reperaturki blacharskie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez patryk92 » 30 lis 2010, 02:14

witam wszystkich
od niedawna jestem nowym właścicielem mazdy 323f BG i niestety po zakupie okazało się że kielichy amorków są tak pognite że strach tym jeździć... i z tym się wiąże pytanie do was czy dostane coś takiego... najlepiej nowe by było ale czy jest to wogule dostępne... czekam na wasze zdanie...
pozdro
Początkujący
 
Od: 9 lis 2010, 23:53
Posty: 12
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez Green » 30 lis 2010, 20:29

jedynie możesz szukać w dobrym stanie używek,tego nie ma jako zamiennika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez damian » 30 lis 2010, 20:38

dobry blacharz "połata" to blachą i będą jak nowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez patryk92 » 1 gru 2010, 02:11

no mam nadzieje :)
Początkujący
 
Od: 9 lis 2010, 23:53
Posty: 12
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez LoboAlien » 1 gru 2010, 06:00

faktycznie jedynie kielichy wycięte z innaje mazdy i wspawane beda sie nadawac. Z reperaturek to jedynie blotniki mozna kupic. Jesli chcesz kupic kielichy wyciete to pogadaj z blacharzem ile ktos musi wyciąć aby on nie mial problemu tego wspawac. Sam tez tak robilem i wycinałem z innej mazdy u mnie z przodu kielich mial szczeline tam gdzie jest laczenie blach ponizej akumulatora. Teraz jest zrobione i jest oki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 13:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez markmas » 1 gru 2010, 11:50

LoboAlien napisał(a):Z reperaturek to jedynie blotniki mozna kupic.


W polcarze są praktycznie wszystkie zewnętrzne blachy do kupienia (błotniki, progi, zakola) :)
Jeśli natomiast chodzi o kielichy, to prościej i lepiej zrobić przeszczep :)
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez patryk92 » 3 gru 2010, 20:40

ok dzieki wielkie za rozjaśnienie :)
Początkujący
 
Od: 9 lis 2010, 23:53
Posty: 12
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez Lukano » 4 gru 2010, 12:16

Co to jest ten polkar ?
myślę co by progów nowych nie wstawić jak się nie da obecnych połatać.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez markmas » 4 gru 2010, 13:41

Lukano napisał(a):Co to jest ten polkar ?


Google zamknęli? :P
http://www.polcar.com.pl/pl/index.htm
dzwonisz, zamawiasz, odbierasz :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Ania_TM » 4 gru 2010, 14:34

Lukano napisał(a):Co to jest ten polkar ?
myślę co by progów nowych nie wstawić jak się nie da obecnych połatać.



Progi z rozbitka najlepiej, w dobrym stanie. Sama na forum kupiłam, nie wyszło drogo :)
Niestety mazda BG jest na rdze podatna.. :(
Ania_TM
 

Postprzez markmas » 7 gru 2010, 00:46

Widzewianka_TM napisał(a):Progi z rozbitka najlepiej, w dobrym stanie. Sama na forum kupiłam, nie wyszło drogo :)
Niestety mazda BG jest na rdze podatna.. :(


Bo ja wiem czy to dobry wybór? Progi na "rozbitku" też już trochę jeździły i na pewno ruda już zaczęła robić swoje :P Dawno to było (ze dwa lata temu), ale za progi do 323 nówki sztuki dawałem po 80zł sztuka :)
Chyba nie warto aż tak oszczędzać. Szkoda pracy kiedy po pierwszej zimie wyjdą parchy...

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Ania_TM » 7 gru 2010, 16:32

markmas napisał(a):
Widzewianka_TM napisał(a):Progi z rozbitka najlepiej, w dobrym stanie. Sama na forum kupiłam, nie wyszło drogo :)
Niestety mazda BG jest na rdze podatna.. :(


Bo ja wiem czy to dobry wybór? Progi na "rozbitku" też już trochę jeździły i na pewno ruda już zaczęła robić swoje :P Dawno to było (ze dwa lata temu), ale za progi do 323 nówki sztuki dawałem po 80zł sztuka :)
Chyba nie warto aż tak oszczędzać. Szkoda pracy kiedy po pierwszej zimie wyjdą parchy...

Pozdrawiam


Mówisz o całym progu czy poszyciu jedynie? poszycie progu idzie za ok 100 zł, a sam element z kawałkiem podłogi za jakieś 100-150 zł.
Dwa lata już prawie jeżdżę i na razie się trzymają ;)

Niestety, madzia podatna na rdzę... Obecnie jestem na etapie podłogi i robienia dziurek ;)
Ania_TM
 

Postprzez markmas » 7 gru 2010, 23:56

Widzewianka_TM napisał(a):Niestety, madzia podatna na rdzę... Obecnie jestem na etapie podłogi i robienia dziurek


Mówię o "poszyciu". Jeśli pojawią się dziury w poszyciu progu (czyli tego co widoczne) bardzo szybko rudzielec zaczyna konsumpcję podłogi :/ Jeśli w miarę szybko wymieni się progi to i podłoga przy nich jest w stanie prawie idealnym :) Progi w mazdzie najczęściej zaczynają lecieć od tylnych zakoli i na to trzeba zwracać uwagę. Tak z drugiej strony to znam parę innych marek które gniją już w katalogu :D Z Mazdą nie jest jeszcze tak źle. Czego wymagać jak by nie patrzeć od pełnoletniego samochodu :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Kioto » 15 gru 2010, 01:09

Widzewianka_TM napisał(a):
markmas napisał(a):
Widzewianka_TM napisał(a):Progi z rozbitka najlepiej, w dobrym stanie. Sama na forum kupiłam, nie wyszło drogo :)
Niestety mazda BG jest na rdze podatna.. :(


Bo ja wiem czy to dobry wybór? Progi na "rozbitku" też już trochę jeździły i na pewno ruda już zaczęła robić swoje :P Dawno to było (ze dwa lata temu), ale za progi do 323 nówki sztuki dawałem po 80zł sztuka :)
Chyba nie warto aż tak oszczędzać. Szkoda pracy kiedy po pierwszej zimie wyjdą parchy...

Pozdrawiam


Mówisz o całym progu czy poszyciu jedynie? poszycie progu idzie za ok 100 zł, a sam element z kawałkiem podłogi za jakieś 100-150 zł.
Dwa lata już prawie jeżdżę i na razie się trzymają ;)

Niestety, madzia podatna na rdzę... Obecnie jestem na etapie podłogi i robienia dziurek ;)

wydaje ci sie ze trzymaja takie zludzenie nie wierze w to ze to po 2 latach sie nie posypie tylko pod konserwacja jeszcze tego nie widac
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez Ania_TM » 15 gru 2010, 08:58

No to jaki jest sposób na progi najlepszy wg ciebie?
Ania_TM
 

Postprzez bogus1221 » 1 sty 2011, 22:42

witam miałem jedna bg z pognitym kielichem i musiałem sprzedać na części bo nic nie dał się z tym zrobić
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 21:50
Posty: 27
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Mazda 323 BG TWR 1,6 89r.

Postprzez mysse » 2 sty 2011, 01:43

ile trupow jeszcze wyciagniesz z archiwum?
a co do tematu – wszystko da sie zrobic, tak zeby jezdzic i tak zeby przechodzic przeglad z dobra geometria. kwestia checi i woli
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Sagitari » 2 sty 2011, 16:43

Witam

Jedyny skuteczny sposób na progi to regularna kuracja polegająca na zalewaniu ich olejem (jakimkolwiek najtańszym minerałem).
Nawet po naprawie blacharskiej trzeba taki zabieg powtarzać, bo żadne inne zabezpieczenie nie będzie już skuteczne. W typoszeregu BG jest to dość proste; wystarczy odkręcić listwy progowe i przez otwory technologiczne lać olej (warto najpierw użyć latareczki diodowej i zobaczyć jak to wygląda), aż będzie się wylewać otworami spustowymi na dolnych zgrzewach progów – tu oczywiście trzeba mieć przygotowane słoiczki na olej, który będzie cieknąć z przodu i z tyłu progu.
Dodatkowo w wersji 3-drzwiowej można zdjąć tylne boczki (po odpięciu kanapy) i nalać olej do progu – tutaj rdza idzie od dołu progu po zakolu w górę, tak więc ściekający olej zakonserwuje przy okazji wnękę koła od wewnątrz.
Jeszcze lepszym sposobem są preparaty w aerozolu, np. smar morski – powinien skuteczniej się rozpylić w zamkniętym profilu, ale to wypróbuję wkrótce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez Kioto » 2 sty 2011, 19:10

Widzewianka_TM napisał(a):No to jaki jest sposób na progi najlepszy wg ciebie?


własnie raczej nie ma ,, jesli jest do czego spawac to ujdzie gorzej jak progi są zjedzone do tego stopnia ze niema do czego . lepiej sie podać odac to na wyzłomowanie i tyle ja biore za wyspawanie kielichów,podłogi,progów w 323 do 2 tys powaznie bo roboty jest masa przeważnie wszystko wszamane tak ze rozlatuje sie w dłoniach naprawa przewyzsza wartosc samochodu
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez patryk92 » 4 sty 2011, 19:23

no cóż... moze i przewyższa ale czego się nie robi dla ukochanej Madzi <serduszka>
Początkujący
 
Od: 9 lis 2010, 23:53
Posty: 12
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 323f BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323