czujnik temperatury silnika
czujnik temperatury nie jest powiazany z twoim problemem... Twój problem z impulsem na wtryski tkwi najprawdopodobniej w aparacie zapłonowym to on podaje impuls iskrowy i impuls na wtryski jeżeli takowy wychodzi w strone komputera i nie wraca spowrotem na wtryski szukaj winy w wiazce sprawdz ja po kolei czy nie przetarta gdzies czy nie masuje jesli nie to komputer jest walniety... jezeli natomiast nei wychodzi impuls z aparaty na kompa to niech meches szuka tam... poza tym spotkalem sie raz z uwalonym kompem w bg jest to dosc toporne użadzenie i cieżko jest je popsuć i samo raczej sie nie psuje.. jezeli sie okaze ze jest uszkodzony tzn ze cos go uszkodziło najprawdopodobniej cos w aparacie.. bład mechesa przy robieniu z modułem.. wiec radze sprawdzic aparat od poczatku do konca czy nie ma zwarcia jakiegoś czy wszystko tam jest ok a dopiero potem kombinowac z kompem bo nie widzi mi się to pozdrawiam
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Aha ok. Jutro lece do mech i pytam sie zgodnie z instrukcjami. Wlasnie ten mech wahal sie ze moze to byc komp lub aparat zaplonowy. Podlozyl nawet 2 komp ale to nic nie dalo wiec stwierdzil ze jest popsuty i zebym znalazl uzywke sprawna. A jak sprawdzic czy ten aparat podaje impuls? wczesniej mech podobno podal paliwo "na tloki??" pomijajac wtryski i auto odpalilo ale zaraz zgaslo. Dzieki za zainteresowanie sie tematem. Jestem bardzo wdzieczny
- Od: 8 gru 2010, 13:18
- Posty: 5
heh no skoro jest iskra czyli czujniki halla i modół pracuja co idzie za tym auto odpaliło jak dostało tylko benzyny... niech rozbierze aparat czy nie urwal jednego z kabelków wychodzacych z niego zmieniajac modół .. jeden z nich odpowaiada za impuls niestety koloru teraz nie pamietam.. jezeli nie radzi sobie z tym a ma dostep do innego aparatu zapłonowego to niech zmieni zapewne auto zapali od "strzała"
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Po pierwsze odczytaj bledy ze zlacza diagnostycznego. Jak to zrobic bylo opisane sto razy. Opcja "szukaj"...
pzdr
pzdr
WOZI
Wszystko jasne i sprawdzone. Impuls dociera do komputera ale juz z komputera na wtryski nie idzie. Aparat zaplonowy, cewka, wszystkie kable wporzadku. Najprawdopodobnie komputer zostal uszkodzony gdy padla mi cewka wraz z modulem w aparacie ale to juz sprawne. Teraz szukac tego komputera dzialajacego ehhh. Moze ktos posiada taki komputer SPRAWNY!!z gwarancja rozruchowa (do mazdy 323 1.3 BG 1989r 8v) poczatkowe nr B383... i nr z boku UB383D. Dziekuje forumowiczom za pomoc. Pozdrawiam
- Od: 8 gru 2010, 13:18
- Posty: 5
Witam. Podlozylem z mechanikiem pod mazde komputer (niestety nie wiedzielismy czy dobry uzyczyl nam go znajomy z auto szrota) i szukam dalej. A mam pytanie czy moge miec cos uszkodzone co psuje mi komputer?? ot cus przyszlo mi do glowy heh prosze o odp pozdrawiam
- Od: 8 gru 2010, 13:18
- Posty: 5
witam
mam problem z moja madzia ponieważ gdy było ciepło to często gotowało(raz nawet musiałem dolać 1.5 L płynu jak przyjechałem do domu) teraz już nie gotuje ale często temp jest wysoka lecz po chwili spada, moim zdaniem teraz jest tak jak powinno być w lecie, wiatrak co chwile się załącza... nie wiem jaka możne być tego przyczyna? płyn chłodniczy jest i nawet niedawno był wymieniany ale to nic nie dało... kompletnie nie wiem co to może być może ktoś z was zna przyczynę?
