stukanie przy ruszaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tosia » 26 lut 2008, 18:10

A ja pytam bo jestem kierowniczką i nie wiem a więc: stukało, myślałam że to amorki- wymieniłam tydzień temu ale dalej stukało (mocniej przy przyśpieszaniu) ale już dzisiaj stukało dużo mocniej, a potem poprostu biegów nie było choć wchodzą bez problemu- na pobocze jechałam już na tzw. luzie. Czy to mogą być przeguby( dodaam tylko że amorka uszkodziłam na czeskiej drodze- dlatego był do wymainy) Pytanie nr 2 czy ten przegub może mieć jakiś związek z uszkodzonym amorkiem albo czy może mieć to jakiś związek z wymianą amorków? Proszę poradzić coś kobiecie ( bo nie chciałabym aby mechanik na mnie za dużo zarabiał) :)
asia
Początkujący
 
Od: 14 cze 2007, 22:07
Posty: 4
Auto: Mazda 323 BG 1991r poj. 1598

Postprzez wirusmdkk » 4 mar 2008, 21:19

a u mnie stukot przy ściąganiu nogi z gazu przed chwilkom zamienił się w (jeb) no i do przodu każdy bieg to chrobotanie a wsteczny działa po kilku próbach do przodu pojechałem i znowu to samo no i pytanko półosie przeguby czy skrzynia?? morze ktoś wie ?
nie patrzyłem pod spód bo nie miałem czasu a już laweta wzięła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 12:28
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: mazda mx3 b6-dohc

Postprzez KeyTrap » 4 mar 2008, 23:56

U mnie objaw jest bardzo podobny. Najbardziej to głuche stukanie słychać na kostce brukowej przy nie dużej prędkości – wtedy stuka tak, że aż serce z żalu ściska :(

W pierwszym warsztacie powiedzieli mi, że to przekładnia kierownicza a, że koszt jest duży postanowiłem zachaczyć jeszcze o kilka warsztatów i w 3 innych powiedziano mi, że to końcówki drązków. W przyszłym tygodniu (po sesji) wymienię i myślę, że to powinno pomóc.
Już nie taki świeżak w rodzinie Mazdy ;)

...moja 323F: KLIK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 01:01
Posty: 33
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BA '97 Z5 1.5 16V

Postprzez BJFast » 5 mar 2008, 01:01

ja tez mam takie pukniecie jak ruszam, z tym, że ja mam w zawiasie wszystko wymienione, mam tez nowe końcówki drążków i przeguby w dobrym stanie(mam też nowe, ale nie zakładam bo to chyba nie to). co do przegubów wewn. to nie wiem bo lekki luz jest ale wcześniej też taki był i nic nie pukało. Ja mam już kiepskie sprzęgło i stawiam, że problem może leżeć tam. w przyszłym tygodniu wymienie i się okaże czy to to.
wirusmdkk napisał(a):a u mnie stukot przy ściąganiu nogi z gazu przed chwilkom zamienił się w (jeb) no i do przodu każdy bieg to chrobotanie a wsteczny działa po kilku próbach do przodu pojechałem i znowu to samo no i pytanko półosie przeguby czy skrzynia?? morze ktoś wie ?

sprawdź zawieszenie silnika(poduszki) może to być wina tej przy skrzyni(tej z góry)
KeyTrap napisał(a):U mnie objaw jest bardzo podobny. Najbardziej to głuche stukanie słychać na kostce brukowej przy nie dużej prędkości – wtedy stuka tak, że aż serce z żalu ściska smutny

mogą to być być końcówki sprawdź też amorki (mogą też stukać na górze jak ich dobrze nie dokręcisz).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 14:27
Posty: 57
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 (BG) 1.3 16V '92 LPG

Postprzez TomK » 5 mar 2008, 11:02

Dzisiaj wychodzę na parking a tu jakiś gościu kręci sie koło mojej mazdy! jak doszedłem do samochodu zaczął mnie wypytywać o mazdę jak się sprawuje etc. I mi mówi, że ma takie stuki przy ruszaniu i czy też to mam :) BO jemu mechanik powiedział, że te stuki to typowe dla mazdy i że to poducha pod silnikiem
http://superslub.blogspot.com/

http://koryszko.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Postprzez wirusmdkk » 5 mar 2008, 19:09

a u mnie skrzynia rozwaliła się i dowiedziałem się że te skrzynie to do siebie mają są po prostu wadliwe chodzi o skrzynie z 1.6 16v sohc teraz szukam skrzyni ewentualnie z silnikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 12:28
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: mazda mx3 b6-dohc

Postprzez KeyTrap » 14 mar 2008, 16:42

No to panowie muszę się pochwalić, że po wymianie końcówek drążków (+ zbieżność) już nic nie stuka i nie puka :) wszystkie denerwujące objawy nie mają już miejsca :)

– 160zł (zamienniki końcówek L+P, wymiana, zbieżność) – tak po znajomości :)
Już nie taki świeżak w rodzinie Mazdy ;)

...moja 323F: KLIK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 01:01
Posty: 33
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BA '97 Z5 1.5 16V

Postprzez Seventh_Star » 14 mar 2008, 20:41

Stuki przy ruszaniu... Powodem może być łącznik stabilizatora. :(
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez yiabol » 14 mar 2008, 22:10

mam podobne objawy
stukanie dochodzi jakby z lewego kola (po stronie kierowcy)
jest rytmiczne i w miarę nabierania prędkości częstsze
zauwazylem ze dzieje się to dopiero po nagrzaniu się auta ... (hamulców?)

aha. przy hamowaniu stukanie ustaje
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez BJFast » 6 kwi 2008, 12:22

u mnie stukanie zostało usunięte. przyczyną jak podejrzewałem była wyrobiona poduszka przy skrzyni, a konkretnie ta za skrzynią (od strony kabiny). wymieniłem też całe sprzęgło i łożyska na wałku sprzęgłowym i oporowe na docisku, ale pewnie największą winę za stukanie ponosi poduszka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 14:27
Posty: 57
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 (BG) 1.3 16V '92 LPG

Postprzez Mass-XXL » 21 paź 2008, 13:52

Moje pukanie też ustało a była głupota, Jak co jakiś czas wiechałem se na podnośnik zobaczyć jak sie miewa podwozie i stwierdziłem że osłona przegubu mi pękła więc zabrałem się za wymiane i odkryłem że Ktoś kiedyś rozbierał przegób zewnętrzny i prawdopodobnie ułamało się mu zabezbieczenie i nie miał drugiego i wsadził "pół" zabezpiecznia czyli połowę pierścienia. Jak wskoczyło na soje miejsce to było dobrze a jak na nierówności lub przy ostrym skręcie to wyskakiwała półoś z przegubu i ot pukanie. sprawa nr.5 zamknięta ot tajemnicze pukanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez Hvil » 23 paź 2008, 19:26

jeśli wam stuka przy hamowaniu silnikiem, jadąc na wprost to na bank wewnątrz skrzyni przegubki. mam złą wiadomość strasznie to drogie i mi zamiast sie bawić w naprawę kazali kupić skrzynie w markuszowie i było o wiele taniej a nadal działa porostu wywalili stara cala skrzynie.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Cingular » 23 paź 2008, 22:21

a ja miałem coś podobnego jak gwałtowniej ruszałem na wprost czy skrecałem i dodawałem gazu na jedynce czasem dwójce to było słychać takie stuknięcie jak redukowałem z trójki na dwójkę to też było słychać byłem u znajomego mechanika i poruszał mi łącznikami stabilizatorów i diagnoza że się wyrobiły i dlatego stuka <ja też po cichu obstawiałem że to łączniki stabilizatorów z przodu> kupiłem nowe wszystko wyszło mnie 70zł a wymienić sam wymieniłem zbieżności nie trzeba ustawiać i od tego czasu nic nie stuka no czasem koło zapasowe hihi nie ma czasu je przykręcić w bagażniku <glupek2> w mojej Madzi mx3 v6 to pomogło <jupi>
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez torba76 » 29 lis 2008, 22:56

Witam. A ja mam taki problem że podczas ruszania jak puszczam sprzęgło to słyszę lekkie puknięcie, a podczas wolnej jazdy (przeważnie na niskich biegach) samochód wpada czasem w takie kołysanie (żabka) tzn szarpie raz w przód raz w tył (przy przyspieszaniu wszystko jest OK). Podczas skręcania nie dochodzą żadne stuki, podczas jazdy też nie – jedynie to szarpanie całym samochodem pochodzące gdzieś wydaje mi się z napędu mocno przeszkadza. Jak zaczyna szarpać i wciskam sprzęgło to samochód znów równo się toczy. Mam wyobrażenie takie (chociaz mało się na tym znam) że przyczyną są luzy na jakimś wyrobionym frezie na półosiach. Podpowiedzcie co może być przyczyną takiego szarpania.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 20:49
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995

Postprzez mad_man » 29 lis 2008, 23:49

ja tez mialem stuki... i po wymianie: sworzni, koncowek drazkow kierowniczych, gumek stabilizatora, koncowek stabilizatora (czy jak to sie tam nazywa) , tylnych gumek na przednich wahaczach – (ogolnie calej przedniej zawiechy poza wachaczami i sprezyn oraz poduszek z przodu), stukot ustal :d ...
jedynie co zostalo to przy ostrym ruszeniu (tak zeby dymy z kapci poszly – po to w sumie wymienilem wszystko) czasami mam wrazenie ze cos stuknie ze 3-4 razy... ale jest to juz naprawde sporadyczne...
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Cr@cker » 1 gru 2008, 20:03

Witam, widze ze temat o stukaniu i półosiach wiec sie zapytam. Czy rozbierał ktoś prawą półoś i jest mi w stanie powiedzieć w jaki sposób jest łączona ... dziś podniosłem auto i okazało sie ze mam dość duży luz własnie w miejscu gdzie jest taka zielona "puszka". Od skrzyni do mocowania półoś jest sztywna natomiast za mocowaniem już ma luz i śmie twierdzić ze to powoduje stukanie np. cofam do tylu następnie wciskam hamulec (bez biegu) i coś mi stuknie, czasami mam ten stuk przy jeździe do przodu – ruszaniu dlatego chce sie doinformować jak to jest skonstruowane i co trzeba będzie wymienić w razie czego ... np> czy jest to skręcane, spawane itd ...

Obrazek

Zdjęcie zaczerpnięte z Allegro z jakiejś aukcji na czerwono zaznaczyłem poglądowo w którym miejscu występuje "LUZ".
Ostatnio edytowano 2 gru 2008, 12:08 przez Cr@cker, łącznie edytowano 1 raz
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 17:01
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec (ślask)
Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS

Postprzez Mass-XXL » 2 gru 2008, 09:47

Tam gdzie zaznaczyłeś opaske zdejmujesz z gumy i wychodzi pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez Cr@cker » 2 gru 2008, 12:05

hyyy ... przepraszam za mało precyzyjne określenie miejsca, poprawiłem fotke i zacieśniłem pole
– nie chodzi o opaske !!!!!! wydawało mi sie ze jasno spereyzowałem na czym polega problem
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 17:01
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec (ślask)
Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS

Postprzez Mass-XXL » 3 gru 2008, 09:44

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez Cr@cker » 4 gru 2008, 20:48

no i oto chodziło :) Dzięki wielkie :) z kąd masz te schematy ?? masz tego więcej w formie elektronicznej ??
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 17:01
Posty: 60
Skąd: Sosnowiec (ślask)
Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323