Ogrzewanie – leci ledwo chlodne powietrze a nie gorace

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez GofNet » 25 gru 2007, 16:42

     Ehhhh. Ile razy będziecie o to samo pytać? Dlaczego wskaźnik wolno się podnosi lub wcale, dlaczego zimno w aucie, dlaczego chłodnica ciepła robi się od samego początku po odpaleniu silnika, dlaczego jest większe spalanie i w końcu dlaczego z ponad półrocznym stażem użtkownik FORUM, mający w dobytku ćwierć tysiąca postów, wciąż tego nie wie mimo tego, że temat jest co kilka dni powtarzany, przypominany, wałkowany i odgrzebywany.
     Dlaczego USER nadal jeszcze nie czytał regulaminu, nie skorzystał z opcji szukaj i rozpisuje się o tym samym w kilku tematach...?
organo napisał(a):TERMOSTAT

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez qwasol » 26 gru 2007, 17:53

to zamykając temat nie grzejących mazda i reasumując:

1. jeżleli silnik nie osiaga temperatury (wskazówka lezy) trzeba zacząc od termostatu
2. jeżeli silnik ma dobrą temperaturę nalezy sprawdzic poziom płynu chłodniczego ewentulanei dolać pod korek
3. jeżeli nadal nie grzeje wyczyścić nagrzewnicę jak tam ktoś pisał ściągnąć węże w komorze silnika (są na zatrzaski) podłączyć wąż ogrodowy i wypłukać wodą,zalać nagrzewniće roztworem kreta (ja wsypałem pół kreta do 1 litra wody roztwór robiłem w plasitkowej butelece – UWAGA ROZTWÓR SIE GRZEJE). Zostawic w spokoju na 15 minut i czynność powtórzyć. Na koniec wypłukać wodą, podłączyć węże do nagrzewnicy i uzupełnic płyn chłodniczy (zawsze cos wycieknie w zależności od zdoloności właściciela auta ja dolałem moze 0,5 litra). Cała akcja zajmuje 1 godzinę i nie wymaga specjalnych narzędzi
4. Jeżeli dalej nie grzeje wypadało by jeszcze raz przepłukać kretem przez kilka godzin jeżeli ni pomoże to trzeba pomyśleć o nowej nagrzewnicy

U mnie płukanie pomogło...przed płukaniem jak ustawiłem wentylator na 2 to leciało lekko ciepłe powietrz jak na 3 już zimne. Po płukanie nawet na 4 leci gorące, mozna jeżdzić w majtkach:)

Kilka uwag końcowych:
1.Uklad chłodzącu w mazdzie sam się odpowietrzy
2. W mazdach nie ma żadnych zaworków regulujących ilosć płynu do nagrzewnicy a przynajmniej ja się nie dopatrzyłem
3. Dopływ ciepłego/zimnego powietrza regulowny jest klapką obitą w piankę która przykrywa/odkrywa nagrzenicę w zalezności od ustawinia suwaka na panelu.

i to już wszystko...sie rozpisałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 18:37
Posty: 53
Skąd: Wrocek
Auto: Mazda mx5 1.6 2000

Postprzez SbN » 7 sty 2008, 21:34

ok przeczytałem wszystko w tym poście, ale że w tych sprawach jestem laikiem wole zapytać... madzia świetnie grzała, ale ostatnio miałem problem z uciekaniem płynu, znalazłem przyczynę wycieku, wężyk na trójniku przeciekał w ciągu kilku godzin płynu w zbiorniku nie było, zaciski były dokręcone, wyniuchaliśmy że cieknie przy trójniku wydaje się jeden wylot lekko spłaszczony o taki plastik gorąco mógł się zniekształcić, ucieliśmy kawałek wężyka bo gdzie ja w wigilie znajdę nowy trójnik może pomoże, oczywiście trochę płynu uciekło, dolałem do zbiornika myślałem że jest oka nic nie ubywa ale w samochodzie zimno, temp. po 20 minutach a nawet i dłużej nie wzrasta może ciut ciut ale wystarczy że się zatrzymam spada [opierając się tylko na wskaźniku na tablicy]
spróbować odpowietrzyć? tj. odkręcić korek na chłodnicy włączyć silnik i dolewać do zbiornika jak pobierze płyn? bezpośrednio do chłodnicy? do zbiornika? za termostat się sam nie wezmę nie mam warunków, akademik bez garażu bez kluczy itd.;] na dworze mróz... jakieś rady?
SbN
 

Postprzez yorgoo » 7 sty 2008, 23:53

koniecznie odpowietrzyc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez GofNet » 8 sty 2008, 19:14

     Chciałem napisać, że w ostatnim zdaniu sobie odpowiedziałeś, ale jak się okazało, cała ta Twoja wypowiedź, to jedno wielkie zdanie. Mógłbyś czasami używać znaków przestankowych (nie mylić z przystankowymi) i wielkich liter...

Oto to "zdanie":
SbN napisał(a):spróbować odpowietrzyć? tj. odkręcić korek na chłodnicy włączyć silnik i dolewać do zbiornika jak pobierze płyn? bezpośrednio do chłodnicy? do zbiornika?
     Najpierw dolać do zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodzący a później do odkręconej chłodnicy dolać płynu i odpalić silnik. Obłożyć wlew szmatą (aby nie rozlać po chłodnicy i aby płyn przelewając się nie wylał na chłodnicę) i dalej postępować zgodnie z opisaną kilkukrotnie na Naszym FORUM procedurą.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sly1234 » 24 mar 2008, 12:26

a ja mam jeszcze 2 pytanka:

– po czym poznać nieszczelność uszczelki pod głowicą
czy tylko po plamach oleju w płynie chłodniczym? (pod korkirm). czy są jeszcze jakieś inne objawy?. Jakie są koszta wymiany takiej uszczelki oraz trudności ( czy mozna samemu to zrobić?)

– 2 pytanko . Czy można w jakiś sposób oczyścic cały układ chłodzenia (w jaki sposób?) tak aby wszystkie rury, chłodnica, nagrzewnica, itp była wolna od syfu???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez Bobo » 22 maja 2008, 20:28

Witam!
Posiadam mazdę 626 2.5V6 z 94 roku i też miałem problem z ogrzewaniem.Wszystko zaczęło się się od wycieku płynu chłodzącego z układu chłodzenia więc ja zastosowałem tzw. usczelniacz .Ten zabieg oczywiście nie pomógł bo okazało się że nieszczelna jest pompa płynu chłodzącego ,którą musiałem wymienić. Przy okazji padło ogrzewanie. Co się okazało: po spuszczeniu starego płynu (tego z uszczelniaczem) i wlaniu świeżego dalej nie było ogrzewania. Myślę sobie pewnie jest zapchana nagrzewnica toteż wypiełem przewody chłodzące do nagrzewnicy i wyparownika od gazu (posiadam instalację gazową) podłączyłem dłuższe węże i przepłukałem nagrzewnicę gorącą wodą z czajnika bezprzewodowego ze środkiem do czyszczenia układów chłodzenia. Dopiero ten zabieg przywrócił sprawność mojej madzi. Odnośnie działania układu chłodzenia: przy napełnianiu układu płynem należy wlewać płyn najpierw do tego korka nad pompą wody a później do korka w chłodnicy do pełna, zakręcić oba korki uruchomić silnik i poczekać aż się nagrzeje do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, wyłączyć silnik ,poczekać aż ostygnie odkręcić korek chłodnicy i dolać płynu pod korek i dopiero wtedy będzie ok. NIGDY NIE STOSOWAĆ ŻADNYCH USZCZELNIACZY TO NAJGORSZY SZAJS DLA NAGRZEWNICY!
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 18 lut 2007, 12:32
Posty: 15
Auto: Mazda 626 2.5V6

Postprzez Bobo » 22 maja 2008, 20:29

Witam!
Posiadam mazdę 626 2.5V6 z 94 roku i też miałem problem z ogrzewaniem.Wszystko zaczęło się się od wycieku płynu chłodzącego z układu chłodzenia więc ja zastosowałem tzw. usczelniacz .Ten zabieg oczywiście nie pomógł bo okazało się że nieszczelna jest pompa płynu chłodzącego ,którą musiałem wymienić. Przy okazji padło ogrzewanie. Co się okazało: po spuszczeniu starego płynu (tego z uszczelniaczem) i wlaniu świeżego dalej nie było ogrzewania. Myślę sobie pewnie jest zapchana nagrzewnica toteż wypiełem przewody chłodzące do nagrzewnicy i wyparownika od gazu (posiadam instalację gazową) podłączyłem dłuższe węże i przepłukałem nagrzewnicę gorącą wodą z czajnika bezprzewodowego ze środkiem do czyszczenia układów chłodzenia. Dopiero ten zabieg przywrócił sprawność mojej madzi. Odnośnie działania układu chłodzenia: przy napełnianiu układu płynem należy wlewać płyn najpierw do tego korka nad pompą wody a później do korka w chłodnicy do pełna, zakręcić oba korki uruchomić silnik i poczekać aż się nagrzeje do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, wyłączyć silnik ,poczekać aż ostygnie odkręcić korek chłodnicy i dolać płynu pod korek i dopiero wtedy będzie ok. NIGDY NIE STOSOWAĆ ŻADNYCH USZCZELNIACZY TO NAJGORSZY SZAJS DLA NAGRZEWNICY!
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 18 lut 2007, 12:32
Posty: 15
Auto: Mazda 626 2.5V6

Postprzez Bobo » 22 maja 2008, 20:31

Witam!
Posiadam mazdę 626 2.5V6 z 94 roku i też miałem problem z ogrzewaniem.Wszystko zaczęło się się od wycieku płynu chłodzącego z układu chłodzenia więc ja zastosowałem tzw. usczelniacz .Ten zabieg oczywiście nie pomógł bo okazało się że nieszczelna jest pompa płynu chłodzącego ,którą musiałem wymienić. Przy okazji padło ogrzewanie. Co się okazało: po spuszczeniu starego płynu (tego z uszczelniaczem) i wlaniu świeżego dalej nie było ogrzewania. Myślę sobie pewnie jest zapchana nagrzewnica toteż wypiełem przewody chłodzące do nagrzewnicy i wyparownika od gazu (posiadam instalację gazową) podłączyłem dłuższe węże i przepłukałem nagrzewnicę gorącą wodą z czajnika bezprzewodowego ze środkiem do czyszczenia układów chłodzenia. Dopiero ten zabieg przywrócił sprawność mojej madzi. Odnośnie działania układu chłodzenia: przy napełnianiu układu płynem należy wlewać płyn najpierw do tego korka nad pompą wody a później do korka w chłodnicy do pełna, zakręcić oba korki uruchomić silnik i poczekać aż się nagrzeje do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, wyłączyć silnik ,poczekać aż ostygnie odkręcić korek chłodnicy i dolać płynu pod korek i dopiero wtedy będzie ok. NIGDY NIE STOSOWAĆ ŻADNYCH USZCZELNIACZY TO NAJGORSZY SZAJS DLA NAGRZEWNICY!
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 18 lut 2007, 12:32
Posty: 15
Auto: Mazda 626 2.5V6

Postprzez GofNet » 23 maja 2008, 01:39

Bobo napisał(a):TO NAJGORSZY SZAJS DLA NAGRZEWNICY!
     To prawda, ale to jednocześnie bardzo dobry sposób na usunięcie wycieków z chłodnicy. Później mile widziana jest operacja przepłukania nagrzewnicy (po jakichś kilku tygodniach od aplikacji środka), ale to drobna kara w porównaniu z ceną nowej chłodnicy.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez dplus » 23 maja 2008, 12:21

no nie wiedziałem gofnet że takie coś może paść z twoich ust ... :)
chyba wiele osób się ze mną zgodzi, że załatwianie problemów motodoktorami i innymi uszczelniaczami jest niezbyt dobre. no chyba, że ktoś za dzień/dwa chce sprzedać samochód, no ale to też niezbyt ok...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez GofNet » 23 maja 2008, 15:34

dplus napisał(a):no nie wiedziałem gofnet że takie coś może paść z twoich ust
     Wszystko zależy od sytuacji. Ja kilka lat temu miałem kolizję drobną. W związku z tym, że nie miałem kasy (a tu jeszcze kredyt na plecach) musiałem naprawić Mazdę po najtańszych kosztach, lub... Na nowych elementach koszt naprawy przekroczyłby wartość auta. Co było niezbędne, wymieniłem na używane, a co się dało, zostało naprawione. Chłodnica została uszczelnione preparatem opisanym niegdyś na FORUM. Mnie pomogło, ale trzeba mieć świadomość konsekwencji. U mnie przez to jest ogrzewanie raczej marne (choć wcześniej też nie było rewelacji). Jest ciepło, ale żeby upał leciał, to nie potwierdzę. Trzeba przepłukać, ale samą nagrzewnicę.

     Motodoktor, czy ceramizer jest doraźnym rozwiązaniem. Jak ktoś chce zmienić silnik, to może sobie takie preparaty stosować. Niestety nie zawsze one pomagają, ale w w/w przypadku zawsze warto spróbować.

     A co do sprzedaży i Motodoktora, to już kwestia sumienia...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez czejs » 23 lis 2008, 18:47

Od przyjścia "zimy" doskwiera mi chłód w aucie.. jeżdże wciąż na full otwartym ciepłym powietrzu a leci ono wciąż chłodne mimo tego iż silnik nagrzewa sie bardzo szybko(tzn.normalnie jak to w efce) przeczytałem na forum że problem może tkwić w nagrzewnicy może być zapchana ... więc dziś postanowiłem ją "przepchać" odpiełem 2 węzyki od bloku silnika zleciało troche płynu chłodniczego(korka nie odkręcałem bo po odkręceniu zlatywało więcej płynu)przepychając szlauchem termostat wylatywały płaty "kamienia"(chyba) później leciała juz tylko czysta woda po czym włączyłem silnik jak widziałem że zaczyna brakować płynu w chłodnicy dolewałem po trochu aż było juz ok.( dobrze odpowietrzyłem układ?) dziwi mnie fakt iż :
– chłodne powietrze jak leciało tak leci.. ciepłego nie widać.:(
-przy odkręconym korku i przy dodawaniu gazu leciały małe bombelki.. ale nie zawsze i płyn podnosiło do góry)
Co z moją madzią jest nie tak:(? co z tym ciepłem.. ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez bocian » 23 lis 2008, 19:48

Źle wyczyściłeś nagrzewnicę .Poczytaj tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... agrzewnicy
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 17:00
Posty: 87
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez czejs » 23 lis 2008, 20:39

dodam że szlauch podpięty był do prawej rurki (stojąc przed autem) , ma jakieś znaczenie do której rurki sie podepnę??
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez qbass » 25 lis 2008, 01:06

Łączę z podobnym tematem, a Ciebu czejs proszę o lekturę regulaminu oraz używanie opcji szukaj.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez czejs » 26 lis 2008, 00:11

oj znam ten temat .. dzięki za dołączenie:))
na wyjściu i na wejściu( na węzykach)do termostatu mam taką samą temperature( na dotyk sprawdzając). o czym to może świadczyć?? w aucie letnie powietrze:((
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez domien » 26 lis 2008, 00:48

Ej a ja z koleji odkąd wymienilem płyn w chłodnicy to normalnie nie leci mi takie cieplo jak kiedys, tzn leci jakies tam cieplo ale kiedys to bylo fajnie co sie moglo stac
Mazda, jestes taka piękna i szybka...Szkoda ze tyle pijesz...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 09:32
Posty: 31
Skąd: Chojnice
Auto: Mazda 323F 94r, czarny, 1.6 16

Postprzez dplus » 26 lis 2008, 00:48

może trzeba dobrze odpowietrzyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez domien » 26 lis 2008, 00:53

Zimno jest ;d odpowietrzyc czyli najpierw trzeba by bylo zmierzyc cisnienie prawda?
Mazda, jestes taka piękna i szybka...Szkoda ze tyle pijesz...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 09:32
Posty: 31
Skąd: Chojnice
Auto: Mazda 323F 94r, czarny, 1.6 16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323