na wszelki wypadek umieszczę link dop archiwum zawierający te same zdjęcia ale w b. dużej rozdzielczości. Ma ono 10 MB, także proszę o wyrozumiałość przy ściąganiu tego – transfer może być różny...
Link do archiwum:
http://83.16.120.146/mazdaspeed/cisnienie/sprawdzanie_cisnienia.zip
Mam nadzieję że to się komuś przyda... Pozdrawiam
Link do archiwum:
http://83.16.120.146/mazdaspeed/cisnienie/sprawdzanie_cisnienia.zip
Mam nadzieję że to się komuś przyda... Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
dzieki wielkie za te fotki! przydadza sie na bank, jutro wracam d domu i zaczne poszukiwania, mam jeszcze pytanko czy ktos wie jakie naiecia powinny byc na sondzie lambda mierzac miernikiem i czy da sie tak dokladnie sprawdzic bochociaz komp nic nie wyswietla to mozliwe ze sonda jest paaka bo juz byla raz zmieniana i nie jest oryginalna, obio misie o uszy cos ze na wolnych 0,3V a na wysokich ok 0,9V ale ile w tym prawdy? nastepne beda swieczki i wtryskiwacze do sprawdzenia...
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Zależy jaką masz tą sondę.... Uniwersalna często potrafi "paść" po 5k km... Ja za oryginał do BG płaciłem coś 240zł.
poszukaj dokładnego info w dziale LPG – jest tam to na 100%, a sam teraz nie pamiętam... w każdym bądź razie na rozgrzanym silniku powinno być w okolicach 0,5V zaś przy dodawaniu/odejmowaniu gazu napięcie powinno rosnąć/maleć.
Pepey napisał(a):obio misie o uszy cos ze na wolnych 0,3V a na wysokich ok 0,9V
poszukaj dokładnego info w dziale LPG – jest tam to na 100%, a sam teraz nie pamiętam... w każdym bądź razie na rozgrzanym silniku powinno być w okolicach 0,5V zaś przy dodawaniu/odejmowaniu gazu napięcie powinno rosnąć/maleć.
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
dzisiaj udalo mi sie pomierzyc na rozgrzanym silniku sonda na wolnych obrotach pokazywala jakies 0,15V czyli zle z tego co doczytalem, bo powinna ok 0,5V... jutro postara msie ja wymienic i dac znac. najprawdopodbniej wypalil sie tlenek cyrkonu ktory wytwarza napiecie w sondzie po osiagnieciu odp temperatury
- Od: 20 maja 2004, 19:22
- Posty: 362
- Skąd: Wrocław/Międzybórz
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość