Wyciek oleju ze skrzyni 323F

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Ignaś » 12 wrz 2010, 21:21

Mazda 323F bg 1991r 1,6
Witam,
Całkiem niedawno wziąłem się za wymianę tłumików. Jednak kiedy wjechałem na kanał odkryłem pewną usterkę. Ze skrzyni cieknie mi olej(na łączeniu z silnikiem). Wyciek nie jest intensywny, i dzieje się to, jak przypuszczam, tylko wtedy gdy auto pracuje, bo nawet po dłuższym postoju, na betonie nie pozostaje ślad. Czy ktoś mądrzejszy mógłby mi powiedzieć jak zlikwidować wyciek, jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni oraz gdzie się uzupełnia i spuszcza olej ze skrzyni?. Ewentualnie będąc w temacie oleju, to co ile należy go wymieniać?
Pozdrawiam – Ignaś.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2010, 23:05
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F 1.6 Injection 88hp SOHC!

Postprzez Kioto » 12 wrz 2010, 21:30

cieknie z simeringa albo na wale silnika albo walku skrzyni nie jest to pewnie wyciek oleju ze skrzyni a z silnika wiec sprawdz czy nie ubywa ci oleju w silniku . Jednak tak czy siak wyjac trzeba skrzynie biegow i zobaczyc,, zdjac sprzeglo tzn docisk tarcze sprzeglowa i kolo zamachowe a za kolem bedzie simering to przez niego cieknie ,,a skrzyni tez podobnie wyjmujesz lozysko opoprowe podwadzasz simering wrecz go niszczysz wbijasz nowy i po wszystkim skladasz do kupy jezdisz :)
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez toki73 » 13 wrz 2010, 12:24

Spuszczanie oleju:
-na kanał ,pod skrzynia jest korek spustowy (większy łeb śruby)
Uzupełnianie oleju:
-odkręć i wyjmij linkę prędkościomierza od skrzyni i tym otworem wlewasz.
Oleju wchodzi 2,68 litra ,75W90 , a miarką jest zębatka od linki ,ma być zanurzona.
Wymiana co 80 000km.
Pozdro.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 09:34
Posty: 19

Postprzez Ania_TM » 11 lut 2011, 20:22

Kioto napisał(a):cieknie z simeringa albo na wale silnika albo walku skrzyni nie jest to pewnie wyciek oleju ze skrzyni a z silnika wiec sprawdz czy nie ubywa ci oleju w silniku . Jednak tak czy siak wyjac trzeba skrzynie biegow i zobaczyc,, zdjac sprzeglo tzn docisk tarcze sprzeglowa i kolo zamachowe a za kolem bedzie simering to przez niego cieknie ,,a skrzyni tez podobnie wyjmujesz lozysko opoprowe podwadzasz simering wrecz go niszczysz wbijasz nowy i po wszystkim skladasz do kupy jezdisz :)


Mi właśnie leci w ten sposób w maździe.. <płacze> Zostawia plamy za sobą, ale od dziś dopiero...
Odstawiłam auto i idzie do mechanika.

Powiedzcie, jakie są to koszta mniej więcej?
Ania_TM
 

Postprzez damian » 12 lut 2011, 10:15

najpierw sprawdź, czy nie leci przy przegubie , albo przy misce oleju. nie pamiętam jak jest w 1.6, ale w 1.8 miska jest składana na silikon, ma tylko 2 półokrągłe gumy jedna od strony sprzęgła, druga od rozrządu i u mnie właśnie tędy ciekło, a tez myślałem, że puścił uszczelniacz na wale. te gumy można dokupić, ale są tylko w oryginale i ich koszt to chyba coś ok 150 za dwie. Gdyby okazało się, że to jednak uszczelniacz na wale to oryginał 120 u smirnoffa, miał też jakiś zamiennik za 40, ale mówił, że szkoda to zakładać. Do tego dojdzie Ci jeszcze koszt roboty, a za wyjęcie skrzyni w warsztacie pewnie sobie policzą ze 150-200.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Ania_TM » 12 lut 2011, 10:20

damian napisał(a):najpierw sprawdź, czy nie leci przy przegubie , albo przy misce oleju. nie pamiętam jak jest w 1.6, ale w 1.8 miska jest składana na silikon, ma tylko 2 półokrągłe gumy jedna od strony sprzęgła, druga od rozrządu i u mnie właśnie tędy ciekło, a tez myślałem, że puścił uszczelniacz na wale. te gumy można dokupić, ale są tylko w oryginale i ich koszt to chyba coś ok 150 za dwie. Gdyby okazało się, że to jednak uszczelniacz na wale to oryginał 120 u smirnoffa, miał też jakiś zamiennik za 40, ale mówił, że szkoda to zakładać. Do tego dojdzie Ci jeszcze koszt roboty, a za wyjęcie skrzyni w warsztacie pewnie sobie policzą ze 150-200.


ładna cena za wyjęcie <glupek2> sprawdzone już, leci na simmeringu przy prawej półosi...
Dzięki damian za opis <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez damian » 12 lut 2011, 11:44

oj, chodziło mi o półoś, napisałem przegub, ale w sumie to przegub wewnętrzny :) a z ceną tak tylko walnąłem, ale nie wiem, czy za mniej niż 150 chciało by się im z tym bawić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Ania_TM » 12 lut 2011, 14:00

damian napisał(a):oj, chodziło mi o półoś, napisałem przegub, ale w sumie to przegub wewnętrzny :) a z ceną tak tylko walnąłem, ale nie wiem, czy za mniej niż 150 chciało by się im z tym bawić


roboty sporo. madzia na razie stoi smutna zasikana. dam znać co się okazało itp :)
Ania_TM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323