323F 1,616V /92 -ubytki płynu chłodniczego

Postprzez Alexs » 7 lut 2005, 13:08

No to ja sobie odpuszczę teraz te zabiegi bo jest zimno a są ważniejsze rzeczy do robienia w niej. Myślałam, ze po prostu jest coś zapchane i da sie szybko usunąc awarię. Spróbuje może zasłonić częściowo chlodnice to coś może pomoże.
Pozdrawiam
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez GofNet » 7 lut 2005, 23:41

Przysłoń 2/3 chłodnicy tekturką oraz po odparowaniu szyb przełączaj na obieg wewnętrzny, a szybciej będzie ciepło w autku się robiło.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Robo » 8 lut 2005, 13:08

Ponad tydzień temu płukałem nagrzewnice w swoim autku bo również zacząłem narzekać na letnie powietrze wydostające się z nawiewów. W moim przypadku robiłem to bez wyciągania jej. Musiałem ściągnąć obudowe filtra powietrza bo u mnie jest gaźnik ale u Ciebie prawdopodobnie auto jest na wtrysku. Spuściłem cały płyn chłodniczy a do końcówek nagrzewnicy (te które wystają od strony kabiny) dopasowałem dwa węze ogrodowe o długości ponad metra. Zakupiłem najlepszy środek kuchenny do walki z kamieniem Cilit Gel (tak to się chyba nazywa) no i wlałem go przez wąż do nagrzewnicy tak długo jak w drugiim przewodzie nie pojawił się. Wtedy to już miałem pewność że nagrzewnica jest do pełna zalana. Węze przymocowałem do maski aby były wysoko i tak sobie to zostawiłem na ok. godzine. Po godzinie wydmuchałem (tak jak się dmucha w trąbke <lol> ) ten płyn jednak nic szczególnego nie wyleciało. Wkurzyłem się i wsypałem kreta w granulkach <diabełek> (troche kreta toche wody) i tak samo odczekałem godzine ale wtedy to już leciał normalnie brud. Później jeszcze trzy razy powtórzyłem tren proces, zalałem płynem chłodniczym układ i gitara. :)

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Alexs » 8 lut 2005, 16:55

GofNet napisał(a):Przysłoń 2/3 chłodnicy tekturką


no tekturką, tekturką ją potraktuje a co tam...
:D


Robo napisał(a):Ponad tydzień temu płukałem nagrzewnice w swoim autku


dobry patent z kretem, ale ja sie boje tych zabiegów ze spuszczniem płynu z chłodnicy bo z nia problemy były i są do tej pory bo sie dymi,buuuu :( tak,że nie chce żeby coś się pogorszylo,poza tym dopiero co ją usczelniali i nie wiem czy nie trzeba będzie od nowa uszczelnić.
Ech z tymi chłodnicami, w drugim aucie rodzinnym tez ostatnio cały płyn mi uciekł aż sie zagotowało!!!....był maluch to był wiatrak i świety spokój :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez zertaul » 9 lut 2005, 11:08

Robo napisał(a):Później jeszcze trzy razy powtórzyłem tren proces, zalałem płynem chłodniczym układ i gitara.

Znaczy się teraz leci gorące powietrze z nagrzewnicy, tak??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2004, 23:41
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Auto: 323F '91 1.6 16V

Postprzez Robo » 9 lut 2005, 12:38

zertaul napisał(a):Znaczy się teraz leci gorące powietrze z nagrzewnicy, tak??

Dokładnie tak. W sumie to byłem sceptyczny bo już myślałem, że nie pomoże. Ostatnio to już nawet na uczelnie jeździłem w kurtce. <lol> Po oczyszczeniu wytrzymałem w kurtce ze 20km później już nie dało rady wysiedzieć. :D

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez GofNet » 9 lut 2005, 12:48

Teraz po jakim czasie (km) zaczyna lecieć Ci ciepłe a po jakim gorące powietrze ??

U mnie na letnie powitrze musze czekać ok. 2km zaś na gorącawe ok 3-4km.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Robo » 9 lut 2005, 12:58

I tu jest ten ból, że grzeje tak jakby z pewnym opóźnieniem. Na początku leci chłodne powietrze wskaźnik się unosi od temperatury dojdzie do połowy a tu sobie dmucha letnie powietrze. To jest coś takiego gwałtownego. Nie jest to stopniowy przyrost temperatury tylko leci zimne powietrze a po jakiimś czasie nagle gorące. Pamiętam że kiedyś było inaczej. Coś nadal jest nie tak.

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez GofNet » 9 lut 2005, 13:01

Po ok. ilu kilometrach masz już gorące powietrze w nawiewach??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Robo » 9 lut 2005, 13:07

Letnie leci tak jak u Ciebie tzn ok. 2-3 km ale gorące dopiero gdzieś jak przejade ok. 8-10 km.

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez adamolsz » 9 lut 2005, 15:57

Wszystko się wyjaśniło. Prawidłowo nie odpowietrzyłem układu chlodniczego po nalaniu nowego płynu chłodniczego do chłodnicy.Przed uruchomieniem silnika nie otworzylem całowicie nagrzewnicy i stąd ubytki płynu w zbiorniku poniżej minimum. :( :( :( :) :) :) :)
Początkujący
 
Od: 29 gru 2004, 12:05
Posty: 18
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323 F (BG) 1,6 16V/92r.

Postprzez Jano » 11 lut 2005, 02:27

a ile powinno byc płynu, bo ja zmieniłem chłodnic na nissena ale troche mniejszą od innej mazdy, jak odkręce korek to żeberka z góry są suche,
a zbiorniczek wyrónawczy,mam do pełan ponad maximum. raz zrobiłęm że zalałem chłodnice do pełna a zbioniczek pomiędzy min a max, ale po pewnym czasie żeberka z góry były słuche, a zbiorniczek pełen ponad maximum. Może tak musi być, albo mam za dużo płynu,albo korek przepuszcza i pod wpływem mniejszego ciśnienia wypuszcza z chłodnicy do zbiorniczka, seeryjnie powinno chyba byc 0,9 bara.
Co zrobić kupić nowy korek, a moze nowy kotrek o wiekszym cinieniu 1,1 bara. A może jak awaria silnika ,głowica czy co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez adamolsz » 11 lut 2005, 09:37

Wydaję się m,że jest coś z tym korkiem do chłodnicy. Ja wymieniłem na nowy łącznie z chłodnicą. Zasadą jest,że jeśli zabraknie w chlodnicy płynu , to przez korek ze zbiornika wyrównaczego uzupełnia i pobiera płyn i odwrotnie w przypadku nadmiaru płynu w chłodnicy po nagrzaniu się silnika.
Może być,co najgorsze uszkodzona uszczelka pod głowicę, płyn chłodzący zmiesza się z olejem silnika.Lepiej udać sie do kilku doświadczonych mechaników i dokonać oceny.
Początkujący
 
Od: 29 gru 2004, 12:05
Posty: 18
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323 F (BG) 1,6 16V/92r.

Postprzez Jano » 11 lut 2005, 19:54

Kupiłem nowy korek,zaleje chłodnice do na maxa, a zbiorniczek wyrównawczy między min i max i zobacze co będzie się działo.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez ((((SMOKE)))) » 23 lut 2005, 11:04

I jak?
Bo ja dzisiaj zauważyłem,że co prawda żeberka nie są suche(płyn delikatnie je przykrywa). Ostatnio jak sprawdzałem to zawsze miałem płyn pod korek, a teraz płynu troszkę mniej, ale za to w wyrównawczym wzrósł poziom. Coś się dzieje czy olać to i się nie przejmować? :|
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez Jano » 23 lut 2005, 11:31

Jak zmieniłem korek do w chłodnicy płyn mam pod kork, i w wyrównawczym poziom spadł, jest wpożaądku.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez ((((SMOKE)))) » 23 lut 2005, 12:10

a ile taki koreczek kosztuje? I na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę?
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 13:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez Jano » 23 lut 2005, 13:40

Orginalny mazdy 25 zł, zamiennik 15 ukiłem na Radzymińskeij auto Japan.
parametrm ważnym jest ciśnienie do jakiego kork trzyma, tzn. przy jakim wypuszcz atak mi sie zdaje do zbiorniczka wyrównawczego, u mnie jest to 0,9 Bara jesli sie niemyle. Ja wziołem korek pokazałem jaki mam a oni dali mi nowy .
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323