czujnik temperatury silnika

Postprzez newark » 13 sty 2005, 15:21

marek napisał(a):2.czyujnik z czarnym plastikiem (dwa styki) jest czujnikiem podającym dane do kompa


Ja u siebie nie moge znalesc takiego czujnika . Za to znalazlem jakis z szarym plastikiem.

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez newark » 11 kwi 2005, 14:56

To powracam z powrotem z tym tematem.
Zrobiło sie troche cieplej i postanowilem sprawdzic ten czujnik ktory podaje dane do kompa.


marek napisał(a):1.czujnik z zielonym plastikiem (dwa styki) jest czujnikiem włączającym wentylator
2.czyujnik z czarnym plastikiem (dwa styki) jest czujnikiem podającym dane do kompa
3. czujnik metalowy jednostykowy steruje wskaźnikiem temperatury


I tak :

1 Czujnik z zielonym plastikiem ( dwa styki ) znalazlem
2.Czujnik z czarnym plastikiem znalazlem ale jednostykowy i jak go odlaczylem wyłączył sie wentylator
3. Czujnik metalowy jednostykowy znalazlem

Po za tym Marek przysłał mi czujnik z dwoma stykami , ale ja takiego nie mam u siebie .

Nie pamietam czy po odłączeniu czujnika z zielonym plastikiem tez sie wył. wentylator ale to jeszcze sprawdze.A moze to czujnik z zielonym plastikiem.
Takze jak wykrecilem czujnik z czarnym plastikiem zaczął leciec plyn chlodniczy.

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez Waluś » 11 kwi 2005, 18:06

newark napisał(a):Takze jak wykrecilem czujnik z czarnym plastikiem zaczął leciec plyn chlodniczy.

Który byś nie wykręcił zacznielecieś tą dziurą po nim płyn <lol>
Podwójny jest tylko czujnik do kompa
pojedyńczy taki malutki jest od wskaźnika ne deske
pojedyńczy duży (podobny do tego dwustykowego), ale jednostykowy jest włącznik wiatraka na chłodnicy
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez newark » 11 kwi 2005, 18:12

Wiec jeszcze raz sprawdzilem i okazalo sie ze u mnie czujnik temp. silnika ktory podaje dane do komputera to ten zielony.Po odłączeniu go wentylator dalej chodził , lecz obroty sie zmieniły . Takze jak byl odlaczony leda podlaczona do gniazda diagnostic zaczela caly czas sie palic. po podłączeniu czujnika zaczela 9 razy mrugac.Tez sprawdzilem omomierzem i po nagrzaniu silnika rezystancja byla zerowa.

Moje pytanie :
Jaką powinien miec rezystancje na nagrzanym silniku?

Takze sprawdzilem sonde lambde i napiecie wynosilo od 0,2 V do 0,7 V.

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez Orin » 11 kwi 2005, 19:05

Z Twojego opisu sądzę że lambde masz dobrą. A czujnik temp. silnika (fachowo się to nazywa czujnik temp. cieczy chłodzącej) masz do d... Mianowicie powinien in mieć taką rezystancję:
w temp. -20 stopni C ---- 14600 do 17800 [ohm]
w temp. +20 stopni C ---- 2200 do 2700 [ohm]
w temp. +40 stopni C ---- 1000 do 1300 [ohm]
w temp. +60 stopni C ---- 500 do 650 [ohm]
w temp. +80 stopni C ---- 290 do 350 [ohm]
Jeśli masz dobry termostat (oraz dobrego typu – czyli dwu stopniowy) to +80 stopni C masz w układzie na chwilę przed jego otworzeniem (gruba rura od termostatu do chłodnicy ma być letnia).
Ew. wepnij omomierz pod czujnik i obserwuj czy zmienia się rezystancja.
Czy autko czasem nie jeździ Ci cały czas na ssaniu albo wogóle go nie ma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez newark » 11 kwi 2005, 19:14

Na zimnym silniku ssanie sie wlancza i chodzi ok. Po jakims czasie obroty schodza do ok 700. Ale czasami obroty nagle zwrastaja do okolo 2000 i po jakims czasie spadaja.Tez czasami obroty falują miedzy 500 a 1000 obr.

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez newark » 12 kwi 2005, 08:25

Orin napisał(a):fachowo się to nazywa czujnik temp. cieczy chłodzącej


To jak sie tak fachowo nazywa ten czyjnik to czy po odłączeniu nie powinien sie wyswietlac błąd 69 ?

"69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia

Przykładowy test
Należy odłączyć wiązkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej (jest on dogodnie do tego celu umieszczony – w V6 znajduje się na górze silnika). Spowoduje to zapalenie się kontrolki MIL. Przy sprawdzaniu kodów powinien pojawić się błąd nr 69. Wiązkę należy ponownie podłączyć do czujnika. Kod błędu powinien zniknąć po skasowaniu pamięci błędów."

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez newark » 12 kwi 2005, 09:15

A ja jeszcze znalazłem taką tabelke ze powinno sie sprawdzac napiecie

Temperatura.......||.............Rezystancja......||........Napięcie
0.....................................4600 do 6600..............4,00 do 4,50
10...................................4000............................3,75 do 4,00
20...................................2200 do 2800...............3,00 do 3,50
30...................................1300.............................3,25
40...................................1000 do 1200...............2,50 do 3,00
50...................................1000............................2,50
60...................................800..............................2,00 do 2,50
80...................................270 do 380..................1,00 do 1,30
110.................................180 do 200..................0,50
Przerwa w obwodzie............. --..............................5,00
Zwarcie do masy....................--..............................0

Pozdrowienia

NewArK
Ostatnio edytowano 12 kwi 2005, 09:28 przez newark, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez Orin » 12 kwi 2005, 09:24

W książce "Mazda 323"z WKŁ te czujniki nazywane są tak samo :| Jeśli masz oryginalne kolory kabli (a masz na 99%) to do jednego czujnika (od kompa-końcówka 2Q) ) przychodzi przewód L/W (niebiesko-biały) a wychodzi B/BR (czarno-brązowy) który idzie na mase. Drugi zaś czujnik (sterujący przekaźnikiem od wentylatora) ma jeden przewód B/G (czarno-zielony) – bezpośrednio idze z niego prezwód na złącze diagnostyczne oraz także na komputer (końcówka 1R), obudowe ma umasioną... Nie wiem tylko który z tych czujników poprzez komputer wychyla wskaźnik na desce – nie mam takiego schematu :(
Trzeciego czujnika temp. nie znalazłem na schemacie – podejrzewam że któryś z czujników pełni podwójną rolę.
Co do błędów się nie wypowiadam, ale silnik V6 jest ciut inny :) i może w nim są trzy oddzielne czujniki zamiast dwóch jak w naszych SOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez GofNet » 12 kwi 2005, 17:28

To ja zapytam z innej beczki. Czy ktoś wie, gdzie standardowo montowany jest w Mazdach 323BG (1990) ten czujnik sterujący wychyleniem wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej ??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Waluś » 12 kwi 2005, 18:05

Orin napisał(a):Trzeciego czujnika temp. nie znalazłem na schemacie

A może przypadkiem znalazłeś czwarty <lol> bo ja mam 4 hihih
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Orin » 12 kwi 2005, 19:30

Mnie się raczej nie chce grzebać w desce rozdzielczej. Jest szybszy sposób (o ile się nie mylę twierdząc że w 323BG z 1990 są tylko dwa czujniki temp. cieczy chłodzącej: zagrzać silnik i odpiąc najpierw jeden, a później drugi czujnik i sprawdzać czy wskazówka nadal wskazuje. Jeśli to nie pomoże: wypiąć je obydwa (może komp jest podpięty do obydwu – tak wynika ze schematu).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez newark » 12 kwi 2005, 19:48

Czujnik ktory wskazuje temp na desce rozdzielczej to jednostykowy metalowy czujnik ktory znajduje sie na przodzie bloku.U mnie obok jest podlaczona masa do silnika. Taki czujnik w JC kosztuje okolo 30 zl lub ok.50 zl ( japonski ) .

Pozdrowienia

NewarK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez GofNet » 12 kwi 2005, 20:46

Bo mnie się ów wskaźnik zacina i prawdopodobnie jest to właśnie wina czujnika. Jak jest lato (upał), to wskaźnik niemal od razu działa poprawnie. Gdy jest zima (przymrozek), to wskaźnik nawet po przejechaniu trzech czy pięciu kilometrów normalnej jazdy nawet nie drgnie z miejsca.
Z tego też powodu myślę, że raczej jest to przypadłość w/w czujnika a nie np. łącza wskaźnika z płytą zespołu liczników dezki rozdzielczej.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Waluś » 12 kwi 2005, 21:06

GofNet, mówisz że w zimie nie dryga, bo może masz termostat jebnięty ??
jak byś miał zwaloną czujke, to albo by łączył albo nie, raczej niezależnie od pory roku <lol> chyba że płyn ci w zimie zamarza <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez newark » 12 kwi 2005, 22:52

U mnie jak byly przymrozki to tez po przejechaniu 3 do 5 km dopiero sie ruszala wskazowka od wszkaznika temp.
Jutro mam zamiar wymienic czujnik i napisze na forum dokladnie ile czujnikow i ktory od czago choc teraz na 99% moge powiedziec.
Tez podam nr w jc jaki to czujnik ,poniewaz kiedys sie pytalem i mowili ze nie maja takiego czujnika ,a dzisiaj sie dowiedzialem za maja.
jak wymienie , opisze objawy ,jakie byly i co ustąpilo.

Niestety swoja droga musialem dochodzic ktory czujnik za co odpowiada i moge powiedziec ze sam juz doszedlem , co mnie cieszy.

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez GofNet » 13 kwi 2005, 23:33

Waluś napisał(a):GofNet, mówisz że w zimie nie dryga, bo może masz termostat jebnięty ??
Jest to niemożliwe, gdyż był wymieniony na nowy. Przed i po jego wymianie wskazówka licznika temperatury silnika zachowuje się dokładnie tak samo.

Termostat jest na 100% sprawny, gdyż w zimę jak dojechałem do pracy (ok. 3km), to miałem już ciepło w aucie (powietrze leciało z nawiewów trochę lepiej, niż ciepłe), natomiast chłodnica była zimna (termostat nie otwierał dużego obiegu). Natomiast po przejechaniu ok. 5km chłodnica się robiła ciepła/gorąca (termostat otwierał duży obieg). Mimo to wskaźnik i tak ani na chwilę nie ruszył z miejsca.

Albo to jest czujnik, albo łączenie wskaźnika z płytą zespołu zegarów deski rozdzielczej, no albo sam wskaźnik analogowy.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez newark » 15 kwi 2005, 19:33

Tak jak obiecałem :
Po załozeniu nowego czujnika temp.silnika autko teraz chodzi super.Minely problemy z obrotami oraz przestał dymić czarnym dymem.Wczesniej czesto sie przytykal ( tak jakby mial przerwy w dostawie paliwa )
czasami tez gasl . Obroty na zimnym silniku sa ok. 1500 obr potem spadaja powoli az do 750 obrotow i stoja.Brak jakichkolwiek skokow obrotow.Wczesniej mial na zimnym ok 2000 potem spadały do 750 i po jakiejs chwili wskakiwaly obroty nawet do 2000.
Czujnik kupilem w JC za 56 zl po rabacie ,normalnie kosztuje okolo 80-90 zl.Według JC to sie nazywa "przełącznik wentylatora wg katalogu jc" numer katalogowy K63016JC.
Tez wczoraj zagazowalem swoja mazde i tez nie mam jak narazie zadnych problemow.
Czujnik ten jest z plastikowa zielona wtyczka (przynajmniej u mnie) dwustykowy i to on podaje dane do kompa.
Sa jeszcze dwa czujniki:
jednostykowy czarny – wyl/wl wentylator
jednostykowy metalowy- wyswietla na desce rozdzielczej temp silnika

Mam nadzieje ze komus te informacje sie sprzydaja.

Pozdrowienia

NewArK
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2004, 22:04
Posty: 194
Skąd: Kraków
Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM

Postprzez Orin » 15 kwi 2005, 20:05

newark napisał(a):Mam nadzieje ze komus te informacje sie sprzydaja.


Komuś napewno <spoko> Fajnie że podałeś nr katalogowy. :)
Pozdrawiam
Orin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez balonikk » 26 cze 2005, 17:46

super wiadomości na to czekałem od dawna jak byście mogli jeszcze napisać gdzie znajduje się ten czujnik temp. silnika i czy nr. katalogowy czujnika będzie taki sam przy mazdzie 323f bg 1.8 16v wrazie czego podaje swój adres balonikk@wp.pl
Początkujący
 
Od: 26 cze 2005, 16:38
Posty: 4
Skąd: wrocław
Auto: mazda323f bg 1.8 16vDOHC 91r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323