niska temperatura chłodnicy podczas dłuższej jazdy
1, 2
Witam mam pytanie czy utrzymująca się przez cały czas niska temperatura płynu chłodniczego jest normalna?? dodam, że latem było wszystko ok , temperatura utrzymywała się na połowie.
To jest normalna sytuacja zimą czy tak nie powinno być?????
To jest normalna sytuacja zimą czy tak nie powinno być?????
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
Dokładnie jak mówi Bladyy78
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
no ok ale zimą wentyl??to chyba ostro gazówka albo non toper w korku
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
a może czujnik temp.?
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
ale przed zmianą płynu było wszystko ok tak samo by się zepsuło a czujnik temperatury jakby siadł to jak to teraz sprawdzić??
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
jak sprawdzisz błedy to wywali
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
a jaki płyn zalałes?
mogłeś sprawdzić przyrządem do mierzenia skuteczności starego płynu i wymiana byłaby z głowy
mogłeś sprawdzić przyrządem do mierzenia skuteczności starego płynu i wymiana byłaby z głowy
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
sprawdzałem było do -17C to trochę bałem się zimy , zmieniłem na borygo do aluminium, teraz mam -30C jakie błędy?? jak to sprawdzić??
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
odpal zimne auto i rozgrzewaj na postoju, jak rury od chłodnicy i sama chłodnica będą stopniowo robić się ciepłe to termostat do wymiany (non stop otwarty). Termostat powinien otworzyć się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy, powyżej tej temp otwiera się wypuszczając gorącą ciecz a drugą rurą z chłodnicy wpuszcza ciecz schłodzoną obniżając w ten sposób temperaturę silnika, i tak w kółko. W czasie postoju, jazdy w korku proces ten trwa aż płyn w chłodnicy wymieni się z zimnego na gorący i następuje schładzania wentylatorem (nie należy się dziwić pracą wentylatora w zimie), w czasie jazdy powietrze chłodzi płyn w chłodnicy, silnik pobiera sobie schłodzony płyn gdy tego potrzebuje (silnik nagrzewa się powyżej temp otwarcia termostatu) wentylator ma małe szanse na włączenie gdyż jest wystarczające chłodzenie.
Miałem tak samo jak Ty, jeśli poczekałem chwilę aż się zagrzał (w lecie ) to zdołał nagrzać się do temp pracy (7km jazdy), jak wyjechałem od razu wskazówka ledwo co się podniosła --> wniosek, uszkodzony termostat, płyn krąży od początku przez chłodnicę, powietrze cały czas intensywnie chłodzi płyn --> silnik nie ma szans się zagrzać.
się rozpisałem
p.s. w razie błędów proszę mnie poprawić
Miałem tak samo jak Ty, jeśli poczekałem chwilę aż się zagrzał (w lecie ) to zdołał nagrzać się do temp pracy (7km jazdy), jak wyjechałem od razu wskazówka ledwo co się podniosła --> wniosek, uszkodzony termostat, płyn krąży od początku przez chłodnicę, powietrze cały czas intensywnie chłodzi płyn --> silnik nie ma szans się zagrzać.
się rozpisałem
p.s. w razie błędów proszę mnie poprawić
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
dzięki za pomoc, jutro go sprawdzę
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
i sprawdziłem mieliście racje to termostat pewnie, bo chłodnica po zapaleniu robi się powoli ciepła, a wskazówka powoli idzie do góry i tak kawałek za tymi dolnymi kreskami staje.
Patrzyłem na allegro to taki termostat to wydatek koło 40zł to nie problem.
a jazda z tak uszkodzonym termostatem mocno szkodzi silnikowi?? bo narazie nie będę miał czasu się ze to zabrać
Patrzyłem na allegro to taki termostat to wydatek koło 40zł to nie problem.
a jazda z tak uszkodzonym termostatem mocno szkodzi silnikowi?? bo narazie nie będę miał czasu się ze to zabrać
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
a silnikowi nic sie nie dzieje jak chodzi w niższej temperaturze
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
- Od: 8 wrz 2008, 22:52
- Posty: 80
- Skąd: Grzywna
- Auto: mazda 323f 1.6 16V
maniek5511 napisał(a):a silnikowi nic sie nie dzieje jak chodzi w niższej temperaturze
wiecej pali , gdyz chodzi caly czas na ssaniu, silnikowi nic sie raczej nie dzieje
Miatek74 wystarczy raz napisac post
- Od: 5 maja 2008, 22:40
- Posty: 87
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości