Strona 1 z 1

Problem z biegami

PostNapisane: 21 maja 2005, 22:46
przez Pavlikos
Nie chce cos wchodzic 1 i 2 .... tz wchodza ale bardzo ciezko 3 4 5 jest ok....tak jest na wlaczonym silniku.... na wylaczonym skrzynia pacuje bardzo ladnie. Co moze byc powodem? Zalwazylem tez ze jak sie rusza to slychac takie pstykniecie tak jak by zazebilo czy bieg wskoczyl ..... POMOCY !

PostNapisane: 22 maja 2005, 15:21
przez kocurek
ja bym stawiał na synchronizatory!!

PostNapisane: 22 maja 2005, 16:27
przez Pavlikos
duzo roboty z tym jest? ile kosztuje?

PostNapisane: 23 maja 2005, 08:27
przez emik
Zacznij od przesmarowania łącznika, a nie od wymany czy remontu skrzyni :) Niekiedy usterki wygladają nieciekawie, a zaradzenie jest banalne.

PostNapisane: 24 maja 2005, 15:57
przez Anade
popraw temat podając więcej danych zwłaszcza typ auta :)

Problem z 2 biegiem

PostNapisane: 27 maja 2005, 11:18
przez kocurek
Mam taki problem, ze jak mocno przeciagne madzie na pierwszym biegu to przy zmianie na 2 zgrzyta!! dzieje sie tak w okolicy 6- 6,5 tys obrotów!! myslalem ze to synchronizator ale to by przy mniejszych obrotach chyba tez zgrzytało!! zaznaczam ze sprzegło mam wcisniete do konca!! a moze trzeba je wyregulować!!a tak na marginesie czy hydrałliczne sprzegło sie odpowietrza?? dizeka za porady!!

PostNapisane: 27 maja 2005, 12:31
przez Anade

PostNapisane: 27 maja 2005, 13:55
przez Sokool
<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5812 – tutaj masz o "dwójce" w mazdach 323

PostNapisane: 27 maja 2005, 18:20
przez kocurek
Sokool dzieki za linka już wszystko jasne!!

PostNapisane: 27 maja 2005, 22:04
przez ART
kocurek napisał(a): w okolicy 6- 6,5 tys obrotów!!

Proponuję kręcić do 7 tys hahaha ;)

PostNapisane: 27 maja 2005, 22:15
przez Sokool
ART napisał(a):Proponuję kręcić do 7 tys

A ja tak jak no_name – aż obrotomierza braknie <lol> <lol>

PostNapisane: 28 maja 2005, 00:50
przez Mav
Hmmm nie wiem jak w innych ale z tego co jest u mnie i co czytalem na forum problem ze slawna dwojka w 323 polega na czyms zupelnie odwrotnym. Jak sie chce zmienic szybko bieg tak normalnie (2 – 3 tys obrotow) na dwojke to zawsze zgrzytnie ale jak podciagne obroty powyzej 3 tys to juz ladnie wchodzi bez zgrzytu. Ale musze przyznac ze nie probowalem ciagnac do 6,5 tys. Mimo ze skrzynia do smieci to staram sie ja jeszcze jako tako szanowac.

PostNapisane: 28 maja 2005, 01:03
przez Sokool
Ja tam nie wiem do ilu ciągnę – brak obrotomierza, ale czasami słuchowo wiem, że już zdecydowanie za dużo.

PostNapisane: 28 maja 2005, 10:26
przez ART
Mav napisał(a):Jak sie chce zmienic szybko bieg tak normalnie (2 – 3 tys obrotow) na dwojke to zawsze zgrzytnie ale jak podciagne obroty powyzej 3 tys to juz ladnie wchodzi bez zgrzytu

Dokładnie tak jak u mnie i chyba u większości <lol>

PostNapisane: 28 maja 2005, 11:00
przez Puhcio
Sokool napisał(a):
ART napisał(a):Proponuję kręcić do 7 tys

A ja tak jak no_name – aż obrotomierza braknie <lol> <lol>


Fascynuje mnie to .... podobno robi to bez HOLD'a

Moja skrzynia nigdy nie pozwoliła mi nawet dotknąć czerwonego pola .... a jego dochodzi do 10 -11 k rpm <lol>

Jestem ciekaw gdzie podziało mu się odcięcie zapłponu <co?>

W ogóle coś kręci :P

Sokool napisał(a):ale czasami słuchowo wiem, że już zdecydowanie za dużo

hahaha hahaha

PostNapisane: 28 maja 2005, 15:09
przez kocurek
widze ze kazdy ma problem z ta dwójka!! z tym odcieciem to chyba do mnie było :) jasne że mam mi odcina tak 6,7 tys!! czesto nie przeciagam czasem tylko jak mnie jakiś cwaniaczek na światłach podkur** ale staram sie opanowywać :)
pozdrawiam

PostNapisane: 28 maja 2005, 21:24
przez Mav
Technicznie rzecz biorac nie kazdy :D Tylko Ci ktorzy maja samochody po idiocie (np. ja) lub ewentualnie za bardzo go cisneli. Podobno w ogole te skrzynie to sa ciut za slabe do tych silnikow i przy mocniejszym uzywaniu sie rozpadaja. Wiec moja rada nastepnym razem jak spotkasz jakiegos cwaniaczka pod swiatlami to mu odpusc bo skrzynie sa dosc drogie.

Cos nie tak z z II biegiem

PostNapisane: 6 cze 2005, 23:50
przez Damich
Witam!
Problem jest taki... Po wrzuceniu 2 i odpuszczenia nogi z pedlu sprzegla dzieje sie dziwna rzecz minowicie autko sie zachowuje tak jakby jechalo na "polsprzegle" i po 4-5sek dochodzi do calkowistego zlaczenia sie docisku z tarcza sprzegla i jest cacy... Co to moze byc, dzieje sie tak tylko na 2 (ta 2 jest w 323 dosc popularna) jest to dosc dziwne bo wczesniej tego nie zauwazylem autko ma 150tys km i nie wiem czy olej w skrzyni byl wymieniany czy nie.