wymiana uszczelniaczy przegubów wewnętrznych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dzikuss » 1 kwi 2007, 23:42

Czy musze rozkręcać skrzynie aby przeguby wewnętrzne wyjąć? Czy da się to zrobić w sposób bezinwazyjny?
Ostatnio edytowano 2 kwi 2007, 06:38 przez dzikuss, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez Orin » 1 kwi 2007, 23:56

Nie musisz rozkręcać skrzyni, wystarczy albo wyjąć półosie z przegubów zewnętrznych, albo (w moim przypadku) konieczne było zdemontowanie całej zwrotnicy. Później już z górki – wystarczy mocno szarpnąć i tyle :) Dwie rady – 1. Przygotuj sobie coś do sprzątania oleju ze skrzyni bo trochę wyleci. 2. Nie baw się biegami jak wyjmiesz półosie bo później możesz mieć znacznie więcej zabawy z montażem.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Waluś » 2 kwi 2007, 00:07

Orin napisał(a):1. Przygotuj sobie coś do sprzątania oleju ze skrzyni bo trochę wyleci

a nie lepiej odrazu spuścić ?? skoro wyleci to i tak trzeba dolać więc jaka jest różnica w dolewaniu 3 litrów zamiast 0,5 litra ?? niewielka ale bez zbędnego bałaganu :P
Orin napisał(a):wystarczy mocno szarpnąć i tyle

nic się nie szarpie. Żeby wyjąć przegub wewnętrzny bierzesz łapkę (może być taka do gwoździ) i wkłądasz między przegub a skrzynię i podważasz. wtedy wyskoczy. Szrpaniem możesz wyciągnąć całe bebechy z przegubu jak niechcący zabezpieczenie w środku wyskoczy :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez dzikuss » 2 kwi 2007, 00:10

No dobra na koncu półosi przegubu wewn. jest zabezpieczenie, nie zdaży się tak że zsunie się i wpadnie do środka :) Wole się upewnić. Rozumiem, że spowrotem przegub trzeba lekko puknąc i wskoczy sam w skrzynie?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 01:46
Posty: 29
Auto: 323f BG 1,6 '93
323f BJ 1,6 '02

Postprzez Waluś » 2 kwi 2007, 00:13

nie ma takiej opcji chyba że już jest pęknięte, ale jeśli było założone sprawne /nowe przy ewentualnym poprzednim wyciąganiu to nie ma prawa być uszkodzone, a przegun wewnętrzny ma troszkę delikatniejsze wyfrezowanie niż zewnętrzny i nie zdaża się ścinanie zabezpieczenia razem z ośką jak to ma czasem miejsce przy zewnętrznym
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Winetou » 2 kwi 2007, 00:27

Bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem i poprawienie tematu.
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Orin » 2 kwi 2007, 10:48

Z tym szarpaniem to oczywiście bez przesady, można sobie łyżką pomóc :)
Waluś napisał(a):a nie lepiej odrazu spuścić?

Nie znam Twojej skrzyni biegów ale w BG nie jest to za dobrze pomyślane z wlewaniem nowego oleju i to może zabrać więcej czasu aniżeli wyjęcie i poskładanie obu półosi. Bez 0,5 l jednak da się dojechać do warsztatu w przypadku jakby brakło sił/motywacji/narzędzi, zaś w ogóle bez oleju w skrzyni, to już tylko hol albo płacz i zgrzytanie zębów ;)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Waluś » 2 kwi 2007, 17:40

nie przejmuj się u mnie też wlewa się przez ślimak ;)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Orin » 2 kwi 2007, 22:15

Waluś napisał(a):nie przejmuj się u mnie też wlewa się przez ślimak

A u mnie właśnie że nie :D :P
W 4x4 jest śruba do wlewu oleju w super miejscu – od przodu na obudowie skrzyni. Co do 2wd jednak wiem jak trzeba się nieźle z tym ślimakiem namęczyć :]
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Waluś » 2 kwi 2007, 23:44

Orin napisał(a):z tym ślimakiem namęczyć krzywy

na wszystko jest sposób :D:D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Orin » 3 kwi 2007, 01:26

tak, tak – 60 cm klucz z grzechotką, bodajże 10 lub 12 na końcu i szczupłe dłonie by złapać ślimak i go wyjąć ;)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Manieko i Kasor1 » 5 kwi 2007, 00:04

panowie na kanale odkręcam ręką od spodu a potem przez gumową rurkę wlewam olej zajeło mi to jakieś 15 minut nie wiem w czym macie problem?
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Orin » 5 kwi 2007, 00:18

Manieko i Kasor1 – jak wlewasz olej od spodu? Przez korek spustowy? W takim razie szybko go pompujesz że nie nadąża uciekać :D
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Manieko i Kasor1 » 5 kwi 2007, 00:28

od spodu odkręcam linkę ze ślimakiem a olej wlewam bez problemu z góry myślałem że to logiczne, kiedyś defakto nichciało mi się odkręcać linki i faktycznie wlewałem olej od dołu przez otwór półośki autko było przechylone na jedną stroną tak aby olej nie wypływał i i specjalną ja to nazywam smarowniczką wlewałem olej poszło również bardzo szybko
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Orin » 5 kwi 2007, 08:44

U mnie od dołu nie ma w ogóle dostępu do ślimaka, gdyż skrzynia jest większa ze względu na transfer. Za pierwszym razem też uzupełniałem olej przez otwór półośki :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Manieko i Kasor1 » 6 kwi 2007, 01:41

Orin napisał(a):U mnie od dołu nie ma w ogóle dostępu do ślimaka, gdyż skrzynia jest większa ze względu na transfer. Za pierwszym razem też uzupełniałem olej przez otwór półośki

jest to jakaś metoda i w dodatku skuteczna
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Hvil » 9 kwi 2007, 15:17

mam pytanko bo widze ze tu sie ludzie za wymiane wewnetrznych przegubow biore. jak zdiagnozowac czy to wina skrzyni czy tylko przegubuw bo u mnie pojawilo sie stukanie wlasnie w skrzyni biegow, jest bardzo glosnie gdy sie hamuje silnikiem na luzie mniejsze gdy pojazd stoji lub przyspiesza stukania brak. czy to skrzynia czy tylko te przeguby wewnetrzne?
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Orin » 9 kwi 2007, 17:22

Hvil napisał(a):czy to skrzynia czy tylko te przeguby wewnetrzne?

Osobiście uważam że to problem w skrzyni. Gdzieś się pojawił luz na zębatce ze skośnymi zębami.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323