nagrzewnica niedawno była płukana trochę ja przeczyściło ale w aucie nie wieje tak ciepłem jak np. w vw mojego taty
mam problem z moja madzia ponieważ gdy było ciepło to często gotowało(raz nawet musiałem dolać 1.5 L płynu jak przyjechałem do domu) teraz już nie gotuje ale często temp jest wysoka lecz po chwili spada, moim zdaniem teraz jest tak jak powinno być w lecie, wiatrak co chwile się załącza... nie wiem jaka możne być tego przyczyna? płyn chłodniczy jest i nawet niedawno był wymieniany ale to nic nie dało... kompletnie nie wiem co to może być może ktoś z was zna przyczynę?
nagrzewnica niedawno była płukana trochę ja przeczyściło ale w aucie nie wieje tak ciepłem jak np. w vw mojego taty
moje cudeńko---->http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=111458
- Od: 26 sie 2010, 19:34
- Posty: 40
- Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
- Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r
no to z tym nie ma problemu bo u kolegi w takiej samej madzi wymieniałem wczoraj wiec to jest 30 min roboty;] wiec narazie się tym przejmował nie będę bo przynajmniej szybko się zagrzeje silnik i jest ciepło w samochodzie przed wiosną się to zrobi;]
moje cudeńko---->http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=111458
- Od: 26 sie 2010, 19:34
- Posty: 40
- Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
- Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r
odpowietrzony jest na 100% bo robił to mechanik a nie Pan Henio w stodole pomiędzy sianem a słomą
moje cudeńko---->http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=111458
- Od: 26 sie 2010, 19:34
- Posty: 40
- Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
- Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r
wnenker napisał(a):witam
mam problem z moja madzia ponieważ gdy było ciepło to często gotowało(raz nawet musiałem dolać 1.5 L płynu jak przyjechałem do domu) teraz już nie gotuje ale (...)
taaa, w sumie jak sie "czesto gotowal" to juz go gotuj dalej spokojnie... A w wolnych chwilach szukaj nowego silnika od razu.
WOZI
Piotr Wozniak napisał(a):wnenker napisał(a):witam
mam problem z moja madzia ponieważ gdy było ciepło to często gotowało(raz nawet musiałem dolać 1.5 L płynu jak przyjechałem do domu) teraz już nie gotuje ale (...)
taaa, w sumie jak sie "czesto gotowal" to juz go gotuj dalej spokojnie... A w wolnych chwilach szukaj nowego silnika od razu.
tzw gotowała często to oznacza ze miała zbyt dużą temperaturę i trzeba było się zatrzymać żeby ostygła i jazda dalej a tylko raz tak poważnie gotowała że musiałem dolać 1.5L "wody" a tak to jeszcze nigdy nie dolewałem... a "nowy" silnik to nie jest dobre rozwiązani bo można trafić na gorszy niż się ma.... jak narazie to oleju nie czuć w spalinach;] więc jeszcze trochę posłuży;] troszkę cieknie przy uszczelce pod deklem ale to kwestia wymiany uszczelki;] tylko mnie niepokoi to co się z dzieje a chce to zrobić bo jakoś przywiązałem się do swojej "Kochanej Madzi" HELP!!
moje cudeńko---->http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=111458
- Od: 26 sie 2010, 19:34
- Posty: 40
- Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
- Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r
czesc,
Zielony czujnik temp silnika to byl u mnie symbol K63016 z katalogu JC.
Nie wiem czy to ten sam do 1.3, ale pasuje do co najmniej 2 innych silnikow benzynowych z 323 BG, wiec jest spora szansa. Zobacz czy nie masz innych bledow z OBD poza "09" jesli wymieniles czujnik i nie ma poprawy. Zobacz tez czy nie masz rozpietej jakiejs kostki, przetartego przewodu do tego czujnika.
pzdr
Zielony czujnik temp silnika to byl u mnie symbol K63016 z katalogu JC.
Nie wiem czy to ten sam do 1.3, ale pasuje do co najmniej 2 innych silnikow benzynowych z 323 BG, wiec jest spora szansa. Zobacz czy nie masz innych bledow z OBD poza "09" jesli wymieniles czujnik i nie ma poprawy. Zobacz tez czy nie masz rozpietej jakiejs kostki, przetartego przewodu do tego czujnika.
pzdr
WOZI
a poradzi ktoś jak wymienić ten czujnik temp. płynu chłodzącego w kolektorze między 1, a 2 wtryskiem?
Nie mam pojęcia jak to zrobić. Tam nie ma jak się do niego dostać żadnym kluczem.
Nie mam pojęcia jak to zrobić. Tam nie ma jak się do niego dostać żadnym kluczem.
-
arrek
wykręć całą listwę z wtryskami i dostęp będziesz miał.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości