szaleja obroty

Postprzez TaxiDriver » 23 maja 2008, 17:51

Od wczoraj zrobiłem prawie 60km i sprawa wygląda tak na zimny sytuacja nic się nie zmieniła 1500rpm. i już.
Na ciepłym różnie jade sobie dojeżdżam do świateł i raz jest 1300, raz 1000 raz 1400 a po kilku sekundach 5-10 spada raz do 600 raz 700 raz 950. NIe wiem dlaczego się tak dzieje i nie mam zamiaru już drążyćdłużej tego tematu z tej listy:
"Falują" wolne obroty.
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony silniczek krokowy
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– źle ustawiony TPS
– lejące wtryskiwacze
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa
odchaczyłem 9 z 10 został mi tylko czujnik temp. ale problem w tym że mi obroty nie falują po prostu na ilu stanie tyle jest i wszystko!!
Generalnie po tych wszystkich problemach które miałem z tym autem to teraz już jestem zadowolony :)
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez Michel » 23 maja 2008, 18:09

Piszesz, że na ilu stanie tyle jest, więc może to sprawa mechaniki, a nie elektroniki. Sprawdzałeś pracę przepustnicy, może ciężko chodzi i dopiero po chwili wraca na swoją pozycję. Może masz urwaną jedną sprężynę przepustnicę, może nazbierało się za dużo "szlamu" i coś ją hamuję. Zrobiłeś już przy nim tyle, że pozostają już tylko najprostsze rozwiązania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez TaxiDriver » 23 maja 2008, 18:14

Przepustnica pracuje idealnie moim skromnym zdaniem idealnie.Zamyka się jak należy była czyszczona sprawdzałem czy TPS dobrze jest ustawiony. A jak jest zamknięta i popatrzę pod światło to prawie nie widać szczeliny dookoła więc tu raczej odpada.
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 20:47
Posty: 26
Skąd: Cieszyn
Auto: MX3 1.6 SOHC 88KM 93r.gaz sekw

Postprzez kucyk_323 » 27 cze 2008, 22:49

dawno mnie tu nie bylo i widze ze temat który miał zostac usuniety rozrósł sie:)
troszke przydatnych informacji widze ze przybyło:)
jak znajde chwile to pogrzebie w swojej padlinie i zobaczymy

TaxiDriver testuj i dawaj znać jak tam madzia sie sprawuje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2006, 02:03
Posty: 28
Skąd: marki (wawa)
Auto: 323f BG 1.6 16v 93r

Postprzez space » 28 lis 2008, 22:09

Witam mam problem z moja mazda (instalacja gazowa)

Parę dni temu strzeliła w filter (cofnęło powietrze) i od tamtej pory przy jeździe na benzynie nie wchodzi powyżej 4000 na obroty. Przy jeździe na gazie obroty zatrzymują się na 2000. czy ktoś wie co może być tego przyczyna???
space
 

Postprzez qbass » 29 lis 2008, 00:28

Przepływomierz.

Łączę z podobnym tematem.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez bartekl » 10 sty 2009, 13:56

a ja mam problem podobny . na poczatku niemialem ssania i obroty po nagrzaniu silnika 2100 . wymienilem przeplywomierz i czujnik temeratury silnika bo takie bledy pokazywal komputer , teraz juz bledow nie ma,ssanie wrocilo jak temeratura jest w poziomie na wskazniku to ssanie sie wylacza i mam obroty jakies 900 , jak auto sie dogrzeje jeszcze wtedy obroty rosna stopniowo nawet do 4-5tys raz zaobserwowalem nawet cos jakby wlaczal wylaczal ssanie przy czym niezmniejszal obrotow tylko podbijal cosraz wyzej .po przeczytaniu rad z forum rozbiore przepustnice (mimo ze moj mechanik ja czyscil co dopiero) i zobacze co bedzie mam silnik 1,6 na jednym walku w mx-3 , jak ktos mial identyczne objawy i usunal problem prosze o porady
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Postprzez bartekl » 12 sty 2009, 20:29

problem juz ustalony jest nim silniczek krokowy , kuzyn pomogl mi zlokalizowac usterke , poprostu scisnal waz ktorym silniczek pobiera powietrze i ubroty spadly ;)
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Postprzez AMAXX » 13 sty 2009, 01:49

Witam wszytskich! Jestem posiadaczem Mazdy 323F z 92 roku. Ostatnimi czasy zaczęło coś się dziać... Mianowicie czasami jest tak ze zaczynają spadać obroty i gasnie i wtedy tylko musze go trzymac na wysokich obrotach zeby niegasł. czy pomoże ktoś?
AMAXX
 

