centralny zamek drzwi kierowcy
Strona 1 z 1
syku85
Po co producent mialby wsadzac silownik w drzwi kierowcy, jesli i tak zamek sterujesz kluczykiem?
Po co producent mialby wsadzac silownik w drzwi kierowcy, jesli i tak zamek sterujesz kluczykiem?
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
jak mialem opla omege to mial setyjny centralny zamek z kluczyka i w drzwiach kierowcy byl silownik wiec sie pytam bo wlasnie slyszalem ze japonczyki wlasnie tak maja ze nie maja silownika w drzwiach kierowcy wiec chcialem sie upewnic bo napewno ktos to rozbieral
- Od: 2 lip 2007, 22:39
- Posty: 9
- Skąd: zabrze
- Auto: 323f BG 1.8DOHC
syku85 napisał(a):mialem opla omege to mial setyjny centralny zamek z kluczyka i w drzwiach kierowcy byl silownik
A moze dalo sie w nim zamykac centralny z prawych i z lewych drzwi? Wtedy to by mialo sens...
A moze omegi sa od razu robione tak, zeby latwo wsadzic wyposazenie dodatkowe czyli sterowanie zamkiem z pilota
W kazdym razie w 323F ani MX-3 nie ma.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Na 90% nie ma tam siłownika jak w większości japońców nie posiadających fabrycznego sterowania z pilota. Musisz rozebrać drzwi ( nie jest to trudne ) i dołożyć uniwersalny siłownik podpinając go do siłownika w drzwiach pasażera. Wtedy alarm ( lub sterownik ) podpinasz do przewodów wychodzących od stycznika w drzwiach kierowcy. Jeżeli możesz zamknąć drzwi centralnym od strony pasażera to nie musisz rozbierać drzwi kierowcy gdyż siłownik będzie.
- Od: 13 lip 2005, 23:29
- Posty: 112
- Skąd: Michałowice k Brzegu
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V
yasiu napisał(a):dołożyć uniwersalny siłownik podpinając go do siłownika w drzwiach pasażera. Wtedy alarm ( lub sterownik ) podpinasz do przewodów wychodzących od stycznika w drzwiach kierowcy.
Boze bron przed takimi radami!
Uzasadnienie:
1) Nie wiadomo jak zbudowany jest sterownik oryginalnego zamka centralnego, a scislej jaka jest obciazalnosc pradowa jego wyjsc. Podpinajac dwa silowniki rownolegle ryzykujesz spalenie centralnego zamka.
2) Nie wiadomo jak do oryginalnej centralki podlaczony jest stycznik w drzwiach. Jak w takim przypadku podlaczyc zewnetrzne sterowanie
– moze byc to jeden kabel na ktory podawana jest masa albo plus
– moga to byc dwa kableki – raz jeden jest masa raz drugi,
– albo dwa kableki raz jeden jest plusem raz drugi...
3) Centralka alarmu (dodatkowy sterownik drzwi) jest przystosowana do pracy z silownikiem a nie z wejsciem centralki zamka – moza sobie uwalic albo jeden albo drugi sterownik.
Podsumowanie
Trzeba miec troche wiedzy elektrycznej, orientowac sie w budowie sterownikow i poogladac schematy wlasnego auta i zakupiownej centralki i upewnic, ze taka operacja jest bezpieczna.
W swoim aucie to bym moze eksperymentowal, ale w czyims, i to w dodatku prowadzac dzialalnosc uslugowa (vide: Elektronika Samochodowa Michałowice k. Brzegu) – raczej nie.
Moja propozycja:
Jesli chcesz zamek z pilota to musisz dolozyc jakikolwiek odbiornik sygnalow z pilota, ktory dodatkowo ma wyjscie na silownik. Montujesz jeden silownik w drzwiach kierowcy: twoj sygnal z pilota steruje silownikiem w drzwiach kierowcy a oryginalny zamek zachowuje sie jakby bylo sterowanie z kluczyka.
Nie ma fizycznego polaczenia elektrycznego miedzy centralkami – jest tylko sprzezenie mechaniczne miedzy nowym dolozonym silownikiem a stycznikiem w drzwiach kierowcy.
Amen.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
W BA miałem oryginalny centralny zamek z kluczyka i miałem w drzwiach kierowcy siłownik. Niestety nie wiem jak w BG, ale łatwo sprawdzić – zostawić jakieś drzwi otwarte, i zamknąć je kluczem. Centralka powinna otworzyć wszystkie drzwi, łącznie z tymi od kierowcy. To takie zabezpieczenie idioto-odporne przed zatrzaśnięciem kluczyków
Takie rozwiązanie było bardzo dokładnie opisane na tym forum. Było tam sporo zdjęć i konkretne opisy – warto poszukać.
toady napisał(a):Moja propozycja:
Jesli chcesz zamek z pilota to musisz dolozyc jakikolwiek odbiornik sygnalow z pilota, ktory dodatkowo ma wyjscie na silownik. Montujesz jeden silownik w drzwiach kierowcy: twoj sygnal z pilota steruje silownikiem w drzwiach kierowcy a oryginalny zamek zachowuje sie jakby bylo sterowanie z kluczyka.
Nie ma fizycznego polaczenia elektrycznego miedzy centralkami – jest tylko sprzezenie mechaniczne miedzy nowym dolozonym silownikiem a stycznikiem w drzwiach kierowcy.
Amen.
Takie rozwiązanie było bardzo dokładnie opisane na tym forum. Było tam sporo zdjęć i konkretne opisy – warto poszukać.
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
323F BG napewno niema siłownika, chyba że poprzedni właściciel dorabiał. Tak jak koledzy wcześniej napisali, jeśli siłownik w drzwiach kierowcy jest, to powinny się wszystkie drzwi zamykać jeśli przekręcisz kluczyk w drzwiach pasażera.
Słuchajcie Wiecie moze czy zamki z auta w którym nie było centralki podejdą do auta w którym mam centralny zamek i wszystko ma działać Chodzi o 323F BG
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Na poczatku mialem centralny otwierany z kluczyka, po czym zrobilem tak:
a) zostawilem auto u elektyka i powiedzialem, ze chce miec centalny z pilota
b) po dwoch godzinach odebralem samochod od elektryka i mam centralny z pilota.
calkowity koszt tej operacji to jakies 100 zl
a) zostawilem auto u elektyka i powiedzialem, ze chce miec centalny z pilota
b) po dwoch godzinach odebralem samochod od elektryka i mam centralny z pilota.
calkowity koszt tej operacji to jakies 100 zl
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości