shady napisał(a):Mav napisał:
Wojtas_323F napisał:
Zwykle alusy są znacznie cięższe od stalówek
pytajnikpytajnik
alusy tego samego rozmiaru co stalowki sa lzejsze , powiedz mi jak alu moze byc ciezsze od stali?? chyba ze porownujemy powiedzmy 13 cali stal i 17 alu wtedy moze byc na odwrot
To bardzo ciekawa historia, ciekawe skąd się wzięła.
Stalówki są lżejsze od "alumieniowych" felg, które w dodatku wcale nie są zrobione z aluminium. Alusy, które mają prawie wszyscy są cięzsze dlatego, że materiał z którego są zrobione jest miękki i trzeba go dać więcej niż stali żeby wytrzymałość była zbliżona.
shady napisał(a):alusy poczatkowo byly robione po to by kola byly lzejsze, a tarcze c/hamulcowe szybciej sie chlodzily-estetyka byla na 2 miejscu
To też bujda. Lżejsze są felgi magnezowe i takie są stosowane w sporcie. Nie mają nic wspólnego z felgami w samochodach seryjnych, no może czasem podobny wygląd. Felgi stosowane w sporcie mają z felgami w samochodach seryjnych tyle samo wspólnego co Citoen Xsara WRC z seryjną Xsarą.
Alusy w seryjnych samochodach początkowo były robione dlatego że wyglądają ładniej niż kołpaki i nie rdzewieją.