centralny zamek drzwi kierowcy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez syku85 » 8 lip 2007, 16:39

mam seryjny centralny zamek z kluczyka chce zalorzyc z pilota moje pytanie czy dzwi kierowcy maja silownik ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2007, 22:39
Posty: 9
Skąd: zabrze
Auto: 323f BG 1.8DOHC

Postprzez Mikula » 8 lip 2007, 19:02

Jesli masz centralny z kluczyka to napewno niemasz silownika w drzwiach kierowcy (jest tam tylko taki przelacznik takze musisz wstawic silowniczek uniwersalny:)
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez toady » 9 lip 2007, 08:36

syku85
Po co producent mialby wsadzac silownik w drzwi kierowcy, jesli i tak zamek sterujesz kluczykiem?
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez syku85 » 9 lip 2007, 20:42

jak mialem opla omege to mial setyjny centralny zamek z kluczyka i w drzwiach kierowcy byl silownik wiec sie pytam bo wlasnie slyszalem ze japonczyki wlasnie tak maja ze nie maja silownika w drzwiach kierowcy wiec chcialem sie upewnic bo napewno ktos to rozbieral
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2007, 22:39
Posty: 9
Skąd: zabrze
Auto: 323f BG 1.8DOHC

Postprzez toady » 10 lip 2007, 01:23

syku85 napisał(a):mialem opla omege to mial setyjny centralny zamek z kluczyka i w drzwiach kierowcy byl silownik

A moze dalo sie w nim zamykac centralny z prawych i z lewych drzwi? Wtedy to by mialo sens...
A moze omegi sa od razu robione tak, zeby latwo wsadzic wyposazenie dodatkowe czyli sterowanie zamkiem z pilota :)
W kazdym razie w 323F ani MX-3 nie ma.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez yasiu » 23 lip 2007, 00:00

Na 90% nie ma tam siłownika jak w większości japońców nie posiadających fabrycznego sterowania z pilota. Musisz rozebrać drzwi ( nie jest to trudne ) i dołożyć uniwersalny siłownik podpinając go do siłownika w drzwiach pasażera. Wtedy alarm ( lub sterownik ) podpinasz do przewodów wychodzących od stycznika w drzwiach kierowcy. Jeżeli możesz zamknąć drzwi centralnym od strony pasażera to nie musisz rozbierać drzwi kierowcy gdyż siłownik będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez toady » 23 lip 2007, 09:39

yasiu napisał(a):dołożyć uniwersalny siłownik podpinając go do siłownika w drzwiach pasażera. Wtedy alarm ( lub sterownik ) podpinasz do przewodów wychodzących od stycznika w drzwiach kierowcy.

Boze bron przed takimi radami!

Uzasadnienie:
1) Nie wiadomo jak zbudowany jest sterownik oryginalnego zamka centralnego, a scislej jaka jest obciazalnosc pradowa jego wyjsc. Podpinajac dwa silowniki rownolegle ryzykujesz spalenie centralnego zamka.
2) Nie wiadomo jak do oryginalnej centralki podlaczony jest stycznik w drzwiach. Jak w takim przypadku podlaczyc zewnetrzne sterowanie
– moze byc to jeden kabel na ktory podawana jest masa albo plus
– moga to byc dwa kableki – raz jeden jest masa raz drugi,
– albo dwa kableki raz jeden jest plusem raz drugi...
3) Centralka alarmu (dodatkowy sterownik drzwi) jest przystosowana do pracy z silownikiem a nie z wejsciem centralki zamka – moza sobie uwalic albo jeden albo drugi sterownik.

Podsumowanie
Trzeba miec troche wiedzy elektrycznej, orientowac sie w budowie sterownikow i poogladac schematy wlasnego auta i zakupiownej centralki i upewnic, ze taka operacja jest bezpieczna.
W swoim aucie to bym moze eksperymentowal, ale w czyims, i to w dodatku prowadzac dzialalnosc uslugowa (vide: Elektronika Samochodowa Michałowice k. Brzegu) – raczej nie.

Moja propozycja:
Jesli chcesz zamek z pilota to musisz dolozyc jakikolwiek odbiornik sygnalow z pilota, ktory dodatkowo ma wyjscie na silownik. Montujesz jeden silownik w drzwiach kierowcy: twoj sygnal z pilota steruje silownikiem w drzwiach kierowcy a oryginalny zamek zachowuje sie jakby bylo sterowanie z kluczyka.
Nie ma fizycznego polaczenia elektrycznego miedzy centralkami – jest tylko sprzezenie mechaniczne miedzy nowym dolozonym silownikiem a stycznikiem w drzwiach kierowcy.
Amen.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez KiRi » 23 lip 2007, 14:27

W BA miałem oryginalny centralny zamek z kluczyka i miałem w drzwiach kierowcy siłownik. Niestety nie wiem jak w BG, ale łatwo sprawdzić – zostawić jakieś drzwi otwarte, i zamknąć je kluczem. Centralka powinna otworzyć wszystkie drzwi, łącznie z tymi od kierowcy. To takie zabezpieczenie idioto-odporne przed zatrzaśnięciem kluczyków :P


toady napisał(a):Moja propozycja:
Jesli chcesz zamek z pilota to musisz dolozyc jakikolwiek odbiornik sygnalow z pilota, ktory dodatkowo ma wyjscie na silownik. Montujesz jeden silownik w drzwiach kierowcy: twoj sygnal z pilota steruje silownikiem w drzwiach kierowcy a oryginalny zamek zachowuje sie jakby bylo sterowanie z kluczyka.
Nie ma fizycznego polaczenia elektrycznego miedzy centralkami – jest tylko sprzezenie mechaniczne miedzy nowym dolozonym silownikiem a stycznikiem w drzwiach kierowcy.
Amen.


Takie rozwiązanie było bardzo dokładnie opisane na tym forum. Było tam sporo zdjęć i konkretne opisy – warto poszukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez Lukano » 23 lip 2007, 16:52

Ja w 323 f BG GT nie miałem, wstawiałem uniwersalny ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Mirek » 24 lip 2007, 10:59

323F BG napewno niema siłownika, chyba że poprzedni właściciel dorabiał. Tak jak koledzy wcześniej napisali, jeśli siłownik w drzwiach kierowcy jest, to powinny się wszystkie drzwi zamykać jeśli przekręcisz kluczyk w drzwiach pasażera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez Radek89 » 12 lut 2009, 23:29

Słuchajcie Wiecie moze czy zamki z auta w którym nie było centralki podejdą do auta w którym mam centralny zamek i wszystko ma działać ?? Chodzi o 323F BG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez ZeroCool_m1 » 13 lut 2009, 05:34

Na poczatku mialem centralny otwierany z kluczyka, po czym zrobilem tak:
a) zostawilem auto u elektyka i powiedzialem, ze chce miec centalny z pilota
b) po dwoch godzinach odebralem samochod od elektryka i mam centralny z pilota.

calkowity koszt tej operacji to jakies 100 zl <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323