Słabsze osiagi auta po załozeniu 15' felg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez shady » 21 mar 2006, 01:09

Mav napisał(a):
Wojtas_323F napisał(a):Zwykle alusy są znacznie cięższe od stalówek

????

alusy tego samego rozmiaru co stalowki sa lzejsze , powiedz mi jak alu moze byc ciezsze od stali?? chyba ze porownujemy powiedzmy 13 cali stal i 17 alu wtedy moze byc na odwrot :]
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez Mav » 21 mar 2006, 02:15

shady napisał(a):powiedz mi jak alu moze byc ciezsze od stali

Male sprostowanie to nie ja napisalem ze alusy sa ciezsze od stalowek tylko zrobil to Wojtas_323F.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Sigma » 21 mar 2006, 08:38

Chyba faktycznie moga, tez o tym slyszalem :) Wynika to stad, ze felgi nie sa czysto aluminiowe, lecz sa ze stopu (to po pierwsze), a po drugie trzeba uzyc wiecej materialu, zeby mialy taka sama wytrzymalosc ( i tak kazdy wie jak latwo aluski uszkodzic :( ). Chyba ze posiadac jakies nowoczesne aluski skrecane :P Te sa lekkie :)
If you notice this notice, you may notice that this notice, was not worth noticing
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2004, 16:00
Posty: 180
Skąd: Gdynia/Toruń
Auto: była: 323 BF 1.3 LPG 1988r.
jest: MX-5 NBFL Unplugged 1.6 2004r.

Postprzez shady » 21 mar 2006, 09:43

Mav napisał(a):Male sprostowanie to nie ja napisalem ze alusy sa ciezsze od stalowek tylko zrobil to Wojtas_323F

to sie sprostuje, poprostu bylem leniwy i cytat wziolem z twoim znakiem zap. ale ja potwierdzam tylko to ze dla mnie tez sa lzejsze alu:]


Sigma napisał(a):Chyba faktycznie moga, tez o tym slyszalem Wynika to stad, ze felgi nie sa czysto aluminiowe, lecz sa ze stopu (to po pierwsze), a po drugie trzeba uzyc wiecej materialu, zeby mialy taka sama wytrzymalosc ( i tak kazdy wie jak latwo aluski uszkodzic ). Chyba ze posiadac jakies nowoczesne aluski skrecane Te sa lekkie


alusy poczatkowo byly robione po to by kola byly lzejsze, a tarcze c/hamulcowe szybciej sie chlodzily-estetyka byla na 2 miejscu

pozdrawiam
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez Mav » 21 mar 2006, 10:17

Z wlasnych doswiadczen wynika ze alusy (ten sam rozmiar felgi, szerokosc i rozmiar opony) sa zdecydowanie lzejsze niz stalowki. Pod tym moge sie podpisac.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Rob » 24 mar 2006, 23:33

ja uwazam ze roznica jest. osobiscie zimom jezdze na 13'' a latem na 205/55 r15.przy silniku 1,6 88km mozna odczuc maly spadek mocy.rekompensuje to jednak pewnosc z jaka mozna wchodzic w zakrety przy wiekszych predkosciach.auto lepiej trzyma sie drogi.niestety pojawia sie tez niezauwazany wczesniej problem kolein na drogach. nieraz juz mysialem lapac wyskakujaca z jednej reki kierownice.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2004, 11:54
Posty: 18
Skąd: Poznan
Auto: mazda 323f bg 1992 1.6 16v

Postprzez Budi » 26 mar 2006, 01:23

Rob napisał(a):ja uwazam ze roznica jest. osobiscie zimom jezdze na 13'' a latem na 205/55 r15


Przypuszczam ze zimy masz nie szersze niż 185 a najprawdopodobniej 175 więc odczucie spadku mocy jest raczej spowodowane znacznie szerszymi oponami a nie tym iż są to 15"-lówki. Szersza opona – większe tarcie, większe tarcie – spadek mocy. Ja po zmianie z 185 na 195 nie czuję różnicy(również 88 koników).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2005, 11:10
Posty: 13
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda MX – 3 1.6 16v 92r.

Postprzez Wojtas_323F » 20 kwi 2006, 22:06

shady napisał(a):Mav napisał:
Wojtas_323F napisał:
Zwykle alusy są znacznie cięższe od stalówek

pytajnikpytajnik

alusy tego samego rozmiaru co stalowki sa lzejsze , powiedz mi jak alu moze byc ciezsze od stali?? chyba ze porownujemy powiedzmy 13 cali stal i 17 alu wtedy moze byc na odwrot

:) To bardzo ciekawa historia, ciekawe skąd się wzięła.
Stalówki są lżejsze od "alumieniowych" felg, które w dodatku wcale nie są zrobione z aluminium. Alusy, które mają prawie wszyscy są cięzsze dlatego, że materiał z którego są zrobione jest miękki i trzeba go dać więcej niż stali żeby wytrzymałość była zbliżona.

shady napisał(a):alusy poczatkowo byly robione po to by kola byly lzejsze, a tarcze c/hamulcowe szybciej sie chlodzily-estetyka byla na 2 miejscu

To też bujda. Lżejsze są felgi magnezowe i takie są stosowane w sporcie. Nie mają nic wspólnego z felgami w samochodach seryjnych, no może czasem podobny wygląd. Felgi stosowane w sporcie mają z felgami w samochodach seryjnych tyle samo wspólnego co Citoen Xsara WRC z seryjną Xsarą.
Alusy w seryjnych samochodach początkowo były robione dlatego że wyglądają ładniej niż kołpaki i nie rdzewieją.
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez rugo » 9 maja 2006, 21:56

Witam!!!
Tez chce zalozyc do mazdy 323F BG felgi 15 tylko niestety nie wiem jaka jest średnica otworu centrującego??? Prosze o podopwiedz. :)
rugo
 

Postprzez Łukasz » 10 maja 2006, 13:29

Chyba 54mm ,ale niech jeszcze chłopaki się wypowiedzą ,ale najprościej będzie jak zmierzysz suwmiarką ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez shady » 10 maja 2006, 13:31

srednica kola to nie wszystko, rozne auto roznie przyjmuje zmiane obreczy i opon, ja zmienilem z ori : Przod obrecze stalowe r14 185/60 na alu r15 195/50 i Tyl: stal 185/60 r14 na alu r15 195/55 i takze odczuwam roznice, licznik troche przeklamuje bo sprawdzalem z kumplem-jechal za mna,
ale takze auto dostaje wiecej, co prawda zmienilem ze stali na alu, ale te fele i tak nie sa duzo lzejsze od stalowych(ale zawsze cos) ,i czuc oslabienie, w dodatku przeguby odczuwaja roznice szerszych opon,

ale estetycznie auto zyskało :D

jesli nie ma sie wspomagania, to odradzam zbyt wielkich zmian :)
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez Łukasz » 10 maja 2006, 13:41

shady napisał(a):licznik troche przeklamuje bo sprawdzalem

– to dziwne bo ja miałem ori 175/70/13 ,teraz 195/50/15.Czy na tych czy na tamtych na 5 biegu przy 2500rpm,zawsze mam 100km/h.A odczucia w spadku mocy-nie ma.Mimo 320tyś.kilometrów na budziku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez shady » 10 maja 2006, 13:54

Łukasz napisał(a):shady napisał:
licznik troche przeklamuje bo sprawdzalem

– to dziwne bo ja miałem ori 175/70/13 ,teraz 195/50/15.Czy na tych czy na tamtych na 5 biegu przy 2500rpm,zawsze mam 100km/h.A odczucia w spadku mocy-nie ma.Mimo 320tyś.kilometrów na budziku.



shady napisał(a): rozne auto roznie przyjmuje zmiane obreczy i opon,


:]
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:14
Posty: 900
Skąd: Szczecin\Gorzów
Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup

Postprzez bartek_bart » 10 maja 2006, 14:52

Łukasz napisał(a):ori 175/70/13 ,teraz 195/50/15

przy takiej zamianie średnica koła pozostaje bez zmian więc wskażania licznika nie mogą się zmienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez _Yanu_ » 10 maja 2006, 19:38

bartek_bart napisał(a):
Łukasz napisał(a):ori 175/70/13 ,teraz 195/50/15

przy takiej zamianie średnica koła pozostaje bez zmian więc wskażania licznika nie mogą się zmienić


Bartek masz racje ;) Jak pisałem w swoim pierwszym poscie miałem założone gumy
195/55/15 i wtedy osiągi autka były naprawde kiepskie, jakiś czas temu wymieniłem je na 195/50/15 i wszystko wróciło na swoje miejsce , tzn teraz z przyśpieszeniem jest wszystko OK ;) tak jak to było na orginalnych 14 . Co prawda na zmianie szerokości opony ucierpiały amortyzatory, no ale... coś za coś, przynajmniej teraz nie musze się bac zakrętów :D
Fajnie że temat powraca po tak długim czasie, dzięki za zainteresowanie i komentarze :)
Mazda... i wszystko jasne :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2006, 21:47
Posty: 12
Skąd: mazowsze
Auto: 323f 1,8 16V (BG)

Postprzez Master » 16 sie 2006, 17:45

Witam !

W mojej 323F mam fabryczne stalowe felgi 13" z oponami 175/70, mam zamiar założyć jakieś alu-felgi, ale boję się że stracę na przyśpieszeniu lub mocy.
Do tej pory na stalowych felgach moja mazda bardzo ładnie się zbiera, a nie chcę stracić takiego atutu ... :)

I teraz pytanie:
Czy jeżeli założe felgi 15" z oponami 195/50 mazda będzie zbierała się tak samo jak przy stalowych felgach 13"/175/70 ??
A może darować sobie 15" i założyć 14"??
Czy po prostu pozostać przy tym co mam ??
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez scanioll » 16 sie 2006, 17:50

Darowac sobie 15 i założyc 14. Nie straci na przyspieszeniu , nie wytłucze zawieszenia i nie będzie pływał w koleinach. Też założyłem 185/65-14 i nie żałuję :D
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez Master » 16 sie 2006, 18:53

Co do 14" to mam na oku felgi o takich PARAMETRACH: 6,25Jx14H2, ET 35, średnica otworu centrującego 63,4mm.

Co powiecie o nich ? Stracę coś na przyśpieszeniu?? Mocy ??
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez Kylu8 » 16 sie 2006, 21:24

jeżeli masz 175/70/13 to przyśpieszenie będzie takie same na 195/50/15 i na 185/60/14 (nie biorąc pod uwagę masy kół ). dzieje się tak dlatego ze te rozmiary kół mają niemal identyczne obwody toczne.
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lut 2006, 23:51
Posty: 41

Postprzez _Yanu_ » 16 sie 2006, 22:35

Kylu8 napisał(a):jeżeli masz 175/70/13 to przyśpieszenie będzie takie same na 195/50/15 i na 185/60/14 (nie biorąc pod uwagę masy kół ). dzieje się tak dlatego ze te rozmiary kół mają niemal identyczne obwody toczne.


Potwierdzam :) przekonałem się sam na sobie. Max wysokość na 15` felach to 50 i ani deka więcej bo będziesz się rozpędzał jak lokomotywą :D
Mazda... i wszystko jasne :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2006, 21:47
Posty: 12
Skąd: mazowsze
Auto: 323f 1,8 16V (BG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323