323F 1,616V /92 -ubytki płynu chłodniczego
1, 2
No to ja sobie odpuszczę teraz te zabiegi bo jest zimno a są ważniejsze rzeczy do robienia w niej. Myślałam, ze po prostu jest coś zapchane i da sie szybko usunąc awarię. Spróbuje może zasłonić częściowo chlodnice to coś może pomoże.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
Przysłoń 2/3 chłodnicy tekturką oraz po odparowaniu szyb przełączaj na obieg wewnętrzny, a szybciej będzie ciepło w autku się robiło.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Ponad tydzień temu płukałem nagrzewnice w swoim autku bo również zacząłem narzekać na letnie powietrze wydostające się z nawiewów. W moim przypadku robiłem to bez wyciągania jej. Musiałem ściągnąć obudowe filtra powietrza bo u mnie jest gaźnik ale u Ciebie prawdopodobnie auto jest na wtrysku. Spuściłem cały płyn chłodniczy a do końcówek nagrzewnicy (te które wystają od strony kabiny) dopasowałem dwa węze ogrodowe o długości ponad metra. Zakupiłem najlepszy środek kuchenny do walki z kamieniem Cilit Gel (tak to się chyba nazywa) no i wlałem go przez wąż do nagrzewnicy tak długo jak w drugiim przewodzie nie pojawił się. Wtedy to już miałem pewność że nagrzewnica jest do pełna zalana. Węze przymocowałem do maski aby były wysoko i tak sobie to zostawiłem na ok. godzine. Po godzinie wydmuchałem (tak jak się dmucha w trąbke ) ten płyn jednak nic szczególnego nie wyleciało. Wkurzyłem się i wsypałem kreta w granulkach (troche kreta toche wody) i tak samo odczekałem godzine ale wtedy to już leciał normalnie brud. Później jeszcze trzy razy powtórzyłem tren proces, zalałem płynem chłodniczym układ i gitara.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
GofNet napisał(a):Przysłoń 2/3 chłodnicy tekturką
no tekturką, tekturką ją potraktuje a co tam...
Robo napisał(a):Ponad tydzień temu płukałem nagrzewnice w swoim autku
dobry patent z kretem, ale ja sie boje tych zabiegów ze spuszczniem płynu z chłodnicy bo z nia problemy były i są do tej pory bo sie dymi,buuuu tak,że nie chce żeby coś się pogorszylo,poza tym dopiero co ją usczelniali i nie wiem czy nie trzeba będzie od nowa uszczelnić.
Ech z tymi chłodnicami, w drugim aucie rodzinnym tez ostatnio cały płyn mi uciekł aż sie zagotowało!!!....był maluch to był wiatrak i świety spokój
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
zertaul napisał(a):Znaczy się teraz leci gorące powietrze z nagrzewnicy, tak??
Dokładnie tak. W sumie to byłem sceptyczny bo już myślałem, że nie pomoże. Ostatnio to już nawet na uczelnie jeździłem w kurtce. Po oczyszczeniu wytrzymałem w kurtce ze 20km później już nie dało rady wysiedzieć.
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Teraz po jakim czasie (km) zaczyna lecieć Ci ciepłe a po jakim gorące powietrze
U mnie na letnie powitrze musze czekać ok. 2km zaś na gorącawe ok 3-4km.
U mnie na letnie powitrze musze czekać ok. 2km zaś na gorącawe ok 3-4km.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
I tu jest ten ból, że grzeje tak jakby z pewnym opóźnieniem. Na początku leci chłodne powietrze wskaźnik się unosi od temperatury dojdzie do połowy a tu sobie dmucha letnie powietrze. To jest coś takiego gwałtownego. Nie jest to stopniowy przyrost temperatury tylko leci zimne powietrze a po jakiimś czasie nagle gorące. Pamiętam że kiedyś było inaczej. Coś nadal jest nie tak.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Po ok. ilu kilometrach masz już gorące powietrze w nawiewach??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Wszystko się wyjaśniło. Prawidłowo nie odpowietrzyłem układu chlodniczego po nalaniu nowego płynu chłodniczego do chłodnicy.Przed uruchomieniem silnika nie otworzylem całowicie nagrzewnicy i stąd ubytki płynu w zbiorniku poniżej minimum.
- Od: 29 gru 2004, 12:05
- Posty: 18
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323 F (BG) 1,6 16V/92r.
a ile powinno byc płynu, bo ja zmieniłem chłodnic na nissena ale troche mniejszą od innej mazdy, jak odkręce korek to żeberka z góry są suche,
a zbiorniczek wyrónawczy,mam do pełan ponad maximum. raz zrobiłęm że zalałem chłodnice do pełna a zbioniczek pomiędzy min a max, ale po pewnym czasie żeberka z góry były słuche, a zbiorniczek pełen ponad maximum. Może tak musi być, albo mam za dużo płynu,albo korek przepuszcza i pod wpływem mniejszego ciśnienia wypuszcza z chłodnicy do zbiorniczka, seeryjnie powinno chyba byc 0,9 bara.
Co zrobić kupić nowy korek, a moze nowy kotrek o wiekszym cinieniu 1,1 bara. A może jak awaria silnika ,głowica czy co?
a zbiorniczek wyrónawczy,mam do pełan ponad maximum. raz zrobiłęm że zalałem chłodnice do pełna a zbioniczek pomiędzy min a max, ale po pewnym czasie żeberka z góry były słuche, a zbiorniczek pełen ponad maximum. Może tak musi być, albo mam za dużo płynu,albo korek przepuszcza i pod wpływem mniejszego ciśnienia wypuszcza z chłodnicy do zbiorniczka, seeryjnie powinno chyba byc 0,9 bara.
Co zrobić kupić nowy korek, a moze nowy kotrek o wiekszym cinieniu 1,1 bara. A może jak awaria silnika ,głowica czy co?
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Wydaję się m,że jest coś z tym korkiem do chłodnicy. Ja wymieniłem na nowy łącznie z chłodnicą. Zasadą jest,że jeśli zabraknie w chlodnicy płynu , to przez korek ze zbiornika wyrównaczego uzupełnia i pobiera płyn i odwrotnie w przypadku nadmiaru płynu w chłodnicy po nagrzaniu się silnika.
Może być,co najgorsze uszkodzona uszczelka pod głowicę, płyn chłodzący zmiesza się z olejem silnika.Lepiej udać sie do kilku doświadczonych mechaników i dokonać oceny.
Może być,co najgorsze uszkodzona uszczelka pod głowicę, płyn chłodzący zmiesza się z olejem silnika.Lepiej udać sie do kilku doświadczonych mechaników i dokonać oceny.
- Od: 29 gru 2004, 12:05
- Posty: 18
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323 F (BG) 1,6 16V/92r.
Kupiłem nowy korek,zaleje chłodnice do na maxa, a zbiorniczek wyrównawczy między min i max i zobacze co będzie się działo.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
I jak?
Bo ja dzisiaj zauważyłem,że co prawda żeberka nie są suche(płyn delikatnie je przykrywa). Ostatnio jak sprawdzałem to zawsze miałem płyn pod korek, a teraz płynu troszkę mniej, ale za to w wyrównawczym wzrósł poziom. Coś się dzieje czy olać to i się nie przejmować?
Bo ja dzisiaj zauważyłem,że co prawda żeberka nie są suche(płyn delikatnie je przykrywa). Ostatnio jak sprawdzałem to zawsze miałem płyn pod korek, a teraz płynu troszkę mniej, ale za to w wyrównawczym wzrósł poziom. Coś się dzieje czy olać to i się nie przejmować?
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
- Od: 11 sty 2005, 13:47
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V
a ile taki koreczek kosztuje? I na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę?
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
- Od: 11 sty 2005, 13:47
- Posty: 105
- Skąd: Warszawa
- Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V
Orginalny mazdy 25 zł, zamiennik 15 ukiłem na Radzymińskeij auto Japan.
parametrm ważnym jest ciśnienie do jakiego kork trzyma, tzn. przy jakim wypuszcz atak mi sie zdaje do zbiorniczka wyrównawczego, u mnie jest to 0,9 Bara jesli sie niemyle. Ja wziołem korek pokazałem jaki mam a oni dali mi nowy .
parametrm ważnym jest ciśnienie do jakiego kork trzyma, tzn. przy jakim wypuszcz atak mi sie zdaje do zbiorniczka wyrównawczego, u mnie jest to 0,9 Bara jesli sie niemyle. Ja wziołem korek pokazałem jaki mam a oni dali mi nowy .
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości