Mróz a otwierane światła w 323F
Ja również szykuje się do pierwszej zimy z tymi wiatrołapami z przodu. Na wszelki wypadek przesmaruje wszystkie przeguby mechanizmu podnoszenia świateł. Myślę, że wszystko będzie ok, tym bardziej, że auto jest w codziennej eksploatacji.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Jason X napisał(a):Jedyna opcja, która nie jest możliwa to zapalone reflektory przy schowanych światłach.
To tez jest mozliwe.Mi spalil sie bezpiecznik podczas jazdy i zamknely sie swiatelka chociaz ciagle swiecily .
Nie pamietam ktory ,ale mialem tak dwa razy.Dziwne bo na chlopski rozum to powinne zostac otwarte i nie dac sie zamknac.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
Jason X napisał(a):grabu122 napisał(a):Proszę mnie uświadomić
Jedyna opcja, która nie jest możliwa to zapalone reflektory przy schowanych światłach.
Jest możliwa jeśli ktoś ma zrobionego sleep eyes'a
Musi palić.... GogoMech
- Od: 13 kwi 2008, 20:59
- Posty: 264
- Skąd: Giżycko
- Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI
Jason X napisał(a):Ale "śpiące oczka" są i tak połowicznie wysunięte, a nie zupełnie schowane usmiech
To już jak chcesz to ustawiasz.
Sleepy eyeses to poprostu przerwa w obwodzie. Podpinasz sie właśnie pod ten bezpiecznik pod maską, który się spalił keczu w którym miejscu zatrzymasz tak będą. W ten sposób można regulować ile mają sie podnieśc. Lub może być, że całkiem się nie podniosą, a będą świecić.
Lukano napisał(a):Jason X napisał(a):Ale "śpiące oczka" są i tak połowicznie wysunięte, a nie zupełnie schowane usmiech
To już jak chcesz to ustawiasz.
Sleepy eyeses to poprostu przerwa w obwodzie. Podpinasz sie właśnie pod ten bezpiecznik pod maską, który się spalił keczu w którym miejscu zatrzymasz tak będą. W ten sposób można regulować ile mają sie podnieśc. Lub może być, że całkiem się nie podniosą, a będą świecić.
Dokładnie tak, czyli mogą być całkowicie zamknięte i się palić
Musi palić.... GogoMech
- Od: 13 kwi 2008, 20:59
- Posty: 264
- Skąd: Giżycko
- Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI
Hmmmmm, na tym raczej nie powinno się śmigać bo wiadoma sprawa ze światło jest skierowane w dół i nic nie widać, no i niebiescy mogą interweniować. To jest raczej dobre na "stójkę" lub też gdy ktoś ma światła do jazdy dziennej tak jak np ja (wtedy mozna sobie na tym polatać), ludzie często zwracają uwagę i mówią "co zepsuło się?"
Musi palić.... GogoMech
- Od: 13 kwi 2008, 20:59
- Posty: 264
- Skąd: Giżycko
- Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI
Jak ja śmigam na dziennych to inni efkowicze czasem mi mrugają , tak jakby chcieli przypomnieć że jadę ..... bez świateł A ja wtedy wysuwam oczka i pokazuje siema
Ja nie wiem , czy nie wszyscy wiedzą że istnieje coś takiego jak lampy dzienne :D
A co do świateł i zimy .... Wszelka elektryka i elektronika działa nawet lepiej w niskich temp. niż w wysokich. Ja śmigałem nad ranem do szkoły i bywało -20 i jedyny problem jaki wtedy miałem to ... lód i letnie łyse opony
Ja nie wiem , czy nie wszyscy wiedzą że istnieje coś takiego jak lampy dzienne :D
A co do świateł i zimy .... Wszelka elektryka i elektronika działa nawet lepiej w niskich temp. niż w wysokich. Ja śmigałem nad ranem do szkoły i bywało -20 i jedyny problem jaki wtedy miałem to ... lód i letnie łyse opony
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Ja tam polubiłem ten patent. Następne moje auto też będzie miało ,,oczka"
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Efekt sleepy eyes na szybko można zrobić tak, że wyjmuje się bezpiecznik lamp, a następnie kręci śrubami silników kilka obrotów (dowolnie można dopasować). Lampki zostają w tej samej pozycji niezależnie od włączonych/wyłączonych świateł. Opcja trochę kłopotliwa, ale tania i prosta
Kiedyś w mojej eFci miałem problemy z jednym reflektorem. Podnosił się i zamykał z opóźnieniem w stosunku do drugiego. Powodem były sparciałe przewody (w miejscu gdzie się zginają przy otwieraniu). Ogólnie cały mechanizm nie jest moim zdaniem najlepszy. Po tych problemach rozebrałem całą konstrukcję i są 3 słabe punkty:
1. Oś całego reflektora – u mnie otwory mocujące były już tak rozjechane, że cały reflektor osiadł i miał luzy. Musiałem rozwiercić (żeby było to okrągłe) i dopasować tulejkę żeby wycentrować na powrót całą ośkę.
2. Pantografy – co jakiś czas dobrze jest prysnąć WD40 w te białe grzybki. Moje były tak zużyte że musiałem wszystko rozebrać i przesmarować. Kiedy któryś pęknie przy rozbieraniu można go wkleić Kropelką
3. Wspomniana instalacja elektryczna – na to rady nie ma. Każdy przewód kiedyś będzie trzeba wymienić. W razie problemów warto najpierw dla sprawdzenia poruszać tym przewodem. Jak lampa zaskoczy to mamy powód usterki. Trzeba tylko uważać na ręce
Po tych wszystkich problemach, pomimo że podobały mi się bardzo te lampki, stwierdziłem że nigdy więcej. Sporo problemów i większe spalanie przy jeździe na światłach (zwłaszcza >120 km/h). Ale nadal jak mijam eFkę to patrzę z sentymentem – świetnie to wygląda
Aha – jak działały to żaden śnieg/lód/gradobicie i inne plagi nie były im straszne [/b]
Kiedyś w mojej eFci miałem problemy z jednym reflektorem. Podnosił się i zamykał z opóźnieniem w stosunku do drugiego. Powodem były sparciałe przewody (w miejscu gdzie się zginają przy otwieraniu). Ogólnie cały mechanizm nie jest moim zdaniem najlepszy. Po tych problemach rozebrałem całą konstrukcję i są 3 słabe punkty:
1. Oś całego reflektora – u mnie otwory mocujące były już tak rozjechane, że cały reflektor osiadł i miał luzy. Musiałem rozwiercić (żeby było to okrągłe) i dopasować tulejkę żeby wycentrować na powrót całą ośkę.
2. Pantografy – co jakiś czas dobrze jest prysnąć WD40 w te białe grzybki. Moje były tak zużyte że musiałem wszystko rozebrać i przesmarować. Kiedy któryś pęknie przy rozbieraniu można go wkleić Kropelką
3. Wspomniana instalacja elektryczna – na to rady nie ma. Każdy przewód kiedyś będzie trzeba wymienić. W razie problemów warto najpierw dla sprawdzenia poruszać tym przewodem. Jak lampa zaskoczy to mamy powód usterki. Trzeba tylko uważać na ręce
Po tych wszystkich problemach, pomimo że podobały mi się bardzo te lampki, stwierdziłem że nigdy więcej. Sporo problemów i większe spalanie przy jeździe na światłach (zwłaszcza >120 km/h). Ale nadal jak mijam eFkę to patrzę z sentymentem – świetnie to wygląda
Aha – jak działały to żaden śnieg/lód/gradobicie i inne plagi nie były im straszne [/b]
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
fazzi napisał(a):Po tych wszystkich problemach, pomimo że podobały mi się bardzo te lampki, stwierdziłem że nigdy więcej.
Dlaczego? Może w innych samochodach (Toyota Celica, Toyota MR-2 czy Ford Probe) mechanizm ten jest doskonalszy?
- Od: 9 cze 2009, 16:48
- Posty: 50
- Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)
Jason X napisał(a):Czyli twój mechanizm otwierania świateł jest już nie do naprawienia?
Wszystko jest do naprawienia
tylko trzeba chcieć i mieć kiedy.
Miałem dwie BG i z żadną nigdy nie było poblemów ze światłami. Ale były używane na co dzien. Jak to wszystko sie zastanie, a potem nagle na wiosnę chcemu ruszyć to jest problem jak w mojej obecnej
fazzi napisał(a):Wspomniana instalacja elektryczna – na to rady nie ma. Każdy przewód kiedyś będzie trzeba wymienić.
U mnie to jest problemem. Cała mechanika itp sa w stanie BDB.
Tylko problemem nie są przewody przy lampie. Te są ok bo przełożone z wtyczką do innej BG działają.
Gdzieś dalej w instalacji. A ja nie wiem jak one biegną.
No i dochodzi to że:
jak wciskam przycisk zamyka się i otwiera jedna. A przy włączeni, wyłączeniu świateł nie reagują obydwie.
Jason X napisał(a):mechanizm ten jest doskonalszy? zeby
No akurat w Probe jest taki sam, czyli mazdy, W koncu to mx-6 w innej obudowie
U mnie z mechanizmami , mam zero problemów :d Nawet po dzwonie jak włączałem i wyłączałem to coś tam pod pogiętą maską się ruszało :D
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość