3 gary, szarpanie przy przyspieszaniu, ubytek płynu chłodniczego

Postprzez Przybył2 » 2 sty 2009, 19:05

zmniejszona kompresja na jednym garze może świadczyć o pękniętej uszczelki pod głowicą , jeśli dymienie z rury wydechowej jest na prawde bardzo duże to oznacza że uszczelka poszła z kanału wodnego do gara jeśli ktoś będzie sam robił uszczelkę pod głowicą to musicie zaopatrzyć się w nakładkę na gedorkę 12 , 12 kątna bo inaczej ciężko będzie odkręcić głowicę
a radził bym wam obejrzeć całą chłodnicę , wszystkie węże i przede wszystkim pompę wody jeśli gubi płyn
pytanie jeszcze czy braki płynu zauważalne są po jeździe samochodem czy tylko po postoju , czy podczas jazdy i postoju
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 22:44
Posty: 27
Skąd: poznan
Auto: mazda 323f BG 91' 1,6 16v
Mazda Xedos 9 2,5 V6 24v lpg

Postprzez ghostfaceone » 2 sty 2009, 20:58

Wiec wyglada to tak ze raczej po postoju bo po jezdzie to plynu przybywa :D ... powiedzmy ze zaleje do dopuszczalnego MAX to po jezdzie jest prawie pelen zbiornik. Auto postoji zejdzie do minimum, przejade kawalek znowu jest powyzej max ...potem postoji to jest sucho...itd

Hmm a co do kompresji to uslyszalem ze tylko 10.5 czyli ta najmniejsza jest w porzadku a wyniki rzedu 12 na pozostalych 3 oznaczaja obecnosc oleju w garach przez co zwiekszona jest kompresja (olej uszczelnia czy cos w tym rodzaju) ...to jak to jest w koncu ? <jelen>

PS co do dymienia to jest znikome wlasciwie go nie ma tylko na bialo po postoju ...ale zdecydowanie wyglada to na pare wodna a nie typowy siwy dym po palonym oleju
205 ----> E36 -----> 323f
Obrazek
Obrazek
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#626802 Moja kochana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 11:25
Posty: 145
Skąd: Kraków
Auto: 323f 1.8 DOHC 16v 91r/BA GT V6

Postprzez Przybył2 » 30 sty 2009, 12:46

mirek na 90 % uszczelka pod głowicą jak rzyga płynem ze zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnika
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 22:44
Posty: 27
Skąd: poznan
Auto: mazda 323f BG 91' 1,6 16v
Mazda Xedos 9 2,5 V6 24v lpg

Postprzez Przybył2 » 30 sty 2009, 12:50

mnie wymiana kompletu uszczelek wyniosła :
-uszczelka pod głowice 55zł
-uszczelka pod kolektor ssący 18 zł
-uszczelka pod kolektor wydechowy 22 zł
-olej mobil 1 4l 10w40 98 zł
-filtr oleju 21 zł
-klucz na gedore 12 dwunastokątny 11zł
-planowanie 70 zł
i ok 4,5 godziny roboty


p.s. olej wymieniłem bo miałem już przekulane na poprzednim jakieś 19 tyś
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 22:44
Posty: 27
Skąd: poznan
Auto: mazda 323f BG 91' 1,6 16v
Mazda Xedos 9 2,5 V6 24v lpg

Postprzez Piotr Wozniak » 31 sty 2009, 06:15

czesc,
"Fabryczna" kompresja w silniku BP-DOHC jest 14 albo tuz ponizej.
12- jako tako,
10- zbierac kase na remont silnika

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez lantis » 11 cze 2010, 21:23

Witam i proszę o pomoc fachowców. (Witaj Mirek:))

Znalazłem tu niemalże podobny problem jaki pojawił się ostatnio u mnie, przynajmniej z tytułu który nazwał bym chyba tak samo, ale w skrócie napiszę co mi się stało :

W mojej 323 F BA 1,5 '97 LPG zaczął przegrzewać się silnik, zaczął zjadać większą ilość oleju i chyba zaczął zasysać płyn chłodniczy. Po przejechaniu kilku kilometrów obrotomierz niemalże zaczął się zamykać, spod maski wydobywał się dziwny dźwięk jakbym słyszał jakiś ocierający się łańcuch, a pod maską to aż syczało z gorąca. Mechanik stwierdził, że to napewno będzie uczczelka pod głowicą. Po rozkręceniu okazało się, że jej stan jest raczej całkim wporządku. Ale strzeliła pompa wody. Zdecydował się na wysłanie głowicy do splanowania do jakich fachowców w Mikołowie (może ktoś z was zna ?) tam się okazało, że głowica jest pęknięta i wzieli się za spawanie. Przy okazji tego wszystkiego zdecydowałem się jeszcze na wymienę rozrządu, kilka uszczelek, wszystkie filtry. Auto po złożeniu pali ale ma bardzo niskie obroty które falują i po chwili gaśnie, gdy doda mu się gazu obroty pójdą w górę idzie nawet jeździć ale nie na dłuższą metę.

Wziąl auto do przeglądu, świece, kable, dolot, posprawdzane wtryskiwacze, przed chwilą dał mi znac że jest słabe ciśnienie na jednym z garów – 9,2 na trzech a na tym jedym ok. 4 ... jutro ma sprawdzać luzy zaworowe.

Proszę o jakieś konkretne opinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:51
Posty: 543
Skąd: OST
Auto: 323 F BA

Postprzez Kioto » 12 cze 2010, 12:10

mialem to samo w swojej 1,6 8v zalany 3 cylinder wody ubywalo i strasznie lala sie woda z tlumnika ...wymiana uszczelki mi nie pomogla ...mialem peknieta glowice
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323