Po rozgrzaniu silnika obroty są wyższe (mazda 323 bg 1.7d)

Postprzez saxxor » 4 mar 2010, 01:02

Witam jestem tutaj nowy dlatego chciałbym wszystkich przywitać.
Samochód którym jeżdżę to mazda 323 bg 91r. 1.7d.
Od dłuższego czasu mam taki problem że jak przejadę 5-10 km i silnik dojdzie do temperatury to mam zwiększone obroty na biegu jałowym na początku nie było to odczuwalne ale gdy teraz wiosna idzie temp. wyższa na zewnątrz to obroty są naprawdę wysokie.
Najciekawsze jest to, że jak się nagrzeje i są wyłączone światła i ogrzewanie obroty jeszcze bardziej się podnoszą na słuch bo auto nie posiada obrotomierza 2.5 – 3.5 tys. obrotów gdy włączę dmuchawę na 4 i światła obroty są normalne a gdy wyłączę znowu to samo. Czasem jest tak ze obroty nie rosną po rozgrzaniu silnika mogę bawić się światłami dmuchawami i 0 zmian jeśli chodzi o obroty. Co wymieniłem : termostat, filtr powietrza i nie dało to żadnych efektów. Ostatnio bawiłem się taka dźwignia przy pompie co przytrzymuje te cięgno pompy bo zauważyłem ze jak mocna się naparłem na te cięgno i chciałem przesunąć w lewo to obroty się zmniejszały a tam jest taki ogranicznik co na sprężynie jest przeczuwam ze jest to mechanizm ssania na podciśnienie no i trochę to rozruszałem i teraz mam tak chodziarz dzisiaj wieczorem znowu to samo że obroty są wysokie stoję na światłach około 10-15 sekund i obroty z wysokich nagle robią się niższe potem po krótkiej jeździe znowu to samo obroty wysokie do momentu kiedy nie postoje dłużej na światłach i (gdy obroty na światłach spadną to tak jak wcześniej pisałem bawienie się światłami i dmuchawami nie powoduje żadnych zmian w obrotach) . Także nie wiem czy to możne być wina tego mechanizmu ssania , wina niedogrzewającego się płynu chłodniczego co skutkuje pośrednio na złe działanie mechanizmu ssania czy całkiem coś innego np. coś z elektryką. Szukałem na forum chciałem dostać jakaś książkę do tego modelu i naprawdę nie da się nic znaleźć. Jeszcze chciałem dodać takie spostrzeżenie dotyczące wyników moich obserwacji gdy wyłączę samochód on postoi 20-25 minut i gdy odpalę go ponownie to problem nie występuje. Proszę o pomoc ewentualnie jakieś wskazówki dotyczące napraw ewentualnych. Dziękuję
saxxor
 

Postprzez JaySon » 23 mar 2010, 20:57

Witam.
Nie miałem dokładnie takiego problemu ale proponuje odłączyć mechanizm ssania (odkręcając małą śrubkę {bodajże 8} z gwintem) w celu sprawdzenia rosnących obr. niestety jest jedna usterka pompy wtryskowej, która powoduje znaczne podniesienie obr. tzw zawieszenie się. Ssanie jest zrobione poprzez podłączenie takiego małego cylinderka (w który znajduje się chyba parafina) z popychaczem, do tego cylinderka jest podłączony przewód z chłodnicy. Ja jeżdżę bez ssania cały rok :) wystarczy jak jest dużo na minusie przytrzymać lekko wciśnięty pedał gazu.
Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 19:55
Posty: 112
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1.7 D PN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323