Strona 1 z 2

Wymiana oleju

PostNapisane: 24 paź 2006, 08:08
przez Bullitt
Mam małe pytanko odnośnie wymiany oleju silnikowego w moim samochodzie otóż cały czas wymieniam olej zgodnie z książką serwisową co około 5000km, jako że sporo jeżdżę wychodzi wymiana co około 2 miesiące, chciałbym zalać silnik olejem castrol GTD magnatec i w związku z tym moje pytanie czy na dzisiejsze czasy kiedy właściwości olejów uległy dość diametralnej zmianie wymiana oleju co 5000km nie jest przesadą? pytam gdyż castrol jak wiadomo tani nie jest a wydaje mi się że powinien spokojnie 10000km na tym oleju zrobić silnik bez najmniejszych problemów. Proszę o opinię kogoś kto ma rozeznanie w temacie.

PostNapisane: 24 paź 2006, 18:41
przez GofNet
Zmiana oleju co 5kkm to bardzo częsta wymiana. Nawet, jak na olej mineralny.

Castrol :|? Sam nie wiem. Bardziej zastanawiałbym się nad Shell'em lub innym równie dobrym olejem. Castrol jest popularny, ale czy znakominy...?

Nowe samochody mają sugerowane przez producenta wymiany oleju co 30kkm. Oooczywiście chodzi o oleje syntetyczne do tego przystosowane.

Nie będę Cię namawiał na konkretny olej, ale zanim coś wybierzesz, to poznaj dobrze swój olej i silnik a następnie dobierz lepszy, ale nie ekstremalnie doskonały, bo może to być szok dla silnika.

Powodzenia
..::GofNet::..

PostNapisane: 24 paź 2006, 20:06
przez Bullitt
Co do wyboru oleju to właśnie polegam na opiniach znajomych którzy już magnateca zalali a czy akurat on jest taki popularny to nie wiem gdyż z racji ceny raczej nie wszyscy na nim jeżdżą, ale z tego co znajomi mówią to ten olej bardzo dobrze sprawdza się w starszych silnikach (mówię o GTD magnatecu który też jest olejem mineralnym a nie GTXie) gdyż bardzo dobrze doszczelnia silnik z tego co słyszałem i eliminuje typowe dla starszych aut pocenia się i dobrze przywiera do metalu przez co zmniejsza tarcie przy rozruchu a jak wiadomo zima się zbliża wiec dlatego o tym pomyślałem. Tylko ta wymiana co 5000km to trochę chyba za mało jak na nowe oleje, w książce serwisowej tak mam ale auto ma swoje latka (1991r) wiec na tamte realia to było może do przyjęcia bo wtedy oleje nie były aż tak zaawansowane jak teraz.

PostNapisane: 24 paź 2006, 20:40
przez GofNet
Oleje mineralne szybko się starzeją. Na dodatek podczas tego procesu powstaje osad, który wędrując po całym silniku przykleja się, gdzie popadnie. Efekt jest taki, że silnik bardziej się grzeje, szybciej zamula, itp.

Dlatego też z myślą o autach z większymi przebiegami wprowadzono już jakiś czas temu do sprzedaży syntetyczne oleje silnikowe o większej lepkości, zapewniające zarówno świetne smarowanie, jak i długą żywotność oleju. Na dodatek nie wydziela się tak szkodliwy dla silnika osad.

Ja obecnie mam zalany w silniku syntetyczny olej silnikowy Midland MicroOil Synqron 10W-50. Auto ma przebiegu 222kkm i wcale nie myślę o zmianie oleju na semisyntety, czy minerał. Dodam, że poprzedni właściciel zalewał semisyntetyczny olej silnikowy Mobil 10W-40, który przy pierwszej nadarzającej się okazji wymieniłem na w/w.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 24 paź 2006, 21:26
przez Briareos
GofNet, ale ty masz benzynę, a to PN to ropniak :P Może ten ma inaczej, ale wiele wysokoprężnych z definicji łyka 15W- i nie ma co się bawić w syntetyki. Dużo istotniejsze jest to żeby olej był właściwej lepkości i świeży, a jakiej marki to sprawa drugorzędna. Jasne że są lepsze i gorsze, ale przy zmianie co 5000 to bym lał Lotosa – normy spełnia, jest tani.
Krótko mówiąc: jeśli przesłanką do zmiany oleju jest chęć wydłużenia okresu eksploatacji, to nie warto. Dobry olej po 10kkm zostawi więcej nagaru niż taki tańszy po 5kkm (a zużycie oleju nie postępuje cały czas liniowo). A Castrol akurat, jak słusznie zauważono, tani nie jest, a nagar podobno zostawia paskudny...

PostNapisane: 24 paź 2006, 21:36
przez Jaksa
Bullitt napisał(a):wymiana oleju co 5000km nie jest przesadą
Jak mogę zabrać głos w tej sprawie napiszę moze tak :

Producent przewidział wymianę oleju co 5000 km a co 10.000 z filtrem – czyli olej co 5 a filtr co 10 tysi.....producent samochodu ustala wymianę oleju ( przegląd samochodu co 10 tysi ) ) a nie producent ktory wyprodukował olej. Jak dla mnie robisz to dobrze.

PostNapisane: 24 paź 2006, 22:12
przez Bullitt
Jaksa napisał(a):Producent przewidział wymianę oleju co 5000 km a co 10.000 z filtrem – czyli olej co 5 a filtr co 10 tysi.....producent samochodu ustala wymianę oleju ( przegląd samochodu co 10 tysi ) ) a nie producent ktory wyprodukował olej. Jak dla mnie robisz to dobrze.


No widze że chyba tak z tym że producent ustalał to na podstawie olejów będących w sprzedaży 15 lat temu, nie chce na tym oszczędzać a co do castrola to właśnie słyszałem też że nie wypłukuje nagarów tak dobrze wiec chyba zostane przy takich wymianach jak teraz (leje mineralny Mobil 15W40)

Briareos napisał(a):ale przy zmianie co 5000 to bym lał Lotosa
<killer>

tym to chyba za karę bym ją musiał zalać a tak poważnie to Lotos raczej nie wchodzi w gre :)

PostNapisane: 24 paź 2006, 23:14
przez GofNet
Jeżeli producent faktycznie zaleca wymiany co 5kkm, to nie ma bata – warto a wręcz trzeba się tego trzymać. Zaś co do Lotosa, to myślę, że minerał i semisyntetyk, to siuchy, ale z doświadczenia kilku FORUM'owiczów wynika, że syntetyk jest całkiem, całkiem...

PostNapisane: 2 lis 2006, 12:21
przez Blade
Ja z kolei w swojej książce serwisowej mam zalecaną wymianę co 10000 km...
Od trzech lat od kiedy użytkuję swoją Madzię 1,7D wymieniam olej i filtr co + – taki przebieg. Raz zdażyło się nawet po 13 tysiącach ;) Żadnych problemów. Po przejechanych ponad 7000 nie stwierdziłem ubytku oleju a wlane było przepisowe 4,5 litra.

PostNapisane: 2 lis 2006, 21:58
przez Bullitt
co 10 000 z filtrem jest wymiana a co 5 000 sam olej

PostNapisane: 2 lis 2006, 22:22
przez Jaksa
Bullitt napisał(a):co 10 000 z filtrem jest wymiana a co 5 000 sam olej
Tak powinno się robic ale za mało jeszcze postów jest w tym temacie ( jak bedzie 5 stron to wszystko bedzie jasne :P <lol> )

PostNapisane: 2 lis 2006, 22:33
przez tomekrvf
Jaksa napisał(a):Tak powinno się robic ale za mało jeszcze postów jest w tym temacie ( jak bedzie 5 stron to wszystko bedzie jasne

Chyba za mało jest użytkowników PN na 5 stron. Takie B3 czy B6 na 100% zajęłoby z 10 stron.

PostNapisane: 2 lis 2006, 23:22
przez Jaksa
tomekrvf napisał(a):Chyba za mało jest użytkowników PN na 5 stron
Mało jak mało ale my lubimy duzo czytac o tym samym ;)

PostNapisane: 3 lis 2006, 00:13
przez Jacek_L 323
porek dg napisał(a):Do tej pory wymieniałem olej (Shell Helix Diesel 15W40) i filtr co 10kkm, i między wymianami najwięcej dolałem 0,5l oleju. Ale skoro wymiany powinny być
Bullitt napisał(a):co 10 000 z filtrem jest wymiana a co 5 000 sam olej

to zacznę tak robić, jeśli to ma zrobić dobrze silnikowi :]

Myślę, że w tym wieku i z tymi przebiegami jakie mają nasze mazdy to jej raczej jest obojętne co ma nalane. Tłoki odbijają się o ścianki, przedmuchy, że aż chuczy i jeszcze wymiana co 5000 km :D Ja tam co 10 tys wymieniam. Leje Lotos Diesel 15W40 bo jest tani. Do naszych silników to ze 2 kg kompresji by się przydało hahaha

PostNapisane: 3 lis 2006, 00:40
przez GofNet
Myślę, że w tym wieku i z tymi przebiegami jakie mają nasze mazdy to jej raczej jest obojętne co ma nalane.
Nie zapominaj, że to nie jest hOpel. Japończyki i Mesie potrafią przejechać kilkaset tysięcy kilometrów i nie pojawi się dostrzegalne zużycie elementów. Wszystko zależy od jakości (precyzji) wykonania i użytych materiałów a Japończycy mają najlepszą stal na Świecie! Sami ją od nich kupujemy... :)

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 3 lis 2006, 09:06
przez Jacek_L 323
GofNet napisał(a):Nie zapominaj, że to nie jest hOpel. Japończyki i Mesie potrafią przejechać kilkaset tysięcy kilometrów i nie pojawi się dostrzegalne zużycie elementów. Wszystko zależy od jakości (precyzji) wykonania i użytych materiałów a Japończycy mają najlepszą stal na Świecie! Sami ją od nich kupujemy...

Tylko jest różnica czy te kilkaset tysięcy kilometrów zrobi się przez pierwsze kilka lat czy kilkanaście. Bo jeżeli przez kilkanaście to wszystko będzie się "sypać" a my będziemy nadal lać Mobilo ceno podobny olej do starego samochodu gdzie drży kierownica i wszystko inne się trzęsie.
W instrukcji jest napisane, że zalecany jest olej 15W/40 lub 20W50 CC lub CD. Lotos Diesel 15W/40 ma CE czy jakoś tak (musiałbym zobaczyć na opakowaniu).
Co innego jak się ma nowy samochód, wtedy to i owszem lał bym coś lepszego jeżeli zamieżał bym jeździć tym samochodem przez pare lat.

PostNapisane: 21 lut 2007, 11:10
przez maruś
Witam odgrzebałem temat bo mam taki sam dylemat, w książce serwisowej pisze żeby olej wymieniać co 5000km ,
ale wszyscy mi radzą co 10000, bo za tyle lat jednak technologia poszła do przodu i jakośc olejów też,
ja jeżdzę na zwykłym lotosie mineralnym -poprzedni właściciel też- z tym że on wymieniał co 5000km, więc mam dylemat bo przejechałem juz prawie 5000 od wymiany-na jesień wymieniałem filtry i olej- teraz kolej chyba na olej...
pozdrawiam :)

PostNapisane: 21 lut 2007, 12:17
przez xANDy
A masz ślady wycieków z silnika? Bo jeśli nie, to zalej półsyntetykiem i zmieniaj co 10kkm.

PostNapisane: 21 lut 2007, 13:23
przez Jaksa
xANDy napisał(a):zmieniaj co 10kkm
W PN – ach wymiana oleju co 5 tysi a co 10 z filtrem. Myslę ze producent pojazdu okresla kiedy co wymieniac a nie firma ktora produkuje oleje.

PostNapisane: 21 lut 2007, 14:05
przez maruś
xANDy napisał(a):A masz ślady wycieków z silnika? Bo jeśli nie, to zalej półsyntetykiem i zmieniaj co 10kkm.

wole nie ryzykować bo troche sie poci a i wiek jest hm...Madzia pełnolatka :D