Swap skrzyni 1.8 DOHC na 1.3 – czyli z czym się to je :P
1, 2
Jak w temacie , chcę wsadzić do mojego GT'ka skrzynie od 1.3
co będę potrzebował – skrzynie to wiem , rozumiem ,że tarcza sprzęgła zostaje od 1,3? co z dociskiem, co z kołem zamachowym?
Ogólnie każde dobre słowo mile widziane
co będę potrzebował – skrzynie to wiem , rozumiem ,że tarcza sprzęgła zostaje od 1,3? co z dociskiem, co z kołem zamachowym?
Ogólnie każde dobre słowo mile widziane
Ostatnio edytowano 1 sty 2011, 21:07 przez Wanio123, łącznie edytowano 1 raz
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
- Od: 14 paź 2010, 22:02
- Posty: 96
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: BG 1.8 GT 16V 91'
Nie kupuje jej z zamiarem codziennego jej zajeżdżania tylko okazjonalnie na co roczne zawody w Poznaniu "ćwiartkę". Więc myślę ,że chociaż sezon pochula . Więc panowie konkrety ,konkrety
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
- Od: 14 paź 2010, 22:02
- Posty: 96
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: BG 1.8 GT 16V 91'
Proszę o zmianę tematu, na bardziej precyzyjny ( jaki swap)
wiem, Sylwester jest, a wy na forum siedzita ludziska
wiem, Sylwester jest, a wy na forum siedzita ludziska
-
Ania_TM
mysse napisał(a):Miales? Nie, bo widac ze nie wiesz co mowisz:)
A tak na szybko odpisze
Jedynie co wniosłeś co postu kolegi Wanio123 to zamęt. Czepiasz się, bo tak masz czy tylko dla kaprysu? Skąd niby znasz moją historię z samochodami z pod marki mazdy?
Sroko znasz się tak dobrze to napisz proszę gdzie kupić skrzynię od 1.3 (jednak minimum 15 letnią) w dobrym stanie i taką która wytrzyma ponad dwukrotnie większe przeciążenia na swych malutkich wałeczkach? Skoro się nie ma nic ciekawego do napisania w danym temacie to IMO lepiej siedzieć cicho niż klepnąć coś aby tylko se klepnąć... Wanio123 w dalszym ciągu nie otrzymał konstruktywnej odpowiedzi...
Z reszta tematy skrzyń z 1.3, 1.6 do GT był wałkowany niejednokrotnie. Wystarczy trochę poszukać
Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Jedynie co wniosłeś co postu kolegi Wanio123 to zamęt. Czepiasz się, bo tak masz czy tylko dla kaprysu? Skąd niby znasz moją historię z samochodami z pod marki mazdy?
Sroko znasz się tak dobrze to napisz proszę gdzie kupić skrzynię od 1.3 (jednak minimum 15 letnią) w dobrym stanie i taką która wytrzyma ponad dwukrotnie większe przeciążenia na swych malutkich wałeczkach? Skoro się nie ma nic ciekawego do napisania w danym temacie to IMO lepiej siedzieć cicho niż klepnąć coś aby tylko se klepnąć... Wanio123 w dalszym ciągu nie otrzymał konstruktywnej odpowiedzi...
Z reszta tematy skrzyń z 1.3, 1.6 do GT był wałkowany niejednokrotnie. Wystarczy trochę poszukać
Czepiam sie bo nie lubie jak ktos wypisuje pierd.oly bo chociazby z tego szukania powinienes wiedziec ze skrzynia wytrzyma i powiedz mi co ma wiedza gdzie kupic skrzynie do tego czy owa skrzynia wytrzyma? hmm... nic?
i nie bulwersuj sie tak bo ci zylka peknie
Skoro się nie ma nic ciekawego do napisania w danym temacie to IMO lepiej siedzieć cicho niż klepnąć coś aby tylko se klepnąć
Coz, sam sobie dobrze prawisz kolego gdyż:
Najlepszym przykladem w tym przypadku niech bedzie jacek i jego 150 koni ktore spokojnie daja rade na tych 'malutkich waleczkach' i to na 1/4 mili od dluzszego czasu. poczytaj:)Nie ma szans, żeby długo skrzynia od 1.3 wytrzymała w GT.
konstruktywna odpowiedz:
wanio123 spokojnie mozesz wrzucac i jezdzic. mam tak nie tylko ja, ale i pare osob z tego forum i nikt nie mial wiekszych problemow. sprzeglo(komplet – tarcze,docisk) tylko polecam ci od 1.8 SOHC bo ma 200mm srednicy, w 1.3 ma 185mm i moze sie slizgac. ja mam tez zamach od sohc, ale sa tu ludzie z zamachem od 1.3 i daja rade, takze tu masz wybor. roznica taka ze zamach od sohc jest ciezszy
nie musisz kupowac 3 skrzynek, nie sluchaj [tiiit]
Mazda 929 79' powered by BMW :)
- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
Z doświadczenia kolegów na forum wynika, że skrzynia GT (G5M-R) wcale nie jest mocniejsza od skrzyni występującej w pozostałych modelach 323 (F5M-R). Znane sa przypadki zajeżdżenia 6 skrzyń GT w ciągu roku Mi natomiast skrzynia od 1.3 wytrzymuje ponad ro, a ja nie traktuje jej delikatnie
Tak jak juz mysse powiedział: najlepsza konfiguracja to sprzegło (tarcza i docisk) od 1.8 SOHC a koło zamahowe od 1.3
Do tego będziesz jeszcze musiał wymienić półosie bo skrzynia GT ma inne wyjścia i półosie od GT nie wejdą do skrzyni od 1.3
Np. na Allegro za 150PLN (razem z przesyłką) Ja właśnie jeżdżę na takiej już prawie rok
Tak jak juz mysse powiedział: najlepsza konfiguracja to sprzegło (tarcza i docisk) od 1.8 SOHC a koło zamahowe od 1.3
Do tego będziesz jeszcze musiał wymienić półosie bo skrzynia GT ma inne wyjścia i półosie od GT nie wejdą do skrzyni od 1.3
markmas napisał(a):Sroko znasz się tak dobrze to napisz proszę gdzie kupić skrzynię od 1.3 (jednak minimum 15 letnią) w dobrym stanie i taką która wytrzyma ponad dwukrotnie większe przeciążenia na swych malutkich wałeczkach?
Np. na Allegro za 150PLN (razem z przesyłką) Ja właśnie jeżdżę na takiej już prawie rok
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
z tego koła zamachowego od 1.8 sohc jest wstanie się coś utoczyć , tak aby było lżej ? i oczywiście po wymianie półosi na tych z 1.3 wszystko pasuje tak mniej więcej plug&play?
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
- Od: 14 paź 2010, 22:02
- Posty: 96
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: BG 1.8 GT 16V 91'
mysse napisał(a):da sie utoczyc, ale moim zdaniem to gra nie warta swieczki
A dlaczego tak uważasz? seria pewnie ma gdzieś koło 9kg ~ , myślę ,że realnie i bezpiecznie te 3kg można było by ściągnąć z tego , a wtedy reakcja na gaz 2x lepsza niż w serii
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
- Od: 14 paź 2010, 22:02
- Posty: 96
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: BG 1.8 GT 16V 91'
Ja mam u siebie zamach od 1.8 SOHC. Też jest dużo lżejszy od DOHC.
Było szlifowane ale delikatnie, bardziej żeby wyrównać powierzchnię niż żeby odchudzić.
Gdybym robił to jeszcze raz napewno kazałbym bardziej je odelżyć albo założyłbym od 1.3
Było szlifowane ale delikatnie, bardziej żeby wyrównać powierzchnię niż żeby odchudzić.
Gdybym robił to jeszcze raz napewno kazałbym bardziej je odelżyć albo założyłbym od 1.3
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
wszystko zależy jak kto jeździ ja osobiście we wszystkich swoich mazdach zajechałem dokładnie 12 skrzyń.. i nei zaleznie czy to skrzynia z 1.3 w gt czy z 1.8 sohc w 1.3.. jak sie zrywa pali gume to w kazdej jednej po 2-3 tyg zaczyna tłuc sie mechanizm a potem trzeba do domy na wstecznym wracac jak go ogoli... ogolnie do spokojnej jazdy na codzień skrzynia 1.3 w gt ok ale jesli chcesz ja do sportu nawet raz w roku na zawodach moze nie przezyc.. gt ma ciąg i moc pare razy zerwiesz ostro skrzynie 1.3 i po niej wiec zastanów sie czy nie warto wsadzić do skrzyni gt pierwszych trzech biegów (przełozeń) z 1.3 a mechanizm różnicowy zostawić gt ... masz wtedy ten sam efekt i mocniejsza skrzynie bo nic w skrzyniach 1.3 1.6 1.8 nie pada tylko goli zęby na różnicówce
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
g.....o prawda półośki nie sa takie same a napewno nie pasuje przegób nawet z 1,6 do 1.3 bo bedzie sie na nim obracal , czyli półoś z frezem od 1.6 jest grubsza od 1.3 bo ostatnio chcialem zalozyc od swojej rozbitej 1.6 i nici a poza tym mam od niedawna 1.8 gt dohc i kazdy sie nia podnieca a to ledwo pupę ciaga porownujac nawet z 1.3 a swoim nieistniejacym 1.6 objechal bym ja na kazdym biegu nie mam pojecia co jest z 1.8 ale zadna rewelka chyba ze ktos ma pomysł dlaczego to tak kulawo jeżdzi pozdrawiam
-
Filon
przeguby nie pasują bo maja inne srodki ale frezy od strony zwrotnicy i skrzyni maja wszystkie takie same poza gt tzn 1.3 1.6 i 1.8sohc przez co całe półosie mozna wymieniac pomiedzy tymi 3ma modelami tak samo skrzynie ... poza tym jeśli do GT załozy sie skrzynie z 1.3 1.6 1.8 sohc to wtedy i do gt beda pasowały półośki i nawet bedzie trzeba je zmienić bo od gt nie spasują... a co do tego że sie ludzie podniecaja GT moze to dlatego żę GT naprawde jedzie a tobie najnormalnie w świecie ktoś zajechane padło wcisnął tyle
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Filon napisał(a):g.....o prawda półośki nie sa takie same a napewno nie pasuje przegób nawet z 1,6 do 1.3 bo bedzie sie na nim obracal , czyli półoś z frezem od 1.6 jest grubsza od 1.3 bo ostatnio chcialem zalozyc od swojej rozbitej 1.6 i nici
No z 1.3 to faktycznie nie wiem jak jest. Ty mówisz o przegubie zewnętrznym czy wewnętrznym? Bo wewnętrzne muszą mieć takie same bo półosie z 1.6 i 1.8 SOHC bez najmniejszego problemu pasują one do skrzyni 1.3
Filon napisał(a):a poza tym mam od niedawna 1.8 gt dohc i kazdy sie nia podnieca a to ledwo [tiiit] ciaga porownujac nawet z 1.3 a swoim nieistniejacym 1.6 objechal bym ja na kazdym biegu nie mam pojecia co jest z 1.8 ale zadna rewelka chyba ze ktos ma pomysł dlaczego to tak kulawo jeżdzi pozdrawiam
Dawno tak się nie uśmiałem. Jedź najpierw na hamownię tą padaką i sprawdź ile koni jeszcze żyje w tym silniku (osbiście obstawiam, że wyjdzie coś ok. 80KM). Wtedy możemy kontynuować ten wątek. Teraz to nie ma sensu
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość