Dziura w obrotach, nierówna praca silnika

Postprzez Pepey » 10 cze 2006, 22:36

Grzyby spoko pisale ze sprawdze ale teraz nie mam mozliwosci! jestem na wiosce a tutaj nie maja sklepow z rezystorami i diodami przyjade do wroclawia jutro to zanabede wsyzstko i wpisze co sie wyswietla :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Grzyby » 10 cze 2006, 23:08

Pepey napisał(a):jutro to zanabede wsyzstko i wpisze co sie wyswietla

hmmm, jutro może ci się nie udać :P
Ale czekamy co ci dioda "wypstryka"
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pepey » 10 cze 2006, 23:13

Grzyby napisał(a):Pepey napisał:
jutro to zanabede wsyzstko i wpisze co sie wyswietla

hmmm, jutro może ci się nie udać język
Ale czekamy co ci dioda "wypstryka"


uda uda :D na elektroniczna cisne od rana :) mam nadzieje ze wystuka cos malo kosztownego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Grzyby » 10 cze 2006, 23:17

Pepey napisał(a):mam nadzieje ze wystuka cos malo kosztownego

to najlepiej żeby w ogóle nie błysnęła :D
Pepey napisał(a):uda uda na elektroniczna cisne od rana

phi, zapomniałem że są takie cuda (niestety nie w Kielcach :( )
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pepey » 10 cze 2006, 23:45

Grzyby napisał(a):Pepey napisał:
mam nadzieje ze wystuka cos malo kosztownego

to najlepiej żeby w ogóle nie błysnęła zeby


jak wogole nie blysnie to wiem juz od czego zaczac...czyszczenie baku swojego czasu to auto jezdzilo na LPG co wiaze sie z nienalewaniem do baku paliwa=syf i duzo wody :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Grzyby » 10 cze 2006, 23:46

Pepey napisał(a):czyszczenie baku

+ nowy filtr paliwa :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pepey » 11 cze 2006, 00:26

Grzyby napisał(a):Pepey napisał:
czyszczenie baku

+ nowy filtr paliwa usmiech



filterek zmieniany z 5-10kkm temu :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Pepey » 11 cze 2006, 11:09

no to mam problem... dioda jest sprawna w tescie diagnostycznym probnym przy polaczeniu FEN i GND dioda nie swieci zarowno przy wlaczonym jak i wylaczonym zaplonie.
gdy zmostkowalem GND i TEN i podlaczylem FEN i B+ nic a nic sie nie wyswietlalo ale gdy dalem B+ z masa dioda swiecila ciagle. co jest nie tak? czy moje gniazdko FEN jest spieprzone? nie mialem czasu teraz dokladniej sprawdzac musze leciec na zjazd rodzinny ale pozniej to obadam dokladnie. ale moze mieliscie podobny problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Orin » 11 cze 2006, 11:44

Pepey napisał(a):gdy zmostkowalem GND i TEN i podlaczylem FEN i B+ nic a nic sie nie wyswietlalo ale gdy dalem B+ z masa dioda swiecila ciagle.

Gratuluję. Test Twoja Madzia przeszła pozytywnie. A my dzięki temu mamy łamigłówkę.... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Pepey » 11 cze 2006, 15:50

tylko dziwne ze nie wyswietlil nawet rodzaju silnika na wlaczonym silniku (chyba ze za krotko trzymalem)

teraz pytanie, czy tester diodowy wyswietla tez awarie pompy i wtryskiwaczy? oraz jakies nieprawidlowsoci jesli chodzi o swiece? bo w tym widze jakies ewenmtualne przyczyny takiego zachowania ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Grzyby » 11 cze 2006, 16:04

Pepey napisał(a):tylko dziwne ze nie wyswietlil nawet rodzaju silnika na wlaczonym silniku (chyba ze za krotko trzymalem)

u mnie też nie wyświetla ale to nie problem.
Pepey napisał(a):dioda nie swieci zarowno przy wlaczonym jak i wylaczonym zaplonie

To ma być tak – zapłon włączony (silnik nie pracuje) i zapłon włączony (silnik pracuje).
Przy wyłączony zapłonie (wyłączonej stacyjce) nie ma prawa nic pokazywać.
Jeżeli w ten sposób wykonałeś test to:
Pepey napisał(a):zmostkowalem GND i TEN i podlaczylem FEN i B+ nic a nic sie nie wyswietlalo

po prostu brak błędów.

Pepey napisał(a):gdy dalem B+ z masa dioda swiecila ciagle. co jest nie tak?

wszystko jest ok, B+ to zasilanie a masa to.... i wtedy ma świecić.

Nie masz żadnych błędów kompa. Wychodzi na to że wszystko jest sprawne – jedynie cuś niedomaga.
Tylko teraz jest zasadnicze pytanie – co?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Orin » 11 cze 2006, 19:48

Dobra, znalazłem w końcu chwilę czasu by zrobić fotki danego rozdziału w książce. Po kolei będzie tu umieszczonych 5 fotek. Pod nimi na wszelki wypadek umieszczę link dop archiwum zawierający te same zdjęcia ale w b. dużej rozdzielczości. Ma ono 10 MB, także proszę o wyrozumiałość przy ściąganiu tego – transfer może być różny...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Link do archiwum:
http://83.16.120.146/mazdaspeed/cisnienie/sprawdzanie_cisnienia.zip

Mam nadzieję że to się komuś przyda... Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Grzyby » 11 cze 2006, 20:45

Kurcze fajnie macie.
Do waszych wozów jest kniga w cywilizowanym języku..........
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pepey » 13 cze 2006, 09:04

dzieki wielkie za te fotki! przydadza sie na bank, jutro wracam d domu i zaczne poszukiwania, mam jeszcze pytanko czy ktos wie jakie naiecia powinny byc na sondzie lambda mierzac miernikiem i czy da sie tak dokladnie sprawdzic bochociaz komp nic nie wyswietla to mozliwe ze sonda jest paaka bo juz byla raz zmieniana i nie jest oryginalna, obio misie o uszy cos ze na wolnych 0,3V a na wysokich ok 0,9V ale ile w tym prawdy? nastepne beda swieczki i wtryskiwacze do sprawdzenia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Orin » 13 cze 2006, 15:45

Zależy jaką masz tą sondę.... Uniwersalna często potrafi "paść" po 5k km... :| Ja za oryginał do BG płaciłem coś 240zł.
Pepey napisał(a):obio misie o uszy cos ze na wolnych 0,3V a na wysokich ok 0,9V

poszukaj dokładnego info w dziale LPG – jest tam to na 100%, a sam teraz nie pamiętam... w każdym bądź razie na rozgrzanym silniku powinno być w okolicach 0,5V zaś przy dodawaniu/odejmowaniu gazu napięcie powinno rosnąć/maleć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Pepey » 14 cze 2006, 12:11

firmy Walker jednoprzewodowa "uniwersalna" chyba wlasnie heh.
dzis popludniu to dokladnie sprawdze miernikiem.
dla formalnosci rozumiem ze jedenkabel do sondy a drugi do masy i mierzyc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Orin » 14 cze 2006, 13:13

Pepey napisał(a):dla formalnosci rozumiem ze jedenkabel do sondy a drugi do masy i mierzyc?

zgadza się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Pepey » 16 cze 2006, 22:10

dzisiaj udalo mi sie pomierzyc na rozgrzanym silniku sonda na wolnych obrotach pokazywala jakies 0,15V czyli zle z tego co doczytalem, bo powinna ok 0,5V... jutro postara msie ja wymienic i dac znac. najprawdopodbniej wypalil sie tlenek cyrkonu ktory wytwarza napiecie w sondzie po osiagnieciu odp temperatury
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez giera » 16 cze 2006, 22:45

Ja miałem zupełnie identyczny problem i pomogła regulacja zapłonu + wymiana świec i ustawienie mieszanki(była za duża i do 3000obrotów sie dławił a powyżej szedł idealnie).
Przemo & Aga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2006, 21:59
Posty: 81
Skąd: Poznań
Auto: była 323F będzie 6

Postprzez Grzyby » 16 cze 2006, 23:06

error :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323