Wymiania tylniego zawieszenia
Strona 1 z 1
Padł mi prawy [jaki?] amortyzator (wyciekł z niego olej).
W związku ztym wypadało by chyba zminić tez [jaki?] lewy?
Jakie są fabrycznie zamonotoane olejowe czy gazowe i które lepiej zamontować?
Chyba sprężyny wypdałao by tez od razu zminić bo jak mam trzy osoby z tyłu to samochód sporo się opuszca i w walę spotem na prograch zwalniających?
Czy cześci są takie same jak do europejskiej wersji?
Co jeszcze oprócz amortyzatorów [jakich?] i sprężyn należało by zmienić jeszcze, chodzi o to że jak juz wymieniać że tak sie wyraze gówne części to nie ma co oszczedzać na drobiazgach które potem dadzą o sobie znać i bezsensu płacić za robotę dwa razy.
W związku ztym wypadało by chyba zminić tez [jaki?] lewy?
Jakie są fabrycznie zamonotoane olejowe czy gazowe i które lepiej zamontować?
Chyba sprężyny wypdałao by tez od razu zminić bo jak mam trzy osoby z tyłu to samochód sporo się opuszca i w walę spotem na prograch zwalniających?
Czy cześci są takie same jak do europejskiej wersji?
Co jeszcze oprócz amortyzatorów [jakich?] i sprężyn należało by zmienić jeszcze, chodzi o to że jak juz wymieniać że tak sie wyraze gówne części to nie ma co oszczedzać na drobiazgach które potem dadzą o sobie znać i bezsensu płacić za robotę dwa razy.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Standardowo są amortyzatory olejowe.Ja do siebie do Protege włożyłem gazowe i jest ok. Części są identyczne jak w wersji na Europę. Proponuje wymienić górne mocowania amortyzatorów- oczywiście jeśli jeszcze ich nie wymieniałeś
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
dzwoniłem do sklepu
amortyzatory kayba
olejowe 225 zł
gazowe 280 zł
spręzyny ls 105 zł
spręzyny hard 118 zł
spręzyny inne 159 zł
górne mocowanie 150 zł ale akutar nie mają wogle w magazynach
chyba wezme
gazowe 280 zł
spręzyny ls 105 zł
bez mocowani bo nie ma
co wy na to ?
amortyzatory kayba
olejowe 225 zł
gazowe 280 zł
spręzyny ls 105 zł
spręzyny hard 118 zł
spręzyny inne 159 zł
górne mocowanie 150 zł ale akutar nie mają wogle w magazynach
chyba wezme
gazowe 280 zł
spręzyny ls 105 zł
bez mocowani bo nie ma
co wy na to ?
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
jakl będzie troche twardziej to nie szkodzi
chyba wypadło by wyminić również
osłony (polecane są uniwersalne z odbojem JC, ok. 40 zł/szt)
i jeszce pytanko czy jak sprzoduu bede miał te o mam olejowe a z tylu gazowe to nie bedzie to powodowało
trudne do opanowania zachowanie auta ?
chyba wypadło by wyminić również
osłony (polecane są uniwersalne z odbojem JC, ok. 40 zł/szt)
i jeszce pytanko czy jak sprzoduu bede miał te o mam olejowe a z tylu gazowe to nie bedzie to powodowało
trudne do opanowania zachowanie auta ?
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Jano napisał(a):i jeszce pytanko czy jak sprzoduu bede miał te o mam olejowe a z tylu gazowe to nie bedzie to powodowało
trudne do opanowania zachowanie auta ?
Najwazniejsze, ze na kazdej osi beda takie same amortyzatory. Oczwiscie auto moze zachowywac sie inaczej niz w przypadku 4 takich samych, ale z racji, ze wymieniasz wylane na nowe to zauwazysz roznice tylko na plus zapewne
Oslony z odbojami z JC daja rade, mam u siebie. Koszt niewielki i zdecydowanie warto przy takiej operacji dokonac wymiany.
autoandaro.pl
patrzyłam na innych i tez są podobne ceny
np:
http://kayaba.akwimat.pl/sklep/index.ph ... lter_id=10
a do jakiego samochodziku i gdzie kupowałeś ?
patrzyłam na innych i tez są podobne ceny
np:
http://kayaba.akwimat.pl/sklep/index.ph ... lter_id=10
a do jakiego samochodziku i gdzie kupowałeś ?
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Do eFki kupowałem GPD i jestem bardzo zadowolony, brat kupował też GPD i nie narzeka, podobnie szwagier ma założone GPD do 626GE. Cena ok. 120zł za sztukę na allegro.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Jano nie baw się w szukanie typu.. a może te.. Jedno jest pewne: KAYABA GAS są najlepsze.. lepiej dorzucić nawet 100zl i mieć pożądny, pewny sprzęt na dłużej.
Odboje z osłonami zmień koniecznie- u mnie wyszły 30zł na stronę ..trochę drogie znalazłeś..
Jak miałeś słabe amory to sprężyny już nieźle wytłukło..
Po naprawie sam się do siebie uśmiechniesz będzie tak przyjemnie.. U mnie się tak zrobiło.
Pozdr
Powodzenia..
Odboje z osłonami zmień koniecznie- u mnie wyszły 30zł na stronę ..trochę drogie znalazłeś..
Jak miałeś słabe amory to sprężyny już nieźle wytłukło..
Po naprawie sam się do siebie uśmiechniesz będzie tak przyjemnie.. U mnie się tak zrobiło.
Pozdr
Powodzenia..
Mazda sprzedana...
- Od: 4 mar 2008, 11:06
- Posty: 83
- Skąd: Grójec
- Auto: Mitsubishi Eclipse GS
na allegro patrzyłem nie ma
biorę
te za 280 zł (mechanik ma zniszke wiec może będzie trochę taniej)
sprężyny te za 105
i oboje z osłonami za 93 zł chyba że tańsze znajdę.
Nie mam za bardzo czasu kombinować żeby było taniej ;
biorę
te za 280 zł (mechanik ma zniszke wiec może będzie trochę taniej)
sprężyny te za 105
i oboje z osłonami za 93 zł chyba że tańsze znajdę.
Nie mam za bardzo czasu kombinować żeby było taniej ;
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Części mechanik mapo rabacie więc wszystko wyszło w sumie 850 zł (cześci i robocizna)
Gdybym ja kupował sam części to by wyszło za same części 865 zł.
Na początku trochę dziwnie twardo ale po przejechaniu 10 km już jest w porządku pewnie kwestia że wszystko musi się ułożyć.
Gdybym ja kupował sam części to by wyszło za same części 865 zł.
Na początku trochę dziwnie twardo ale po przejechaniu 10 km już jest w porządku pewnie kwestia że wszystko musi się ułożyć.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Każda ingerencja w zawieszenie jak wymiana amortyzatorów, wahaczy itp. powinna skończyć się sprawdzeniem i ewentualną regulacją geometrii. Mechanik powinien zwrócić Ci na to uwagę. Koszt geometrii ok. 80-100zł.
ok dzięki za cenną uwagę
ustawienie geometrii jest czymś innym od ustawieniem zbieżności ?
na pewno odwiedzę mechanika i mu to powiem.
ustawienie geometrii jest czymś innym od ustawieniem zbieżności ?
na pewno odwiedzę mechanika i mu to powiem.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
muszę ustawiać geometri ale czy z tyłu czy z przodu czy tu i tu.
Chyba wymienie jeszcze róznego rodzaju gumy tuleje na wachaczach tylych itd bo są już spruchniałe i wybite, a jak to zmeinei to już będe miał [jakie?] zawiszenie z głowy.
Co wy na to ?
Chyba wymienie jeszcze róznego rodzaju gumy tuleje na wachaczach tylych itd bo są już spruchniałe i wybite, a jak to zmeinei to już będe miał [jakie?] zawiszenie z głowy.
Co wy na to ?
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość