Przejście z mineralnego na pół syntetyk?

Postprzez aurum » 27 mar 2009, 13:37

no to moze niech to bedzie przykład dla tych co uwazaja ze zalanie połsyntetykiem nic nie szkodzi!
Tez spotykałem sie z takimi przypadkami.
MAZ:DA !
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2009, 03:14
Posty: 18
Skąd: Bełchatów
Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC 94'

Postprzez marcinek84 » 27 mar 2009, 21:45

Mam zalany Castrol Magnatec 15W40 i nie narzekam. Samochód przejechał na tym oleju co najmniej 20000km. To prawda że wypłukuje silnik i trochę cieknie ale uszczelnienie silikonem temperaturowym załatwia sprawę. Moja 323 BG 1.8 BP-DOHC na 10100km zjadła 1L oleju przy niewielkich naciekach :) z czego jestem zadowolony. Tylko że ostatnio trochę zbytnio się nagrzewa na gazie z instalacją na blosie i przy zimnym silniku ma 1500obr/min i popychacze chodzą jak w deeslu. Silnik pali jakieś 11L gazu na setkę. Tyle mogę napisać o jeździe na pół syntetyku bo mechanikiem nie jestem :( .
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez marcinek84 » 27 mar 2009, 21:53

Mała pomyłka olej to Castrol Magnatec 10W40. :) Sory za wpadkę :D .
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez Gandziej » 27 mar 2009, 23:51

No i w instrukcji od Mazdy 323f BA jest podany olej 10W30 i 5W30. Z tego co wiem, to właśnie półsyntetyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez marcin255 » 28 mar 2009, 00:03

Przy wyborze oleju należy kierować się przede wszystkim jego parametrami, a nie marką oraz stosować się do zaleceń producenta pojazdu (np. VW, norma 505.00, 506.00). Można stosować olej o lepszych parametrach, ale nigdy o gorszych. Pojawiły się także oleje do silników zasilanych LPG, ale nie jest konieczne ich używanie, wystarczy przestrzegać terminów wymiany dotychczas stosowanego oleju.

Do nowych i wysilonych silników najlepiej stosować oleje syntetyczne, gdyż zapewniają dobrą ochronę silnika, dłużej zachowują swoje właściwości oraz są bardziej odporne na ekstremalne warunki pracy. Oleje te mają szeroki zakres temperatur i dzięki temu silnik ma prawidłowe smarowanie przy dużych mrozach jak i upałach. Do silników bardzo obciążonych cieplnie, np. benzynowych z turbosprężarką można stosować oleje o lepkości 10W-60, które są bardzo odporne na wysokie temperatury.

Jeśli silnik ma duży przebieg i zaczyna „brać” olej należy przejść z syntetycznego na półsyntetyczny. Jeśli i to nie pomoże trzeba wybrać mineralny. Do mocno wyeksploatowanych silników są specjalne oleje mineralne (np. Shell Mileage 15W-50, Castrol GTX Mileage 15W-40), które uszczelniają i wyciszają silnik oraz zmniejszają zużycie oleju.

Gdy stosowany był olej mineralny niezbyt dobrej jakości, to zalanie do takiego silnika oleju syntetycznego, który ma bardzo dobre własności myjące, spowoduje rozszczelnienie silnika i wypłukanie osadów. A to może skończyć się zatkaniem kanałów olejowych i zatarciem silnika. Jeśli nie wiemy jaki był stosowany olej, a silnik nie ma dużego przebiegu, bezpieczniej jest wlać półsyntetyk, który nie niesie takich zagrożeń jak syntetyk, a znacznie lepiej chroni silnik niż mineralny. Natomiast do silnika o dużym przebiegu bezpieczniej jest zalać olej mineralny dobrej jakości. Ryzyko wypłukania osadów i rozszczelnienia nie będzie wówczas duże. Nie ma określonej granicy przebiegu, przy którym należy przejść z syntetyka na mineralny. Zależy to tylko od kondycji silnika.Poziom oleju powinno się sprawdzać najlepiej przy każdym tankowaniu lub przed dalszą podróżą. Prawidłowy poziom to pole pomiędzy znakami minimum i maksimum na bagnecie kontrolnym. jakości. Ryzyko wypłukania osadów i rozszczelnienia nie będzie wówczas duże. Nie ma określonej granicy przebiegu, przy którym należy przejść z syntetyka na mineralny. Zależy to tylko od kondycji silnika.


A i nie wiem co było zalane w Madzi ale wlałem 10W40 Magnatec i jest ok ,sucho nic nie cieknie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez KP » 28 mar 2009, 00:26

...dalej jestem zielony. Madzia bierze olej, zalalem mineralny, bede wymienial uszczelniacze zeby to poprawic, wiec moze warto zmienic na polsyntetyk?
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 16:17
Posty: 35
Skąd: Iława
Auto: Mazda MX-3 1.6 97'

Postprzez luki88 » 28 mar 2009, 01:05

z syntetyka mzona przejsc na polsyntetyk, z polsyntetyku na mineral, jednak odwrotnie juz nie – olej polsyntetyczny powyplukuje ci nagar z silnika a co za tym idzie moga pozapychac sie kanaliki olejowe i silnik zatarty
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Inte » 28 mar 2009, 01:15

a mam takie jedno pytanie, bo nikt w tych co niby mają złe doświadczenia z przejściem z oleju mineralnego na półsyntetyk nie pochwalił się tutaj użyciem tutaj specjalnego środka – tzn. płukanki. używaliście ją?

bo jak narazie wygląda to tak:
słowa ludzi, którzy przeszli bez problemu na rzadszy olej kontra słowa ludzi, którzy przeczytali coś w necie albo, których znajomi znajomych.....
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez KP » 28 mar 2009, 01:26

ludzie pisza tez ze mineralny lotos lepszy od mobila...prawda to?
– – – wczesniej Nissan 100 NX SR teraz Mazda MX3 – – –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2008, 16:17
Posty: 35
Skąd: Iława
Auto: Mazda MX-3 1.6 97'

Postprzez BratCukierka » 28 mar 2009, 09:43

Inte ja używałem płukanki Liqui Moly :) Bardzo polecam :] U Cukierka była stosowana ta sama.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez grabu122 » 28 mar 2009, 10:24

KP napisał(a):ludzie pisza tez ze mineralny lotos lepszy od mobila...prawda to?


Na innym forum czytałem wypowiedz studenciaka z Politechniki, niby u nich na wydziale przeprowadzali badania nad olejami półsyntetycznymi marek Mobil, Elf, Texaco, Lotos (zachowanie filmu olejowego w wysokich i niskich temperaturach , właściwości myjące i zachowanie parametrów przy określonym przebiegu) I wiecie co? ku zdziwieniu wszystkich najlepiej wypadł Lotos <lol>
Sam nie wiem co o tym myśleć, może rzeczywiście polskie oleje są niedoceniane, a wszyscy wierzą tylko w "magię" jakiejś znanej europejskiej marki.

Gandziej napisał(a):instrukcji od Mazdy 323f BA jest podany olej 10W30 i 5W30. Z tego co wiem, to właśnie półsyntetyk.


No właśnie, to może najpierw (przed zmianą) trzeba się zastanowić dlaczego ktoś kiedyś nalał minerał (przykładowo 15W/40) do BA?? Przecież chyba nikt nie robił tego nieświadomie, albo z oszczędności. Dla mnie odpowiedz jest jasna, z silnikiem jest już "coś nie tak" to wlewa się minerał, z myślą może pomoże- trochę uszczelni, bo gęstszy. :D
A pózniej nowy właściciel zastanawia się jak w temacie "czy może przejść z minerała na półsyntetyk.
Ostatnio edytowano 28 mar 2009, 13:25 przez grabu122, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez aurum » 28 mar 2009, 13:01

To mnie akurat nie dziwi, mam kolezanke po chemii na uniwerku i na zajeciach badali benzyne z kilku stacji Okazało sie ze zadna z badnych próbek nie posiada odpowiedniej liczby oktanów :|

sorry za offtopa <glupek2>

a co do tematu...
Inte napisał(a):bo jak narazie wygląda to tak:
słowa ludzi, którzy przeszli bez problemu na rzadszy olej kontra słowa ludzi, którzy przeczytali coś w necie albo, których znajomi znajomych.....


Znajomi znajomych, bo my wiemy czym zalac silnik.
Zmiana oleju 15W – 10W nie musi sie zle konczyc dla silnika, jest to poprostu ryzykowne.
MAZ:DA !
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2009, 03:14
Posty: 18
Skąd: Bełchatów
Auto: 323F BA 1.5 16V DOHC 94'

Postprzez PGO » 28 mar 2009, 13:33

Ja z kolei zastosowałem płukankę Valvoline. Tyle że nie tą "normalną", dokładnie to z tej serii:

http://www.valvoline.be/index.asp?pagei ... d4c787af6e
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 14:21
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1,8 16V DOHC

Postprzez BratCukierka » 29 mar 2009, 14:51

KP Krzysiek ja wczoraj odebrałem z kolegą od blacharza-mechanika efkę Z5 :) Blacharka zrobiona genialnie, przy okazji usunął wycieki z silnika (składali poprzedni mechanicy na jakiś tanich uszczelkach silnik po remoncie poprzedniemu właścicielowi), wymienił rozrząd itp. no i zmienił olej z 15W40 Castrola na 10W40 Mobila :) Silnik pracuje cichutko, nie dymi wszystko ok. Zobaczymy jak będzie z zużyciem oleju, bo na mineralnym mu trochę ubywało.... trochę za dużo ale wycieki miał nie małe.... Dam znać jaki będzie efekt po zmianie oleju i uszczelnieniu silnika.

PS. Na wałki rozrządu kup oryginalne uszczelniacze, oring aparatu spokojnie dobierzesz w sklepie z łożyskami, jak zdejmiesz obudowę rozrządu wtedy zobaczysz czy nie leje się też z uszczelki pokrywy od strony rozrządu bo widać że na reszcie uszczelki zaczyna wychodzić olej po bliższym przyjrzeniu się. Kupuj tylko oryginał, bo biednego nie stać na oszczędzanie :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez lesiux » 25 maja 2009, 18:37

ja w swojej madzi też zmieniłem olej po remoncie z 15W40 na 10W40. Jak na razie jest ok, nic nie cieknie, nie dymi a olej czyściutki. Zobaczymy jak zrobię trochę km bo na razie to z 200km zrobiłem. Pożyjemy zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323