Strona 1 z 4

mazdy – Jaki silnik lepszy i ekonomiczniejszy

PostNapisane: 4 maja 2008, 18:45
przez Moc Poranka
Jak w temacie
Jaki silnik lepszy i ekonomiczniejszy 323F 2.0 GT BA, 1.8 V6 z MX3, 323F BG 1.8 DOHC 16v GT ??

PostNapisane: 4 maja 2008, 18:52
przez Docent D
Mam teraz Z5 czyli 1,5... ale sprzedaje i szukam 2,0 GT (taki sam model i kolor jak teraz) <diabełek>
Ogólnie autko fajne i ładnie sie prowadzi... ale czegoś mi brakuje w nim... widlastej szósteczki :P

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:00
przez brii
Moc Poranka – co masz na myśli pisząc lepszy? Chcesz lepszy silnik czy szybsze auto? ;)
A jeśli szybsze to w jakim sensie szybsze? Na 400m? Od 0-100km/h? O największym Vmax?
Spalanie najmniejsze raczej będzie miał BP.
K8 i KF palą praktycznie tyle samo (niewiele więcej niż BP).

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:10
przez Moc Poranka
chodziło mi o ekonomikę i przyśpiech ?
Zastanawiałem się kiedyś przed zakupem swojego.
Nie lezy mi zwykły CYWIL więc te silniki Mazdy są nawet nawet.
Więc chciałem wiedzieć co o nich sądzicie w bezpośrednim starciu.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:18
przez pawlak32
Na 400 metrów wygra KF, potem bedzie pewnie K8.. ale różnic rzędu 5 długości to sie nie spodziewaj :D

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:39
przez Lukasz_zdw
Pawlak ty nie bądz taki pewny :D Bo to ze mnie wczoraj objechales to dlatego ze jechalem w dwie osoby i mialem wachy pod korek ;)

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:44
przez pawlak32
Lukasz_zdw napisał(a):Pawlak ty nie bądz taki pewny Bo to ze mnie wczoraj objechales to dlatego ze jechalem w dwie osoby i mialem wachy pod korek

Wachy pod korek i jeszcze niedobrze :D Ale spoko zrobimy spara jeszcze raz ;)

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:49
przez Lukasz_zdw
Nie ma problemu tylko przydaloby sie jeszcze jakieś BG BP do sprania <faja>

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:51
przez Radek89
Moze i ja się podczepie :

kurcze panowie, a co myslicie o mx-6 2,5 l ?? Ile to moze zeźreć i jak to jedzie – miał ktoś okazje ?? Tak myslę że jak da się tym palić 10l. to kupię 2,5 a jak nie bardzo to zadowole się 2.0 ;/

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:56
przez Lukasz_zdw
kolego z tego co dzisiaj czytalem na forum to podobno zrowy KF objedzie mx6 KL w automacie ale z manualem szans nie ma. jak chodzi o spalanie to watpie zebys V6 osiągnął 10L Moje K8 przy spokojnej jeździe pije ok 11- 12 litrow a jak pocisne to ok 16:) Podejrzewam ze KL'ką jak osiągniesz spalanie takie jak ja to bedzie super. Pawlaka KF tez cos pod 12 pali przy normalnej jeździe.

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:58
przez pawlak32
jeśli uważasz ze 2.0 spali Ci 10 to odpuść sobie temat silnika V6. Te auta kupuje się dla frajdy z jazdy, a żeby ona była to na spalanie nie można patrzeć :) Jak lubisz wcisnąć to licz sie ze spalaniem 16 litrów. Spokojna jazda to okolo 11 – 12. Mowie tutaj o silnikach 1.8 V6 i 2.0 V6 bo z nimi mam do czynienia. Owszem da sie zejść na 10 ale wtedy nie mozesz powiedzieć ze jechałeś, tylko blokowałeś ruch na drodze :D. Oczywiście pisze tutaj o trybie miejskim bo poza miastem zejdziesz spokojnie na 7 jadąc 80km/h :) )

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:59
przez Radek89
kurcze, bo jak tak czytam wasze posty to aż się łezka kręci – ja też kce V6 ;)

PostNapisane: 4 maja 2008, 20:01
przez pawlak32
Radek89 napisał(a):aż się łezka kręci – ja też kce V6

Uwierz mi, że mnie też zwłaszcza jak licze ile mi spaliła przy butowaniu <lol>

PostNapisane: 4 maja 2008, 20:02
przez Lukasz_zdw
ja nawet nie licze hahaha

PostNapisane: 4 maja 2008, 20:06
przez Moc Poranka
A mnie 1.8 GT spala 12 :)
Nic mniej a zapidala ;)

Lukasz_zdw napisał(a):Nie ma problemu tylko przydaloby sie jeszcze jakieś BG BP do sprania faja

Nie jestem, pewien czy łatwo dał byś sobie radę. O ile się orientuje jest od was lżejszy o jakieś 200 kg.
Pozdrawiam.
Ale dziękuje za informację o spalaniu.

PostNapisane: 4 maja 2008, 20:11
przez Lukasz_zdw
chetnie bym to sprawdzil bo nie probowalem sie z GT :)
Ale skoro twoje GT spala tez 12 no to ja juz wiem ze wybralbym V6 skoro spalanie takie samo a ten dzwiek V6 <serce>

PostNapisane: 4 maja 2008, 20:21
przez Moc Poranka
Ale skoro twoje GT spala tez 12 no to ja juz wiem ze wybralbym V6 skoro spalanie takie samo a ten dzwiek V6

Zgoda ;) w 100%
No ale ja nie oszczędzam jej tylko deptam ile wlezie i ile fabryka daje :)
No może przesadziłem 11,12 ;)
spalanie kosmos frajda z posiadania tego silnika kosmos x10 <faja>
Pozdrawiam.

PostNapisane: 4 maja 2008, 20:28
przez Lukasz_zdw
zmierz sobie kiedys stoperem ile masz do 100 tylko zrob ze 2 – 3 proby i napisz nam co ci wyszlo wtedy porownamy mniej wiecej na co kogo stac ;)

PostNapisane: 4 maja 2008, 20:43
przez Udesky
BG 1.8 16V zależnie od mocy:
Moc maksymalna: 103 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 sek.

Moc maksymalna: 128 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 sek.

BA 2.0 V6
Moc maksymalna: 144 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 sek.

MX3 1.8 V6
Moc maksymalna: 133 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 sek.

Jak widać powyżej (dane z naszej strony) BG wypada najlepiej, następnie MX, a na końcu BA. Waga robi swoje :P

a i jeszcze MX6 2.5 V6
Moc maksymalna: 165 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 sek.

Trzeba pamiętać, że "co z tego że lokomotywa gwizda jak kierowca piz...da"
:P

A do tego mam wrażenie że V6 Mazdy raczej słabo trzymają seryjną moc.

PostNapisane: 4 maja 2008, 20:53
przez Lukasz_zdw
Udesky ale te dane katalogowe jak widac nie są wiarygodne bo KF w BA objeżdza K8 takze najlepiej jest sprawdzac na ustawkach ale jeśli nie ma takiej mozliwosci trzeba sobie samemu kilka razy sprawdzic bo w dane producenta nie ma co wierzyc bo w przypadku BA KF są bardzo przesadzone.