problem z obrotami!!

Postprzez franek577 » 7 lut 2009, 18:01

Witam wszystkich. Stałem sie nie dawno szczesliwym posiadaczem mazdy mx3 1,6 `93r silnik b6
i wszystko by było dobrze gdy by nie falujace obroty na Ciepłym silniku pod obciążeniem elektrycznym (np swiatła). Użyłem wszystkich możliwości ktore wyczytałem na forum. tj:

* odpowietrzyłem uklad chłodzenia według instrukcji
** oczyściłem przepływomierz
*** wyczyściłem silniczek krokowy benzyna ekstrakcyjna
**** sprawdziłem i uszczelniłem dolot powietrza
*****wymieniłem świece i przewody
******poprzedni właściciel wymienił kopułke aparatu zapłonowego
*******wyczyściłem masy i dokreciłem
********kasowałem błędy przez odłączenie klemy minusowej

Niestety problem pozostaje;/

Dzisiaj postanpwiłem wykorzystac złacze diagnostyczne. Zrobiłem według instrukcji tj:

*zmostkowalem styki GDN i TEN
** pomiedzy zaciskami FEN i B+ umieściłem diode z resystorem

Po przekręceniu stacyjki na ON dioda mrugneła 8 razy (krótkie błyski) pare sekund nic i 1 długi błysk.

Prosze o pomoc w diagnostyce. Z góry dziekuje i Pozdrawiam

ps link do zdjęć:

http://franek577.fotosik.pl/albumy/576421.html
Ostatnio edytowano 10 lut 2009, 20:44 przez franek577, łącznie edytowano 2 razy
franek577
 

Postprzez kropka » 7 lut 2009, 18:49

Błąd 10 Ci wyskoczył. 10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego.Czujnik ten jest przy przepływomierzu powietrza, więc może mieć wpływ na Twój problem. Trzeba by go pomierzyć (pomierzyć rezystancje), a poza tym popraw temat, bo poleci do kosza zanim ktoś Ci zdąży coś podpowiedzieć, a szkoda by było.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez franek577 » 7 lut 2009, 19:46

Z tym ze u mnie to jest przepływomierz klapkowy i nie wiem za bardzo jak sie zabrac do pomiaru:( ale dziekuje za odpowiedz bede walczył z nim moze pomoze. PS mozesz mi wyjaśnic jak odczytales blad 10 skoro bylo 8 mrugniec i potem jedno? Dziekuje jeszcze raz
franek577
 

Postprzez kropka » 7 lut 2009, 20:28

8 mrugnięć na początku to kod 8 a 1 mrugnięcie długie po przerwie to 10, tak mi się wydaje w 100% nie jestem pewna, ale gdzieś o tym na forum czytałam żeby tak to interpretować. i jak widzę zżarło mi z poprzedniego posta że błąd 08 i 10 Ci wyskoczył. A co do pomierzenia to wiem jak to w 323 BG zrobić, a u Ciebie nie mam pojęcia. Pogrzeb na forum może coś znajdziesz
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez franek577 » 10 lut 2009, 20:43

Dziekuje bardzo za interpretacje. Diagnoza okazala sie słuszna. Pozniej wrzuce fotki co i jak. Pozdrawiam
franek577
 

Postprzez fotos » 14 mar 2009, 13:55

dla potomnych:
wynikiem wielu analiz mojego silnika doszedłem rwraz z moim mechanikiem że walnięta jest popma paliwa. podawała za małe ciśnienie. wymieniłem i jak ręką odjął!

wytłumaczenie:
kiedy silnik jest zimny mieszanka składa się z większej części paliwa, więc tego paliwa jako tako starczało. kiedy natomiast silnik się ugrzeje mieszanka się zmienia i podawane jest więcej powietrza, co powoduje zmniejszenie ilości spalanego paliwa. w moim przypadku pompa nie dawała rady.

pozdrawiam i dzięki za wszystkie posty:)
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez fotos » 14 mar 2009, 13:55

dla potomnych:
wynikiem wielu analiz mojego silnika doszedłem rwraz z moim mechanikiem że walnięta jest popma paliwa. podawała za małe ciśnienie. wymieniłem i jak ręką odjął!

wytłumaczenie:
kiedy silnik jest zimny mieszanka składa się z większej części paliwa, więc tego paliwa jako tako starczało. kiedy natomiast silnik się ugrzeje mieszanka się zmienia i podawane jest więcej powietrza, co powoduje zmniejszenie ilości spalanego paliwa. w moim przypadku pompa nie dawała rady.

pozdrawiam i dzięki za wszystkie posty:)
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez fotos » 14 mar 2009, 13:55

dla potomnych:
wynikiem wielu analiz mojego silnika doszedłem rwraz z moim mechanikiem że walnięta jest popma paliwa. podawała za małe ciśnienie. wymieniłem i jak ręką odjął!

wytłumaczenie:
kiedy silnik jest zimny mieszanka składa się z większej części paliwa, więc tego paliwa jako tako starczało. kiedy natomiast silnik się ugrzeje mieszanka się zmienia i podawane jest więcej powietrza, co powoduje zmniejszenie ilości spalanego paliwa. w moim przypadku pompa nie dawała rady.

pozdrawiam i dzięki za wszystkie posty:)
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez fotos » 14 mar 2009, 13:58

sorry chyba nastąpiła jakaś awaria systemu..
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez tompsky » 4 lip 2009, 17:06

Hej ! Miałem podobnie i okazało się że mam rozszczelniony rezonator powietrza . Po uszczelnienou go silnik na wolnych obrotach pracuje jak szwajcarski zegarek .
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:32
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: 323 F BA 16V 1,5 97r

Postprzez Tasior » 11 lip 2009, 19:57

tompsky
A gdzie jest ten rezonator powietrza ?? jak go znaleść?? Bo chyba mam to samo a wole najpierw poszukac zanim cos kupie znowu i wydam kupe kasy a poprawy nie bedzie??
Wiec jak go znalesc??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 12 lip 2009, 15:17

Dzis polutowalem rezystor z dioda i zrobilem odczyt błędów. Zarówno KOEO jak i KOER pokazały dokładnie to samo, a mianowicie po przekręceniu kluczyka (zapaleniu silnika) dioda świeciła długo a pożniej mignęła raz dlugo i 2 razy krótko (to samo dla KOEO i KOER). Zdziwiłem się bo dla KOER powinien być chyba na końcu kod silnika, a nic nie było, bo dosyć długo obserwowałem (koło 2min i ciągłe pokazywało to samo).
Odczytując kod to wychodzi chyba 12 – Czujnik położenia przepustnicy.
Mial ktoś z Was coś takiego?? Może to powodować takie skaczace obroty??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Malwinka:) » 14 lip 2009, 17:12

Mam pewien problem z mx3 falowe obroty jak np auto stoi to na niskich obrotach wskazówka obrotomierza faluje i obroty spadają mi nawet do 500 obrotów, potem np rosna do 800obrotów, zaś na wolnych obrotach – do 3tys lekko mi się silnik dławi tak jakby brakowało benzyny. Prosze o jakąś radę bo nie wiem czy to może być sonda czy pompa paliwowa. Proszę o jakąś radę, z góry dziekuję.
Malwinka:)
 

Postprzez madziar » 15 lip 2009, 13:52

Witam!
Piszę pierwszy raz na forum dlatego z góry sorki za jakieś błędy.
Od miesiąca mam problem z mazdą 323f BG 1,6 16V. Auto mam zrobione na gaz. Na gazie autko śmiga aż miło, ale gdy przełącze na benzyne podczas dodawania gazu auto zaczyna dziwnie się zachowywać są takie jakby skoki, obroty nie wkręcają się płynnie tylko szarpie, tak samo jest jak puszcze gaz. Na gazie tego nie ma tylko na benzynie. Jak jade na benzynie na zimnym silniku z mocą wszystko jest okej, ale podczas gdy się nagrzeje odrazu jest pogorszenie. Na drugim biegu jest mocno odczówalny brak mocy na niskich obrotach między 2000-3000 obrotów po dodaniu gazu wogole auto nie przyśpiesza a silnik jakby się dławił, dopiero po wejściu na wyższe obroty obiawy znikają. Byłem na początku lipca na przeglądzie i koleś powiedział że w spalinach jest za dużo HC że niby nie przepala paliwa, tylko jest teraz problem bo nie wiem czy facet sprawdzał auto na gazie czy benzynie wiem że jak wjeżdzał na kanał to auto było na gazie, ale nie wiem czy później koleś zmienił na benzyne czy nie. Powiedziałem mu o problemach z autem i kazał sprawdzić: świece, przewody, przeczyścić przepływomierz i sprawdzić dolot.
Świece są okej były suche, przewody przełożyłem od brata mazdy 323f i nic nie pomogło, wyczyściłem przepływomierz, wymieniłem filtr powietrza, sprawdziłem rury w dolocie, przeczyściłem śilniczek krokowy, wymieniłem filtr paliwa i zero poprawy.
Pojechałem do mechanimka który sprawdził sonde lambda, jeszcze raz dolot, ciśnienie w cylindrach, zawory i wydech. Powiedział że nie ma pojęcia co to może być. Kazał pojechać do kolesia który ma komputer do diagnostyki, ale poczytałem na necie jak samemu sprawdzić kody błędów za pomocą diody, Komputer nie pokazuje żadnego będu podczas KOEO i KOER, sprawdziłem czy wogóle ta metoda działa i wyjąłem jakąś wtyczke od przepływomierza i odrazu pokazało błąd, tylko jakoś dziwnie bo dioda migała szybko szesnaście razy i po przerwie dwa długie sygnały. Czytałem że te dwa sygnały oznaczają koniec cyklu. Nie wiem jak ten błąd odczytać bo skoro szesnaście to według kodów błędów ze strony mazdaspeed to czujnik EGR (zawór recyrkulacji spalin), a według programu jaki mam "IC Technika" to kod błędu 16 przy maździe 323f BG to: ECT sygnał sterowania, tylko że ten błąd występuje tylko w automatycznych skrzyniach biegów, a ja mam manualną. Więc nie wiem jak odczytać te miganie diody. Po resecie kompa i przejechaniu kilkunastu kilometrów komp nie pokazywał żadnego błędu. Kumpel powiedział, żebym sprawdził ten czujnik EGR bo on może być przyczyną tylko nie wiem gdzie on jest przypuszczam, że pod silniczkiem krokowym gdzie dochodzą trzy rurki jedna od dolotu, a dwie pozostałe nie wiem od czego są. Ja myśle że to nie czujnik EGR bo by chyba to pokazywał komputer, a komp jest czysty. Inny mechanik powiedział, że to pompa paliwowa bo komputer nie pokaże uszkodzonej pompy. Facet chce za sprawdzenie pompy manometrem 80 zł i powiedział że kompa nie sprawdzi bo 323f to za stare auto, czuje że to naciągacz. Pozatym nigdy nie dopuszczałem do tego żeby zbiornik paliwa był pusty żeby pompa sie nie zatarła.Jak zapalała się kontrolka to odrazu tankowałem. Dlatego myśle że to nie pompa. Jeszcze powiedział że to może wtryski. Nie wiem co o tym sądzić. Obiawy pasują do pompy i czujnika EGR, ale nie wiem jak to sprawdzić.

Teraz w skrócie moje pytania to:
1. Czy takie objawy mogą być przez wtryski.
2. Czy da sie dobrze sprawdzić manometrem pompe paliwową i czy to prawda że komputer nie pokazuje uszkodzonej pompy.
3. Czy to może być czujnik EGR, gdzie on jest w mazdzie 323f 1,6 16V BG.
4. Jak poprawnie byście odczytali te miganie diody.
5. Czemu komputer nie pokazuje żadnego błędu skoro coś jest nie tak i czy powinienem pojechać do mechanika żeby on podpiął się pod kompa i sprawdził czy są błędy.
6. Czy zwiększone HC w spalinach ma związek z moimi problemami.
7.Czy Kody błędów DTC dla silników Mazda EGI, które są na stronie mazdaspeed pasuja do mazdy 323f BG.
8.. Co według was może być przyczyną tych problemów bo ja już nie mam pomysłów, a mechanicy do których jeżdze to albo nie wiedzą, albo by mnie chętnie na kase naciągneli.
Sorki za długi list, ale chciałem żebyście wiedzieli wszystko co sprawdziłem i co usłyszałem. Z góry dzięki.
madziar
 

Postprzez Malwinka:) » 16 lip 2009, 16:46

Niestety nikt nie podpowiedział mi co to może być:( , dlatego stwierdziwszy, że nie ma co samej kombinować oddałam autko do mechanika.
Malwinka:)
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323