Postprzez bartekl » 13 sty 2009, 09:05

auto ma gaz ??? podaj wiecej informacji o samochodzie.to moze byc to co u mnie objawy silniczka krokowego nieprawidlowo dziala.poczytaj na forum o :
sprawdzaniu błedów komputera on ci pokaze czy przypadkiem ktoras czesc lub czujnik jest uszkodzony
nastepnie trzeba szukac przyczyny .ale ja w takim wypadku stawialbym na silniczek nieutrzymuje ci wolnych obrotow mialem takie objawy kiedys po wymianie bylo dobrze ale niestety na uzywke i pote, zaczely sie inne problemy ;] postudiuj forum tematow podobnym jest bardzo duzo i jest dokaladnie opisane co sprawdzac i w jaki sposób w takich przypadkach.i dopisz chociaz w swoim profilu z kad jestes predzej ktos ci pomoze z twojej okolicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Postprzez AMAXX » 13 sty 2009, 15:01

Nie auto tylko na benzyne. ok dzieki bardzo poczytam :)
AMAXX
 

Postprzez urbi135 » 15 sty 2009, 19:05

sprawdz czujnik temperatury silnika ale nie na zegar mialem to samo na benzynie
Początkujący
 
Od: 13 lis 2008, 14:12
Posty: 10
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323 1,6 GLX 1994

Postprzez bartekl » 16 sty 2009, 00:49

czujke tez przerabialem u mnie pod listwa wtrysków byla , ale bledy powinien sprawdzic bedzie wiedzial jak niema bledów to krokowca najlepiej przydniesc waz lub zdjac ktory idzie do niego od tej grubej rury i tez wyjdzie polozenie przepustnicy na luzie bez dodawania gazu czy zamknieta golym okiem mozna posprawdzac bez zadnych przyrzadów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Postprzez acardo » 17 sty 2009, 11:55

Witam serdecznie.

Chciałbym podpiąć się pod temat, jako, że posiadam bardzo podobny problem.

Ostatnio moja dziewczyna (jako, że ona głównie użytkuje mazdkę) jechała obwodnicą i usłyszała strzał w silniku, następnie auto zgasło i dało się odpalić tylko na 1-2 sekundy a potem gasło.

Oddaliśmy auto do mechanika, który stwierdził, że wybuch zniszczył przepływomierz – zamówiłem zamiennik z allegro i zawiozłem do warsztatu.
Po wymianie auto odpala od dotknięcia jednak na LPG – utrzymuje obroty około 3000 rpm a na PB obroty 900 ale regularnie falują (900 – 1200).

Dodam, że przed wybuchem wszystko chodziło idealnie.
W warsztacie powiedzieli, że spróbują jeszcze wyczyścić przepustnicę i zerknąć na silniczek krokowy. Sprawdzili też czujnik ciśnienia paliwa (jest OK).

Jeśli ktoś może dać jakąś radę, którą ew. mógłbym przekazać mechaniką (sam nie znam się zbytnio na tym) to byłbym bardzo wdzięczny.

Kilka danych:
Mazda 323F 1.6i 16V 1994 r
Gaz: Chyba jakiś podstawowy (niestety nie znam się)
Wymieniono:
– filtr paliwa
– przepływomierz

Objawy:
Auto odpala ale obroty na PB skaczą 900-1200
obroty na LPG utrzymują się ~ 3000 rpm


Z góry dziękuję za pomoc.[/u]
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 15:34
Posty: 29
Skąd: Trójmiasto
Auto: Chwilowo tylko pieszo :)

Postprzez bartekl » 18 sty 2009, 11:34

napewno trzeba by jeszcze skasowac bledy kompa po wymianie przeplywomierza ( zjadziesz na forum jak nie to napisz)
sprawdzic czy nie ma jakis jeszcze bledow ( moze ktos ci pomoze z twoich okolic jesli sam nie iwesz jak) .ale objawy nie pasuja do silniczka krokowego bo wysokie obroty byly by zarowno na gazie jak i benzynie( silniczek przerbialem 2 razy).poszukaj czy ta gruba rura miedzy przeplywomierzem a kolektorem ssacym nie jest uszkodzona przy wybuchu moglo sie jej cos stac i ssie lewe powietrze.pozatym przeplywomierz pasuje do tego modelu idealnie ? ja mialem do MX-3 zalozony od 323f wersja silnikowa identyko i byly problemy .
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Postprzez acardo » 18 sty 2009, 20:44

Dziękuje bardzo za odpowiedź.

Więc tak:
1 – Nie mam zielonego pojęcia nawet gdzie jest komputer w tym aucie (jestem niestety laikiem w kwestii mechaniki samochodowej) ale jeśli możesz mi napisać (ew. dać fotkę silnika z zaznaczonym miejscem) oraz krok po kroku co mam zrobić to na pewno sobie poradzę.

2 – W warsztacie mówili, że sprawdzili szczelność dolotu powietrza, ale coś też wspominali, że "zawór ciśnienia paliwa/ ciśnieniowy regulator paliwa" nie zwraca paliwa do zbiornika, nawet jak założyli na chwilę z mx3 która też stała na warsztacie – może to coś komuś mówi (bo ja nic z tego nie rozumiem).

3 – Zanim wymienili przepływkę to zdjęli starą i odpalili na LPG (z całkowicie zdjętym przepływomierzem) i chodził na LPG tyle, że trzymał te wysokie obroty.

4 – Przepływomierz zakupiłem z allegro w opisie aukcji było napisane, że pasuje do Mx3 jak i 323 także nie wiem nawet jak sprawdzić czy jest dobry.


Niestety w moim przypadku najgorsze jest to, że żaden ze mnie mechanik, a nie chciałbym "biegać" po 5 warsztatach (jak wyczytałem z innych postów) i wymieniać całej tej listy części z "falujących obrotów", bo po prostu mnie na to nie stać.

Poszukam jeszcze po postach coś o tym komputerze ale jeśli może mnie ktoś poprowadzić w tym temacie to będę bardzo wdzięczny, być może ktoś jest z okolic Gdyni kto ma ten model i posiada wiedzę której mi brakuje, lub zna warsztat gdzie mogę odstawić auto bez obaw, że mnie "nakręcą" na wydatki.

Z góry dziękuje.
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 15:34
Posty: 29
Skąd: Trójmiasto
Auto: Chwilowo tylko pieszo :)

Postprzez bartekl » 18 sty 2009, 23:24

acardo napisał(a):1 – Nie mam zielonego pojęcia nawet gdzie jest komputer w tym aucie (jestem niestety laikiem w kwestii mechaniki samochodowej) ale jeśli możesz mi napisać (ew. dać fotkę silnika z zaznaczonym miejscem) oraz krok po kroku co mam zrobić to na pewno sobie poradzę.

prawde mowiac lepiej zebys sam nie zczytywal tych bledow , lepiej jak by ci ktos pokazal ale opisac ci moge , lecz jesli bardzo chcesz to jest tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 329#710329



acardo napisał(a):2 – W warsztacie mówili, że sprawdzili szczelność dolotu powietrza, ale coś też wspominali, że "zawór ciśnienia paliwa/ ciśnieniowy regulator paliwa" nie zwraca paliwa do zbiornika, nawet jak założyli na chwilę z mx3 która też stała na warsztacie – może to coś komuś mówi (bo ja nic z tego nie rozumiem).

pojecia nie mam ale brzmi jak by tyczylo sie benzyny a nie gazu


acardo napisał(a):3 – Zanim wymienili przepływkę to zdjęli starą i odpalili na LPG (z całkowicie zdjętym przepływomierzem) i chodził na LPG tyle, że trzymał te wysokie obroty.


masz gaz 2 czy 3 generacji? jak 2 gen to dziwne bo silnik dostaje gaz przez przeplywomierz razem z powietrzem ;/ wiec odpalenie na gazie z sciagnieta rura bylo by nie realne (przynajmniej takei mam wrazenie glowy uciac sobie niedam)



acardo napisał(a):4 – Przepływomierz zakupiłem z allegro w opisie aukcji było napisane, że pasuje do Mx3 jak i 323 także nie wiem nawet jak sprawdzić czy jest dobry.



mi niby dzial prawidlowo tylko komputer pokazywal blad przeplywomierza jak bedziesz wiedzial jak sprawdzic bledy to bedziesz wiedzial czy jest dobry



co do punktu pierwszego pamietaj ze jesli miales bledy a wymieniles czesci ktore za nie odpowiadaly musisz SKASOWAC BLEDY a robi sie to poprzez sciagniecie klemy (masa) z akumulatora i przytrzymanie pedału hamulca przez 30sek ,kody bledow sa tu – http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Postprzez acardo » 19 sty 2009, 10:17

Ponownie dziękuję za zainteresowanie.

1 – Spróbuję zdiagnozować ten komputer, według opisu nie jest to trudne, 2 minuty lutowania a potem zabawa pod maską (jedynym kłopotem może być temperatura na zewnątrz :/ )

2 – Przyznam się, że nie wiem jaki mam typ gazu, jednak na moich oczach w warsztacie odpalili auto na LPG ze zdjętym przepływomierzem, a kolega kiedyś wspominał, że posiadam najprostszą instalację II generacji.
Wiem, że działa ona na zasadzie: nawet jeśli odpalam auto na gazie to startuje na benzynie a po paru sekundach (może zależne to od temperatury silnika lub obrotów) słychać przełączenie na gaz.

3 – Zanim wymienili przepływomierz to auto odpalało na gazie i na benzynie ale gasło po 1 sekundzie działania.

Ale mam pytanie – czy to możliwe,że po wymianie przepływomierza komputer trzyma "jego" błąd i dlatego auto zachowuje się jak się zachowuje. I, że po resecie istnieje szansa powrotu do "normy"?

Dziwi mnie to, że przed wybuchem wszystko działało idealnie, czyżby wybuch mógł uszkodzić coś więcej niż przepływomierz ?

No cóż, dziś spróbuję przetestować komputer i zresetować go – a nóż to coś da a nawet jeśli nie to może będę wiedział co jest do wymiany.
Dam znać jak poszło i ew. poproszę o dalsze instrukcje.

Jeszcze raz dziękuję za wskazówki.
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 15:34
Posty: 29
Skąd: Trójmiasto
Auto: Chwilowo tylko pieszo :)

Postprzez acardo » 19 sty 2009, 15:25

Skonstruowałem to niby urządzenie do pomiaru i oto moje wyniki:

1- Zgaszony silnik – brak błędów (dioda włącza się na 2-3 sekundy i gaśnie)
2 – Włączony silnik – brak błędów (dioda się nie włącza w ogóle)

Po resecie komputera (wyjęcie klemy – oraz 20s wciśnięty hamulec) problem nie zniknoł, nadal PB – falujące obroty, LNG wysokie obroty (stałe).

Jakieś porady co może dalej zrobić/sprawdzić samemu ?
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 15:34
Posty: 29
Skąd: Trójmiasto
Auto: Chwilowo tylko pieszo :)

Postprzez Ania_TM » 31 sty 2009, 11:09

Witam, moze mi cos doradzicie.

W listopadzie , troche dawno temu wiem, strzelil nam gaz dwa razy i od tego momentu sie zaczeły nasze walki z mazda.
Przepływka – sprawdzona jest ok (? a moze nie jest, juz sama nie wiem)
Wymieniony silnik krokowy na nowy
Dolot tez sprawdzony i w porzadku
Wymieniony czujnik temp. cieczy chlodzacej
Wymieniona przepustnica
Wymieniony zawór dodatkowego powietrza
Wymieniono tez kable, kopułke i palec rozdzielacza.
filtr powietrza i paliwa tez nowy.

auto jest na gaz.
odpala sie i momentalnie sa obroty ok 2 tys, albo 2,5 nawet.
na benzynie ok 500 i chce gasnąc i szarpie.

na innym biegach na gazie dziala dobrze.
Skonczyly nam sie pomysły co jest nie tak i juz nas trafia , ze tak powiem :P

dodatkowo mamy inny problem, bo ubywa nam płynu chłodniczego, jak sie zaleje, pojezdzi, to potem jest prawie pusty zbiorniczek.
Czasem z rana, jak sa za wysokie obroty to auto dymi na biało, ale to sporadycznie sie zdarza.

Regulacja obrotow srubą na przepustnicy nic nie pomogła... :(

aha, jeszcze cos, poprzedni wlasciciel zaniedbał kable, i dziad wkrecił chyba swiece na cieplym silniku, bo gwint sie zrypał... pare razy juz mi swieca wyskoczyla w trakcie jazdy.. Zamowilam na allegro zestaw naprawczy do gwintow swiec ( taki gwintownik plus sprezynka w zestawie). Przy tak wysokich obrotach drgania sa wieksze, takze wiadomo jak to dziala na swiece. Mam nadzieje,ze pomoze zamontowanie tego patentu. ale co z obrotami?
O dziwo, w grudniu jakos po czyszceniu wszystkiego- dolot, przepływka, przepustnica bylo ok, ale po czyszczeniu krokowego znow sie spitolilo i ciagle sa 2 tysiace... :(

jak sie sprawdza poziom oleju to na bagnecie widac, ze jest ładny, ale jest go troche za duzo ;)

pomozta dobrzy ludzie, bo juz nie wiem co robic :(
nie wiem, czy nie skonczy sie to wizyta u mechanika, bo do tej pory sobie sami radzimy z mym chlopakiem. :)

czekamy na jakes pomysly, co zrobic :)
Ania_TM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323