Mazda 323F bg 1991r 1,6
Witam,
Całkiem niedawno wziąłem się za wymianę tłumików. Jednak kiedy wjechałem na kanał odkryłem pewną usterkę. Ze skrzyni cieknie mi olej(na łączeniu z silnikiem). Wyciek nie jest intensywny, i dzieje się to, jak przypuszczam, tylko wtedy gdy auto pracuje, bo nawet po dłuższym postoju, na betonie nie pozostaje ślad. Czy ktoś mądrzejszy mógłby mi powiedzieć jak zlikwidować wyciek, jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni oraz gdzie się uzupełnia i spuszcza olej ze skrzyni?. Ewentualnie będąc w temacie oleju, to co ile należy go wymieniać?
Pozdrawiam – Ignaś.
Wyciek oleju ze skrzyni 323F
Strona 1 z 1
cieknie z simeringa albo na wale silnika albo walku skrzyni nie jest to pewnie wyciek oleju ze skrzyni a z silnika wiec sprawdz czy nie ubywa ci oleju w silniku . Jednak tak czy siak wyjac trzeba skrzynie biegow i zobaczyc,, zdjac sprzeglo tzn docisk tarcze sprzeglowa i kolo zamachowe a za kolem bedzie simering to przez niego cieknie ,,a skrzyni tez podobnie wyjmujesz lozysko opoprowe podwadzasz simering wrecz go niszczysz wbijasz nowy i po wszystkim skladasz do kupy jezdisz
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
lakierowanie to pasja nie praca
- Od: 3 kwi 2010, 00:14
- Posty: 167
- Skąd: pomorskie
- Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r
Spuszczanie oleju:
-na kanał ,pod skrzynia jest korek spustowy (większy łeb śruby)
Uzupełnianie oleju:
-odkręć i wyjmij linkę prędkościomierza od skrzyni i tym otworem wlewasz.
Oleju wchodzi 2,68 litra ,75W90 , a miarką jest zębatka od linki ,ma być zanurzona.
Wymiana co 80 000km.
Pozdro.
-na kanał ,pod skrzynia jest korek spustowy (większy łeb śruby)
Uzupełnianie oleju:
-odkręć i wyjmij linkę prędkościomierza od skrzyni i tym otworem wlewasz.
Oleju wchodzi 2,68 litra ,75W90 , a miarką jest zębatka od linki ,ma być zanurzona.
Wymiana co 80 000km.
Pozdro.
- Od: 29 sie 2010, 09:34
- Posty: 19
Kioto napisał(a):cieknie z simeringa albo na wale silnika albo walku skrzyni nie jest to pewnie wyciek oleju ze skrzyni a z silnika wiec sprawdz czy nie ubywa ci oleju w silniku . Jednak tak czy siak wyjac trzeba skrzynie biegow i zobaczyc,, zdjac sprzeglo tzn docisk tarcze sprzeglowa i kolo zamachowe a za kolem bedzie simering to przez niego cieknie ,,a skrzyni tez podobnie wyjmujesz lozysko opoprowe podwadzasz simering wrecz go niszczysz wbijasz nowy i po wszystkim skladasz do kupy jezdisz
Mi właśnie leci w ten sposób w maździe.. Zostawia plamy za sobą, ale od dziś dopiero...
Odstawiłam auto i idzie do mechanika.
Powiedzcie, jakie są to koszta mniej więcej?
-
Ania_TM
najpierw sprawdź, czy nie leci przy przegubie , albo przy misce oleju. nie pamiętam jak jest w 1.6, ale w 1.8 miska jest składana na silikon, ma tylko 2 półokrągłe gumy jedna od strony sprzęgła, druga od rozrządu i u mnie właśnie tędy ciekło, a tez myślałem, że puścił uszczelniacz na wale. te gumy można dokupić, ale są tylko w oryginale i ich koszt to chyba coś ok 150 za dwie. Gdyby okazało się, że to jednak uszczelniacz na wale to oryginał 120 u smirnoffa, miał też jakiś zamiennik za 40, ale mówił, że szkoda to zakładać. Do tego dojdzie Ci jeszcze koszt roboty, a za wyjęcie skrzyni w warsztacie pewnie sobie policzą ze 150-200.
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
damian napisał(a):najpierw sprawdź, czy nie leci przy przegubie , albo przy misce oleju. nie pamiętam jak jest w 1.6, ale w 1.8 miska jest składana na silikon, ma tylko 2 półokrągłe gumy jedna od strony sprzęgła, druga od rozrządu i u mnie właśnie tędy ciekło, a tez myślałem, że puścił uszczelniacz na wale. te gumy można dokupić, ale są tylko w oryginale i ich koszt to chyba coś ok 150 za dwie. Gdyby okazało się, że to jednak uszczelniacz na wale to oryginał 120 u smirnoffa, miał też jakiś zamiennik za 40, ale mówił, że szkoda to zakładać. Do tego dojdzie Ci jeszcze koszt roboty, a za wyjęcie skrzyni w warsztacie pewnie sobie policzą ze 150-200.
ładna cena za wyjęcie sprawdzone już, leci na simmeringu przy prawej półosi...
Dzięki damian za opis
-
Ania_TM
oj, chodziło mi o półoś, napisałem przegub, ale w sumie to przegub wewnętrzny a z ceną tak tylko walnąłem, ale nie wiem, czy za mniej niż 150 chciało by się im z tym bawić
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
damian napisał(a):oj, chodziło mi o półoś, napisałem przegub, ale w sumie to przegub wewnętrzny a z ceną tak tylko walnąłem, ale nie wiem, czy za mniej niż 150 chciało by się im z tym bawić
roboty sporo. madzia na razie stoi smutna zasikana. dam znać co się okazało itp
-
Ania_TM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości