Dziura w obrotach, nierówna praca silnika

Postprzez Pepey » 17 cze 2006, 09:10

giera napisał(a):Ja miałem zupełnie identyczny problem i pomogła regulacja zapłonu + wymiana świec i ustawienie mieszanki(była za duża i do 3000obrotów sie dławił a powyżej szedł idealnie).



a sprawdzales wtedy sonde lambda? albo kodami bledow? bo wydaje mi sie ze by mi to wyswietlil na bledach kodow. jeszcze dla pewnosci przed zakupem dzisiejszym sprawdze to czy sie jakies nowe nie pojawily
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez giera » 17 cze 2006, 09:46

nie nie sprawdzałem ;(
Przemo & Aga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2006, 21:59
Posty: 81
Skąd: Poznań
Auto: była 323F będzie 6

Postprzez Pepey » 17 cze 2006, 09:50

a wymieniales ja kiedykolwiek? (sonde lambda)
no i cyz wzroslo Ci przez to sspalnie czy miales tylko owa dziure
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Cysiek » 17 cze 2006, 11:10

U mnie też chyba padła sonda, bo już wszystkiego próbowałem i efektu żadnego nie widać. Obroty na jałowym lekko falują. Jak się puści gaz to opadną na 1000 i lekko falują do 1100 i po 10 sek opadają na 900. Spalanie mam w normie 10l Lpg w mieście przy krótkich odcinkach. Z tymi obrotami to są jazdy jak w czeskim filmie nikt nic nie wie :|
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Pepey » 17 cze 2006, 11:26

ja chcialbym tylko wiedziec czy jak ktos z was badal kody bledow to wysiwetlil mu sie kod ze lambda uszkodzona czy eetz nie :D bo wywalic 100 zeta i wymienic dobra czesc to nie sztuka :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Cysiek » 17 cze 2006, 11:29

Pepey napisał(a):ja chcialbym tylko wiedziec czy jak ktos z was badal kody bledow to wysiwetlil mu sie kod ze lambda uszkodzona czy eetz nie bo wywalic 100 zeta i wymienic dobra czesc to nie sztuka

Ja sprawdzałem testerem i wyskoczył mi błąd nr 15. To jest coś z sondą, ale jeszcze jej nie wymieniłem, bo nie mam kasy narazie
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Pepey » 17 cze 2006, 11:39

hm mam rozumiec ze masz podobne objawy do moich?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Orin » 17 cze 2006, 11:43

Cysiek napisał(a):mnie też chyba padła sonda, bo już wszystkiego próbowałem i efektu żadnego nie widać. Obroty na jałowym lekko falują


Twój problem jest wyjaśniony w dziale LPG. Masz za ubogą mieszankę lub za długi przewód od reduktora do miksera. Więcej znajdziesz w odpowiednim dziale.

Jeśli ktoś chce SPRAWNĄ sondę, ale ze spier... gwintem to chętnie prześlę. Oryginalna, 100k km. Cena za paczkę + na browar :] Chętni na priv
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Cysiek » 17 cze 2006, 12:39

Orin napisał(a):Twój problem jest wyjaśniony w dziale LPG. Masz za ubogą mieszankę lub za długi przewód od reduktora do miksera. Więcej znajdziesz w odpowiednim dziale.

Wtedy to miałem problem z v max, a to to już inny problem. Falowanie mam na Pb i Lpg. Tylko że u mnie nie telepje na biegu jałowym tylko tak jak by obroty się przywieszały i po jakimś czasie opadają. Co do tamtego tematu to sobie podarowałem bo i tak głównie śmigam po mieście a w trase to żadko się zapuszczam
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Pepey » 17 cze 2006, 13:22

oki sprawdzilem jeszcze raz
BLEDOW W ECU BRAK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Pepey » 4 lip 2006, 08:31

Wiec juz usunalem przyczyne usterki, przyznam ze byla dosc ciekawa a zarazem smieszna. Po usunieciu parownika, zostalo okablowanie od gazu, ale bylo tak ladnie wszystko pochowane profesjonalnie w tunelikach ze myslalem ze to cos oryginalnego made in japan. przygladajac sie dokladniej zobaczylem na ktorym tunelu od kabla polskie napisy. rownie sprytny byl ukryty modulator do wtryskow....byl on wpiety w sonde lambda i w kable sterujace wtryskami, to powodowalo zle odczyty i napiecie na sondzie lambda spowodowane brakiem parownika i ECU gazu. dlatego komputer mazdy nie pokazywal zadnych bledow. ot i caly problem, niepotrzebnie wydalem 80 zl na sonde bo podejrzewam ze tamta byla dobra. no ale plus dla panow od gazu za profesjonalke...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez carlo80 » 9 wrz 2006, 18:04

szarpie mi, telepie na PB. Na LPG jest super – no moze troche za duze spalanie – 10L, ale "buta" autko ma ok.
Na PB w czasie dodawania gazu lataja obroty. Nie mozna wcisnac gazu do dechy, bo uto zwolni na maxa i tak jakby nie bylo mieszanki . Przy leciutkiej jak piorko nodze mozna dojechac ...

A teraz co zrobilem:

Zmierzylem napiecie na Sondzie po rozgrzaniu i bylo ledwo 0.1V .
Przy dodawaniu gazu tez nic nie reagowala. W sumie mam stary miernik analogowyi troche niedomaga ale i tak mysle ze chyba padla sonda.

Prosilbym o podanie jeszcze raz dzialajacego linka do mierzenia cisnienia na pompie – bo moze ona mi pada?

http://83.16.120.146/mazdaspeed/cisnien ... nienia.zip

Jutro zamierzam kupic miernik elektroniczny i postaram sie zbadac opor na przeplywomierzu – moze on zwariowal ? Klapke ma chodzaca gladko i cala.

Aha, w czasie pomiaru zlacza ECU – zwarly mi sie TEN z B+ i skoczyla iskra,
Obrazek
czy cos moglo sie uszkodzic ? Przy okazji przepalila mi sie dioda i nie moglem juz zbadac wyników:(

Na przekazniku pompy paliwa – napiecia byly ok, Jutro jeszcze zmierze tam dobrym miernikiem opornosc.

Poradzcie co moze niedzialac ze na PB jest zle a na LPG dobrze?
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Orin » 10 wrz 2006, 11:42

carlo80 napisał(a):Prosilbym o podanie jeszcze raz dzialajacego linka do mierzenia cisnienia na pompie – bo moze ona mi pada?

Te pliki są na moim serwerze. Proszę stosować naprzemiennie te dwa linki, bo zawsze któryś działa:
http://83.16.120.146/mazdaspeed/cisnien ... nienia.zip
http://83.19.32.106/mazdaspeed/cisnieni ... nienia.zip
W razie nie działających linków proszę o info na PW. Pozdrawiam

Co do problemu – masz walniętą sondę, jednak nawet z uszkodzoną powinien silnik sie tak dziwnie nie zachowywać. Stawiam albo na przepływomierz albo na pompę (najlepiej zdejmij przewód doprowadzający paliwo do listwy wetryskowej (albo do gaźnika) i sprawdź czy przy próbie odpalenia paliwo leci mocnym strumieniem :) Tylko uważaj przy tym :D Co do zwarcia – mogłeś usmażyć obwód do diagnozy błędów, ale nie jest to pewne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez carlo80 » 10 wrz 2006, 23:49

Jej wydajnosc – mozna byloby zmierzyc manometrem na koncu , ale nie mam go :(
Odnosnie efektow, to jest tak ze auto dziala jakby czasami byly w dostarczaniu paliwa... i szarpie autem/

a co przeplywomierz to chyba pozostaje mi go rozebrac i ruszajac przeplywka , zmierzyc opornosc i czy miesci sie w optymalnych zakresach ohm.
Nie wiem jak ze zbadaniem temp , bo bede badal w domu – i w tych samych warunkach temperaturowych :]

Dzieki za linka – sciaga sie .zip
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Orin » 11 wrz 2006, 08:55

carlo80 napisał(a):zmierzyc opornosc i czy miesci sie w optymalnych zakresach ohm

Pamiętam że przy stopniowym wychylaniu klapki w przepływce opór nie rośnie liniowo. Są chyba 3 niezależne zakresy, także się nie zdziw. Niestety nie pamiętam linka do tematu w którym ktoś to ładnie opisał dla BG... Chyba że masz taką rozpiskę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez carlo80 » 11 wrz 2006, 09:11

Orin napisał(a):... Co do zwarcia – mogłeś usmażyć obwód do diagnozy błędów, ale nie jest to pewne.

Dzisiaj moze sprobuje odczytac bledy , bo mam juz nowa diodke i sprawdze czy zlacze dziala :/ Jezeli poszlo zlacze, to czy bedzie latwo je odrestaurowac? ;]
Pamiętam że przy stopniowym wychylaniu klapki w przepływce opór nie rośnie liniowo. Są chyba 3 niezależne zakresy, także się nie zdziw. Niestety nie pamiętam linka do tematu w którym ktoś to ładnie opisał dla BG... Chyba że masz taką rozpiskę

Mam jedynie mala tabelke w ktorej sa bodajze 3 polozenia przeplywki i odpowiadajace jej polozeniu opornosci + kilka pozycji odnosnie temp zasysanego powietrza.
A tabelka pochodzi z ksiazki dot. serwisu mazdy 323 89-94 [ do sciagniecia z forum ].

Dam znać po teście.
pozdrawiam

Ps. Orin, Ile Ci pali taka mazdeczka 1.8 16v 4wd? chodzi o PB ?
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Orin » 11 wrz 2006, 15:40

carlo80 napisał(a):Ps. Orin, Ile Ci pali taka mazdeczka 1.8 16v 4wd? chodzi o PB ?

Pb to kiedyś dawno testowałem, przy warunkach: zima, krótkie odcinki, ślisko, trzymanie na obrotach do 5 tyś. to wychodziło 9-9,5 l / 100km. Gazu mi pali w trasie 9,5-10,5 w lato, w cyklu mieszanym 11,5-12,5. W zimę średnio litr więcej. Jazda spokojna, bez trzymania na obrotach, tak do 130 km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez carlo80 » 11 wrz 2006, 22:10

oki, przeplywomierz sprawdzony .
Rezystancja miesci sie w zakresach dla wszystkich czterech pomiarow
1. e2 -vs : 200-6000ohm (zamknieta przeplywka) , 20-1200 ohm (otwarta)
2. f1-fc: +& ohm zamknieta, 0 ohm otwarta
3. e2-vc : 200-400ohm
4. e2 – tha3: temp : (20st. cels) – 2.21-2.68 Ohm

Wyglada wiec na to ze przeplywomierz jest ok.

Zbadalem rowniez sonde lambda.
Jednak dziala!
Na LPG mialem po krotkiej jezdzie 0.98V – czyli bogata mieszanka
Po przelaczeniu na PB odrazu spadlo do 0.15V i nawet przy gazowaniu nie chcialo wzrosnac.
Natomiast silnik dlawil sie i szarpal .

Wydawalo mi sie jakby bylo slychac "iskrowanie" na wtryskiwaczach – i to w momentach dlawienia – ale moze mi sie wydaje?!

Czy to juz swiadczy o tym ze to pompa paliwa ? Wtryskiwacze na pewno czyste i leja.
Jakie pozostaly mi jeszcze mozliwosci ?

Moze byc Czujnik temperatury plynu chlodzacego? On chyba nie jest brany pod uwage w LPG ? Czy miesci sie on na kolektorze ssacym ? Kolo wtryskiwaczy ?
Pomozcie !
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Postprzez Briareos » 11 wrz 2006, 22:19

carlo80 napisał(a):spadlo do 0.15V i nawet przy gazowaniu nie chcialo wzrosnac

No to raczej sonda nie działa... Też zależy jeszcze czym to mierzyłeś, to napięcie się zmienia tak ok. 3 razy na sekundę. Tanie cyfrowe mierniki nie nadążają, albo sprawdź wychyłowym albo szybszym cyfrowym/z bargrafem.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez carlo80 » 11 wrz 2006, 22:57

przepraszam, ale jak ma wskazywac wieksze napiecie , jak mieszanka jest nie oszukujmy sie uboga? :>
A poza tym po przelaczeniu na LPG podaje 0.98V .
rada : zamiast dzielić , mnóż przez odwrotność
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2006, 23:32
Posty: 129
Skąd: wrocław
Auto: BMW 318Ti Compact '98r [140KM]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323