Strasznie kopci na czarno

Postprzez magneto » 13 wrz 2009, 18:35

Jak w temacie, strasznie kopci na czarno podczas przyspieszania.nie wiem czy mam niewłaściwy kąt wtrysku czy kończą się wtryski.jaki powinien być prawidlowy kąt wtrysku dla tego silnika?dodam tylko że z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu.nawet w największe mrozy minionej zimy paliła na dotyk.
Bardzo proszę o jakieś porady bo przez kłęby dymu narażam się na częste kontrole policji

Temat poprawiony / Myjk
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 17:45
Posty: 15
Skąd: Piekary Śl
Auto: 323 BG '92 1.7 d / Rover 45

Postprzez umcyk » 14 wrz 2009, 20:17

Witaj!
Ja mam 1,7 ale na turbo i dzieje mi sie tak jak sie zalacza turbina. Sprawdz sobie spalanie. Jesli za duzo Ci pali to bedzie trzeba pojechac na regulacje. Sprawdz podczas jazdy przy jakich obrotach tak sie dzieje i czy zawszze sie w przy tych samych obrotach sie dzieje.
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez poflek » 14 wrz 2009, 20:51

magneto popraw proszę temat.

<czytaj> Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez magneto » 14 wrz 2009, 21:34

poflek napisał(a):magneto popraw proszę temat

sorry ale jestem tu nowy i nie bardzo wiem co źle zrobilem podalem model i rodzaj silnika.

umcyk a da się wyregulować wtryski?
spalanie mam chyba w normie.mieści się w 10l/100km
kopci zawsze od okolo 1500obr/min nawet jak przyspieszam delikatnie a jak gwałtownie wcisnę pedał gazu to jest porażka totalna.jadący za mną włączają przeciwmgielne :(
silnik 1.7d i kilka gratow przedam
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 17:45
Posty: 15
Skąd: Piekary Śl
Auto: 323 BG '92 1.7 d / Rover 45

Postprzez tommyb » 14 wrz 2009, 22:33

magneto ,masz chyba wtryski do sprawdzenia ,a co do spalania to mi sie wydaje ze troche za duzo Ci pali -ja mam 2.0 d i spalanie miesci sie w 6-7 l/100
Jak chcesz to podjedz do Bosch Diesel Adamczyk (tj na Dabrowce ) -mialem tam regenerowana pompe wtryskowa i smiga ok :D-zajmuja sie tam ukladami paliwowymi ,pompami ,wtryskami itp
A filtry paliwa i powietrza masz wymienione ? Bo mialem podobny objaw i klopot znikl po wymianie filtrow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez magneto » 15 wrz 2009, 09:15

tommyb napisał(a):A filtry paliwa i powietrza masz wymienione ? Bo mialem podobny objaw i klopot znikl po wymianie filtrow

filtry wymieniam regularnie.
tommyb napisał(a):podjedz do Bosch Diesel Adamczyk

słyszałem że są bardzo drodzy.znasz inne warsztaty co zajmują sie dieslami? mieszkam w piekarach od niedawna i nie znam za dobrze okolicy
Mateusz napisał(a):Chyba że jeździsz bardzo bardzo krótkie trasy i masz wyjątkowo ciężką nogę. Ale nawet wtedy nie powinno być 10

dziennie jężdże około 60km, nogę mam ciężką ale moim drugim autem też tak jeżdżę a spalanie mam o 1 litr powyżej normy. myślałem że mazda ma takie spalanie.
i jeszcze jedno co mnie zastanawia to to że w filtrze powietrza zbiera się olej. czy to jest normalne?
silnik 1.7d i kilka gratow przedam
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 17:45
Posty: 15
Skąd: Piekary Śl
Auto: 323 BG '92 1.7 d / Rover 45

Postprzez tommyb » 15 wrz 2009, 16:16

Co do pomp i wtryskow to jedynie tam sie tak zajmuja dobrze ale niestety troszke kasuja.Ja za regeneracje pompy wtryskowej i ustawienie zaplacilem 750 pln (uszczelki ,walek sterujacy i cos tam jeszcze)
Zawsze mozesz zadzwonic lub podjechac i zapytac
Jest jeszcze taki zakald w Rudzie Slaskiej ale niemaja zbyt dobrej opini z tego co mi wiadomo
Jesli szukasz mechanika to moge Ci podac namiary-jezdze do niego i jest ok ,a co do wtryskow to tylko tam -maja tam maszyny do sprawdzania wtryskow
Mozesz zawsze wymienic koncowki wtryskiwaczy ale to juz niebedzie to co powinno byc :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez tommyb » 15 wrz 2009, 17:15

Aha ,jak tam dzwonilem w sprawie regeneracji pompy to jak uslyszeli ze "japoniec "to myslalem ze z podziwu nie wyjdzie przez telefon <lol> przewaznie tam VW naprawiaja ale niepowinni Ci odmowic
Poszukaj na necie moze Cos sobie sam znajdziesz ,ja niestety tylko moge Ci ich polecic bo sie w moim przypadku sprawdzili a jak zrobisz to juz twoja sprawa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez magneto » 15 wrz 2009, 19:19

tommyb napisał(a):Jesli szukasz mechanika to moge Ci podac namiary-jezdze do niego i jest ok

dzięki,ja też mam swojego zufanego mechanika ale ale on nie ma przyżądów do wtrysków, pozatm rzadko korzystam bo auto wcale się nie psuje a drobne naprawy robię sam.
tommyb napisał(a):jak uslyszeli ze "japoniec "to myslalem ze z podziwu nie wyjdzie przez telefon przewaznie tam VW naprawiaja

jakbym tam z moim roverem pojechał to pewnie by zawału dostali bo to przecież egzotyka
tommyb napisał(a):Mozesz zawsze wymienic koncowki wtryskiwaczy ale to juz niebedzie to co powinno byc

dlaczego?
pytałem w sklepie i końcówki wtrysków od ręki po 60pln/sztuka dostanę
silnik 1.7d i kilka gratow przedam
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 17:45
Posty: 15
Skąd: Piekary Śl
Auto: 323 BG '92 1.7 d / Rover 45

Postprzez tommyb » 15 wrz 2009, 19:45

To juz nie sa chyba orginaly z tego co wiem tylko jakies zamienniki ,poczytaj o tym na czasie na forum
Chlopaki tez wymieniali koncowki i samochod sie w niejednym wypadku stal bardziej mulowaty- to juz nie to co ma byc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Postprzez umcyk » 15 wrz 2009, 20:39

Jesli chodzi o spalanie to duuuzo za duzo!! Moja madzia nawet na krotkich odcinkach (ok. 3km) spalala max 8L jadac oszczednie!!
w miescie jak teraz jezdze dluzsze kawalki 15-30km to spalanie spada do 7,3-7,6L i wcale jej nie oszczedzam.
Jak zbiera CI sie olej to objaw padajacej turbiny, o ile juz nie padla. Wyczysc caly dolot i IC, moze to cos pomoze.
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez magneto » 15 wrz 2009, 20:51

Jak zbiera CI sie olej to objaw padajacej turbiny, o ile juz nie padla. Wyczysc caly dolot i IC, moze to cos pomoze.

też bym tak pomyślal gdyby miała turbo,problem w tym że nie ma. zwykły diesel
silnik 1.7d i kilka gratow przedam
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 17:45
Posty: 15
Skąd: Piekary Śl
Auto: 323 BG '92 1.7 d / Rover 45

Postprzez umcyk » 15 wrz 2009, 20:57

sorki, nie dopatrzylem w opisie
a na jaki kolor CI kopci?
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez magneto » 15 wrz 2009, 20:58

na czarno
silnik 1.7d i kilka gratow przedam
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 17:45
Posty: 15
Skąd: Piekary Śl
Auto: 323 BG '92 1.7 d / Rover 45

Postprzez umcyk » 15 wrz 2009, 21:06

a uszczelka kiedy byla wymieniana? Wyczysc caly dolot. Sprawdz olej czy nie bierze? Napisz cos wiecej. od kiedy tak sie dzieje?
Najgorze jak uszczelka strzelila? Wiecej grzechow nie pamietam.
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez magneto » 16 wrz 2009, 10:39

dzieje się tak od jakiegoś roku, tzn wcześniej też kopciła ale sporadycznie.
uszczelka była wymieniana w kwietniu.
olej bierze, w sumie nie wymieniam tylko dolewam okolo litra na 2000 km
silnik 1.7d i kilka gratow przedam
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 17:45
Posty: 15
Skąd: Piekary Śl
Auto: 323 BG '92 1.7 d / Rover 45

Postprzez umcyk » 16 wrz 2009, 18:32

skoro duzo pali i kopci tak na czarno to moze faktycznie trzeba zobaczyc czy przypadkiem nie ma zbyt bogatej mieszanki i po prostu nie wszystko spala, wiec wywala wydechem. Juz mi sie pomysly skonczyly:(. Moja rada taka, pokombinuj z mieszanka, jak to nie pomoze to juz chyba tylko fachowcy o ktorych wspominali wczesniej koledzy.
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez magneto » 16 wrz 2009, 23:48

będę musiał coś z tym zrobić.zauważyłem jednak że jak zatankuje bio ester to mniej kopci.czyli co ? wina paliwa?normalnego diesla tankuję na statoil i neste.zadzwonie do tego serwisu co mi tommyb polecił i zobaczymy co oni powiedzą
dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i podpowiedzi
silnik 1.7d i kilka gratow przedam
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 17:45
Posty: 15
Skąd: Piekary Śl
Auto: 323 BG '92 1.7 d / Rover 45

Postprzez magneto » 17 wrz 2009, 10:56

Bylem przed chwilą w serwisie Bosch Diesel Adamczyk i na słowo mazda strach ich obleciał i powiedzieli mi że japończyków nie robią tylko niemieckie.po takiej odpowiedzi wiem wszystko na temat warsztatu i ich pracowników. zastanawiam się jaka jest różnica w wyregulowaniu wtryskow w japonskim czy niemieckim . diesl, bo dla mnie żadna.
silnik 1.7d i kilka gratow przedam
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2009, 17:45
Posty: 15
Skąd: Piekary Śl
Auto: 323 BG '92 1.7 d / Rover 45

Postprzez tommyb » 17 wrz 2009, 12:11

Niewiem czy sie smiac z nich czy poprostu plakac -ja mialem podobna reakcje a jakos mi zrobili i do dzisiejszego dnia odpukac jezdze i nienarzekam .Ja robilem rok temu cala pompe
A na stronie podaja ze sie zajmuja pompami Bosch ,Delphi,NipponDenso-oczywiscie japonski wynalazek a takze ukladami wtryskowymi .Nierozumie ich rodzaju postepowania :| Dlamnie tez by bylo bz roznicy czy japonskie ,niemieckie polskie itp -przeciez jest jedna zasada dzialania <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 14:57
Posty: 159 (0/1)
Skąd: śląsk
Auto: 626 2.0 D RF-7
Xedos Ca 97 1.6 LPG
Premacy Ditd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323